Wednesday, October 12, 2011

BILA KITA JAHAT...BAGAIMANA PUN KESANNYA AKAN DAPAT JUGA DI DUNIA...AKHIRAT PULA HUKUMAN MENUNGGU ...MUNGKIN LEBIH DAHSYAT LAGI....

Mohon waran tangkap Bob Lokman

Oleh Siti Sofia Md Nasir
am@hmetro.com.my

SHAH ALAM: Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) akan mendapatkan perintah waran tangkap daripada mahkamah terhadap penulis lirik, pelakon dan pengacara terkenal, Bob Lokman seandainya masih berdegil enggan hadir memberi keterangan.
Pengarah Jais, Marzuki Hussin berkata, selebriti yang nama sebenarnya Muhammad Hakim Lokman, 47, itu juga melakukan kesalahan lain jika enggan mematuhi perintah hadir terhadapnya.

“Sepatutnya pagi tadi (semalam), dia hadir ke Ibu Pejabat Jais, tetapi dia gagal berbuat demikian.

“Dia (Bob Lokman) berdegil datang, Jais akan memohon waran tangkap,” katanya ketika dihubungi mengulas kes Bob Lokman mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat, Isnin lalu.

Bob Lokman ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu ceramah tanpa tauliah.

Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyebut: “Mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara mengenai agama Islam tanpa tauliah diberikan mengikut Seksyen 118 adalah melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.” Disebabkan enggan hadir memberi keterangan dengan sengaja pula, selebriti itu melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor.


Jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor itu, boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Sementara itu, Bob Lokman ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai ketidakhadirannya ke pejabat Jais.

Malah, pengacara itu seterusnya mengeluarkan perkataan kesat kepada wartawan. Laporan muka depan Harian Metro, semalam menyiarkan bahawa Jais mengesahkan membuat tangkapan terhadap selebriti yang juga pelakon dan penulis lirik, Bob Lokman kerana mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat, pada Isnin lalu.

Marzuki dipetik berkata, Bob Lokman tidak memiliki tauliah dan tidak pernah memohon daripada Jais untuk memberikan ceramah. Laporan semalam turut memetik sumber Jais, selebriti itu bersama dua lagi iaitu Pengarah Pilihan Raya Pemuda Pas dan nazir masjid berkenaan ditahan Jais ketika berucap selepas solat Maghrib di hadapan 70 jemaah. Katanya, mereka dibawa ke balai polis berhampiran untuk diambil keterangan sebelum dilepaskan atas jaminan polis. Bagaimanapun, katanya, Bob Lokman dan dua lagi rakannya gagal hadir di Ibu Pejabat Jais di sini, walaupun diminta berbuat demikian.

Pian Cecupak diberi tempoh seminggu

Oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor
mohdhelmi@Hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Saya beri Pian seminggu untuk memohon maaf kepada saya dan keluarga Aida, itu pun kalau dia ‘gentleman’ dan masih menganggap saya sebagai kawan baik,” kata bapa tiri model sambilan, Aida Hazira Ahmad Razman, 23, Datuk Mohd Rozi Md Jamil.
Itu nasihat dan tawaran diberikan Mohd Rozi kepada Mohd Rafiq Abdul Rahman, 41, atau Pian Cecupak selepas pelakon terbabit mengeluarkan kenyataan bakal mendirikan rumah tangga bersama Aida tanpa pengetahuan keluarga model itu.

Harian Metro semalam melaporkan model itu menafikan merancang mendirikan rumah tangga bersama Pian dan menganggap hubungan mereka hanya sebagai kawan, biarpun sebelum ini Pian pernah membantunya menguruskan rumah sewa dan mendapatkan beberapa peluang menjadi model.

Mohd Rozi ketika ditemui di Balai Berita, di sini, semalam kesal dengan tindakan Pian dan menganggapnya sebagai mencari publisiti murahan.

