Thursday, January 19, 2012

BILA HILANG MALU..TIADA MEMIKIRKAN ALAM AKHIRAT...MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI...KES2 JENAYAH SEPERTI ZINA,BUNUH DDL KEMBALIKAN HUKUM ALLAH...BARU TAHU LANGIT NI TINGGI ATAU RENDAH...

Hospital Taiping mahu jumpa ibu bapa bayi malang

UMI KALSUM menunjukkan keadaan kaki kanan anaknya yang dipotong akibat jangkitan kuman di Desa Aman Puri, Kepong, Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR - Pihak pengurusan Hospital Taiping akan mengadakan pertemuan dengan pasangan suami isteri kepada bayi malang yang kakinya terpaksa dipotong akibat jangkitan kuman, Mohd. Hasmadi Mohd. Nor, 30, dan Umi Kalsum Baharuddin, 24, pada Rabu depan di hospital berkenaan.
Pertemuan itu adalah bagi menjelaskan kes anak perempuannya, Nur Amani Nasuha secara lebih terperinci setelah pasangan itu mendakwa kecacatan anak mereka berpunca daripada kecuaian doktor yang lambat bertindak selepas kaki kanan bayi itu dijangkiti kuman dan akhirnya terpaksa dipotong.
Mohd. Hasmadi ketika dihubungi berkata, pengarah hospital berkenaan telah menghubunginya pagi semalam setelah berita mengenai anaknya itu dipaparkan pada muka depan Kosmo! semalam.
"Saya menerima panggilan telefon daripada dia (pengarah) dan dia mahu bertemu dengan kami sekeluarga bagi memberi penjelasan lanjut.
"Saya juga mahu mereka lihat sendiri keadaan terkini Nur Amani," katanya dengan menambah anak perempuannya itu sihat dan tidak mengalami sebarang masalah kesihatan.
Kosmo! semalam melaporkan mengenai kecacatan yang dialami oleh Nur Amani selepas kaki kanan bayi itu didakwa terpaksa dipotong tiga minggu selepas dilahirkan ekoran kelewatan pihak hospital lambat bertindak untuk merawat kakinya yang dijangkiti kuman.

Dijel kerana tikam teman wanita


AZWAN dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Melaka semalam selepas dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan empat sebatan.


MELAKA – Kemarahan seorang penarik kereta yang menikam kekasihnya yang mahu memutuskan hubungan cinta berakhir dengan lelaki itu dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.
Hakim Zaharah Hussain menjatuhkan hukuman itu terhadap Azwan Azmin, 23, selepas tertuduh mengaku salah atas pertuduhan sengaja menyebabkan kecederaan parah terhadap Norzila Alismadi, 22, menggunakan sebilah pisau.
Kesalahan itu didakwa dilakukan di belakang restoran McDonald’s Melaka Mall bersebelahan bangunan Melaka Mall pada 5 Januari lalu pada pukul 10 malam.
Azwan yang belum berkahwin itu didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan denda atau sebatan.
Terdahulu peguam tertuduh, Sheikh Ikhzan Sheikh Salleh dalam rayuan memohon hukuman ringan terhadap anak guamnya dengan alasan semasa kejadian tertuduh tidak matang dan waras kerana terlalu marah.
“Pengakuan salah tertuduh pada sebutan pertama kes hari ini (semalam) juga menjimatkan masa mahkamah apabila mahkamah tidak perlu mendengar perbicaraan penuh kes,” kata Sheikh Ikhzan.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya, Ifa Sirrhu Samsudin mahu hukuman berat dikenakan terhadap tertuduh.
Menurut Ifa, sebelum berjumpa mangsa, tertuduh membawa pisau yang dilihat persediaan untuk mencederakan mangsa.
“Doktor yang merawat mangsa mengesahkan kecederaan dialami selepas ditikam di rusuk kiri adalah satu kecederaan serius yang boleh membawa maut.
“Akibat tikaman itu mangsa kehilangan banyak darah,” kata Ifa.

Warga emas kurung, perkosa gadis didakwa


yusoff dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Seorang warga emas yang dikaitkan dengan kes mengurung seorang gadis Indonesia selama enam bulan bagi dijadikan mangsa memuaskan nafsu seks dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini semalam.
Tertuduh, Yusoff Mat Rani, 61, bagaimanapun, mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan ketika kertas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Kota Bharu, Mohd. Yusoff Yunus.
Dakwaan terhadap Yusoff dibuat mengikut Seksyen 12 Akta Antipemerdagangan Orang dan Antipenyeludupan Migran 2007 dan jika sabit kesalahan tertuduh boleh dihukum penjara tidak lebih 15 tahun dan denda.
Yusoff didakwa memperdagangkan gadis Indonesia berusia 24 tahun itu dengan cara melindunginya bagi maksud eksploitasi seks di sebuah rumah tanpa nombor di Kampung Limau Manis di sini antara bulan Jun hingga Disember tahun lalu.
Lelaki tua yang berjanggut panjang itu tidak mengemukakan apa-apa rayuan setelah Timbalan Pendakwa Raya, Intan Nor Hilwani Mat Rifin yang mengendalikan pendakwaan tidak menawarkan sebarang jaminan kepada tertuduh.

Bersabung nyawa ke sekolah


SEORANG pelajar, Sofiah (depan) memegang kayu jambatan yang runtuh untuk menuju ke sekolah di Kampung Sanghiang Tanjung semalam.


