Wednesday, January 18, 2012

BILA PENJENAYAH TIDAK TAKUT UNDANG2 YANG ADA...BERBALIKLAH@LAKSANAKAN UNDANG2 HUDUD..NI UNDANG2 ALLAH...BUKAN UNDANG2 YANG DIGUBAL OLEH PARTI POLITIK PAS...

Dibunuh kejam ditikam dileher
SARINAH MAT KASIM
January 19, 2012
Dibunuh kejam ditikam dileher
NILAI – Seorang wanita dijumpai maut, di Taman Permainan Taman Desa Melati Fasa 1, di sini, semalam, akibat ditikam di leher.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, mayat Raftah Abdul Samad, 51, ditemui seorang lelaki sedang berjoging kira-kira jam 7 pagi.

“Terdapat kesan tikaman dileher mangsa dan wanita itu dipercayai mati kira-kira selepas enam jam, akibat pendarahan teruk.

“Kami turut menjumpai telefon bimbit, kunci kereta, dokumen dan dompet dipercayai milik mangsa,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai, di sini, semalam.

Mohd Yusoff berkata, pihak nya tidak menjumpai senjata dan kesan pergelutan atau dirogol.

“Kita menolak unsur samun kerana semua barangan mangsa tidak dilarikan,” katanya.

Menurutnya, penduduk mendakwa mangsa bekerja di sebuah resort di Port Dickson, dilihat meletakkan kenderaan di kawasan taman perumahan berkenaan, kira-kira jam 7 malam kelmarin.

“Kita sedang siasat untuk mengenal pasti motif kejadian dan tujuan mangsa pergi ke taman berkenaan.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk bedah siasat.

Katanya, orang ramai mempunyai maklumat, diminta hubungi Balai Polis Nilai 06-7991222 atau balai polis berdekatan.

Wanita ditikam bawah pokok

Oleh Iskandar Shah Mohamed
iskandar@hmetro.com.my

NILAI: Kemusykilan seorang lelaki yang berjoging apabila melihat seorang wanita ‘tidur’ di bawah pokok membawa kepada penemuan mayat seorang wanita dibunuh kejam dengan kesan tikaman pada lehernya, semalam.
Mayat Raftah Abdul Samad, 51, ditemui terlentang dan berlumuran darah oleh seorang lelaki yang sedang berjoging di taman permainan Taman Desa Melati Fasa 1 di sini, jam 7 pagi.

Pada mulanya, lelaki itu dikatakan menyangka mangsa yang berpakaian lengkap sedang tidur, namun tidak berani menghampirinya, lantas menghubungi polis.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, bertindak atas maklumat diterima, pihaknya bergegas ke lokasi kejadian dan mendapati wanita masih bujang itu sudah meninggal dunia.


“Terdapat kesan tikaman pada leher mangsa dan polis tidak menolak kemungkinan mangsa mati enam jam sebelum itu akibat pendarahan teruk. Satu telefon bimbit dan kunci kereta Proton Saga mangsa turut ditemui padanya.

“Hasil pemeriksaan ke atas kenderaan berada 50 meter dari mayat mangsa, polis menemui beberapa dokumen dan dompet mangsa berisi wang tunai.

“Berikutan itu, kita menolak unsur samun berikutan semua barangan berharga mangsa tidak dilarikan penjenayah,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai, di sini, semalam.
Pelatih bank diseksa penjenayah
NURUL RIDUAN NOR ASHAHA
January 18, 2012
Zahedi Ayob
SHAH ALAM – Disamun, diikat mata, dikurung, dirogol dan gambar bogel dirakam, adalah detik hitam dilalui seorang wanita yang merupakan pelatih sebuah bank dalam kejadian 9 Januari lalu.

Mangsa yang berumur 24 tahun sebelum kejadian malang itu memandu kereta bersendirian menuju ke Stesen Keretapi Tanah Melayu (KTM) Komuter Shah Alam di Seksyen 19, kira-kira jam 6 pagi.

Difahamkan, setiap hari mangsa menaiki komuter untuk ke tempat kerjanya di ibu negara.

Menurut sumber, ketika mangsa baru meletakkan kenderaannya, datang sebuah kenderaan lain dinaiki dua lelaki.

“Suspek menarik keluar mangsa dan terus mengacukan sebilah parang di lehernya. Suspek meminta wang tetapi mangsa mengatakan duit di dalam bank.

“Berang dengan pengakuan tersebut, suspek mencabut tudung mangsa dan mengikat matanya. Mangsa dibawa lari menaiki kereta dengan niat untuk membawanya ke bank,” katanya.