“Saya tidak akan menyaman Pian. Cuma saya mahu dia menyesali semua kesalahan dan memohon maaf kepada saya dan keluarga Aida baik secara terbuka atau melalui telefon,” katanya.

Menurut Mohd Rozi, dia mengenali Pian sejak 2008 selepas diperkenalkan seorang kawan dan pernah berurusan dengan Pian ketika menjadi pelakon pada 2008 dan 2009. Antara drama lakonan Mohd Rozi ialah Setulus Kasih Abah dan Cinta Kartika.


“Saya pernah menyelami dunia pelakon dan saya tahu usaha Pian ini mencari publisiti murahan. Kalau mahukan publisiti bukannya dengan mengaibkan orang tetapi dengan mengubah sikap.

“Walaupun Pian melakukan kesalahan, saya tidak berdendam, apa lagi mencari musuh, cuma saya mahu dia tampil memohon maaf,” katanya.

Menurutnya, kenyataan Pian semalam iaitu ‘Soal cerita ini biarlah saya, Aida dan Datin Halimah saja yang tahu’ tidak benar sesudah isterinya menafikan perkara itu.

Tegas Mohd Rozi, tindakan Pian ternyata memburukkan namanya kerana pembaca akhbar beranggapan dia tidak menjaga anak tirinya dengan baik dan mustahil tidak tahu sekiranya dia mahu berkahwin.


Tunggang motor lepas ditembak

Oleh Adnan Mohamad dan Jauhariatul Akmal Johar
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
PASIR MAS: “Suami menjerit memanggil nama saya dan sebaik keluar, saya lihat dia dalam keadaan lemah dan berlumuran darah.
“Anak sulung pula menangis tidak henti-henti sambil memberitahu papanya (suami) kena tembak,” kata Miss Mati Mat Rashid, 29, isteri kepada Mohd Anuar Mat Nor, 31, yang ditembak kenalannya selepas bertengkar, dipercayai kerana masalah hutang.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam di Cabang Empat Salam, Rantau Panjang, di sini, kelmarin, Mohd Anuar bernasib baik kerana hanya terkena sebutir peluru daripada beberapa das tembakan yang dilepaskan rakannya.

Tembakan itu terkena pada bahagian pinggang kiri dan menembusi dada kanannya.

Walaupun cedera parah, Mohd Anuar sempat menunggang motosikal sejauh kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian ke rumahnya di Taman Wahyu, Rantau Panjang, di sini, untuk membawa pulang anaknya, Mohd Hifni Hamka, 6, yang dibawa bersama ketika bertemu dua kenalannya itu.

Mangsa dikatakan berjumpa dan berbincang dengan kenalannya sebelum bertengkar dipercayai berkaitan masalah hutang.


Seorang daripada kenalan mangsa mengeluarkan sepucuk pistol dan melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa.

Menurut Miss Mati, dia terkejut dengan ‘kepulangan berdarah’ suami bersama anak sulungnya, namun bersyukur anaknya selamat.

“Suami beritahu dia ditembak. Saya panik dan tidak tahu untuk berbuat apa-apa sebelum suami sendiri yang menelefon rakannya untuk mendapatkan bantuan.

“Suami dibawa ke Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Rantau Panjang dan anggota JPAM menghantarnya ke Hospital Pasir Mas sebelum dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) Kota Bharu untuk rawatan lanjut,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik kecemasan Hospital Pasir Mas, di sini, malam kelmarin.

Miss Mati berkata, sebelum kejadian, suaminya yang bekerja sendiri, keluar bersama anak sulungnya kira-kira jam 8 malam dengan menunggang motosikal tanpa memaklumkan arah tujuannya.

Katanya, dia hanya sempat mendengar anak dan suaminya itu bersembang dan kemudian anaknya mengajak suaminya keluar ke kedai.

“Saya tidak tahu motif suami ditembak. Anak sulung yang turut berada di tempat kejadian masih trauma dan hanya mampu memberitahu papanya (suami) ditembak di kawasan semak,” katanya.

