Sunday, January 15, 2012

YANG ELOK TAK PUTUS HUBUNGAN DENGAN ALLAH...KEKAYAAN TINGGAL SETELAH MATI...YANG BOLEH ROBEK TAKDIR NI HANYA DOA KATA TUK GURUKU...JIKA TIDAK ADA IZIN ALLAH MAKA TAKDIR ITU TETAP BERLAKU...PALING GEMBIRA DIAKHIRAT BILA DICALONKAN MASUK SYURGA....

Rezeki Apek tak putus

Oleh Asmizan Mohd Samiran dan Muhamaad Razis Ismail
razis@hmetro.com.my

KOTA BHARU: Penjaga gawang skuad bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, dilihat bakal bergelar jutawan kerana rezekinya tidak putus-putus sejak membantu negara memenangi Piala AFF Suzuki 2010.
Terbaru, Kelab Khairul Fahmi Che Mat (KKFCM) dan syarikat Khairul Fahmi Resources (M) Sdn Bhd (KFR) miliknya dilancarkan secara rasmi di sini, semalam,
Sebelum ini, Khairul Fahmi yang mesra dengan panggilan Apek memiliki sebuah banglo dihadiahkan kerajaan Kelantan bernilai RM200,000, menjadi duta beberapa syarikat dan kerap menghiasi muka depan beberapa majalah.

“Alhamdulillah, saya sentiasa bersyukur dengan setiap rezeki diterima dan berharap perancangan syarikat serta kelab ini berjalan lancar,” katanya.

Apek berkata, menerusi KKFCM dan KFR yang menjalin kerjasama dengan Rakyat Travel (anak syarikat Bank Rakyat), beberapa pakej ditawarkan sebagai syarat keahlian dengan pakej paling tinggi membabitkan bayaran yuran RM750 (pakej Family Combo) dan paling rendah RM10 (pakej rakyat).
Menerusi pakej itu, ahli kelab boleh menikmati pelbagai keistimewaan, termasuk perlindungan insurans bernilai RM40,000 setahun tajaan KFR, potongan menginap di Khairul Fahmi Villa Inn Kota Bharu, potongan pakej pelancongan dan pakej umrah selain menyertai aktiviti bersama Khairul Fahmi pada masa depan.


Nyawa Bibik diragut pagar

Oleh Siti Nadirah Hafidzin
nadirah@hmetro.com

TUTUP...mayat mangsa di tempat kejadian, semalam.
TUTUP...mayat mangsa di tempat kejadian, semalam.
JOHOR BAHRU: “Ketika saya cuba mengangkat pagar itu, Bibik masih bernyawa, tetapi beberapa minit kemudian dia diam dan tidak bergerak,” kata Shahrul Hassan, 41, menceritakan insiden amahnya terbunuh akibat dihempap pintu pagar rumah majikannya di Jalan Raja Udang, Larkin Jaya, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, mangsa yang dikenali sebagai Oneh, 50-an, tergelincir ketika membersihkan halaman rumah dan memaut pintu pagar bagi mengelakkan terjatuh, namun pagar besi seberat lebih 200 kilogram itu tumbang lalu menghempap kepala serta badannya.
Shahrul berkata, dia menyedari kejadian itu apabila terdengar dentuman kuat.

Sebaik keluar rumah untuk mencari punca bunyi, dia menemui Oneh yang dipanggil Bibik dan bekerja dengan ibu bapanya sejak lebih tiga tahun lalu, berlumuran darah dihempap pintu pagar.


“Saya sedih melihat keadaannya dan tidak banyak yang dapat kami buat untuk menyelamatkannya. Saya juga sebak mengenangkan hasrat Bibik mengerjakan haji tidak tercapai kerana dia pernah memberitahu wang simpanannya sudah mencukupi.

“Bagaimanapun, kami sekeluarga reda dengan ketentuan ini dan menganggap ia sebagai takdir Allah,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.


