Wednesday, August 17, 2011

APA NAK JADI...SEKURANG BERZINA MELIBATKAN DUA ORANG...SATU LELAKI DAN SATU PEREMPUAN...BERAPA KALI BERZINA@MAIN...MEREKA DAN ALLAH TAU...KAWINKAN MEREKA........... MEREKA DAH BERZINA...NAK JAGA MARUAH APA...MARUAH DAH TERCEMAR...HUKUM ALLAH DAH DIABAIKAN ... NI LAH KESANNYA...NAK TUNJUK PANDAI LAGI PADA ALLAH...GUNA UNDANG2 LAIN DARI ALLAH PUNYA...BALA..MUSIBAH..MALU....TANGGUNGLAH...DIAKHIRAT PIHAK YANG BERKUASA@PEMERINTAH JAWAB JE LAH...KAT SANA TAK BOLEH...NAK BUAT SONGEL...ATAU LOYAR2 BURUK...API NERAKA MENJULANG2...

Warden terkejut pelajar bersalin dalam tandas



KAJANG: Seorang warden asrama perempuan terkejut sejurus mendapati seorang pelajar perempuan tingkatan lima melahirkan bayi perempuan di dalam tandas asrama sebuah sekolah menengah di sini, semalam.
Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi itu, guru wanita berkenaan dipanggil seorang pelajar lain yang memaklumkan rakannya berada di dalam tandas kerana baru melahirkan seorang bayi.

Katanya, guru berkenaan bergegas ke tandas itu dan mendapati mangsa yang berusia 17 tahun berada di dalam tandas yang dikunci dari dalam sambil mengerang kesakitan.
“Selepas dipujuk, mangsa keluar bersama bayi perempuan cukup sifat,” katanya.

Guru berkenaan membawa mangsa dan bayi perempuan itu ke Wad Kecemasan, Hospital Kajang, untuk rawatan lanjut.

Sumber berkata, sebaik emosi mangsa stabil, guru berkenaan meminta mangsa menceritakan kejadian yang menimpanya hingga menyebabkan dia mengandung.

“Mangsa mendakwa dirogol dua lelaki tidak dikenali di Taman Kajang Utama pada November tahun lalu,” katanya.

Guru berkenaan membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata kes akan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan jika sabit kesalahan suspek boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan juga sebatan.

‘Mujur tak kena’

Oleh Zuliaty Zulkiffli
am@hemetro.com.my

ALOR SETAR: “Mujur saya sempat mengelak ketika dia mengeluarkan pisau dan cuba menikam perut saya,” kata Mohd Asrol Abdul, 35, anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), yang nyaris ditikam seorang lelaki dipercayai pengutip parkir haram.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam kelmarin, Mohd Asrol bersama lima anggota penguat kuasa lain menjalankan tugas di kawasan bandar raya itu sebelum menerima maklumat berhubung kegiatan pengutip parkir haram di Lorong Padi, di sini.

Mohd Asrol berkata, setibanya di lokasi kejadian, dia bersama beberapa anggota lain mendapati seorang lelaki berusia 30-an dikesan sedang mengutip duit parkir secara haram daripada pemandu sebuah kenderaan yang diletakkan di kawasan itu .
“Saya dan beberapa rakan kemudian menghampiri lelaki berkenaan sambil menegur tindakannya mengutip duit secara haram, tetapi dia menafikan berbuat demikian sedangkan ia berlaku depan mata kami.

“Berikutan itu, saya menahan lelaki berkenaan, tetapi dia meronta dan melarikan diri, namun kami cuba mengejarnya sebelum dia ditahan semula di hadapan pejabat Syarikat Air Darulaman (Sada) di Jalan Tunku Ibrahim, kira-kira 100 meter dari lokasi kejadian.

“Lelaki itu kemudian mengeluarkan sebilah pisau dan cuba menikam saya di bahagian pinggang, tetapi berjaya mengelak walaupun hampir terkena di perut,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Mohd Asrol berkata, lelaki berkenaan sekali lagi mengacu pisau seolah-olah mengugut untuk mencederakannya, tetapi bertindak melarikan diri dan membuang pisau berkenaan selepas mendapati ramai anggota penguat kuasa MBAS berada di situ.

“Dengan bantuan orang awam, suspek ditahan semula dan lelaki itu mengalami kecederaan kecil di belakang kepala akibat jatuh ketika cuba melarikan diri.
“Saya kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar dan menyerahkan suspek kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Dalam pada itu, Penolong Pegawai Tadbir MBAS, Azizah Hamid berkata, pihaknya menyerahkan kes berkenaan kepada polis untuk menjalankan siasatan dan ia adalah antara cabaran yang dihadapi anggota penguat kuasa ketika menjalankan tugas.

Menurutnya, semua tempat parkir di sekitar bandar raya itu di bawah tanggungjawab MBAS, tetapi pihaknya hanya beroperasi dari jam 8 pagi hingga 8 malam setiap hari dan selepas tempoh waktu berkenaan, semua parkir adalah percuma.

“Kami tidak pernah melantik mana-mana individu melakukan kutipan selepas tempoh yang ditetapkan dan menjadi satu kesalahan jika ada di kalangan mereka yang membuat kutipan secara haram.

“Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak melayan pengutip parkir haram ini daripada melakukan kegiatan itu bagi mengelakkan mereka terus mencari peluang untuk mengaut keuntungan cara mudah,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Setar, Superintendan Baharom Abu ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian dan siasatan masih dijalankan.

 

Mati ditembak sebelum sahur



KAJANG: “Pada mulanya saya menyangkakan bunyi mercun, tetapi selepas dibuat pemeriksaan, saya terkejut apabila mendapati ia bunyi tembakan.
“Ini berikutan selepas saya menjumpai seorang lelaki dalam keadaan mengiring di tepi jalan dengan beberapa kesan tembakan pada badannya,” kata Daud, 34, saksi kejadian seorang lelaki mati ditembak di Sungai Balak, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi itu, dia pada mulanya menyangka lelaki yang terbaring di tepi jalan adalah mangsa kemalangan, tetapi terkejut apabila mendapati lelaki terbabit adalah mangsa tembakan sebelum menghubungi polis.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, siasatan awal, mangsa adalah seorang kontraktor sampah berusia 37 tahun dan ketika kejadian sedang menunggang motosikal seorang diri dari tempat kerjanya untuk pulang ke rumah.

Katanya, mangsa juga sempat menghubungi isterinya menyatakan hasrat untuk bersahur bersama di rumah mereka.

“Berdasarkan kesan tembakan yang ditemui pada badan mangsa, suspek dipercayai melepaskan beberapa das tembakan dari arah belakang.

“Mangsa yang mengalami kecederaan serius akibat tembakan mati di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat,” katanya.

Botol petrol meletup

Oleh Amir Abd Hamid
amir@hmetro.com.my

KLANG: Gara-gara bermain berhampiran tempat pembakaran sampah, seorang murid tahun enam melecur teruk di muka apabila api menyambar botol berisi petrol yang digunakan untuk membakar timbunan sampah itu sebelum membakar mukanya.
Dalam kejadian Sabtu lalu, kira-kira jam 12 tengah hari, mangsa, Mohd Azis Zakaria, 12, sedang bermain di hadapan rumahnya di Kampung Delek di sini, bersama-sama tiga rakannya.

Kejadian berlaku secara tiba-tiba apabila api daripada timbunan sampah menyambar sebotol minyak petrol yang terletak berhampiran tempat mereka bermain.

Mohd Azis yang ditemui di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini, semalam, menyatakan sambaran api menyebabkan botol minyak petrol itu meletup hingga terpercik ke mukanya sebelum terbakar manakala rakan lain melarikan diri.


“Dalam keadaan panik dan kesakitan ketika api membakar muka, saya melarikan diri ke dalam rumah untuk meminta bantuan kerana gagal memadamkannya.

Mayat rakan berlumuran darah di kepala

SHAH ALAM: Usaha seorang lelaki mencari rakan karib yang tidak hadir bekerja di Taman Peringatan Nirvana Seksyen 21, di sini, akhirnya membawa penemuan mayat rakannya itu dengan kesan berlumuran darah di kepala dalam kejadian malam kelmarin.
Mayat mangsa ditemui berhampiran kilang minuman di Seksyen 15, kira-kira jam 9 malam.

Sumber polis berkata, mayat lelaki warga Indonesia berusia 23 tahun itu ditemui rakannya selepas mendapatinya tiada di rumah.
“Rakannya terus mencari dengan mengikuti laluan ke tempat kerja yang sering digunakan iaitu jalan pintas berhampiran kilang berkenaan.

“Mangsa kemudian ditemui di kawasan semak berhampiran landasan kereta api berdekatan sebuah kilang minuman.

“Polis percaya mangsa dibunuh kurang daripada tempoh 24 jam berikutan kesan darah yang masih baru,” katanya.


‘Semua bangun kami polis!’

Oleh Na’imah Mohamed
na’imah@hmetro.com.my

SUBANG JAYA: Sebuah keluarga dan pembantu rumah mereka dikurung dalam tandas oleh sekumpulan empat lelaki sebelum pelbagai barangan berharga berjumlah kira-kira RM100,000 termasuk wang tunai berjumlah RM12,000 dilarikan dari rumah mereka di USJ 11, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, mangsa sedang nyenyak tidur bersama isterinya tiba-tiba dikejutkan dengan bunyi bising dari depan pintu bilik mereka dan jeritan seseorang yang menyatakan mereka polis.

Menurut sumber, mangsa ahli perniagaan berusia 58 tahun dan isterinya, 50-an, kemudian enggan membuka pintu bilik kerana menyesyaki sesuatu yang buruk namun kumpulan lelaki itu bertindak memecah pintu bilik berkenaan.

“Kumpulan lelaki terbabit memasuki bilik mangsa. Suspek bersenjatakan parang dan besi pengumpil itu menyuruh mangsa memanggil anak perempuan serta pembantu rumah mereka sebelum mengurung dalam tandas,” katanya.


Difahamkan, seorang daripada lelaki terbabit ditugaskan menjaga mangsa dan keluarganya di depan tandas berkenaan.

No comments:

Post a Comment