Wednesday, February 23, 2011

KERJAYANYA PUN MERAGUKAN.....BANYAK PERKARA MELANGGAR HUKUM2 SYARAK....KADANG2 MENAFIKAN KEJAHILAN...TAPI MEREKA BUKAN KELULUSAN BIDANG AGAMA....ATAU TIAP2 MALAM MENADAH KITAB AGAMA...MEREKA BERDALIH2...MENJAWAB DIDUNIA IKUT MEREKA SUKA...AKHIRAT NANTI JAWAB AJE LAH....BENAR SYURGA...BATIL NERAKA...

Pelakon lelaki popular dicekup JAIS

HULU KLANG - Seorang pelakon terkenal bersama dua rakan serumahnya ditahan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) setelah didapati bersekedudukan dengan dua wanita di tingkat 13 sebuah kondominium di Bukit Antarabangsa di sini semalam.
Pelakon berusia 30-an bersama dua lelaki dan dua wanita itu ditahan selepas didapati dalam keadaan mencurigakan serta tidak mempunyai sebarang ikatan muhrim.
Menurut sumber, tiga anggota penguat kuasa JAIS dan tiga anggota polis telah menyerbu rumah berkenaan pada pukul 6.45 pagi selepas menerima aduan daripada orang awam.
"Serbuan dilakukan setelah polis menerima maklumat terdapat beberapa individu dalam rumah melakukan perkara tidak bermoral dan mencurigakan," katanya di sini semalam.


LIHAT AKTIVITI2 MEREKA BOLEH KE BEGINI......




Livonia pilihan Rosyam Nor


ROSYAM NOR mengumumkan juara Pilih Kasih musim kedua.


Tidak dinafikan finalis program realiti Pilih Kasih musim kedua (PK2) sangat berbakat dan menyerlah kali ini. Setelah menyaksikan kesemua persembahan peserta, agak sukar mahu meramalkan kejuaraan milik siapa.
Namun, setelah 11 minggu berhempas- pulas memberi persembahan yang terbaik, gelaran juara menjadi milik Ratu Cantik Borneo 2010, Livonia Ricky Guing dengan memperolehi undian sebanyak 26.6 peratus.
Livonia, anak gadis yang masih berusia 20 tahun itu juga telah berjaya mengalahkan enam rakannya yang lain iaitu, Yuzwan Yunus, 24, di tempat kedua, Ku Hariz, 26, di tempat ketiga, serta Jay Izwazir, 29, Nur Jannah,24, dan Lia Natalia dalam final yang bersiaran langsung di Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad, Negeri Sembilan baru-baru ini.
Selain trofi, Livonia juga berjaya membawa pulang hadiah berupa sebuah kenderaan pikap jenis Trekker berharga RM55,000, wang tunai RM10,000, pakej penjagaan kereta Shine Shine bernilai RM2,399 berserta keahlian lima tahun barangan kosmetik dan spa Mustika Ratu berjumlah RM7,000.
Hadiah lain yang dimenanginya termasuk baucar penginapan tiga hari dua malam untuk dua orang di Holiday Villa Hotel & Residence Doha, Qatar, gelang tangan magnetik dan beg bagasi kulit Edymium.
“Dalam undian 50 peratus tersebut, sememangnya saya juga memilih Livonia. Ini kerana kita mencari pelakon untuk ke hadapan yang mesti punyai kriteria seperti paras rupa, bakat dan karisma,” jawab penerbit program Pilih Kasih, Rosyam Nor ketika ditanya mengenai peserta pilihannya untuk bergelar juara PK2.
Apa yang memberi kelainan pada musim ini ialah penambahan anugerah iaitu Anugerah Khas TM yang mana anugerah ini dimenangi oleh Jay Izwazir.

BARU bermula. Dari kiri: Yuzwan Yunus, Livonia dan Ku Hariz meraikan kemenangan mereka.