‘Belum masa gembira’

Oleh Mohd Hilmie Hussin
mohdhilmie@hmetro.com.my

Datuk Lee Chong Wei
Datuk Lee Chong Wei
SIAPA yang tidak gembira dapat menjulang kejuaraan Terbuka Malaysia buat kali kelapan, namun pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei mengingatkan dirinya supaya berpada-pada meraikannya kerana musuh utama dari China tidak berdiam diri mencari formula baru untuk menafikan peluangnya meraih pingat emas pertama Sukan Olimpik di London, Ogos depan.
“Saya tidak boleh terlalu bergembira, saya perlu berlatih lebih keras lagi selepas ini kerana China akan mencari jalan buat Lin Dan serta Chen Long mengatasi saya selepas ini,” kata Chong Wei.yang mengakui kembali memiliki keyakinan tinggi selepas mengatasi dua seteru utamanya dalam tempoh dua minggu.

Minggu lalu, Chong Wei menundukkan Lin Dan pada final Terbuka Korea dan minggu ini pula mengatasi Chen Long pada separuh akhir Siri Super Terbuka Malaysia sebelum menjinakkan Kenichi Tago dari Jepun 21-6, 21-13 di pentas final semalam.
“Saya tetap perlu melakukan persiapan lebih baik terutamanya dari segi taktikal dan corak permainan yang baru.

“Memang penutup tahun lalu kurang baik kerana beraksi dalam 14 kejohanan berturut-turut jadi saya harapkan lebih baik konsisten tahun ini Saya mungkin kurangkan beberapa kejohanan dan akan berbincang mengenainya bersama jurulatih,” kata Chong Wei. yang menganggap sambutan perayaan Tahun Baru Cina minggu depan adalah yang paling menggembirakan buatnya.

“Saya rasa kejuaraan tahun ini paling mudah diraih di hadapan penyokong yang saya anggap paling ramai hadir ke Stadium Putra di sepanjang saya beraksi di final.

“Mungkin Tago terlalu gementar di hadapan ribuan penyokong kita dan saya berterima kasih atas sokongan semua. 2012 satu angka yang cantik, saya berharap semoga ia menjadi tahun terbaik.” Dalam pada itu, Chong Wei menasihatkan pemain remaja yang menonton aksinya supaya belajar sesuatu terutamanya cara dia menangani tekanan di hadapan ribuan penyokong.

“Saya harap pemain remaja dapat rasakan apa yang saya rasa dalam gelanggang, bukan senang untuk berjaya tapi keinginan perlu ada dalam diri setiap pemain,” kata Chong Wei yang mencatat perjalanan hidupnya sehingga berjaya dalam buku “There To Be A Champions“ yang akan dilancarkan Rabu ini.
Pemain berusia 29 tahun itu menjuarai Terbuka Malaysia sebanyak tiga kali berturut-turut pada 2006-2006 terlepas gelaran pada 2007. Namun dia kembali menakluk Stadium Putra, Bukit Jalil dengan menjuarai empat edisi kejohanan sejak 2008 hingga 2012.

Kini pemenang pingat perak Olimpik 2008 itu menyamai rekod lapan kejuaraan milik legenda negara Wong Peng Soon yang muncul juara pada 1940, 1941, 1947 dan 1949 hingga 1953.

Parah disimbah asid

Oleh Rosliza Mohamed
am@hmetro.com.my

TUMPAT: Seorang ejen insurans melecur teruk di muka dan badan akibat disimbah sejenis cecair dipercayai asid oleh seorang lelaki di Kampung Tendong, dekat Pasir Mas, kelmarin.
Dalam kejadian jam 11.30 malam itu, mangsa, Wan Hussin Wan Yusof, 52, dikatakan baru keluar dari kereta untuk ke kedai runcit bagi membeli rokok.

Kakak mangsa, Wan Zaharah, 58, berkata, sebelum kejadian, Wan Hussin mempelawa adiknya, Wan Sulaiman, 48, keluar minum di sebuah kedai kopi berhampiran rumah, namun adiknya itu menolak pelawaan terbabit.

“Wan Hussin kemudian keluar seorang diri menaiki kereta untuk membeli rokok di kedai runcit berhampiran rumah. Tidak lama kemudian, Wan Sulaiman menerima panggilan telefon daripadanya memaklumkan dia disimbah asid dan dibawa orang ramai ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).


“Saya dan Wan Sulaiman segera ke HRPZ II untuk melihat keadaan mangsa yang melecur teruk di muka dan badan,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

No comments:

Post a Comment