Sunday, August 14, 2011

SEGALANYA KETENTUAN ALLAH..MUHASABAH DISAMPING BANYAK2 MOHON PERLINDUNGAN ALLAH SWT...WAJIB KITA MERENDAH DIRI PADA ALLAH SWT...BAGAIMANA PULA ORANG ISLAM PERSENDA2 HUKUM ISLAM...TERANG2 BUAT PERKARA HARAM...KEMUDIAN DIPERTONTONKAN SEPERTI DI TV-TV..RADIO2....MEDIA2 LAIN.......DAN HUKUM QURAN DIABAI2KAN...SEDANGKAN KITA LAUNGKAN CINTA DAN SAYANGKAN ISLAM...MENGAKU IKUT QURAN HADIS..IJAMAK DAN KIAS.....AKHIRAT KELAK JAWAB JE LAH...

Persenda Negaraku di YouTube



SALAH satu video mempersendakan lagu Negaraku yang boleh ditonton di YouTube.



KUALA LUMPUR – Sejak kebelakangan ini terdapat kecenderungan segelintir individu memuat naik video yang didakwa sengaja mempersendakan lagu Negaraku di YouTube.
Tinjauan Kosmo! di laman web berkenaan mendapati ia masih boleh diakses orang ramai dan tidak dialihkan meskipun telah dimuat naik lebih tiga tahun lalu selain telah ditonton lebih 100,000 kali.
Selain video yang memaparkan lagu Negaraku dalam rentak muzik rock, ada juga video yang memaparkan gelagat dua warga asing menyanyikan semula lagu tersebut sambil ketawa sekali gus menyinggung perasaan rakyat negara ini.
Seorang pekerja swasta, Nuratiqah Samad, 25, berkata, dia kecewa dengan tindakan individu terbabit memuat naik video-video berkenaan di YouTube serta menyifatkan tindakan itu sebagai tidak patriotik.
“Baru-baru ini, saya cuba mencari lagu Negaraku di YouTube sempena Hari Kemerdekaan dan terkejut apabila menemui video-video sedemikian.
“Saya kecewa kerana ia boleh diakses dan dilihat di seluruh dunia,” katanya kepada Kosmo!.
Bagi jurugambar bebas, Shahrul Hassan, 40, dia marah dengan sikap ‘kreatif tidak bertempat’ segelintir individu yang mengubah irama lagu Negaraku dan kemudian dimuat naik di laman web tersebut.

Diberkas ketika menonton TV



SUSPEK yang membunuh bapanya, Seman (gambar kecil) diberkas ketika pulang ke rumah di Kampung Pasir Putih, Tualak, Kuala Nerang semalam.



KUALA NERANG – Selepas tiga hari menghilangkan diri, seorang penoreh getah yang menetak bapanya sehingga maut dengan sebelah kaki kanannya putus di Kampung Pasir Putih, Tualak di sini Khamis lalu diberkas semalam.
Ketua Polis Daerah Padang Terap, Deputi Supritendan Ku Yaacob Ku Hamad berkata, suspek berusia 33 tahun itu ditahan ketika berbaring sambil menonton televisyen di ruang tamu rumahnya pada pukul 1.45 pagi.
Rumah tersebut ketika itu tiada penghuni kerana ibu suspek, Hasnah Abdul Majid, 58, yang juga cedera diserang berpindah ke rumah anak perempuannya selepas kejadian ngeri itu.
“Suspek yang sebelum itu minum kopi berdasarkan cawan bekas minuman itu berehat di ruang tamu diberkas. Dia yang terkejut dengan serbuan itu tidak sempat berbuat apa-apa,” kata beliau.
Menurut Ku Yaacob, serbuan dibuat selepas polis menerima maklumat jiran yang memaklumkan rumah itu diterangi lampu sedangkan ia tidak berpenghuni.
“Jiran mengesyaki suspek pulang ke rumah selepas tiga hari menghilangkan diri dan menghubungi polis,” katanya.
Kelmarin, suspek dilaporkan ditemui berkeliaran di Kampung Paya Terap kira-kira tujuh kilometer dari rumahnya sambil membawa dua bilah parang.

Pengedar dadah degil ditembak mati



Abdul Rasyid (dua dari kanan) menunjukkan antara barang yang dirampas daripada kumpulan pengedar dadah pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang, Kajang semalam.



KAJANG – Seorang penjenayah yang disyaki terlibat dalam kegiatan pengedaran dadah ditembak mati selepas dia enggan menyerah diri walaupun polis menghabiskan masa selama tiga jam untuk memujuknya supaya menyerah diri di sebuah rumah di pangsapuri Flora Taman Impian Balakong di sini semalam.
Dalam kejadian pada pukul 1 hingga pukul 4 pagi itu, suspek ditemui mati dalam sebuah bilik di rumah tempat dia bersembunyi.
Sebelum kejadian, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rasyid Abdul Wahab berkata, polis menyerbu sebuah rumah kos rendah di tingkat bawah dan menahan lima orang termasuk sepasang suami isteri yang berada di dalam rumah itu.
Dua lagi suspek iaitu seorang lelaki dan seorang wanita melarikan diri dengan masuk ke dalam sebuah bilik.
“Polis kemudian memujuk pasangan itu supaya menyerah diri sebelum insiden berbalas tembak antara polis dan suspek yang berdegil enggan menyerah diri dari dalam bilik,” kata beliau pada sidang akhbar di pejabatnya di sini semalam.
Bagaimanapun, menurut beliau, selepas kira-kira 20 minit berada dalam bilik itu, suspek wanita kemudian keluar menyerah diri.
“Suspek lelaki terus enggan menyerah diri dan dalam kejadian berbalas tembak lebih dua jam, suspek itu kemudian ditemui mati dalam bilik tersebut,” kata beliau.
Namun selepas menyedari gelagatnya menarik perhatian orang ramai, suspek tiba-tiba melarikan diri ke hutan berhampiran.