“Pemilihan Jay Izwazir sebagai pelakon terbaik TM ini dilihat dari peningkatan minggu pertama hingga minggu terakhir. Ini bermakna, persembahan Jay stabil hingga ke pentas final.
“Ada peserta lain, peningkatan mereka bermula dari minggu pertengahan dan kami pilih mereka bukan kerana bakat lakonan semata-mata tetapi juga mengambil kira disiplin mereka,” ulas Rosyam tentang pemilihan Jay.
Pentas akhir kali ini memberi kelainan apabila finalis musim ini diberi cabaran yang bukan sahaja menguji bakat mereka akan tetapi perlu bersedia dari segi minda dan fizikal apabila mereka diberikan skrip lakonan drama hanya ketika di set penggambaran dan bukan sebelumnya.
Selain drama berjudul Tulus yang diarahkan oleh pengarah terkenal, Aziz M.Osman menjadi pembuka tirai, para finalis juga diberi cabaran melakonkan watak teater yang menekankan tema ceria pelajar kolej dan juga persembahan monolog dengan berlatar belakang konsep kabaret tahun 50-an yang diberi nama Kabaret Bunga Tanjong.
Selain itu, di dalam sidang akhbar yang diadakan selepas pentas akhir tersebut, melihatkan bakat yang ada di dalam peserta Pilih Kasih, Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahya dalam perbicangan bersama produksi Suhan Movies untuk menerbitkan sebuah drama 13 episod yang mana pelakonnya adalah peserta program Pilih Kasih sendiri.
“Konsep drama ini mungkin seperti drama muzikal Britannia High. Segalanya masih lagi di dalam perbincangan dan kami telah pun fikirkan idea ini dari kemunculan PK1 lagi,” jelas Datuk Ibrahim yang berpuas hati dengan rating program ini yang melonjak naik.
Menambah kenyataan itu, ujar Rosyam, dia akan berusaha untuk menggabungkan peserta musim pertama dan dua untuk memberi peluang kepada peserta menempa nama di dalam industri seni.


Eja Mudah Melenting Selepas Jadi Ibu

Eja. - Foto THE STAR Oleh SAM THAM
PETALING JAYA: Pelakon Siti Shahrizah Saifuddin (Eja) akui mudah melenting terutamanya sekali apabila sesebuah penggambaran drama itu lewat dijalankan.
Kata Eja, dia bersikap sedemikian sejak bergelar ibu kepada Nur Eishal Mohd Silahuddin, yang sekarang berusia 18 bulan.
"Sejak mempunyai anak, saya sangat pentingkan masa dan jika penggambaran lambat bermula pasti saya akan bersuara berbanding sebelum ini saya lebih banyak memendam perasaan.
"Saya akui keburukan saya itu dan satu lagi seperti yang orang tahu saya memang seorang yang cerewet kerana saya amat pentingkan skrip dan watak yang bagus.
"Saya juga menyukai pengarah yang kreatif dan berimaginasi tinggi. Sebab itu saya memilih untuk berlakon drama Mantera Anjasmoro arahan Aidilfitri Mohamad Yunos kerana saya telah mengenalinya sejak berlakon dalam filem Anak Mami TheMovie," katanya.
Selepas selesai penggambaran drama tersebut pada akhir November lalu, Eja bakal memasuki penggambaran drama Dia Bukan Maryam di Jeddah, Mekah dan Madinah pada hujung Februari ini.
"Saya akan berada selama dua minggu di sana bermula 28 Februari ini. Ikutkan saya bimbang juga untuk meninggalkan anak kerana pertama kali ke luar negeri tanpanya.
"Saya berpesan kepada suami jika Eishal 'meragam' sebanyak empat kali,saya memintanya untuk datang ke sana," ujar Eja.
Menyentuh tentang lakonannya dalam Mantera Anjasmoro, Eja melakonkan watak Sabrina, isteri kepada Zahid lakonan Ady Putra.
"Selama 15 tahun dalam industri lakonan, drama ini merupakan drama kedua genre seram saya selepas Durja Ningsun serta filem seram Janin.
"Saya memilih untuk berlakon cerita seram yang mempunyai impak dan teladan. Karakter saya dalam drama ini agak agresif dan menasihatkan kepada penonton agar tidak mengikut amalan yang dilakukan," ujarnya.
Drama ini disiarkan pada setiap Khamis, pukul 9 malam mulai 3 Mac ini di TV3.



Jozan Saingan Kuat 'Maharaja Lawak'

