Friday, January 6, 2012

JIKA WANITA@ISTERI.... CARI YANG BERAGAMA@TAAT PADA ALLAH@TAKWA...MAKA MEMILIH SUAMI BEGITU JUGA...

Dendam cinta ditolak

Oleh Meor Riduwan Meor Ahmad dan Yusmawati Mhd Yusof
am@hmetro.com.my

DITAHAN...suspek yang menikam teman wanitanya menggunakan pisau pemotong sayur (gambar kecil).
DITAHAN...suspek yang menikam teman wanitanya menggunakan pisau pemotong sayur (gambar kecil).
MELAKA: “Kalau aku tak dapat kau, aku pastikan orang lain pun tak dapat.” Itu kata seorang lelaki sebelum menikam kekasihnya dengan sebilah pisau selepas mereka bertengkar berikutan mangsa tidak mahu lagi meneruskan percintaan mereka.
Kejadian berlaku berhampiran tempat letak kereta sebuah restoran berhadapan bangunan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) di Ayer Keroh di sini, kira-kira jam 10 malam kelmarin.
Akibat dua tikaman oleh teman lelakinya itu, mangsa, Norzila Alismadi, 22, yang bekerja sebagai juruwang restoran makanan segera, cedera parah di perut serta rusuk kiri dan kini menerima rawatan di Hospital Melaka (HM).

Suspek yang bekerja sebagai penarik kereta dikatakan nekad menikam Norzila menggunakan pisau pemotong sayur kerana cemburu selepas wanita itu berkawan dengan lelaki lain serta mahu memutuskan hubungan mereka yang dijalin sejak lapan bulan lalu.


“Sebelum itu dia (suspek) tanya betul saya tak nak dia lagi? Saya kata kalau hendak pun, dia kena bekerja dan saya minta dia cari perempuan lain. Dia kemudian berkata kalau dia tak dapat saya, dia akan pastikan orang lain pun tak dapat.


Lari tangan terbakar

Oleh Muhamaad Razis Ismail
am@hmetro.com.my

DERITA...Yap melecur 17 peratus di tangan dan muka.
DERITA...Yap melecur 17 peratus di tangan dan muka.
KOTA BHARU: “Kedua-dua tangan saya terbakar sebelum api turut menyambar muka dan rambut. Dalam keadaan api masih menyala di tangan, saya melarikan diri dari kawasan belon yang terbakar,” kata pekerja kontrak, Yap Chee Keong, 30.
Yap seorang daripada tiga mangsa kejadian belon gas pecah dan terbakar di tapak Karnival Jalur Lebar 1Malaysia di Jerteh Souq, Jerteh, Terengganu, kelmarin.

Menurutnya, ketika kejadian dia sibuk melakukan kerja memasang wayar di karnival berkenaan dan berada kira-kira 1.5 meter dari kawasan belon dipasang. “Saya melihat dua lelaki memasukkan gas ke dalam belon itu sebelum tiba-tiba ia pecah dan meletup. Saya tidak sempat berbuat apa-apa dan api menyambar hingga terkena kedua-dua tangan, muka dan rambut.
“Sambil berlari dari tempat kejadian, saya mengibas-ngibas api yang masih menyala di tangan untuk memadamkannya. Ketika itu, tangan dan muka terasa panas dan perit,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini, semalam.

Yap yang berasal dari Jalan Ipoh, Kuala Lumpur berkata, dia mulanya dikejarkan ke Hospital Besut sebelum dirujuk ke HRPZ II.

Katanya, dia melecur 17 peratus di bahagian tangan dan muka.

Seorang lagi mangsa, Mohamad Hanif, 17, yang melecur di muka, badan dan tangan mendakwa api rokok dihisap seorang pengunjung karnival berkenaan kemungkinan punca belon yang sedang dimasukkan gas itu pecah dan terbakar.

“Ketika saya dan seorang lagi rakan setugas memasukkan gas ke dalam belon, mungkin ada pengunjung merokok di kawasan berhampiran dan api rokok terkena pada belon menyebabkan ia pecah dan terbakar.
“Kejadian berlaku terlalu pantas dan saya terbakar di bahagian muka, badan dan tangan,” katanya ketika ditemui di Unit Kebakaran, Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, di sini.

Bagaimanapun, Mohamad tidak dapat mengulas lanjut kerana masih lemah dan sakit.

Rakan Mohamad dikenali sebagai Kalidasan, 23, turut ditempatkan di hospital berkenaan.

Dalam pada itu, seorang lagi mangsa, Mohd Nor Jusoh, 55, dari Kampung Lampu, Kuala Besut yang turut ditempatkan di HUSM sudah dibenarkan pulang.


Umpan populariti artis

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Raja Noraina Raja Rahim
am@hmetro.com.my

IDENTITI...antara logo kumpulan kongsi gelap dikenal pasti polis.
IDENTITI...antara logo kumpulan kongsi gelap dikenal pasti polis.
KUALA LUMPUR: Kumpulan kongsi gelap seperti geng Double Seven (77), 36, 08, 04 dan 108 dikesan turut menggunakan populariti golongan artis tanah air sebagai tarikan merekrut ahli baru.
Ketua Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bahagian Pencegahan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan siasatan pihaknya mendapati golongan artis digunakan untuk membuat persembahan dalam sesuatu program yang dianjurkan mereka.
“Mereka menyebarkan maklumat kepada golongan sasaran kononnya menganjurkan konsert mini tertutup dan hanya orang tertentu akan dijemput.

“Pada masa sama ahli kumpulan kongsi gelap yang senior mengatakan ada artis popular yang hadir ke majlis itu, sama ada penyanyi atau pelakon bukan saja akan membuat persembahan malah artis itu itu juga kononnya ahli kumpulan mereka,” katanya kepada Harian Metro.


Menurutnya, taktik digunakan geng kongsi gelap terbabit disifatkan berkesan kerana pembabitan artis dalam aktiviti dianjurkan mereka memang berjaya menarik kehadiran ramai terutama golongan remaja.

No comments:

Post a Comment