Tuesday, January 11, 2011

BILA TAKDIR SUDAH SAMPAI TIADA SAPE BOLEH MENOLAKNYA...KECUALI DOA....DAN DOA ITU DIPERKENANKAN OLEH ALLAH....MAKA KESIMPULANNYA ALLAH LAH YANG MAHA KUASA....MAKA BERTAUBATLAH SERTA BERTAKWA KEPADA ALLAH SWT....

NEGARA


Hidang kopi sedap sebelum ajal


SEORANG penduduk, Mohd. Shahizan Mohd. Nor menunjukkan lokasi Nor Ridzuan (gambar kecil) ditemui lemas di Sungai Barir Tebus, Kangar semalam.


KANGAR - Seorang bapa tidak menyangka tindakan pelik anak lelakinya yang pertama kali menghidangkan secawan kopi untuknya selain meminta wang RM12 merupakan petanda yang anaknya itu akan menemui ajal apabila lemas di Sungai Barir Tebus di sini semalam.
Kejadian pukul 6.30 petang itu mengakibatkan Nor Ridzuan Ramli, 21, lemas di dalam sungai yang mempunyai kedalaman 0.5 meter di Jalan Sungai Padang-Sungai Baru dekat sini.
Dia dikatakan terjatuh ke dalam sungai itu ketika memancing bersama rakannya, Mohd. Harif Mohd. Nor, 21, selepas diserang sawan.
Bapa mangsa, Ramli Can, 57, memberitahu, enam jam sebelum kejadian itu, dia ada mengajak Nor Ridzuan untuk pergi ke kebun mereka di Timah Tasoh untuk membersihkan kawasan itu.
Bagaimanapun, katanya, Nor Ridzuan menolak ajakannya kerana dia hendak pergi ke sana dengan menaiki lori dan bukan kereta seperti yang dicadangkan olehnya.
"Dia kemudian telah membuat secawan kopi dan meminta wang RM12 untuk berbelanja. Saya pelik kerana dia tidak pernah membuatkan kopi untuk saya dan rasa air itu sangat sedap.



NEGARA


Wanita maut direnjat elektrik


MAHADI menunjukkan lokasi Sazila terjatuh selepas terkena renjatan elektrik di Kampung Simpangan, Tumpat semalam.


TUMPAT - Malang menimpa seorang wanita apabila dia mati selepas terkena renjatan elektrik ketika sedang menaiki tangga rumah mentuanya di Kampung Simpangan dekat sini semalam.
Kejadian pukul 1 petang itu berlaku ketika Sazila Rosli, 27, dikatakan tergelincir semasa menaiki tangga rumah sebelum terpegang wayar penyambung lalu terkena renjatan elektrik. Rumah itu kini dilanda banjir.
Suami mangsa, Mahadi Yahya, 30, memberitahu, sebelum itu, isterinya dikatakan baru pulang dari menziarahi neneknya di Kampung Chabang Empat, dekat sini bersama salah seorang rakannya.
"Ketika sedang berehat, saya dikejutkan dengan jeritan isteri yang memanggil nama saya. Saya terus keluar sebelum menemuinya terjatuh berhampiran tangga dan sebelah tangannya memegang wayar elektrik manakala kepalanya tersembam ke dalam air," katanya ketika ditemui.



Maut kena renjatan elektrik

Oleh Mohd Fitrie Muhamad dan Fazurawati Che Lah

DI SINI...nenek mangsa, Leba Mat Min, menunjukkan tempat  cucunya  maut terkena kejutan elektrik.
DI SINI...nenek mangsa, Leba Mat Min, menunjukkan tempat cucunya maut terkena kejutan elektrik.
TUMPAT: Seorang wanita terbunuh selepas terkena renjatan elektrik apabila wayar dipegangnya ketika menaiki tangga di hadapan rumah terputus sebelum dia terjatuh ke dalam air dalam satu kejadian di Kampung Simpangan Hulu, di sini, semalam.
Kejadian kira-kira jam 1 tengah hari apabila mangsa, Sazila Rosli, 27, yang tinggal sementara di rumah ibu mentuanya, terpegang wayar berkenaan apabila dia hampir jatuh selepas gagal mengimbangi dirinya ketika menaiki tangga berkenaan.

Wayar masih mempunyai voltan elektrik itu terputus dan Sazila yang terkena renjatan terjatuh ke bahagian bawah tangga yang masih ditakungi air akibat banjir baru-baru ini.

