Saturday, December 10, 2011

ADA VIDEO RAKAMAN ...ADAKAH MASIH PERLU SAKSI LAGI....APA HALANGAN DAN ALASAN LAGI UNTUK LAKSANAKAN HUDUD.....JADI APAKAH JAWAPAN NAK BERI PADA ALLAH NANTI...APA KOMEN TOKOH2 AGAMA...DAN PEMIMPIN2 YANG MENGAKU ISLAM....MEMPERTAHANKAN AGAMA...ATAU SLOGAN SEMATA2...JANGAN NAK AUTALAH...LEBIH2 KEPADA ALLAH SWT...

‘Mujur saya sempat kejar’

Oleh Raja Noraina Raja Rahim dan Muhaamad Hafis Nawawi
am@hmetro.com.my

SYUKUR...Jennifer bersyukur Ashley terselamat daripada menjadi mangsa culik.
SYUKUR...Jennifer bersyukur Ashley terselamat daripada menjadi mangsa culik.
KUALA LUMPUR: “Saya melihat sendiri anak perempuan dibawa seorang wanita ke lorong belakang kedai. Saya menjerit supaya dia berhenti, tetapi wanita itu tidak menghiraukan jeritan saya.
“Apabila mereka hilang daripada pandangan, saya berlari sekuat hati mengejar dan sebaik saja menemui mereka saya menarik anak saya daripada genggaman wanita itu,” kata Jennifer Low, 43, menceritakan kejadian anaknya hampir diculik, malam kelmarin.
Wanita itu berkata, anaknya, Ashley Deborah yang berusia dua tahun nyaris menjadi mangsa culik seorang wanita dipercayai rakyat tempatan ketika kanak-kanak itu dijaga seorang rakannya di Taman Connaught, di sini.

Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, kebanyakan kedai di situ sudah menamatkan perniagaan dan Jennifer yang turut menjalankan perniagaan juga sudah bersedia untuk pulang sebelum seorang rakannya datang mengambil barang ditempah.


“Saya masuk semula ke dalam salun untuk mengambil barang tempahan rakan. Saya berpesan kepada rakan supaya menjaga Ashley sementara saya pergi mengambil barang.


Datin tak ghairah lagi

Oleh Muhd Izawan Baharin, Mior Azlan Kamarulbaid dan Yusmizal Dolah Aling
am@hmetro.com.my

KESAL...Rina ketika ditemuramah wartawan Harian Metro.
KESAL...Rina ketika ditemuramah wartawan Harian Metro.
KUALA LUMPUR: Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk menyeksa kehidupan isteri keduanya dengan mengabaikan tanggungjawab memberi nafkah zahir dan batin hampir empat tahun selepas wanita itu meminta diceraikan kerana tidak tahan dengan perangai kasanova suaminya.
Si isteri meminta cerai bukan sekadar tidak tahan kerana pantang melihat wanita ‘berdahi licin’, tetapi lelaki berusia 50-an itu juga mempunyai tabiat jijik iaitu gemar merakam gambar dan video aksi lucahnya bersama pasangan kekasih yang berlainan.
Isteri kedua itu yang hanya mahu dikenali sebagai Rina, 38, berkata setiap kali rahsia terbongkar, suaminya memujuk serta bersumpah tidak mengulangi perangai buruknya, namun janjinya tidak kekal.

Menurutnya, dia hilang sabar dengan sikap ‘kaki perempuan’ suaminya sejak berkahwin hampir 10 tahun lalu dan tidak berubah walaupun kini berusia 50-an.


“Saya banyak kali terjumpa gambar dan rakaman video dia dengan pasangannya ‘beraksi’. Kalau dia pergi ke luar negara, pasti saya memeriksa kameranya kerana saya pernah lihat banyak gambar ‘melaram’ dengan wanita asing.

Cinta palsu RM1j

Oleh Anas Hassan
am@hmetro.com.my

KECEWA...Lim menunjukkan laporan polis berhubung penipuan RM1 juta oleh lelaki warga Afrika.
KECEWA...Lim menunjukkan laporan polis berhubung penipuan RM1 juta oleh lelaki warga Afrika.
KUALA LUMPUR: Seorang wanita kerugian RM1 juta apabila ditipu lelaki warga Afrika yang mengaku sebagai jurutera syarikat cari gali minyak di pantai timur.
Mangsa yang mahu dikenali sebagai Lim, 47, sebelum itu berkenalan dengan seorang lelaki yang memperkenalkan diri sebagai Kevin Axcel Brown atau Joe, 48, sejak September lalu melalui sebuah laman web cari jodoh.
Ketua Jabatan Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong berkata, Lim mula mengenali Joe yang menyamar warga Kanada dan bekerja di sebuah syarikat cari gali minyak.

“Mereka hanya berhubungan melalui telefon sebelum Joe merayu Lim memasukkan wang berjumlah RM1 juta ke dalam akaunnya kerana terdesak memerlukan wang bagi menguruskan satu projek syarikatnya.


“Tertipu dengan pujuk rayu Joe, mangsa memasukkan wang ke dalam tiga akaun berbeza yang kemudian dikenal pasti pemilik akaun berkenaan seorang wanita warga tempatan.

No comments:

Post a Comment