Abang mangsa, Azhar Mat Nor, 35, pula berkata dia terkejut apabila mendapat panggilan telefon yang memaklumkan adiknya ditembak dan langsung tidak menyangka kejadian seperti berlaku kepada ahli keluarganya.

Katanya, walaupun ada masalah atau bergaduh sekalipun, sepatutnya ia tidak diselesaikan dengan cara melepaskan tembakan.

“Saya tidak tahu motif kejadian ini, tetapi terkilan dengan apa yang berlaku,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, dua suspek kenalan mangsa berusia 30-an dan mereka adalah penduduk tempatan.

Katanya, suspek dikatakan tidak berpuas hati dengan mangsa, dipercayai berkaitan masalah hutang dan selepas bertengkar, salah seorang suspek mengeluarkan sepucuk pistol dan melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa.

"Salah satu tembakan yang dilepaskan itu terkena mangsa di bahagian pinggang kiri dan menembusi di bahagian dada kanan. Mangsa sempat pulang ke rumah bersama anaknya yang turut dibawa ketika bertemu suspek sebelum dirawat di Hospital Pasir Mas. "Berikutan keadaan mangsa yang parah, dia dipindahkan ke HRPZII, Kota Bharu untuk rawatan lanjut. Buat masa sekarang mangsa masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan keadaannya masih kritikal tetapi stabil," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Kelantan, Kota Bharu, semalam.

Menurut Mazlan, setakat ini dua suspek itu masih belum ditahan dan polis termasuk dari Ibu Pejabat Polis (IPD) Pasir Mas dan IPPK akan menjalankan operasi mengesan suspek berkenaan.

“Kes itu disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan bunuh dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 20 tahun,” katanya.

‘Anu’ putus terkena bilah mesin bajak

MARANG: Tindakan seorang lelaki orang kelainan upaya (OKU), berehat di atas sebuah jentera pembajak berakhir dengan tragedi apabila dia terjatuh di belakang jentera berkenaan yang tiba-tiba bergerak sebelum bilah mata pembajak itu mengenai seluarnya menyebabkan kemaluannya putus dalam kejadian di sebuah ladang penternakan di Serating, di sini.
Menurut sumber, dalam kejadian jam 12 tengah hari Ahad lalu, mangsa seorang lelaki berusia 36 tahun dan berasal dari Gong Badak, Kuala Terengganu, sedang menjalani latihan amali di ladang berkenaan.

Sumber berkata, mangsa yang mahu berehat bertindak menaiki sebuah traktor yang digunakan untuk membuat batas sayuran di ladang penternakan itu.

“Difahamkan mangsa terjatuh di atas bilah mata mesin bajak itu yang tiba-tiba bergerak dan alat berkenaan kemudian dikatakan memulas bahagian seluar panjang mangsa sehingga dipercayai memutuskan kemaluannya,” katanya.

Menurut sumber itu, mangsa yang kesakitan dan berlumuran darah menerima bantuan daripada rakannya yang berada berdekatan tempat kejadian sebelum dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

Sumber berkata, penyelia ladang ternakan berkenaan membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Marang pada jam 12.30 tengah hari, Ahad lalu, dan laporan berkenaan dirujuk ke Balai Polis Merchang kerana kejadian berkenaan berlaku di kawasan itu.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahya yang mengesahkan kejadian berkata, mangsa kemudiannya dihantar untuk rawatan susulan di Hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Kerian, Kelantan, bagi menyambung semula kemaluannya yang putus.

Mana baki RM135,000?

Oleh Anas Hassan
am@hmetro.com.my

TERTIPU...Hairulnizam (kiri) menunjukkan butiran kereta miliknya sambil disaksikan Chin.
TERTIPU...Hairulnizam (kiri) menunjukkan butiran kereta miliknya sambil disaksikan Chin.
KUALA LUMPUR: Seorang peniaga kerugian lebih RM135,000 apabila mendakwa ditipu seorang lelaki yang mengaku ejen jual beli kereta terpakai ketika mahu menjual keretanya, 17 September lalu.
Difahamkan, mangsa, Hairulnizam Hamzah, 30, menyedari ditipu seminggu kemudian apabila gagal menghubungi lelaki yang dikenali sebagai Nazri, 40, bagi menuntut baki wang pembelian kereta BMW miliknya sebanyak RM135,000.

