Saturday, September 10, 2011

JANGAN LAYAN SANGAT...MEMANG DAH TERKENAL SOMBONG SIKIT...TUA BERKEDUT DAN MATI...ITU PUN JIKA SEMPAT TUA...

Tiga sahabat satu liang lahad

Oleh Rashidi Karim
am@hmetro.com.my

SEDIH...ahli keluarga melihat mayat mangsa di Bilik Mayat HTF, semalam.
SEDIH...ahli keluarga melihat mayat mangsa di Bilik Mayat HTF, semalam.
KANGAR: “Mayat mereka saya temui dalam keadaan berpelukan di dasar terusan. Ketiga-tiganya sudah tidak bernyawa ketika saya naikkan ke tebing,” kata Mohd Husna Idris, 28, selepas cuba menyelamatkan tiga kanak-kanak yang lemas di sebuah terusan di Kampung Banat, di sini, petang semalam.
Mangsa dalam kejadian kira-kira jam 5.15 petang itu ialah pasangan kembar Abdul Hakam dan Abdul Hakim Zulkifli serta Muhammad Akmal Abdul Razak.
Ketiga-tiga mereka berusia lapan tahun.

Mohd Husna berkata, sebelum kejadian dia melarang ketiga-tiga mangsa mandi di terusan di hadapan rumahnya kerana kawasan itu agak dalam iaitu melebihi dua meter.

“Tidak lama kemudian, saya terdengar jeritan kanak-kanak lain di atas terusan menyatakan tiga budak lemas. Saya terjun untuk menyelamatkan mereka tapi gagal,” katanya ketika ditemui.
Bapa pasangan kembar, Zulkifli Mat Isa, 46, berkata ketika kejadian, dia berada di Kompleks Bernas berhampiran rumahnya sebelum bergegas ke tempat kejadian dan mendapati kembarnya terbujur kaku di tepi terusan bersama rakan akrabnya, Muhammad Akmal.

Bukan maki peminat

Oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor
mohdhelmi@hmetro.com.my

Gambit
Gambit
KUALA LUMPUR: “Saya mengakui ada mengeluarkan kata kesat iaitu ‘babi’ dan ‘anjing’ menerusi laman sosial facebook tetapi ia bukan ditujukan kepada peminat, sebaliknya kepada individu yang gemar membuat tohmahan kepada saya selama ini melalui laman sosial terbabit,” kata pelakon, Gambit Saifullah, 26.
Katanya, perkataan itu digunakan ketika pertikaman lidah bersama individu yang menyamar sebagai peminatnya di facebook dan dia didakwa mengeluarkan kata-kata kesat kerana bengang sejurus dihambur banyak kata makian oleh pengkritiknya itu.
Harian Metro 6 Jun lalu melaporkan Gambit pernah menggemparkan industri hiburan tanah air berikutan klip video Marilah Menari nyanyian Prema Yen dan dibintangi Shah Jaszle berbaur lucah dan mendapat tentangan ramai pihak selain didakwa memaki hamun bloger menerusi laman sosial berkenaan.

Katanya, perkara itu sudah pun berlarutan lebih empat bulan yang lalu sejak kontroversi klip video terbabit.


Berhubung isu terbaru itu, Gambit yang muncul sebagai hero dalam filem “Karipap Karipap Cinta” pada 31 Ogos lalu memohon maaf secara terbuka di akaun facebook miliknya terutama kepada mereka yang marah dengan tindakannya itu.

Isteri nampak pistol

Oleh Kasdi Ali dan Mohamad Hairi Azmi Tham
am@hmetro.com.my

DI SINI...mangsa diculik di depan rumahnya di Padang Rengas.
DI SINI...mangsa diculik di depan rumahnya di Padang Rengas.
KUALA KANGSAR: “Saya tak berani bantu suami selepas melihat seorang daripada penjenayah itu memiliki pistol,” kata Noraini Abdullah, isteri kepada Alias Zenon, 73, yang diculik sekumpulan enam lelaki di rumahnya di Batu 16, Padang Rengas, di sini, semalam.
Kejadian berlaku jam 1 tengah hari di hadapan rumah mangsa, seorang ahli perniagaan yang juga Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Padang Rengas ketika dia pulang makan tengah hari.
“Saya sedang memasak di dapur apabila menyedari kelibat seseorang di luar rumah. Saya tidak dapat melihat dengan jelas kerana hujan lebat ketika itu.

“Saya keluar dan melihat kereta suami berada dalam garaj. Ketika itu saya dapati dua lelaki tidak dikenali berada di dalam keretanya menyebabkan saya berasa tidak sedap hati,” katanya yang enggan gambarnya dirakamkan.


Noraini berkata, dia sempat melihat suaminya keluar dari kenderaan dan ketika itulah seorang daripada lelaki terbabit menarik mangsa ke tempat duduk belakang sebelum melarikan dia dan kereta Mercedes miliknya.

No comments:

Post a Comment