Penculik hantar SMS ‘salam sayang’





KUALA TERENGGANU – Keluarga kepada gadis yang berjaya diselamatkan selepas menjadi mangsa culik selama lima jam oleh tiga lelaki pada Jumaat lalu bimbang dengan kemungkinan seorang daripada suspek yang masih bebas akan membalas dendam.
Bapa mangsa, Suhaimi Mustafa, (gambar) 36, berkata, dia kini terpaksa lebih berhati-hati dan sentiasa menjaga keselamatan anak-anak terutama Noredreen Natasya, 15, yang masih takut.
Ia berikutan seorang daripada suspek yang masih bebas itu bertindak berani dengan menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) kepada Noredreen petang kelmarin.
“Saya ingatkan dia (suspek) akan menjauhkan diri daripada Noredreen tetapi dia masih berani menghubungi anak saya,” kata Suhaimi ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Justeru, Suhaimi berharap polis segera memberkas suspek itu.
Dalam kejadian pada pukul 9.15 malam Jumaat lalu, Noredreen melalui detik-detik cemas apabila diculik tiga pemuda berdekatan rumahnya di Alor Peroi, Besut dekat sini.
Bagaimanapun, gadis itu bernasib baik apabila dia ditemui semula di sebuah rumah dalam daerah Pasir Puteh, Kelantan pada hari sama.
Mangsa berjaya ditemui apabila dia menghubungi seorang rakannya dengan menggunakan telefon bimbit miliknya.

Hajat sambut Aidilfitri tak sampai



ANGGOTA bomba dan penyelamat mengeluarkan mayat Ismail yang maut dalam kemalangan di Jalan Datuk Md. Zin, Lebuh AMJ di Melaka semalam.



MELAKA – Hasrat seorang pemandu teksi untuk menyambut Aidilfitri bersama isteri tercinta dan empat anaknya awal bulan depan tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Jalan Datuk Md. Zain di Lebuh AMJ di sini semalam.
Lebih menyedihkan apabila semasa kejadian pada pukul 4 pagi itu, mangsa Ismail Zainol Abidin (gambar), 45, dari Taman Sri Kelemak, Alor Gajah mahu keluar mencari rezeki sebagai pemandu teksi selepas makan sahur menu nasi ayam bersama keluarga dan empat anaknya yang berusia lima hingga 13 tahun.
Turut terbunuh dalam kemalangan itu seorang jururawat, Cynthia Lim Ching Gek, 24, yang memandu kereta Proton Saga BLM.
Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Asisten Supritendan V. Gunasegaran berkata, kemalangan itu berlaku ketika teksi dipandu Ismail yang dalam perjalanan dari arah Alor Gajah menuju ke pusat bandar bertembung dengan kereta Cynthia yang datang dari arah bertentangan.
“Kedua-dua buah kereta itu bertembung di persimpangan lampu isyarat ketika kereta dipandu Cynthia membelok menghala ke Batu Berendam namun terbabas masuk ke lorong bertentangan.
“Ketika itu teksi dipandu Ismail tidak sempat mengelak kereta dipandu Cynthia,” kata beliau.
Menurut beliau, akibat pertembungan itu kedua-dua pemandu kenderaan itu meninggal dunia di tempat kejadian.



Hadis Kelima : -



UMAT ISLAM MENGIKUTI
LANGKAH-LANGKAH YAHUDI DAN NASRANI




H.R. MUSLIM



Daripada Abu Said Al-Kudri ra berkata : Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda :" Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, " "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?" Nabi SAW menjawab, " Siapa lagi kalau bukan mereka".

Umat Islam yang mengikut jejak langkah apapun "cara hidup" orang-orang Yahudi dan Nasrani, hinggalah dalam urusan orang kecil dan perkara-perkara yang tidak munasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nasrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikut mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabdaan Rasulullah SAW ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mere hanya meniru "cara hidup" Yahudi dan Nasrani samada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nasrani dan ramai pula orang yang menjadi alat dan tali barut mereka.

Ya Allah ! Selamatkan lah kami daripada mereka.
 
 


Hadis Ke Tiga Puluh Lima : -


LIMA BELAS MAKSIAT YANG AKAN MENURUNKAN BALA


H.R. TERMIZI



Daripada Ali bin Abi Thalib ra ... Rasulullah SAW Bersabda: " Apabila umat ku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.

2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.

3. Zakat dijadikan hutang.

4. Suami memperturutkan kehendak isteri.

5. Anak derhaka terhadap ibunya.

6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya

7. Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya.

8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.

9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.

10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.

11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.

12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).

13. Para artis-artis disanjung-sanjung.

14. Muzik banyak dimainkan.

15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirobah menjadi makhluk lain".





Dunia pada hari ini telah membuat segala apa yang telah disabdakan Rasulullah SAW ini, cuma mungkin belum sampai ke peringkat akhir.

No comments:

Post a Comment