Menurutnya, dia hanya dibayar RM10,000 secara tunai oleh lelaki terbabit ketika datang mengambil kereta itu di rumahnya di Bandar Seri Permaisuri. “Saya ingin menjual kereta dan Nazri menawarkan diri untuk membeli seterusnya menyelesaikan segala dokumen memandangkan dia ejen jual beli kereta terpakai.
“Dia datang bersama seorang lagi lelaki bergelar ‘Datuk’ didakwa sebagai majikannya untuk mengambil kereta sambil mengarahkan saya mengisi dokumen pertukaran pemilik.

“Selepas seminggu menunggu, saya mula curiga dengan Nazri kerana tidak mendapat sebarang panggilan berkaitan proses jual beli berkenaan,” katanya ketika ditemui di Wisma MCA.

Katanya, dia pergi ke pejabat Nazri di Kota Kemuning, Shah Alam, namun hampa apabila mendapati premis berkenaan berkunci dan seolah-olah sudah lama tak beroperasi.

“Saya risau pihak bank akan menyenarai hitam nama saya apabila tidak menjelaskan hutang pinjaman pembelian kereta berkenaan yang masih berbaki,” katanya.

Sehubungan itu, Hairulnizam membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan pada 27 September lalu.
Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA Wilayah Persekutuan, Banie Chin, berkata setakat ini pihaknya menerima lebih dari 15 aduan berkaitan penipuan penjualan kereta terpakai.

Rugi RM2,500 disamun ‘pelanggan’ berparang

KUALA LUMPUR: Seorang pengurus berusia 42 tahun bukan saja kerugian RM2,500, malah berdepan detik hitam apabila diacukan parang oleh seorang penyamun ketika menjaga kaunter kedainya di Jalan Radin Anum, Bandar Baru Sri Petaling, di sini, kelmarin.
Difahamkan, dalam kejadian 9.20 malam itu, mangsa menjaga kaunter farmasi manakala adiknya menjaga kaunter utama apabila seorang lelaki tempatan masuk dengan berpura-pura membeli sesuatu.

Menurut sumber, suspek berusia 20-an itu mengambil dua peket minuman dan berpura-pura ke kaunter untuk membuat pembayaran.
“Bagaimanapun, tiba-tiba seorang lagi suspek dipercayai rakan suspek pertama meluru masuk dan menuju kaunter berkenaan.

“Pada mulanya mangsa tidak mengesyaki sesuatu, namun suspek yang berpura-pura ingin membuat pembayaran mengeluarkan parang sebelum mengacukan ke arah mangsa,” katanya.

Menyedari mangsa ketakutan, dua suspek itu mengarahkan mangsa mengeluarkan barangan berharga serta menyerahkan semua wang.

Menurutnya, selepas merampas semua barang berkenaan, suspek melarikan diri dengan menunggang sebuah motosikal, namun mangsa tidak sempat melihat nombor pendaftaran kenderaan itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata beliau menerima laporan kes terbabit dan siasatan lanjut dijalankan.

Maut akibat tumbukan kuat di kepala, muka



KUALA KUBU BHARU: Wanita yang ditemui mati di Kuarters Pejabat Haiwan, Taman Golden Wood, Ulu Bernam, dekat sini, Ahad lalu dipercayai mati akibat kesan tumbukan kuat di kepala dan muka.
Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norell Azmi Yahya Afendy, berkata laporan bedah siasat Pakar Patologi Forensik Hospital Sungai Buloh mendapati mangsa mengalami pendarahan dalam otak akibat kesan tumbukan itu.

