Wednesday, October 6, 2010

KECUAIAN MEMBAWA PADAH...PERKARA YANG TAK DISANGKA2...MALANG TAK BERBAU...PENGAJARAN SENTIASALAH BERHATI2...MOHONLAH PERLIDUNGAN DARI ALLAH SWT


NEGARA


Bayi mati digigit kera


Valayutham menunjukkan lokasi dia menjumpai cucunya yang berlumuran darah akibat diserang kera jantan.



SEREMBAN - Tindakan seorang datuk meninggalkan cucu perempuannya yang baru berusia empat hari di ruang tamu bersendirian mengundang padah apabila bayi tersebut mati selepas disyaki menjadi mangsa serangan kera jantan liar dalam kejadian di Taman Gembira, Rasah di sini semalam.
Ekoran kejadian pukul 1.15 petang itu, bayi yang masih belum diberi nama tersebut cedera parah di kepala, telinga, leher dan muka akibat digigit haiwan berkenaan.
Mengimbau semula kejadian tersebut, datuk mangsa, A. Valayutham, 70, memberitahu, dia meletakkan cucunya di ruang tamu kerana hendak mengambil minuman di dapur.
Difahamkan, sebelum kejadian, ibu mangsa, V. Revathy, 26, pergi ke bilik air manakala isteri Valayutham sedang memasak.
Menurut Valayutham, selepas beberapa langkah, dia terkejut sebaik mendengar Revathy menjerit apabila mendapati anaknya hilang.
"Saya yang cemas kemudian bergegas mencari bayi tersebut di luar rumah dan saya bagaikan hendak pitam apabila mendapati tubuh kecil cucu saya terbaring di tepi sebatang pokok bunga dalam keadaan berlumuran darah.
"Pada masa yang sama saya juga melihat beberapa ekor kera berlari ke arah belukar yang terletak bersebelahan dengan rumah saya," katanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJ) di sini semalam.
Dia kemudian bergegas membawa cucunya ke HTJ sebelum bayi itu disahkan mati akibat kecederaan parah di kepala, muka dan leher.



Seret bayi keluar rumah

Oleh Mohd Nur Asnawi Daud dan Iskandar Shah Mohamed

2010/10/07
SEREMBAN: “Selepas mendapati cucu saya tiada di ruang tamu, kami mencarinya sehingga ke luar rumah dan terkejut melihat kesan darah di depan tangga sebelum menemuinya dalam keadaan terkulai layu dengan kecederaan di kepala, leher dan telinga,” kata A Velayutham, 75.
MATI...kera liar yang dipercayai menyebabkan kematian bayi perempuan ditembak Perhilitan.
MATI...kera liar yang dipercayai menyebabkan kematian bayi perempuan ditembak Perhilitan.
Dia menceritakan kejadian cucu perempuannya berusia empat hari yang menemui ajal dalam keadaan menyayat hati selepas digigit kera jantan liar di rumahnya di Taman Happy di sini, kira-kira jam 1.15 tengah hari semalam.

Sebelum kejadian, bayi malang yang belum diberi nama itu berada bersama Velayutham di ruang tamu rumahnya selepas dimandikan sebelum warga emas itu pergi ke dapur untuk minum.

Ketika itulah kera yang tidak dapat dipastikan jumlahnya menceroboh masuk ke dalam rumah lalu menyeret mangsa ke luar serta menggigitnya sehingga cedera.

“Saya meninggalkannya bersendirian sekejap dan pergi ke dapur untuk minum air kerana terlalu dahaga. Ketika itu isteri saya berada di dapur kerana memasak, manakala menantu (ibu mangsa) mandi di bilik air.

“Saya terdengar jeritan menantu bertanya di mana bayinya menyebabkan saya dan isteri bergegas ke luar,” kata Velayutham ketika ditemui di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini

Velayutham berkata, bayi sulung anak lelakinya yang mendirikan rumah tangga sejak setahun lalu itu kemudian dikejarkan ke HTJS, namun disahkan meninggal dunia sebaik tiba.

Difahamkan, mangsa yang dilahirkan pada 3 Oktober lalu di HTJS adalah anak kepada pasangan V Nehru, 30, dan isterinya yang dikenali sebagai Revathy, 26
Sementara itu, nenek mangsa, R Athy Letchumy, 50, berkata beberapa ekor kera sering dilihat berada di sekitar rumahnya sejak kira-kira dua bulan lalu.

