Friday, December 24, 2010

LAWAK MEMANG LAWAK....TAK PE AKHIRAT JAWAB

1. RAKYAT DIDULUKAN...BARANG NAIK...

2. SEMALAM KATA K.LUMPUR MISKIN SIFAR....TAPI   ADA YANG MELACUR...

3. MANA PUSAT ZAKAT...PUSAT MERUPAKAN AMIL...KERJA KUTIP ZAKAT...BUAT AKUAN...CARI PENERIMA DAN BERI@HANTAR...ITU SEBAB DAPAT BAHAGIAN....ADA TERPAKSA MELACUR..

4. KEDAI MAMAK MENYELERAKAN...SERVISNYA CEPAT...DAN MESRA PELANGGAN....

5. PANTAU SYIAH LOK LAH TU.... BANYAK WEB2 LUCAH DAN MAKSIAT ...TAK PANTAU KE....IA JUGA BAHAYA....

 

NEGARA


Makanan mamak naik harga


SEORANG pekerja restoran mamak di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur menebar roti canai yang harganya dijangka naik tahun depan.



KUALA LUMPUR - Di sebalik peningkatan kos sara hidup yang terus membebankan rakyat, Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) mahu menaikkan harga semua makanan dan minuman yang dijual disemua restoran ahli persatuan itu mulai awal tahun depan.
Tindakan yang dilihat agak tergesa-gesa itu tanpa perlu melakukan rundingan dengan kerajaan jelas membuktikan bahawa persatuan tersebut mempunyai kuasa penuh untuk menaikkan harga setiap jenis makanan dan minuman di antara lima hingga 10 peratus.
Seperti biasa alasan yang diberikan oleh Presma untuk menjustifikasikan kenaikan harga itu ialah ahli-ahlinya yang kini seramai 2,700 orang sudah tidak lagi sanggup menanggung kos operasi berikutan kenaikan kos bahan mentah.


NEGARA


JAIS pantau laman web Syiah


LAMAN sesawang dan blog yang mudah dilayari membuka ruang kepada penyebaran fahaman Syiah di negara ini. - Gambar hiasan



KUALA LUMPUR – Bagi mengekang penularan fahaman bertentangan dengan ajaran Islam, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sedang menyiasat beberapa laman sesawang termasuk laman blog beberapa blogger kerana didapati menyebarkan fahaman bertentangan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.
Salah satu laman blog yang disiasat adalah milik seorang penulis novel terkenal kerana dikatakan cuba menyebarkan fahaman Syiah menerusi laman blognya.
Pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi (gambar kecil) mengesahkan, pihaknya memang membuat pemantauan dan siasatan terhadap beberapa laman yang didapati cuba mengembangkan fahaman tersebut termasuk Syiah



NEGARA


Melacur untuk beli susu anak

KUALA LUMPUR - "Sejak bercerai dua tahun lalu, saya mula melacur dan duit itu saya gunakan untuk beli susu anak dan belanja rumah."
Bukan itu sahaja, malah Nora 30-an (bukan nama sebenar) memberitahu, dia seronok dengan pekerjaan itu kerana mampu memperoleh pendapatan setaraf dengan gaji eksekutif iaitu kira-kira RM3,000 sebulan.
Ibu kepada dua anak berusia di antara tiga dan lima tahun mendakwa dia terjebak dengan aktiviti persundalan selepas bergaul dengan pelacur asing yang turut menjual diri di kaki lima bangunan Wisma Indah, Jalan Pudu di sini.
Wanita yang mempunyai paras sederhana itu memberitahu, dia tidak perlu bersusah payah bekerja mengikut masa seperti di pejabat atau kilang kerana waktu kerja terserah kepadanya



NEGARA


Kedai nasi kandar kotor dikompaun


AH TEONG (kiri) menunjukkan bahan makanan yang digoreng diletakkan di atas kertas surat khabar lama dan dibiarkan terdedah di sebuah premis di George Town semalam.



GEORGE TOWN - Gara-gara meletakkan bahan makanan yang sudah digoreng di atas surat khabar lama, sebuah premis nasi kandar di Ayer Itam di sini semalam berdepan dengan enam kesalahan kebersihan dengan kompaun berjumlah RM510.
Bukan setakat itu, selain itu, sisa-sisa masakan turut dibuang ke dalam longkang sehingga menyebabkan berlaku pencemaran.
Menurut Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong, operasi kebersihan yang dijalankan oleh pihaknya itu berdasarkan aduan pelanggan di situ.
Beliau berkata, selain faktor kebersihan, empat pekerja premis tersebut juga didapati tidak mendapat suntikan typhoid termasuk tidak menggunakan apron, topi dan sarung tangan ketika bekerja.
"Selepas pemeriksaan, kita tidak teragak-agak mengeluarkan kompaun sebanyak RM510 kepada restoran berkenaan.
"Kita juga memberikan tempoh pembayaran semula kompaun iaitu selama dua minggu mulai hari ini (semalam). Sekiranya pemilik premis berkenaan dapat membuat pembayaran dalam tempoh tersebut, diskaun sebanyak 50 peratus akan diberikan," katanya kepada pemberita selepas operasi tersebut

No comments:

Post a Comment