“Bedah siasatan yang dilakukan semalam selama empat jam bermula jam 10.15 pagi tadi (semalam) mendapati mangsa ditumbuk dengan kuat pada kepala,” katanya ketika dihubungi.
Katanya, siasatan awal juga mendapati tiada sebarang objek digunakan.

“Berdasarkan siasatan, kami dapati tulang leher mangsa tidak patah jadi kemungkinan mangsa tidak dicekik walaupun lehernya lebam, namun kami belum dapat kenal pasti berapa kali mangsa ditumbuk,” katanya.

Muka depan Harian Metro 10 Oktober lalu melaporkan mangsa, Gurmet Kaur Sedara Singh, 41, ditemui mati dalam keadaan telentang di atas katil bilik tidurnya dengan kesan bengkak di muka dan berdarah pada hidung serta mulut kira-kira jam 7 pagi.

Difahamkan, mangsa dipercayai dipukul kakaknya ketika menjamu selera di rumah mereka gara-gara tidak puas hati apabila barang kemas yang digadai gagal ditebus si adik.

Perselisihan faham di antara dua beradik itu serta suami mangsa yang berusia 57 tahun bermula sejak petang sebelum kejadian menjadi semakin serius pada waktu malam.
Mangsa dan kakaknya itu bergelut sebelum suspek disyaki membelasahnya sehingga mati. Berikutan kejadian itu, polis menahan kakak mangsa yang berusia 44 tahun dan suaminya bagi membantu siasatan kini masih ditreman selama seminggu bermula Isnin lalu.


Apabila kecurangan terbongkar

Oleh Mohamad Hussin dan Azahar Hashim
am@hmetro.com.my

KULIM: Gara-gara terlalu cemburu, seorang isteri terpaksa menanggung derita akibat melecur di muka selepas ditekap dengan seterika panas oleh suaminya kerana disyaki menjalin hubungan sulit dengan lelaki lain, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi di rumah pasangan itu di Lunas, dekat sini, suspek yang juga anggota pasukan keselamatan berusia 50 tahun, dipercayai hilang sabar dengan kecurangan isterinya berusia 43 tahun berkenaan.
Sumber berkata, lelaki itu yang memendam perasaan marah serta geram dengan perangai isterinya hilang pertimbangan ketika berlaku pertengkaran lalu mengambil seterika panas dan menekapkannya pada muka isterinya sehingga melecur teruk.

Katanya, sebelum ini lelaki itu tidak tahu kegiatan isterinya sering berjumpa teman lelakinya di tempat lain.


“Wanita itu bekerja di sebuah kilang di Kulim dan sering bekerja syif malam memudahkannya menutup hubungan sulit dengan teman lelaki daripada suaminya.

“Ketika berada di rumah, wanita itu pandai menyembunyikan perbuatan salah lakunya itu dan berlagak seperti biasa, sehingga suaminya tidak mengesyaki apa-apa terhadap isterinya.


Padah bawa keluar isteri orang



ARAU: Seorang lelaki buaya darat cedera parah apabila dibelasah termasuk cermin keretanya dipecahkan suami kekasihnya yang berang dengan tindakan mangsa membawa isterinya keluar untuk berfoya-foya, di sini, malam kelmarin.
Difahamkan, mangsa berusia 43 tahun sebelum itu berani apabila keluar bersama isteri orang berusia 40-an yang turut mempunyai seorang anak lelaki berusia 20-an.

Sumber berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 11 malam ketika mangsa keluar bersama kekasihnya sebelum kenderaan mereka berhenti di lampu isyarat.
Menurutnya, sejurus selepas itu, kereta lelaki berkenaan dihimpit sebuah kereta lain sebelum suami kekasihnya berusia 49 tahun bersama anaknya meluru turun lalu memukul cermin depan dan belakang kenderaan mangsa hingga pecah.

“Mangsa melarikan diri dengan memandu keretanya menghala ke sebuah kawasan kampung di Jejawi Dalam, di sini, bagaimanapun tindakannya diekori suami kekasihnya itu.

