Sunday, January 8, 2012

SIBUK DENGAN MURTAD TAPI HUKUM ALLAH DIABAIKAN...SIBUK KECANTIKAN TAPI TAK JAGA AKIDAH SERTA BEKALAN AKHIRAT

Jampi pejal payudara

Oleh ASMIZAN MOHD SAMIRAN, MOHD NOR ASRI YAACOB dan MUHAMAAD RAZIS ISMAIL
metahad@hmetro.com.my

BAIK PUNYA...Kak Mah menunjukkan cara rawatannya untuk menjadikan wanita lebih cantik.
BAIK PUNYA...Kak Mah menunjukkan cara rawatannya untuk menjadikan wanita lebih cantik.
KOTA BHARU: Gabungan urutan ‘overhaul’, membuang syaitan di dalam badan, mandi bunga dan minum air penawar kini menjadi pilihan wanita yang mahukan payudara pejal, punggung montok, hidung mancung serta dagu runcing.
Tidak menghairankan apabila seorang wanita di daerah ini menjadi buruan pramugari dan golongan wanita VIP yang ghairah untuk kelihatan cantik dan memiliki bentuk badan menawan menerusi khidmat buang syaitan dan urut ‘overhaul’.
Wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mah, 50, menyediakan beberapa pakej dengan paling mahal RM400 untuk kecantikan seluruh tubuh, termasuk membuang kolesterol dan paling murah RM50 untuk kecantikan muka.

“Setiap manusia ada syaitan di badannya dan kerana syaitan itulah pelbagai keburukan berlaku kepadanya, seperti kelihatan tidak cantik dan berdepan pelbagai masalah.


“Justeru, kaedah rawatan yang saya lakukan adalah membuang terlebih dulu syaitan di dalam badan dengan menghembuskan sebutan Allah SWT, doa dan bacaan tertentu kepada pelanggan.


Gigil lihat mayat

Laporan dan foto ANJA ASMARA
metahad@hmetro.com.my

KES JENAYAH... anggota polis menyiasat mayat yang ditemui kelmarin.
KES JENAYAH... anggota polis menyiasat mayat yang ditemui kelmarin.
PONTIAN: “Pada mulanya saya melontar kayu ke arah sekumpulan anjing yang mengerumuni objek di tepi belukar, namun hampir pitam apabila mendapati objek itu adalah mayat lelaki yang sudah busuk,” kata warga Indonesia, Mohd Ikrom Selamat, 30, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 malam di Kampung Sungai Burung, Ikrom dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya yang terletak berhampiran sebelum terserempak dengan kumpulan anjing itu.

Perasaan ingin tahu menyebabkan Ikrom melontar kayu ke arah haiwan terbabit sebelum menghampiri objek itu.
“Badan saya menggigil kerana terkejut dengan penemuan mayat tidak berkasut itu. Saya terus memaklum penduduk kampung,” katanya.

Penduduk, Razif Margono, 40, berkata, sejurus dimaklumkan oleh Ikrom, dia terus ke sana sebelum membuat laporan di Balai Polis Pekan Nanas.

“Ini kejadian pertama membabitkan penemuan mayat di kampung kami dan berharap penjenayah segera ditahan, sekali gus menyelesaikan kes itu,” katanya.

Sumber polis di lokasi kejadian memaklumkan, mayat lelaki terbabit berusia lingkungan 40-an dan dipercayai dibunuh di lokasi lain sebelum dicampak di kampung berkenaan.

“Mangsa berkulit cerah dan kasutnya yang berwarna gelap ditemui tidak jauh dari lokasi mayat dijumpai.
“Pada masa sama, identiti mangsa juga belum dapat dikenal pasti kerana kami tidak menemui dokumen pengenalan dirinya bersamanya.

“Ketika ditemui, mangsa dalam keadaan terlentang, memakai baju T belang serta berseluar jeans biru. Dia dipercayai mati lebih 24 jam lalu,” katanya.

Menurut sumber, pihaknya akan berusaha mengesan identiti mangsa melalui data orang hilang dan meminta sesiapa yang kehilangan anggota keluarga atau kenalan supaya membuat pengecaman di Hospital Pontian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pontian, Superintendan Zahliman Jamin ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

“Siasatan masih dijalankan untuk mendapatkan maklumat lebih lengkap berkaitan penemuan mayat terbabit,” katanya yang enggan mengulas lanjut.

Laman sosial jerat murtad

Oleh ISKANDAR SHAH MOHAMED
iskandar@hmetro.com.my

PENUH... program Himpun dapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai.
PENUH... program Himpun dapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai.
SEREMBAN: Kes murtad turut dikesan berlaku melalui hubungan cinta di laman sosial yang dianggap sebagai trend terbaru menjerat umat Islam, terutama wanita muda.
Mendedahkan perkara itu, Setiausaha Agung Himpunan Sejuta Umat (Himpun), Aminudin Yahaya berkata, perkara itu dikesan melalui pengakuan mangsa rata-ratanya golongan wanita berusia lingkungan 20-an.

“Ia dikatakan bermula melalui sesi perkenalan di laman sosial berkenaan sebelum ada antara mereka jatuh cinta dan mengambil keputusan untuk murtad dengan memeluk Kristian.
“Namun, melalui bantuan dan kerjasama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, mereka berjaya dipulihkan kembali kepada ajaran Islam,” katanya pada sidang media selepas program Himpunan Sejuta Umat (Himpun) di Stadium Tertutup Paroi, di sini, semalam.

Kira-kira 3,500 orang menghadiri program bermula jam 9 pagi itu bertujuan menyelamatkan akidah umat Islam negara ini daripada terjerumus dengan usaha pihak tertentu supaya murtad.

Perhimpunan kali ketiga itu menampilkan penceramah antaranya Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr Hasan Ali; bekas Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd Murtadza Ahmad; Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman dan Pengerusi Bersama Himpun, Azmi Abdul Hamid.

Program lebih tiga jam itu disertai dengan alunan zikir munajat dan persembahan nasyid, dan disusuli deklarasi Himpun serta laungan takbir sebanyak tiga kali oleh hadirin.

Menurut Aminudin, pemerhatian pihaknya mendapati kebanyakan kes murtad dilaporkan berlaku berpunca akibat dibelenggu kemiskinan dan keretakan keluarga, termasuk ‘saudara baru’ memeluk semula agama asal.
Justeru, pihaknya akan terus memperhebatkan program Himpun yang merangkumi langkah pencegahan, antaranya melalui penganjuran kuliah dan advokasi.

Kata Aminudin, perhimpunan Himpun keempat dijangka berlangsung di Pulau Pinang pada 28 Januari ini.

Hasan berkata, beberapa pemimpin Kristian mendakwa beliau sengaja membangkit isu murtad tanpa mengemukakan bukti dan ada kepentingan lain.

“Bagi tujuan pembuktian, saya mencadangkan satu pertemuan secara tertutup diadakan di antara pemimpin Kristian dan Islam,” katanya.

No comments:

Post a Comment