Wednesday, December 7, 2011

BILA MELINDUNGI ORANG JAHAT...DENGAN TAK MELAKSANA HUKUM ALLAH...BERAPA BANYAK YANG TELAH CEDERA PARAH SERTA MAUT...MENGANDUNG...BUANG ANAK...ROGOL...HINGGA KENA BUAT SEKOLAH...TU BELUM BUNUH...SIHIR@BOMOH...MENINGGALKAN SOLAT...MURTAD DLL...KITA PENGHALANG@PENENTANG HUDUD MASUK NERAKA DIAKHIRAT NANTI...KERANA JUARA MEMPERTAHAN ORANG JAHAT DARI DIHUKUM MENGIKUT UNDANG2 ALLAH SWT....

Pensyarah terselamat



KUALA LIPIS: Nyawa seorang pensyarah wanita ternyata masih panjang apabila dia nyaris rentung apabila kereta Proton Persona dipandunya terbakar dan meletup beberapa minit selepas bertembung dengan sebuah lori di Kilometer 13, Jalan Lipis-Benta, di sini, pagi kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.25 pagi itu, mangsa, Nur Syahila Muhamad Salleh, 26, dari Serdang, Selangor, cedera di kepala dan kini koma di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshah), Temerloh.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa sedang dalam perjalanan ke Kolej Komuniti di sini, untuk memulakan tugasnya.

Ketua Polis daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, kereta dipandu mangsa terbabas ke memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah lori.


‘Tiba masa saya cerita’

Oleh Muhd Izawan Baharin, Mior Azlan Kamarulbaid, Yusmizal Dolah Aling dan Nur Arina Mohd Ramlan
am@hmetro.com.my

Datuk Yunus Pathi
Datuk Yunus Pathi
KUALA LUMPUR: Hampir lima tahun tinggal di Rumah Pengasih, di sini, dan dianggap sebagai penghuni istimewa pusat pemulihan itu, penyanyi terkenal, Jamal Abdillah ‘angkat kaki’ untuk berdikari dan tinggal di luar.
Penyanyi yang mendapat gelaran Raja Pop Malaysia itu secara sukarela mahu tinggal di luar dan menyatakan hasratnya kepada Pengerusi Persatuan Pengasih Malaysia (Pengasih), Datuk Yunus Pathi, Isnin lalu.
Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali yang dihubungi Harian Metro menerusi SMS mengakui dia sudah tinggal di luar, namun tidak menyatakan sejak bila.

“Saya sudah tinggal di luar, cuma ada beberapa barang peribadi yang belum diambil. Insya-Allah, saya sudah jumpa Yunus minta tangguh sampai hujung bulan untuk beredar sepenuhnya.


“Mungkin kesibukan dan keterbatasan waktu hingga hujung bulan, tetapi saya tetap akan beredar,” katanya.

 


Hentak sampai koma

Oleh Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@hmetro.com.my

JADI SENJATA...pekerja stesen minyak menunjukkan kepala hos  yang digunakan suspek membelasah mangsa.
JADI SENJATA...pekerja stesen minyak menunjukkan kepala hos yang digunakan suspek membelasah mangsa.
KUALA LUMPUR: Hanya kerana RM20, seorang warga emas kini kritikal dan tidak sedarkan diri selepas dibelasah dengan kepala hos pam minyak dalam kejadian samun di sebuah stesen minyak di Taman Maluri, Cheras, dekat sini, Ahad lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi itu, Law Chin Hang, 70, yang berkerja sebagai penjual surat khabar sedang menunggu lori bagi mengambil surat khabar di stesen minyak berkenaan.
Bagaimanapun, selang beberapa minit kemudian sebuah motosikal dinaiki seorang lelaki berusia 30-an muncul dan berpura-pura mahu mengisi minyak sebelum merampas beg pinggang berisi wang tunai RM20 dan telefon bimbit milik mangsa sebelum melarikan diri.




Menurut sumber, bagaimanapun suspek berpatah semula selepas tidak berpuas hati dengan jeritan mangsa meminta pertolongan dan terus membelasah warga emas terbabit.


“Malah, kejadian terbabit berlaku terlalu pantas menyebabkan dua pekerja yang berada di kaunter stesen minyak terbabit tergamam dan cuba membantu.


Ditumbuk tak beri cuti sakit

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

HULU SELANGOR: Hanya kerana enggan memberi cuti sakit selama dua hari kepada seorang wanita, seorang doktor berusia 30-an cedera di hidung dan kepala selepas ditumbuk teman lelaki wanita berkenaan, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, wanita terbabit yang berusia 25 tahun datang ke klinik mangsa di Gohtong Jaya, dekat sini, dengan ditemani teman lelakinya itu dengan alasan demam.

Sumber polis berkata, wanita itu meminta doktor mengeluarkan sijil cuti sakit (MC) untuknya bagi tempoh dua hari dengan alasan tidak berdaya untuk bekerja keesokan harinya. “Bagaimanapun, doktor memberitahu dia hanya boleh memberikan sijil cuti sakit untuk hari itu saja kerana berdasarkan pemeriksaannya, mangsa sudah pulih daripada demam serta layak bekerja keesokan harinya.
“Wanita itu tidak puas hati dengan penerangan doktor berkenaan dan segera keluar dari bilik rawatan untuk memaklumkan perkara itu kepada teman lelakinya,” katanya.

Menurutnya, teman lelakinya yang berang terus meluru masuk semula ke bilik rawatan dan menyerang doktor berkenaan.

“Lelaki terbabit terus masuk ke bilik rawatan dan memaki hamun doktor berkenaan kerana tidak mahu memberikan cuti sakit selama dua hari kepada teman wanitanya seperti diminta.

“Doktor itu cuba menghalang daripada terus dikasari sambil menerangkan situasi sebenar, namun namun penjelasannya tidak diendahkan,” katanya.

Sumber itu berkata, apabila melihat keadaan sudah tidak dapat dikawal doktor berkenaan memanggil pengawal keselamatan dan mengarahkan lelaki yang menyerangnya dibawa keluar dari bilik rawatan.
Namun, sebelum sempat pengawal keselamatan mengheretnya keluar lelaki itu bertindak lebih ganas dengan menumbuk muka doktor berkenaan sehingga mangsa terjatuh dan mengalami kecederaan di hidung dan kepalanya.

Berikutan kejadian itu, doktor membuat laporan di balai polis berhampiran dan Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norell Azmi Yahya Afendy mengesahkan pihaknya menerima laporan itu.

No comments:

Post a Comment