“Kera liar terbabit kelihatan agresif dan garang sekali menyebabkan saya tidak berani mendekatinya. Pernah saya cuba memukul haiwan itu dengan kayu, namun mereka cuba menyerang saya kembali,” katanya yang sudah menetap di kawasan itu sejak kira-kira 20 tahun lalu.

Menurutnya, ketika kejadian dia berada bersama suami dan menantunya, manakala anak lelakinya (bapa mangsa) keluar kerana mempunyai urusan.

Sementara itu, Nehru berkata, dia bergegas pulang sebaik dimaklumkan kejadian berkenaan dan amat sedih apabila melihat bayinya parah di kepala, leher dan telinga.

“Saya pernah memelihara seekor kera betina kira-kira lapan tahun lalu, namun haiwan itu tidak pernah mendatangkan masalah kepada keluarga saya kerana dikurung,” katanya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Mohd Yusof Awang mengesahkan kejadian berkenaan berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan.

NEGARA


JKM gempur taska haram


KAKITANGAN JKM menyita sebuah Taska di Precint 18, Putrajaya semalam selepas arahan ia dikosongkan berikutan satu kes kematian kanak-kanak di situ baru-baru ini.



PUTRAJAYA - Satu pasukan khas ditubuhkan bagi mengenal pasti dan mengambil tindakan tegas terhadap 2,077 taman asuhan kanak-kanak (Taska) di negara ini yang beroperasi secara haram.
Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat, Datuk Meme Zainal Rashid berkata, pasukan itu akan menjalankan pemeriksaan ke atas kesemua Taska dan memberikan notis amaran jika ia belum berdaftar.
"Jika pengusahanya terus berdegil, kita akan ambil tindakan undang-undang,'' tegas beliau ketika mengulas laporan Kosmo! semalam mengenai banyak pusat asuhan atau taska di negara ini beroperasi secara haram.
Meme berkata, jika didapati bersalah, pengusaha taska haram boleh didenda tidak melebihi RM10,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
"Bagi kesalahan berulang, denda meningkat sehingga RM20,000 atau penjara tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali,'' katanya.
Dalam urusan pendaftaran, Meme berkata, setiap pengusaha Taska perlu mendapatkan kelulusan tiga agensi teknikal iaitu Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Kesihatan dan pihak berkuasa tempatan.



INI MASALAH METAL...NAK DIAPAKAN...KENA TERIMALAH...




NEGARA


Buang mayat suami dalam semak belakang rumah


ANGGOTA polis mengusung mayat Abdul Halim yang dibuang oleh isterinya di dalam semak Kampung Solok Pantai, Batu Berendam semalam.



MELAKA – Polis menahan seorang wanita selepas mengesyaki dia bukan sahaja menyembunyikan kematian suaminya akibat sakit tua malah bertindak membuang mayat suaminya itu ke dalam semak dalam kejadian di Kampung Solok Pantai Batu 4, Batu Berendam di sini Sabtu lalu.
Wanita yang mengalami masalah mental berusia 45 tahun itu ditahan pagi semalam apabila rahsianya itu terbongkar selepas penduduk yang tidak tahan dengan bau busuk terjumpa mayat Abdul Halim Manan, 70, yang disumbat di dalam plastik berwarna hitam.
Difahamkan, jarak antara rumah mangsa dengan kawasan pembuangan itu hanya 50 meter.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Supritendan R. Gunarajan berkata, siasatan awal mendapati kematian mangsa tidak melibatkan sebarang unsur jenayah dan mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.
Katanya, siasatan awal mendapati wanita tersebut telah membuang mayat suaminya pada Sabtu lalu dengan mengheretnya ke kawasan semak.
“Ada penduduk mendakwa ternampak wanita itu mengheret beg plastik hitam pada pukul 12 tengah malam Sabtu lalu tetapi tidak mengesyaki apa-apa sehinggalah mayat suaminya ditemui pukul 7.30 pagi tadi (semalam).
“Siasatan awal kita mendapati ketika itu suami mangsa baru sahaja meninggal dunia dan wanita tersebut bertindak sedemikian kerana tidak tahu hendak buat apa,” katanya yang memberitahu pasangan itu hanya tinggal berdua di situ.