“Kereta mangsa sekali lagi dihimpit kenderaan suami kekasihnya sebelum dia dipaksa keluar,” katanya.

Menurutnya, mangsa dipukul suami kekasihnya menggunakan kayu mengakibatkan dia cedera di tangan.

Katanya, pergelutan yang berlaku beberapa minit berkenaan disedari penduduk kampung sebelum bertindak meleraikan mereka.
“Mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) dan menerima rawatan sebagai pesakit luar,” katanya.

Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain berkata, kedua-dua pihak sudah membuat laporan kejadian di Balai Polis Kangar untuk siasatan.

Katanya, polis masih menyiasat kes berkenaan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana sengaja menyebabkan kecederaan dengan menggunakan senjata.

‘Saya tak tahu ini kereta curi, bos suruh pandu’



BUTTERWORTH: Seorang lelaki mendakwa dibayar RM60 untuk memandu sebuah Toyota Hilux ke Alor Setar, Kedah, tanpa menyedari kenderaan itu dicuri.
Lelaki berkenaan mendakwa dia tidak tahu kereta terbabit adalah kenderaan curi kerana diminta majikan memandunya dari Kuala Lumpur ke satu lokasi di Alor Setar untuk dibaiki.

“Saya hanya kerja, bos yang minta saya pandu kereta ini ke Alor Setar. Saya pergi sana (Alor Setar) untuk buat kerja ubah suai rumah.
“Bos saya bayar ikut gaji hari. Sehari saya dibayar RM60, saya tak tahu pun ini kereta curi, bos yang minta saya pandu,” katanya ketika ditahan dalam sekatan jalan raya dalam satu operasi khas oleh sepasukan peronda elit di Plaza Tol Sungai Dua arah utara, dekat sini, pagi semalam.

Sebelum itu, anggota peronda elit berkenaan terpaksa mengejar kenderaan dipandu lelaki berusia 26 tahun itu sejauh kira-kira tiga kilometer selepas memecut kenderaannya sebelum berjaya menahannya kira-kira jam 8.30 pagi.

Cubaan lelaki berkenaan untuk membawa kereta curi berkenaan ke arah utara itu dikesan hasil kecekapan anggota Unit Peronda Evolution X yang diketuai Pegawai Turus Unit Peronda Polis Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pulau Pinang, Cif Inspektor Rohizad Halim selepas berjaya mengenal pasti status kenderaan terbabit.

Pemeriksaan awal mendapati kenderaan berkenaan menggunakan nombor pendaftaran palsu kerana ia dilaporkan milik sebuah kereta Toyota Vios yang didaftarkan atas nama sebuah syarikat.

Menurut Rohizad, pemeriksaan lanjut kemudiannya mendapati Hilux terbabit dilaporkan dicuri di sebuah pasar raya di Shah Alam petang kelmarin.
Katanya, berdasarkan maklumat yang diperoleh didapati bahawa kenderaan itu dicuri kira-kira jam 2 petang.

Pagi ini (semalam), kita berjaya menemui semula kenderaan yang dilaporkan hilang tidak sampai 24 jam.

Saya percaya kenderaan ini dalam perjalanan untuk dibawa ke satu lokasi tertentu sebelum diseludup masuk ke negara jiran,” katanya.

Menurutnya, lelaki berkenaan kini ditahan dan disiasat mengikut Seksyen 379 (1) Kanun Keseksaan kerana mencuri kenderaan bermotor dan sabit kesalahan boleh membawa hukuman penjara tidak kurang setahun dan tidak lebih tujuh tahun dan denda.

Sementara itu, tiga pemuda berusia lingkungan 20-an ditahan selepas ditemui tiga peket serbuk putih dipercayai dadah dalam kenderaan mereka Proton Wira ketika pemeriksaan di operasi sama kira-kira jam 7.10 pagi.

No comments:

Post a Comment