KAMPUNG SANGHIANG TANJUNG, Indonesia - Beberapa pelajar bersabung nyawa untuk pergi ke sekolah apabila mereka menggunakan sebuah jambatan yang hampir runtuh akibat banjir.
Banjir akibat paras air Sungai Ciberang naik menyebabkan satu bahagian jambatan tersebut runtuh.
Menurut agensi berita Reuters, jambatan itu dibina pada 2001.
Seorang pelajar, Sofiah menyatakan dia perlu berjalan selama 30 minit jika mahu pergi ke sekolah di Kampung Sanghiang Tanjung dengan menggunakan sebuah lagi jambatan.
Para pelajar itu sanggup berjalan dengan tangan mereka memegang kayu yang berlubang dalam keadaan mengiring semasa mereka menggunakan jambatan tersebut.
Kepingan kayu tempat kaki orang ramai berjalan di jambatan itu berada dalam keadaan senget dan sebahagiannya berlubang selepas ia runtuh akibat banjir. - Agensi


Wanita separuh bogel diheret polis


SEORANG wanita separuh bogel diheret dua anggota polis di Kiev, Ukraine kelmarin.


KIEV - Polis Ukraine menangkap seorang wanita yang mendedahkan payudaranya dalam satu tunjuk perasaan di depan kediaman Duta India di sini kelmarin.
Dia merupakan anggota sebuah pertubuhan pembela hak asasi manusia yang dikenali sebagai Femen yang menunjuk perasaan yang disertai tiga lagi rakannya.
Tunjuk perasaan itu diadakan bagi membantah tindakan India memperketatkan peraturan visa untuk kemasukan wanita dari negara-negara bekas Kesatuan Soviet.
Peraturan visa itu diperketatkan untuk menghalang wanita berusia di antara 18 hingga 40 tahun dari Ukraine, Rusia, Kazakhstan dan Kyrgyzstan memasuki India untuk menjadi pekerja seks.
Empat wanita dengan beraninya mendedahkan payudara mereka semasa suhu amat sejuk ketika berada di balkoni tingkat dua kediaman duta India. - Agensi

Bekas ratu Arab-AS dihadap ke mahkamah


RIMA FAKIH (kiri) berdiri dekat peguamnya, William Culpepper di Mahkamah Daerah Highland Park, Michigan kelmarin.


APRIMA FAKIH (kiri) berdiri dekat peguamnya, William Culpepper di Mahkamah Daerah Highland Park, Michigan kelmarin.HIGHLAND PARK, Amerika Syarikat (AS) - Seorang ratu cantik Michigan yang pernah menjadi tumpuan pada dua tahun lalu kerana menjadi peserta kelahiran Arab-Amerika, Rima Fakih yang pertama dinobatkan sebagai Ratu Cantik USA akan dibicarakan pada Mac ini kerana didakwa memandu dalam keadaan mabuk melainkan dia membuat pengakuan bersalah, kata seorang hakim kelmarin.
Hakim Mahkamah Daerah Highland Park menetapkan 14 Mac depan sebagai tarikh perbicaraan terhadap Rima.
Rima ditahan polis pada 3 Disember lalu di Highland Park, Detroit.
Wanita itu yang berusia 26 tahun menafikan dakwaan tersebut dengan berkata, dia tidak memandu dalam keadaan mabuk pada malam itu tetapi dua anggota polis yang menjalankan ujian alkohol mendapati jumlah arak adalah dua kali ganda melepasi had yang ditetapkan.
"Saya minta maaf. Peguam saya tidak membenarkan saya mengeluarkan sebarang kenyataan," katanya kepada pemberita di luar mahkamah.
Fakih merupakan wanita pertama berketurunan Arab-Amerika yang memenangi pertandingan Ratu Cantik USA.
Dia dilahirkan di Lebanon dan berpindah pada 1993 ke New York bersama keluarganya dan kemudian ke pinggir Detroit, Dearborn, 10 tahun kemudian.
Rima menang pertandingan Ratu Cantik USA pada 2010.
Menurut polis, Rima memandu selaju 96 kilometer sejam di zon 48 kilometer sejam dan melambaikan tangan keluar sebelum anggota polis menahannya.
Polis menemui satu botol champagne tanpa penutup di belakang tempat duduk kereta Jaguar yang dipandunya. - Agensi

Guru terkejut akaun bank ada RM30.59 bilion




KOLKATA, India - Seorang guru sebuah sekolah tinggi di sini yang mempunyai gaji bulanan sebanyak AS$700 (RM2,170) terkejut apabila dalam pemeriksaan rutin dalam online yang dibuatnya mendapati akaun banknya mempunyai baki hampir AS$10 bilion (RM31 bilion).
Guru itu, Parijat Saha (gambar), 42, dari bandar Balurghat, negeri Bengal Barat berkata, dia memeriksa akaun Bank Negara India menerusi online pada Ahad lalu untuk mengesahkan penerimaan bayaran faedah sebanyak AS$200 (RM620).
"Saya terkejut melihat jumlah yang terlalu banyak," katanya.
Akaun itu menunjukkan baki sebanyak AS$9.87 bilion (RM30.59 bilion).
Selepas pulih daripada kejutan awal kerana menjadi seorang bilionair dalam tempoh semalaman, sekurang-kurangnya di atas kertas, Saha, menyatakan dia terus menghubungi seorang rakan yang dikenalinya di bank berkenaan untuk menunjukkan ia secara jelasnya satu kesilapan perakaunan.
Bank Negara India menyatakan, ia masih tidak mengetahui dengan jelas bagaimana jumlah tersebut didaftarkan dalam akaun Saha.
"Kami cuba untuk memastikan apa yang silap," kata seorang pengurus cawangan bank itu, Subhashish Karmakar.
"Kita telah menghubungi ibu pejabat wilayah di Kolkata dan ibu pejabat kebangsaan di Mumbai," tambahnya. - AFP

No comments:

Post a Comment