Misteri bau busuk terurai

Oleh Meor Riduwan Meor Ahmad

2010/10/07
MELAKA: Pencarian punca bau busuk yang disangka bangkai tikus oleh seorang penduduk di Kampung Batu 4, Solok Pantai, Batu Berendam, dekat sini, semalam membawa kepada penemuan mayat lelaki warga emas dalam keadaan dibungkus dengan plastik sampah.
ANGKAT...mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat bagi menentukan punca kematian.
ANGKAT...mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat bagi menentukan punca kematian.
Lebih mengejutkan, mayat mangsa, Abdul Halim Manan, 70, yang juga seorang pembantu kedai makan di Taman Melaka Baru itu, ditemui kira-kira jam 7.30 pagi di kawasan pokok pisang di tepi longkang yang ditutup dengan pelepah kelapa dipercayai diletakkan di situ sejak malam Sabtu lalu.
Penduduk, Mohd Azahari Mohd Zin, 13, berkata dia terkejut dengan penemuan mayat lelaki warga emas berkenaan, tetapi mendakwa ada melihat seseorang meletakkan plastik sampah terbabit di kawasan itu tanpa mengesyaki sesuatu.

Menurutnya, ketika kejadian dia berada di dapur rumahnya dan mendengar bunyi orang berjalan di belakang rumah.

“Saya dengar bunyi orang berjalan di belakang rumah dan mengintai dari belakang pintu. Saya nampak seorang perempuan sedang mengheret satu bungkusan plastik hitam dan meletakkannya di pangkal pokok pisang di tepi longkang.

“Berikutan itu, saya menegurnya dan orang itu hanya jawab dia mahu buang sampah sebelum beredar,” katanya.

Menurutnya, disebabkan rasa ingin tahu, selepas hujan lebat keesokan harinya dia pergi melihat ke tempat wanita itu membuang sampah berkenaan dan melihat ada satu bungkusan plastik hitam ditutupi dengan pelepah kelapa.

“Pagi Ahad lalu saya pergi ke tempat itu dan melihat terdapat satu bungkusan hitam. Saya tidak syak apa-apa ataupun mengusik plastik berkenaan yang kelihatan seperti sampah biasa.

“Pagi tadi (semalam), saya dan datuk (Hamzah Baba, 60) tercium bau yang amat busuk. Datuk arahkan saya mencari sama ada bangkai tikus atau haiwan mati. Saya beritahu datuk bau busuk itu mungkin datang dari bungkusan sampah itu.

“Datuk memeriksa bungkusan plastik itu sebelum mengoyak sebahagiannya menggunakan sabit sebelum dia terperanjat melihat benda seperti kepala manusia,” katanya.

Katanya, datuknya kemudian memberitahu penemuan itu kepada beberapa penduduk kampung sebelum memeriksa dan mendapati ada mayat manusia di dalam plastik terbabit sebelum seorang jiran menghubungi polis.

Sementara itu, Hamzah berkata, beberapa hari sebelum ini dia tidak perasan perkara pelik ataupun terhidu bau busuk mayat mangsa yang dipercayai sudah mati.

“Pagi tadi (semalam) masa keluar rumah kira-kira jam 7.15 pagi untuk menghantar cucu ke sekolah, saya tercium bau amat busuk dan menyangkakan bangkai tikus tetapi tidak sempat mencarinya.

“Sebaik pulang, saya menyuruh cucu pergi mencari dari mana datangnya bau busuk itu sebelum memeriksa bungkusan plastik sampah di kawasan kebun di belakang rumah saya dan mendapati ada mayat di dalamnya,” katanya.

Sementara itu, suasana di kampung terbabit gempar dengan berita penemuan mayat lelaki itu yang tersebar menyebabkan kawasan tempat kejadian dipenuhi orang ramai.
YANG BURUK AKHIR AKAN TERBONGKAR...NI SEMUA BUKAN DALAM KUASA KITA TETAPI ALLAH YANG MAHA BERKUASA...



NEGARA

Jayanthy ragu status syarikat suami


JAYANTHY (kanan) bersama Manikavasagam berjalan masuk
ke pejabat JSJK Selangor untuk meminta nasihat semalam.



