Monday, January 16, 2012

AGAK2LAH MEMANDU...JANGAN BERGURAU2...JANGAN BERGADUH2...DAN JANGAN YANG LAIN2...TUMPU KEPADA PEMANDUAN...AGAR ORANG LAIN TAK MAUT ATAU CEDERA SEBAB KECUAIAN KITA....BILA RASUAH BERADA DIMANA2..BANYAK YANG LEPAS..LEBIH2 ADA PENGARUH DAN KUASA....AKHIRAT SANGKUT NAK LARI MANA....

Patah riuk terjun flat

Oleh Noozieyantie ‘Alia Adnan
am@hmetro.com.my

SAKIT...wanita terjun flat meraung kesakitan selepas terjatuh ke dalam longkang, semalam.
SAKIT...wanita terjun flat meraung kesakitan selepas terjatuh ke dalam longkang, semalam.
DI SINI...bangunan tempat mangsa terjun.
DI SINI...bangunan tempat mangsa terjun.
PORT DICKSON: Tindakan ‘berani mati’ seorang wanita yang dipercayai terjun dari tingkat empat sebuah flat sebaik menyedari kediamannya diserbu polis, mengundang padah apabila kaki kirinya patah serta cedera parah di pinggang dan leher dalam kejadian di Jalan Lama, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.45 pagi, wanita berusia 36 tahun itu dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan kerana kecederaan dialaminya.
Harian Metro difahamkan, wanita yang tinggal bersama ibu dan beberapa anaknya ketika itu sedang berehat di ruang tamu rumahnya.

Dia yang menyedari kehadiran polis, secara tiba-tiba berlari ke arah tingkap dapur rumahnya sebelum terjun dari tingkat empat kediaman itu.


Tidak lama selepas itu, dia ditemui terbaring di dalam longkang di belakang flat berkenaan sambil meraung kesakitan akibat kecederaan dialaminya.

SPRM bertindak

Oleh Shamsul Munir Safini dan Aziman Rosdi
sukan@hmetro.com.my

LIGA M musim ini baru memasuki tiga perlawanan tapi gejala rasuah sudah dikesan menyelinap dalam dunia bola sepak tempatan apabila seorang pemain Perlis dipanggil memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan terhadap dakwaan menjual perlawanan membabitkan pasukan negeri itu.
Sumber dalaman Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) memberitahu pemain muda berusia 20-an, ditawarkan kontrak beraksi bagi musim ini, dipanggil memberikan keterangan Sabtu lalu, selepas didakwa mempunyai maklumat mengenai perlawanan yang menyaksikan skuad Singa Utara tumpas 2-7 kepada Majlis Perbandaran (MP) Muar dalam saingan pertama Liga Perdana, Isnin lalu.
Dipercayai, setakat ini, hanya pemain itu dipanggil SPRM bagi membantu siasatan berhubung dakwaan berkenaan sekali gus menjadi pemain pertama dikaitkan dengan dakwaan rasuah untuk musim ini.

“Pemain itu kemudian dibenar pulang pada hari sama selepas selesai memberi keterangan dan tidak ditahan SPRM,” kata sumber itu yang enggan dinamakan sambil memberitahu pengurusan PFA memang tidak menafikan kemungkinan wujudnya elemen negatif itu.


Penolong Pengurus, Hamunir Hamzah bagaimanapun berkata, setakat ini pengurusan pasukan negeri tidak mempunyai cukup bukti untuk menuduh atau mengaitkan mana-mana pihak dengan kewujudan gejala negatif yang menyaksikan kekalahan ‘memalukan’ skuad Singa Utara itu.

Berpusing masuk gaung

Oleh Arifin Salleh
am@hmetro.com.my

BANTU...orang ramai membantu menyelamatkan Nasri dan ibunya yang terperangkap dalam gaung. Gambar kecil, Nasri.
BANTU...orang ramai membantu menyelamatkan Nasri dan ibunya yang terperangkap dalam gaung. Gambar kecil, Nasri.
ALOR GAJAH: “Saya hanya terbayangkan kematian apabila kereta berpusing beberapa kali selepas dirempuh sebelum terjunam ke dalam gaung,” kata pemandu Perodua Kancil yang terbabit kemalangan di Bulatan Pengkalan, di sini, petang kelmarin.
Mangsa, Nasri Katan, 42, berkata keretanya dirempuh sebuah Proton Wira dinaiki empat sekeluarga yang datang dari Machap Umboo menyebabkan kereta dipandunya hilang kawalan.
“Akibat rempuhan kuat itu, kereta saya berpusing dua kali di atas jalan dan gagal dikawal lalu terjunam ke bawah gaung sedalam tujuh meter.

“Kejadian itu berlaku sekelip mata dan tiba-tiba saya menyedari kereta berada dalam gaung,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini, kelmarin.


Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta Perodua Kancil dipandu Nasri bersama ibunya Sariah Osman, 65, dirempuh sebuah Proton Wira, tetapi dua beranak itu dan empat sekeluarga yang menaiki Proton Wira itu tidak cedera.

No comments:

Post a Comment