Tuesday, January 11, 2011

JEL AJE....MANA HUKUM ALLAH....ANGGAP DAH SESUAI KER...JANGAN CARI NAHAS....BAGAI MENGHINA ALLAH....KERANA SEOLAH2 ALLAH TIDAK BIJAKSANA DALAM MENENTUKAN HUKUM...SEDANGKAN IA MEMBUAT KITA DAN SEGALANYA.....MANA ILMUAN ISLAM...KENAPA MASIH TERTANGGUH2 PERLAKSANAANNYA...

NEGARA


Fasha dianggap tidak profesional


FASHA SANDHA


KUALA LUMPUR – Selepas gambar kontroversinya memakai bikini di Bali, Indonesia tersebar di Facebook dan disiarkan Kosmo!, pelakon popular Fasha Sandha bertindak menghilangkan diri sehingga menimbulkan rasa tidak senang beberapa pihak.
Disebabkan tidak mahu membuat penampilan umum, Fasha membatalkan kehadirannya ke Pertunjukan Fesyen Cheongsam Green anjuran gedung beli-belah The Weld di sini pada saat-saat akhir semalam.
Tindakannya itu menyebabkan pereka terkenal, Hazree Wahid, 29, terpaksa menarik diri daripada majlis itu kerana busana Cheongsam yang dicipta khas untuk diperagakan oleh Fasha tidak dapat dipertontonkan.
Dia kecewa dengan sikap tidak profesional Fasha yang dianggapnya mementingkan diri sendiri.
“Dia (Fasha) sepatutnya menggayakan busana saya yang direka khas mengikut ukuran badan dia tetapi malangnya pada pukul 10 pagi tadi (semalam), dia beritahu tidak dapat hadir kerana ada hal lain.



NEGARA


Pesawat AirAsia terbabas


BEGINILAH keadaan pesawat Airbus milik AirAsia yang terbabas ketika mendarat di LTAK kelmarin.


KUCHING - Sebaik-baik sahaja pesawat AirAsia mendarat, percikan api terhasil lantaran geseran yang berlaku antara sayap kanannya dengan landasan. Ruang kabin pula dipenuhi asap.
Bagasi yang diletakkan di ruang simpanan bertaburan. Lebih cemas lagi apabila penumpang dan anak kapal langsung tidak diberikan bantuan ketika mereka lari di padang berlumpur sebaik pintu pesawat dibuka.
Pengalaman ngeri pukul 10.02 malam kelmarin itu begitu mencemaskan buat 124 penumpang dan enam anak kapal pesawat jenis Airbus syarikat penerbangan tambang murah AirAsia yang tergelincir dan terbabas dari landasan sewaktu mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) di sini.
Kejadian berlaku sewaktu pesawat AK5218 dari Kuala Lumpur itu melakukan pendaratan dalam hujan lebat.
Bagaimanapun, penumpang dan anak kapal terselamat tetapi empat daripada mereka cedera.




NEGARA


Satu keluarga mangsa dera

JOHOR BAHRU – “Saya juga pernah menjadi mangsa dera suami sendiri.” Demikian pengakuan Nur Aquilla Razali, 27, ibu kepada Nur Dania Qistina, 3, yang meninggal dunia disyaki didera di Kampung Sungai Tiram di sini Ahad lalu.
Menurut Aquilla, dia telah didera sejak setahun lalu. Ekoran tidak tahan, dia membuat laporan polis tahun awal tahun ini dan kini dalam proses untuk bercerai.
Suaminya dan seorang wanita kini direman sehingga 17 Januari ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh.
“Suami sering menyepak dan menerajang saya sejak setahun lalu. Tidak tahan dengan perbuatannya, saya meminta cerai,” ceritanya ketika ditemui selepas membuat laporan berhubung penderaan anak sulungnya, Nur Dania Batrisha, 5, di Balai Polis Johor Jaya di sini semalam.
Nur Dania Batrisha dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) selepas disyaki turut menjadi mangsa dera. Matanya bengkak dan masih ada kesan darah beku.




NEGARA


Peniaga dijel rogol gadis anak yatim


MOHD. ZOLKIFFLY dibawa ke Mahkamah Sesyen Melaka semalam.