SHAH ALAM – S. Jayanthy, isteri ahli perniagaan S. Anpalagan yang dilaporkan hilang pada 4 Ogos 2009 hadir ke pejabat Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Selangor di sini semalam bagi meminta nasihat dan bantuan berkaitan dakwaan penyelewengan syarikat milik suaminya itu.
Jayanthy, 34, yang memakai baju berwarna merah jambu dan berseluar hitam hadir bersama Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam pada pukul 11.55 pagi sebelum keluar sejam kemudian.
Jayanthy berkata, dia diarahkan oleh polis Bukit Aman berbuat demikian selepas mendakwa terdapat pertukaran status syarikat milik Anpalagan, 43, iaitu Swiss Krishma Sdn. Bhd. kepada Beruntung Cattle Farm.
Menurutnya, beberapa penipuan juga dikesan termasuk jawatan pengarah syarikat terbabit yang didakwa telah ditukar tanpa sebarang notis pada Disember tahun lalu.
“Semakan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) juga mendapati beberapa perubahan berlaku dalam pegangan saham pada 24 Disember 2009,” kata beliau di sini semalam.



JODOH DISINI SAJA..BUKAN SENANG JADI CANTIK..GODAAN BANYAK...RAMAI YANG BERKENAN WALAU PUN TAHU ITU BINI ORANG...ADA PENDAPAT ULAMAK(MUNGKIN KHILAFIAH).....WANITA CANTIK WAJIB PAKAI PURDAH...




NEGARA


Bekas pengacara TV3 dicerai



NADIA


KUALA LUMPUR – Setelah turun naik mahkamah hampir setahun, kemelut rumah tangga bekas pengacara TV3, Nadia Shahrul Annuar, 26, terlerai semalam apabila suaminya, Sulaiman @ Mohd. Helmi Mohd. Ilyas melafazkan cerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.
Sulaiman, 29, selaku plaintif membuat lafaz tersebut secara tertutup di dalam kamar Hakim Syarie Mohd. Amran Mat Zain setelah kedua-dua pihak bersetuju untuk menyelesaikan perceraian tersebut secara baik.
Peguam syarie, Datuk Mohd. Zaidi Mohd. Zain yang mewakili plaintif ketika ditemui selepas prosiding berkata, anak guamnya telah lafazkan cerai talak satu terhadap Nadia dan mahkamah membenarkan cerai tersebut.
“Melalui perjanjian penyelesaian yang dipersetujui bersama, kedua-dua pihak bersetuju menarik balik dakwaan masing-masing yang telah difailkan di mahkamah.
“Ini melibatkan permohonan nusyuz oleh plaintif, permohonan perceraian oleh defendan (Nadia) di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam dan hak jagaan anak yang akan dijaga oleh bapanya,” kata Mohd. Zaidi



Raja Azura suami berpisah

Oleh Roslen Fadzil

2010/10/07
KUALA LUMPUR: Pelakon, pengacara dan penyampai radio popular, Raja Azura Tengku Ahmad Tajudin, 38, disahkan bercerai talak satu dengan suaminya, Adzmin Tan Sri Osman, 37, pada 28 September lalu.
Sumber memberitahu Harian Metro semalam, Raja Azura atau lebih mesra dikenali sebagai Kak Engku (KE) bercerai di sebuah mahkamah syariah di Selangor, pada tarikh berkenaan dan ia dilaksanakan dalam prosiding tertutup atas permintaan pasangan itu.

“Raja Azura mahupun Adzmin tidak mahu kecoh-kecoh dengan perceraian mereka. Rumah tangga mereka sudah gagal diselamatkan selepas masing-masing cuba mendapatkan khidmat kaunseling bagi menyelesaikan kemelut yang melanda sejak beberapa lama itu. Namun, mereka bercerai secara baik dan menerima hakikat tiada lagi jodoh,” kata sumber itu.

Pada 6 Ogos lalu, pengacara Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) itu mengadakan sidang media tergempar untuk menjelaskan khabar angin menyatakan rumah tangganya bergolak, sekali gus memberitahu sebab kunjungannya bersama Adzmin ke Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, pada 3 Ogos lalu.

Pada sidang media itu, Raja Azura menegaskan kunjungan mereka ke mahkamah tiada kena mengena isu memfailkan permohonan cerai seperti yang hangat diperkatakan, sebaliknya bagi mendapatkan khidmat kaunseling demi menyelesaikan kemelut yang melanda.

Raja Azura berkahwin dengan Adzmin yang juga anak bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Osman Arof, pada 10 Mac 2001. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata, Megat Muhammad Raziq, 8, Megat Luqman Hakim, 7, serta Puteri Mia Maizurah, 4
 
Sumber itu berkata, walaupun Raja Azura amat bersedih dengan perceraian itu, dia masih meneruskan tugas rutinnya seperti biasa iaitu sebagai penyampai radio Sinar FM dan pengacara beberapa program TV serta majlis rasmi.

