Monday, December 5, 2011

HUKUM ALLAH DIABAIKAN....SEDAP2 DUA ORANG..SAKIT TANGGUNG SORANG....MALU TANGGUNG BERAMAI...KELUARGA...SERTA KAUMNYA ...JIKA ISLAM ...MAKA ISLAM JUGA TERCEMAR....ITU MASIH NAK MELINDUNGI AHLI2 MAKSIAT...DENGAN PERBAGAI2 ALASAN AGAR HUKUM ALLAH TAK DILAKSANAKAN...KITA NI TAK TAHU MALU..DAHLAH DIHIDUPKAN...DIBERI REZEKI...DUK DIBUMI ALLAH...TAPI MASIH DEGIL PERINTAH ALLAH SWT...ORANG MACAM NI MACAM MENEMPAH NERAKA ALLAH...BERTAUBATLAH DAN BERTAQWALAH SEBELUM ALLAH MATIKAN...

‘Drebar bas kami tak lari’



KUALA LUMPUR: Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) menafikan laporan media bahawa pemandu bas RapidKL melarikan diri selepas melanggar dua pejalan kaki di Jalan Tun Sambanthan petang kelmarin.
Pengarah Kumpulan Bahagian Bas, Prasarana, Zohari Sulaiman, berkata pemandu bas terbabit sudah menghentikan kenderaan itu dan membantu pejalan kaki yang cedera.

“Bagaimanapun, polis di tempat kejadian membawanya ke balai polis untuk merekodkan kenyataannya dan mencegah insiden yang tidak diingini di tempat kejadian.
“Andaian bahawa pemandu melarikan diri tidak berasas dan tidak benar,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.

Zohari berkata, ketika ini pemandu terbabit digantung tugas buat sementara sehingga inkuiri dalaman berhubung perkara itu selesai kerana terdapat dakwaan dia memandu laju ketika kejadian.

“Bagi perkhidmatan kami, ia berjalan seperti biasa,” katanya.

Zohari mendakwa, ketika kejadian 3.30 petang itu, pemandu bas syarikat itu tidak dapat membrek dengan segera apabila dua pejalan kaki itu memasuki laluan bas untuk menyeberang jalan dan hanya memerhati laluan trafik sehala tanpa mengetahui jalan itu lorong dua hala.

“Syarikat juga sudah membuat laporan polis berhubung vandalisme selepas kejadian dengan cermin depan bas dipecahkan,” katanya.
Katanya, kejadian itu amat malang, tetapi masih boleh dielakkan jika semua pihak bekerjasama dan faham mengenai perubahan laluan trafik di kawasan itu.

Zohari mencadangkan supaya kehadiran polis dan pegawai penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) ditingkatkan di kawasan itu bagi memastikan orang ramai melintas di kawasan yang ditetapkan selain meletakkan papan tanda jelas mengenai perubahan lorong bas lawan arus.

Ini perlu memandangkan lima kemalangan dilaporkan sejak dua hari lepas di kawasan itu berikutan perubahan trafik itu. — Bernama


Ditetak selisih bahu di tandas

KUALA LUMPUR: Hanya kerana terlanggar seorang lelaki ketika berselisih dalam tandas sebuah kelab malam di Sentul, dekat sini, dua lelaki parah ditetak di muka dan tangan oleh sekumpulan samseng, kelmarin.
Dalam kejadian jam 3.30 pagi, mangsa berusia 20-an memohon maaf sebaik terlanggar seorang anggota kumpulan samseng itu dan memberitahu mereka tidak sengaja.

Menurut sumber, bagaimanapun, suspek mengamuk dan memaki-hamun mangsa menyebabkan berlaku kekecohan.
“Pertengkaran mereka didengar majikan mangsa yang datang membantu selain mengugut mahu menghubungi polis.

“Suspek yang masih tidak berpuas hati memanggil rakannya dengan tujuan untuk bergaduh dengan mangsa,” katanya.

Sumber itu berkata, belum sempat lelaki terbabit menghubungi polis, kedua-dua pekerjanya dilibas suspek dengan parang dan pisau.

“Malah, kedua-dua mereka yang terkepung gagal menyelamatkan diri apabila terus ditetak di muka dan tangan.

“Majikan yang menyaksikan pekerjanya dipukul cuba membantu, namun dihalang suspek sebelum datang seorang lagi geng terbabit membawa sepucuk pistol dan mengacukan ke arah mangsa. “Selepas membelasah kedua-dua mangsa, kumpulan terbabit beredar. Majikan yang tidak cedera membawa mangsa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).
“Mangsa yang parah menerima 20 jahitan di muka dan tangan akibat ditetak sebelum majikan mereka membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi sebelum kes itu dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul,” katanya.


‘Kambing Tua’ mati ditembak



BUTTERWORTH: Seorang tukang kayu yang digelar ‘Kambing Tua’ maut apabila ditembak pada jarak dekat di Jalan Bagan Lalang, dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, mangsa, Tham Chong Yat, 42, meletakkan motosikalnya berhampiran sebuah tong sampah di tepi jalan sebelum dihampiri sebuah kereta Proton Saga.

Menurut saksi, dia terdengar dua das tembakan ketika berada dalam kedai lalu bergegas keluar untuk membuat pemeriksaan. “Sebaik keluar, saya nampak Proton Saga itu memecut laju, manakala seorang lelaki terlentang atas jalan dengan berlumuran darah,” katanya.
Polis yang menjalankan siasatan menemui satu kelongsong peluru di tempat kejadian.

Mangsa yang tinggal di Taman Seri Murni, Sungai Dua, dekat sini, masih bernyawa selepas ditembak di rusuk kanan sebelum dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya.

Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia dua jam kemudian kerana kehilangan banyak darah.

Mangsa yang sudah berkahwin mempunyai dua orang anak.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata siasatan masih dijalankan.


Bunuh bayi terlarang

Oleh Ahmad Ismail
am@hmetro.com.my

SEGAMAT: Panik sebaik melahirkan bayi hasil hubungan terlarang dengan teman lelaki, seorang remaja berusia 15 tahun sanggup menekap mulut bayinya sehingga lemas dan kemudian menyoroknya di bawah katil dalam bilik tidur di rumahnya.
Malah, dia yang bersalin berseorangan dalam bilik tidur di rumahnya di Palong 1, Gemas, sanggup menarik keluar bayi daripada kandungan bagi mempercepatkan kelahiran, kerana bimbang tangisan bayi itu didengari keluarga.

Bagaimanapun, kejadian berlaku jam 11.30 pagi 30 November lalu akhirnya diketahui juga keluarga apabila dia mengalami tumpah darah sehingga mukanya menjadi pucat.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Abd Majid Mohd Ali berkata, bimbangkan kesihatan anak yang semakin lemah, ibu bapa remaja berkenaan membawanya mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Palong.


“Bagaimanapun, petugas di klinik berkenaan kemudian meminta remaja terbabit menjalani pemeriksaan lanjut di Hospital Tuanku Ampuan Najihah Kuala Pilah,” katanya.

No comments:

Post a Comment