Zizan dan Johan bergabung sebagai kumpulan Jozan dalam program Maharaja Lawak. - Foto ROHAIZAT MD DARUS
PETALING JAYA: Pelawak Johan dan Zizan antara peserta yang bergabung tenaga bagi memberi saingan kepada peserta-peserta lain dalam sebuah program realiti pencarian pelawak terunggul daripada yang terhebat melalui program Maharaja Lawak bermula 1 April ini.
Program yang bakal diacarakan oleh bekas pengacara Akademi Fantasia, AC Mizal itu turut menampilkan beberapa pelawak popular yang lahir dari program Raja Lawak dari musim pertama hingga kelima.
Menurut Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani program realiti yang merupakan kesinambungan dari program Raja Lawak ini adalah bagi mengubati kerinduan peminat yang telah mengikuti program tersebut sejak musim pertama.
"Program ini menggunakan format yang sama seperti program Raja Lawak dan menampilkan hampir semua juara dan finalis dari musim pertama hingga kelima untuk berentap merebut gelaran Maharaja Lawak.
"Namun perbezaannya, para peserta bukan sekadar ditentukan sepenuhnya berdasarkan undian penonton melalui Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) tetapi akan diadili dengan pemarkahan daripada pihak juri sebenyak 50 peratus," katanya pada majlis pelancaran Maharaja Lawak, di sini, Selasa.
Taukeh dari Raja Lawak musim pertama turut bertanding dalam program itu.
Tambah Nizam, kelongaran diberikan kepada peserta sama ada menyertai secara individu atau berkumpulan.
"Kali ini kita lebih terbuka dan membenarkan mereka untuk tampil secara individu atau berkumpulan asalkan memenuhi kriteria khas iaitu iaitu finalis Raja Lawak.
"Selain itu mereka juga diberi kebebasan untuk bergerak dan tidak ditempatkan di mana- mana lokasi khas selain diberi masa selama seminggu lebih awal untuk membuat persediaan sendiri," katanya.
Antara peserta lain yang bakal berentap ialah Nabil, Jihan, Amir, Alex, kumpulan Sepah, Kecik & Idlan, XN3, Yus& Tauke.
Manakala tiga peserta yang bakal menjuarai progam Raja Lawak 5 yang sedangberlangsung.
Sementara itu, Johan dan Zizan yang mengelarkan kumpulan mereka sebagai Jozan menganggap pertandingan ini sebagai memperkuatkan lagi jenama Jozan.
"Kami masuk bukan untuk menang semata-mata tetapi juga sebagai memperkuatkan branding Jozan.
"Kami mengambil keputusan untuk berganding bersama kerana keserasian yang kuat jika berdua berbanding seorang," kata Johan.
Manakala Zizan turut tidak menafikan kekuatan peserta-peserta lain dalam program tersebut.
"Masing-masing ada kelebihan sendiri, sukar untuk meramalkan persaingan yang akan terjadi. Apa yang boleh saya katakan, kami lebih malu jika menang tapi tidak kelakar," katanaya.
Pemenang yang dipilih sebagai Maharaja Lawak akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM300,000.
Manakala tempat kedua dan ketiga bakal memenangi wang tunai sebanyak RM200,000 dan RM100,000 setiap pemenang.
Tiga juri tetap dipertanggungjawabkan menilai persembahan para peserta berdasarkan kelucuan dan elemen jenaka dalam sesebuah persembahan.
Maharaja Lawak bakal keudara setiap Jumaat, pukul 10 malam, menerusi Astro Warna dalam Pakej Mustika.


'3 Suara' Gabungan Tiga Bintang Ternama

Ning Baizura
KUALA LUMPUR: Tiga penyanyi terkenal Ning Baizura, Jaclyn Victor dan Shila Amzah mengambil masa hampir lapan hari untuk merakamkan lagu dimuatkan dalam album 3 Suara.
Album yang telah berada di pasaran sejak 6 Januari lalu ini menampilkan 10 buah lagu seperti Di Mana Di Mana, Beribu Sesalan,Hanya Satu, Menari Dalam Hujan, It's A Beautiful Life dan Tomorrow'sCalling.
Seperti kata penerbit album ini, Kevin Chin, pemilihan tiga wanita tersebut dalam album 3 Suara adalah berdasarkan keunikan suara masing-masing apabila Jac merupakan ratu balada, Ning diva soul dan R&B manakala Shila puteri pop.
Jaclyn Victor
Ini kerana konsep album yang turut diterbitkan oleh Irwan Simanjuntak,Paul Morrison dan Aylwin Santiago ini lebih menggembalikan muzik Melayu sekitar era 80-an dan 90-an.
Menurut Ning, dia merasakan kombinasi tiga suara ini amat menarik dan turut memuji kemerduan suara Shila serta kelantangan suara Jaclyn.
"Kami diberi kebebasan untuk menyanyi mengikut keselesaan sendiri dengan menghasilkan irama yang harmoni dan pelbagai.
Shila Amzah
"Jadi dari situ penggubahan lagu-lagu itu kami memilih suara dan irama yang sesuai. Kami juga mudah serasi walaupun ketiga-tiganya memiliki kelantangan vokal tersendiri.
"Kami tahu bahagian masing-masing dan menggunakan teknik yang kami tahu. Jadi, dari situ wujudlah kombinasi lama dan baru," ujar mereka bertiga.
Album ini boleh dibeli melalui laman web www.sonymusic.com.my atau kedai muzik berhampiran pada harga RM31.90.

No comments:

Post a Comment