MELAKA - Akibat mencabul dan merogol seorang gadis yang merupakan anak yatim bawah umur dan baru empat hari dikenali, seorang peniaga dihukum penjara 12 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.
Kedua-dua hukuman tersebut dijalankan secara serentak dan ini bermakna dia hanya perlu menjalani hukuman penjara selama lapan tahun sahaja.
Hakim Zaharah Hussain menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh Mohd. Zolkiffly Ibarahim, 26, selepas meneliti semua fakta kes yang dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Mahmoodah Abdul Latiff termasuk pihak pembelaan yang gagal membuktikan keraguan munasabah.
Bagi pertuduhan pertama, tertuduh didakwa menggunakan kekerasan jenayah dengan niat untuk mencabul seorang gadis yang berusia 14 tahun (semasa kejadian) di sebuah rumah di sini pada 3 Jun 2008 pukul 1 pagi hingga 2 pagi.
Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan.



Diperkosa 3 penculik

Oleh Hadzlihady Hassan dan Suraya Roslan

KUALA LUMPUR: Seorang wanita kini trauma dan terlantar di hospital akibat dipukul, dirompak, malah turut dirogol dan diliwat selepas diculik sekumpulan tiga lelaki dari perkarangan rumah sewanya di sebuah kondominium di Pandan Indah, di sini, awal pagi kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, mangsa yang berusia 27 tahun dan bekerja sebagai pegawai teknologi maklumat baru pulang dari rumah keluarganya di Ulu Yam, Selangor.
Sumber polis berkata, sejurus mangsa keluar daripada Perodua Myvi dipandunya, tiba-tiba muncul tiga lelaki yang terus memukul dan menendangnya.

“Mangsa ditarik masuk semula ke dalam keretanya dan ketika itu mereka masih memukul mangsa tanpa belas kasihan dalam usaha melemahkannya.


“Mereka membawa mangsa ke sekitar ibu kota dan memaksanya menyerahkan barang berharga termasuk kad pengeluaran wang automatik (ATM) serta nombor pengenalan peribadi (PIN) daripadanya,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang ketakutan mengikut arahan tiga lelaki terbabit sebelum dia dibawa ke sebuah lokasi berhampiran Kem Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) Chamang, Bentong, Pahang.

Sumber itu berkata, sebaik tiba di satu lokasi sunyi di situ, seorang daripada lelaki terbabit merogol dan meliwat mangsa.

“Mangsa berjaya meloloskan diri dan meminta pertolongan daripada orang ramai yang melalui jalan berkenaan.

Dia dibawa membuat laporan di Balai Polis Bentong sebelum menjalani pemeriksaan di Hospital Bentong.

“Pada masa sama, tiga lelaki terbabit melarikan diri dari tempat kejadian dengan kereta mangsa,” katanya.

Menurutnya, mangsa dipindahkan ke Hospital Temerloh untuk menjalani pemeriksaan dan kini masih dirawat di hospital itu. Mangsa dilaporkan berada dalam keadaan trauma.

Sumber itu berkata, setakat ini polis sudah menahan seorang lelaki yang dipercayai mengenali mangsa untuk membantu siasatan.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mangsa dan siasatan awal mendapati tiga lelaki terbabit kemungkinan warga Indonesia.

“Bagaimanapun, polis Ampang Jaya hanya menyiasat kes rompakan yang berlaku kepada mangsa. Mangsa dirogol dan diliwat di kawasan Bentong dan kami sudah menyerahkan kes terbabit kepada polis di daerah itu untuk tindakan lanjut,” katanya.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Rosli Abdul Rahman ketika dihubungi turut mengesahkan menerima laporan mangsa berhubung dia dirogol dan diliwat.



NEGARA


Guru agama ditahan cabul gadis terkena sihir di bilik mandi

NIBONG TEBAL - Seorang guru agama ditahan polis selepas didakwa mengubati penyakit seorang gadis berusia 14 tahun dengan kaedah rawatan pelik iaitu mandi bersamanya pada Ahad lalu.
Mangsa dan ibunya dikatakan datang ke rumah suspek di sini kira-kira pukul 8.30 pagi kerana dikatakan terkena sihir dan kerap bergaduh dengan adik-beradiknya.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Supritendan Shafien Mamat berkata, sebelum rawatan dijalankan di dalam sebuah bilik tidur, suspek telah meminta ibu mangsa supaya menunggu di luar bilik

No comments:

Post a Comment