Suami mangsa, Mahadi Yahya, 30, yang terdengar jeritan berkenaan segera mendapatkan isterinya dan mengejarkannya ke Hospital Kelaboran, di sini, sebelum isterinya disahkan meninggal dunia.


Menurutnya, dia dan Sazila tinggal di rumah ibunya sejak tiga hari lalu berikutan rumah mereka di Kampung Pauh Sebanjar, di sini, tenggelam akibat banjir.

“Ketika kejadian, saya sedang membersihkan kawasan rumah sebelum dikejutkan dengan jeritan isteri.

“Sebaik terdengar jeritan, saya berlari ke arah jeritan itu dan terkejut mendapati dia dalam keadaan tertiarap berhampiran tangga,” katanya.

Mahadi berkata, mereka berkahwin sejak 10 tahun lalu dan belum dikurniakan anak.

“Arwah terlalu inginkan anak dan kami sebenarnya berhajat mengambil anak angkat,” katanya yang terkilan kerana hasrat itu tidak terlaksana.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Khalid Munap mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu dan memberitahu mangsa meninggal dunia akibat terkena renjatan elektrik.

“Polis mengklasifikasikan kes menimpa Sazila ini sebagai kematian mengejut,” katanya.



NEGARA


Aishah Natasya tabah hadapi enam pembedahan


ZALIHA mengusap rambut Aishah yang semakin sihat selepas menerima rawatan di HSNZ di Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU - Walaupun sudah dua tahun kes kemalangan ngeri melibatkannya berlaku, namun, sehingga kini Aishah Natasya Baharuden masih menanggung seksa akibatnya.
Kanak-kanak berusia enam tahun itu masih menderita kesakitan ekoran enam siri pembedahan yang dilakukan ke atasnya.
Bagaimanapun, Aishah yang menjadi yatim piatu akibat kemalangan ngeri di Kilometer 123, Jalan Jerangau-Jabor, Kemaman pada 23 Oktober 2009 kini kental melawan rasa sakit akibat cedera parah yang terpaksa ditanggungnya.
Paling malang, kanak-kanak itu menjadi yatim piatu selepas ibu bapanya, Baharuden Taib, 45, dan Maimon Ibrahim, 40, serta adik dan neneknya, Muhammad Nor Firdaus, 2, dan Esah Ibrahim, 76, terkorban dalam kejadian yang sama.





NEGARA


Dakwa ditipu ahli PPIM


ROSLIN menunjukkan salinan aduan polis yang dibuat mengenai dakwaannya ditipu ahli PPIM di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Seorang peniaga wanita tidak menyangka rakannya yang juga ahli Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) sanggup menipunya sehingga mengalami kerugian kira-kira RM200,000.
Peniaga tersebut, Roslin Bakar, 40, berkata, rakannya itu merupakan kenalan lama kerana mereka pernah tinggal berjiran sejak kecil lagi.
"Saya pada awalnya mengusahakan syarikat hiasan dalaman sejak tahun 2007 tetapi setelah ditipu, syarikat saya terpaksa gulung tikar kerana tiada modal pusingan," ceritanya kepada Kosmo! semalam.
Dakwa Roslin, semuanya bermula apabila dia meminjamkan wang sebanyak RM200,000 kepada rakannya itu secara berperingkat-peringkat selama lima bulan dan ia dibuat atas dasar kawan simpati.
"Niat saya ingin tolong dia. Dia janji selepas dapat projek, dia akan bayar habis berserta 30 peratus keuntungan projek," jelasnya.




NEGARA


Ke mana Saad menghilang?

ALOR SETAR – Siti Aminah Hanapi, 50, yang terpaksa menerima 46 jahitan di dahi dan pipi akibat ditetak madunya dalam kejadian pada Jumaat lalu kini tertanya-tanya ke mana suaminya, Saad Hussin, 51, menghilangkan diri.
Menurut Aminah, dia sekarang memerlukan jawapan dan keputusan daripada Saad sama ada mahu terus bersamanya atau bercerai.
“Saya tertunggu-tunggu kepulangannya untuk berbincang tentang syarat yang saya berikan iaitu ceraikan isteri mudanya jika benar-benar ikhlas mahu teruskan ikatan perkahwinan,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

No comments:

Post a Comment