Ketika ditanya sama ada punca perceraian itu disebabkan orang ketiga, sumber itu enggan mengesahkannya


NI DIA LAMBAKKAN PERBUATAN ZINA..APA KOMEN MUFTI2 DAN PIHAK BERKUASA.....



NEGARA


Eksekutif warga China jadi GRO ditahan


SEBAHAGIAN daripada wanita warga China yang ditahan di sebuah pusat hiburan di Lebuh Farquhar, George Town semalam.



GEORGE TOWN - Dia masuk ke negara ini secara sah dan mempunyai permit kerja sebagai eksekutif pemasaran di Sarawak.
Namun wanita warga China itu tidak pergi ke Bumi Kenyalang, sebaliknya terus ke Pulau Pinang untuk bekerja sebagai pegawai perhubungan pelanggan (GRO).
Bagaimanapun, kegiatan gadis berusia 20-an itu terbongkar apabila dia ditahan bersama 47 GRO lain dalam satu serbuan di sebuah pusat hiburan di Lebuh Farquhar di sini pukul 11.30 malam kelmarin.
Daripada jumlah tersebut, 31 wanita merupakan warga China manakala bakinya dari Vietnam termasuk dua wanita tempatan.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Wan Abdullah Tunku Said berkata, serbuan Ops Noda oleh Cawangan Anti Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri itu dilakukan hasil maklumat awam



SEDAP BERSAMA..MALU SORANG DIRI..SAKIT SORANG DIRI...PENEKAN TUBINYA LESAP...TAK RASA MALU..BANGGA LAGI...PERBUATANNYA ADA YANG AMBIL ALIH..
MENGURUSKANNYA...KENAPA PENEKAN TUBI TAK DIHUKUM....MANA HUKUM ISLAM..NAPE TAK DIJALANKAN....SYAITAN AKAN MENGHASUT DISEMUA SUDUT...YANG PENTING MATLAMAT TERCAPAI....UNTUK MENYESATKAN MANUSIA....




NEGARA


Bayi sulung Sekolah Harapan selamat dilahirkan





MELAKA – Seorang pelajar Sekolah Harapan, institusi khas untuk remaja hamil luar nikah di Jasin di sini, selamat melahirkan seorang bayi lelaki Isnin lalu.
Pengerusi Sekolah Harapan, Datuk Ab. Rahaman Ab. Karim (gambar) berkata, pelajar perempuan berusia 17 tahun berasal dari Melaka itu dimasukkan ke Hospital Jasin pada pukul 5 pagi setelah menunjukkan tanda-tanda hendak bersalin.
“Pelajar ini selamat melahirkan bayi lelaki seberat 3.6 kilogram pada pukul 8 pagi,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Penubuhan Sekolah Harapan dicetuskan oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang bertujuan memberi perlindungan kepada remaja hamil luar nikah selain menangani gejala buang bayi yang semakin berleluasa.
Sekolah Harapan yang dikendalikan oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) itu menerima kumpulan pertama lima pelajarnya pada 20 September lalu.




KEBESARAN ALLAH SWT



NEGARA


Lawa, kucing istimewa 26 jari



BAKRI dan isterinya menunjukkan kucing istimewa berjari 26 bernama Lawa di Kampung Alor Sena, Padang Besar semalam.


PADANG BESAR - Seekor kucing betina milik pasangan suami isteri di Kampung Alor Sena dekat sini memang istimewa. Ini kerana ia yang diberi nama Lawa memiliki 26 jari pada kakinya.
Lebih istimewa, Lawa dikatakan cekap menjaga sekitar rumah tuannya yang terletak di kawasan sawah daripada ancaman haiwan perosak seperti tikus mungkin lantaran jari kakinya yang banyak itu.
Lawa yang berusia enam bulan, memiliki tujuh jari di kaki kanan dan kiri hadapan manakala dua kaki belakangnya masing-masing mempunyai enam jari.
Menurut pemiliknya, Bakri Abu Hanifah, 49, sejak dia memelihara Lawa empat bulan lalu ketika usianya dua bulan, masalah tikus sawah yang kerap mengganggu rumah dan kebun mereka sudah tiada lagi.
"Menariknya, Lawa tidak makan tikus yang dibunuhnya dan dalam sehari, Lawa tangkap lebih lima ekor tikus," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Alor Sena dekat sini semalam.
Bakri yang merupakan seorang pekebun menemui Lawa yang terperangkap pada perangkap musang yang dipasang di kebunnya.