Menurutnya, suspek bagaimanapun tidak membawa mangsa ke bank, sebaliknya membawa wanita itu ke sebuah rumah yang tidak dikenal pasti.

“Mangsa terus dikurung di dalam sebuah bilik. Kemudian, datang seorang lagi suspek, merogol dan merakam gambar bogel mangsa,” katanya.

Sumber berkata, sebelum didata­ngi suspek ketiga, mangsa dipaksa meminta wang daripada keluarga atas alasan salah seorang penjenayah itu berhutang dengan ah long, RM2,000.

“Selepas dirogol dan diugut, mangsa menelefon teman lelakinya dan meminta wang RM500,” katanya.

Menurutnya, suspek membawa mangsa untuk mengeluarkan wang tersebut sebelum ditinggalkan di Stesen KTM Komuter Batu 3, dalam keadaan tidak bermaya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner, Zahedi Ayob ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Awie disantau tuju-tuju

Oleh Jamilul Anbia Md Denin dan Wan Asrudi Wan Hasan
am@hmetro.com.my

IPOH: Penyanyi rock terkenal, Awie mendakwa menjadi mangsa perbuatan jahat pihak tertentu yang menghantar ‘santau tuju-tuju’ kepadanya menyebabkan kesihatannya kini terjejas dan mengalami beberapa kejadian pelik termasuk muntah mengandungi jarum dan bulu ayam.
Awie atau nama sebenarnya, Ahmad Azhar Othman, 43, berkata serangan penyakit misteri itu dihidapi sejak beberapa tahun lalu, sebelum ia bertambah serius kebelakangan ini apabila dia turut diserang batuk dan bengkak kaki.
Menurutnya, kejadian terbaru berlaku ketika dia menjayakan persembahan pentas bersama Ella di Istana Budaya, Kuala Lumpur, minggu lalu apabila tiba-tiba beberapa bulu ayam terkeluar daripada mulutnya.

“Usaha saya menjalani perubatan moden tidak memberi jawapan yang memuaskan, lalu atas saranan beberapa rakan, saya mencuba beberapa kaedah perubatan tradisional.


“Ketika menjalani rawatan bersama seorang pengamal perubatan tradisional di Tapah, Perak, baru-baru ini, saya tergamam apabila beberapa jarum halus dan bulu ayam keluar daripada tubuh saya.

“Saya dimaklumkan ia angkara ‘buatan orang’ yang tidak puas hati dengan saya. Sebelum ini saya tidak percaya sangat perkara mistik, namun saya yakin kewujudan syaitan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

‘Kami berdamai’

Oleh Yusmizal Dolah Aling dan Mohd Hafizee Mohd Arop
am@hmetro.com.my

KEMBALI BERSATU...Azwan  menyambung semula ikatan silaturahim dengan adiknya Ummi Hafilda, semalam.
KEMBALI BERSATU...Azwan menyambung semula ikatan silaturahim dengan adiknya Ummi Hafilda, semalam.
KUALA LUMPUR: “Saya buat begini kerana memikirkan emak yang mahu melihat anak-anaknya kembali bersatu sebagai satu keluarga. Saya harap dengan adanya sidang media ini, semuanya akan terhenti di sini dan tiada lagi isu mengaitkan saya dan Ummi Hafilda.
“Mulai saat ini (17 Januari 2012), saya tidak akan menghina, mengeji, mengaibkan dan melakukan serangan peribadi yang mungkin membawa kepada fitnah dahsyat terhadap Ummi dengan segala perkataan yang kesat dan keji tidak sepatutnya dan tidak sewajarnya keluar dari mulut seorang abang.
“Sebagai manusia, saya akui sebagai hamba yang lemah dan tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan, saya akui sudah tersilap membuat andaian negatif terhadap dia semata-mata hanya bersandarkan hasutan manusia tidak bertanggungjawab serta mempunyai agenda tersembunyi yang saya tidak sedar ketika itu,” kata personaliti hiburan tanah air, Azwan Ali.

Tampil dengan pengakuan bersumpah yang ditulisnya sendiri untuk tidak memburukkan lagi adiknya itu dan melupakan konflik yang berlaku sebelum ini, Azwan menyifatkan apa yang berlaku antara saudara kandungnya sebagai masalah keluarga dan ia sudah selesai dengan permohonan maaf secara terbuka kepada Ummi Hafilda.


Katanya, sebagai abang, dia memohon jutaan maaf kepada Ummi dan ibunya, Che Tom Yahya di atas apa yang berlaku dan berharap hal kekeluargaan seperti itu akan terjawab dengan pengakuan sumpah berkenaan.

No comments:

Post a Comment