Thursday, April 28, 2011

BUANG ANAK TAK SELESAI..SELAGI HUKUM ALLAH TAK DIJALANKAN...SEKAT SEGALA MAKSIAT...PERMUDAH URUSAN NIKAH KAHWIN...LEBIH2 BAB POLIGAMI

Serangan ganas 4 gadis mafia

Oleh Hadzlihady Hassan
hadzlihady@hmetro.com.my

GEORGETOWN: Seorang pelajar perempuan terpaksa dimasukkan ke hospital kerana disyaki mengalami pendarahan dalam perut angkara serangan ganas sekumpulan empat pelajar perempuan yang membelasah dan memijak perutnya sebelum mencuri telefon bimbit mangsa.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang, Isnin lalu di Komtar, di sini, ketika mangsa, Nur Atiqah Abdullah, 15, bersama adik dan empat rakannya berada di sebuah pusat beli-belah bangunan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

Menurutnya, kumpulan empat pelajar perempuan berusia 16 hingga 17 tahun terbabit menghampirinya dan bertanya beberapa soalan dengan kasar.

“Mereka bukan pelajar sekolah saya. Saya mengenali seorang daripada mereka yang tinggal di kawasan tempat tinggal saya, tetapi jarang bertegur sapa.


“Ketika terserempak dengannya pada hari itu, dia bertanyakan nama saya. Selepas memberitahu nama saya tidak semena-mena dia dan rakan-rakannya menampar serta memijak perut saya,” katanya yang ditemui di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Bayi baru lahir di bawah pokok



SINI...Satyadevi menunjukkan tempat bayi lelaki  bertali pusat ditemui di bawah pokok, semalam.
SINI...Satyadevi menunjukkan tempat bayi lelaki bertali pusat ditemui di bawah pokok, semalam.
GEORGETOWN: Hanya beralaskan kain dan dibungkus dengan plastik hitam, seorang bayi lelaki dipercayai baru dilahirkan ditemui di bawah pokok di Jalan Satu, Changkat Miden di Gelugor, pagi semalam.
Bayi yang masih bertali pusat itu ditemui jam 7 pagi oleh orang ramai yang kebetulan berjoging di kawasan berkenaan.

Saksi, T Satyadevi, 69, berkata, ketika itu dia berada dalam rumah kakaknya tidak jauh dari kawasan berkenaan sebelum dikejutkan dengan penemuan bayi itu selepas terdengar tangisan bayi.
Menurutnya, dia yang bergegas ke kawasan itu diminta membuka bungkusan berkenaan.

Katanya, dia terkejut apabila mendapati seorang bayi lelaki yang comel masih bertali pusat dalam bungkusan berkenaan dan terus menghubungi polis memaklumkan kejadian itu.

“Saya bersyukur kerana bayi comel ini ditemui hidup walaupun masih dalam keadaan bertali pusat serta tidak digigit anjing atau serangga berbisa lain,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, pihaknya menerima maklumat awam mengenai penemuan bayi lelaki yang masih bernyawa dan sepasukan anggota polis bergegas ke lokasi penemuan.

Menurutnya, bayi lelaki yang masih belum diketahui bangsanya itu k dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk pemeriksaan lanjut.


‘Saya tidak terima RM1j’

Oleh Murshid Eunos
murshid@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin bersedia membawa watak Ibu Muslimah dalam pementasan teater muzikal Indonesia, Laskar Pelangi yang dijadual dipentaskan di negara ini Julai depan, jika tawaran diterima bersesuaian dengan kehendak dan komitmen kerjayanya.
Bagaimanapun, penghibur berusia 32 tahun itu menafikan dia menerima pembayaran sebanyak RM1 juta untuk membawa watak guru yang gigih memperjuangkan nasib anak-anak susah di Pulau Belitung itu.
“Saya dengar khabar angin ada pihak produksi ingin menyunting saya sebagai seorang daripada teraju dalam teater muzikal itu namun sehingga kini tiada sebarang tawaran rasmi mengenainya, sebaliknya saya hanya mendengar daripada kawan dan pengurus saja.

“Bagaimanapun saya nafikan jumlah bayarannya sebanyak RM1 juta kerana kerana segala-galanya belum ada hitam putih. Apapun, jika benar tawaran itu akan menyusul, saya bersedia menimbangkannya kerana filem itu adalah sebuah karya yang menarik,” katanya yang menghubungi Harian Metro, pagi semalam.