MACAM2....



DUNIA


Dipenjara kerana kerat kanak-kanak


BAIKUNI (kanan) dikawal dua anggota polis selepas dia dihukum penjara seumur hidup di sebuah mahkamah di Jakarta semalam.



JAKARTA - Sebuah mahkamah Indonesia memenjarakan seumur hidup seorang lelaki kerana membunuh dan mengerat empat kanak-kanak jalanan.
Lelaki itu, Baikuni, 50, ditangkap pada Januari lalu beberapa hari selepas kepala dan bahagian-bahagian badan seorang budak lelaki berusia 9 tahun ditemui di dalam satu beg plastik di sebuah sungai di sini.
Semalam, Mahkamah Daerah Jakarta Timur mendapati Baikuni bersalah kerana membunuh, meliwat dan mengerat empat budak lelaki sejak 2007.
Semua mangsa berusia antara 6 tahun hingga 12 tahun.
Pihak pendakwa raya menyatakan, Baikuni dipercayai membunuh sehingga 14 mangsa.
Baikuni dikenali dengan panggilan bapa di jalanan kerana dia dikatakan bersimpati terhadap kanak-kanak dengan memberikan mereka tempat berteduh.
Baikuni menyatakan, dia tidak akan mencabar keputusan mahkamah berkenaan. - AP



PELIK TAPI BENAR...DUNIA AKHIR ZAMAN ...PERSIAPKAN DIRI SEBELUM MATI BERAMAL SERTA BERTAQWA LAH....



DUNIA


Lelaki dirogol tiga wanita bergilir-gilir

HARARE - Seorang lelaki Zimbabwe mendakwa sekumpulan tiga wanita menculik, memberinya dadah sebelum merogolnya dalam kejadian serangan seks ke atas lelaki yang berlaku buat kali kelima dalam tempoh setahun, kata seorang jurucakap polis semalam.
Lelaki berumur 26 tahun itu memberitahu polis dia ditawarkan untuk menumpang kenderaan yang dinaiki wanita berkenaan di bandar Bulawayo selatan Zimbabwe.
Namun, lelaki itu kemudian tidak sedarkan diri apabila tubuhnya ditolak ke belakang manakala kepalanya ditutup dengan pakaian semasa berada di dalam kenderaan tersebut.
Dia mendakwa tidak sedarkan diri selepas diberikan sejenis bahan yang rasanya seperti alkohol.
"Selepas dia terjaga, lelaki itu berada dalam keadaan bogel dan wanita-wanita itu merogolnya bergilir-gilir dan menderanya," kata jurucakap polis itu, Wayne Bvudzijena.
Lelaki itu memberitahu polis, dia tidak sedarkan diri selepas serangan itu tetapi kumpulan wanita tersebut kemudian bertindak meninggalkannya.
"Wanita-wanita itu mengambil wang sebanyak AS$300 (RM929.25) dan telefon bimbit," kata jurucakap polis tersebut.
Kejadian yang berlaku pada Jumaat itu merupakan serangan kali yang kelima dilaporkan pernah berlaku di beberapa tempat di negara ini melibatkan sekumpulan wanita pelbagai saiz badan.
"Ia mungkin satu kumpulan atau lebih yang melakukan kejadian itu. Dalam semua kes, si mangsa tidak sedarkan diri dan mereka diberikan dadah supaya berasa pening," kata jurucakap tersebut.
Serangan seks yang dilakukan oleh sekumpulan wanita ke atas seorang lelaki dilaporkan buat kali pertama pada November tahun lalu.
Menurut akhbar Herald, dalam serangan itu, tiga wanita menculik seorang lelaki berumur 18 tahun.
Pada Februari lalu, empat wanita memaksa seorang lelaki berumur 25 tahun untuk melakukan hubungan seks dengan mereka.
Bulan lalu, seorang lelaki berumur 44 tahun yang dipaksa memakai kondom menjadi mangsa rogol dua wanita.
Seramai tiga wanita turut merogol seorang lelaki berumur 30 tahun yang telah diberikan dadah.
Berdasarkan undang-undang Zimbabwe, dakwaan merogol hanya dikenakan terhadap lelaki. - AFP

No comments:

Post a Comment