Diadaptasi daripada filem terbitan Indonesia dengan judul serupa, teater muzikal Laskar Pelangi yang mendapat sentuhan pengarah Riri Riza bakal dipentaskan dengan mengekalkan plot cerita dan pembangunan watak yang sama namun disuntik pembaharuan pada barisan pelakon yang baru.


Penyanyi Orkid Abdullah terlantar sakit



PELAKON veteran, Datuk Sarimah Ahmad (kiri) memegang tangan Orkid semasa lawatan Karyawan ke rumahnya di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Penyanyi era tahun 60-an, Datin Orkid Abdullah, 64, kini terlantar di rumahnya kerana menghidap penyakit ketumbuhan hormon tidak stabil (paraganglioma) sejak tiga tahun lepas.
Penyanyi yang terkenal dengan lagu berirama Ghazal, Penawar Rindu itu tidak mampu bergerak dan aktiviti hariannya terpaksa diuruskan oleh tiga anaknya.
Anak bongsu Orkid, Eenaz Datuk Mokhtar, 31, berkata, ibunya menjadi semakin lemah sejak awal tahun ini kesan daripada tumor yang kini sudah merebak ke sistem badan.
“Kami difahamkan oleh doktor bahawa penyakit itu jarang ditemui di dunia. Kira-kira 20 peratus sahaja penduduk dunia menghidapnya di mana hormon berkembang dengan tidak menentu sehingga menjadi tumor.

“Ibu menjalani pembedahan pertama pada 2008 untuk membuang satu tumor. Bagaimanapun ia tumbuh semula kira-kira dua tahun selepas itu dan terpaksa dibedah lagi pada Februari tahun lalu,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Dataran Ukay di sini semalam.


Dibelasah kekasih tegur tak kerja
Oleh Shah Che Ahmad
bhnews@bharian.com.my
2011/04/28

Teman lelaki lepaskan geram pukul wanita hingga retak tulang tangan kiri

KUALA LUMPUR: Berang dengan teguran teman wanita yang sering memintanya mencari pekerjaan, seorang lelaki melepaskan geram dengan membelasah wanita malang itu sehingga cedera parah serta retak tulang tangan kiri.
Lelaki berusia 32 tahun itu dipercayai tidak mempunyai pekerjaan sejak lima bulan lalu dan hanya bergantung kepada pendapatan teman wanitanya, 36, yang bekerja sebagai pegawai bank di ibu negara.
Difahamkan lelaki terbabit pernah beberapa kali bertindak ganas dengan memukul mangsa setiap kali dia ditanya mengenai usahanya mencari pekerjaan, tetapi tindakan itu hanya menyebabkan teman wanitanya cedera ringan.

Namun, dalam kejadian terbaru minggu lalu, suspek bertindak lebih ganas apabila menampar dan menumbuk mangsa sehingga menyebabkan wanita itu cedera di beberapa bahagian tubuh, selain retak tulang tangan kiri.

Kejadian itu berlaku di rumah mangsa di Bukit Indah, Ampang dikatakan berpunca apabila lelaki itu tertekan akibat ditegur berulang kali oleh teman wanitanya supaya mencari kerja.

Mangsa hanya mahu dikenali sebagai Lily, berkata kejadian berlaku apabila dia bertanya mengenai perkembangan pekerjaan suspek semasa lelaki itu datang ke rumahnya.
“Dia (suspek) tiba-tiba naik angin dan mengunci pintu rumah sebelum membelasah sambil menengking saya. Saya hanya berserah pada tuhan untuk menyelamatkan nyawa ketika itu.

“Tidak puas dengan itu, dia juga memukul saya di dalam kereta sehingga menyebabkan tulang tangan kiri saya retak dan terpaksa mendapatkan rawatan di hospital,” katanya ketika dihubungi Berita Harian semalam.

Lily yang kini ditempatkan di Hospital Ampang Puteri berkata, hidupnya kini trauma apabila melihat lelaki dan sering berada dalam ketakutan.

“Pada awal berkenalan, dia seorang lelaki yang baik dan memahami saya, tetapi sejak tiga bulan ini dia cepat marah dan memukul saya walau berselisih faham mengenai perkara kecil.

“Saya selalu menegurnya supaya mencari pekerjaan kerana kami bercadang mengumpul duit dan berkahwin,” katanya.

Lily berkata, tidak tahan dengan itu, dia nekad melaporkan kejadian itu kepada polis di Balai Polis Ampang Jaya, semalam.

Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

No comments:

Post a Comment