Sunday, July 17, 2011

JANGAN DIBUAT BENDA DILARANG ISLAM...BERANI BETUL LAWAN ALLAH YANG MENGHIDUPKAN DAN MEMBERI SEGALANYA PADANYA...

Pasangan Sarah juara Mari Menari

Oleh Ridzuan Abdul Rahman
mohamadridzuan@hmetro.com.my

BUKIT JALIL: Selepas lima minggu bersiaran, program realiti Mari Menari musim kedua mencapai kemuncaknya apabila pasangan Sarah dinobatkan sebagai juara pada program yang berlangsung di Studio 1, Astro di sini, malam tadi.
Kejayaan pasangan dari kumpulan Ray itu sememangnya sudah dijangka berdasarkan persembahan konsisten setiap minggu serta kedudukan undian tertinggi yang diperoleh sebaik tamat persembahan pada malam sebelumnya. Sistem undian berpandukan pada 100 peratus hasil undian penonton menerusi SMS meletakkan pasangan Sarah Diana Michele Durai dan Shazrul Hudson Ashley Durai sebagai pemenang dengan undian sebanyak 56 peratus.

Pada acara kemuncak yang berlangsung malam tadi setiap peserta dikehendaki menarikan tarian Bollywood, Latin dan Battle (Fusion Dance). Pasangan dari Sabah itu yang menampilkan jurureka tari Alif membawa pulang hadiah wang tunai RM150,000, pakej penerbangan MUSTWIN Sdn Bhd beserta pakej percutian 4 hari 3 malam di Hard Rock Bali dan Trofi Mari Menari. Sementara pasangan Nita yang mendapat 44 peratus menyusul di tempat kedua dan mendapat hadiah pakej penerbangan MUSTWIN Sdn Bhd serta pakej percutian 4 hari 3 malam di Hard Rock Bali selain Trofi Mari Menari.
Barisan juri profesional yang terbabit dalam Mari Menari musim kedua ialah Joseph Gonzalez, Harith Iskander dan Vanidah Imran. Manakala juri undangan pada malam sebelumnya (16 Julai) ialah Hans Isaac dan malam kemuncak ialah Sofea Jane.

Selain mereka, program Mari Menari musim kedua turut menampilkan lapan lagi peserta iaitu pasangan Faiz, Mizi, Azlin, Bibi, Ummi, Nora, Razman dan Wan. Kemuncak MM terbitan Mohd Noor Firdaus Mahadi dan Norzeha Mohd Salleh bersiaran secara langsung serentak di Astro Ria (Saluran 104) dan saluran khas definisi tinggi (Saluran 188) pada jam 9 malam. Norazian Mohd Zahir bertindak sebagai penerbit eksekutif, manakala Awal Ashaari dan Lisa Surihani tampil sebagai pengacara.

Pasangan Sarah juara Mari Menari 2



PASANGAN Sarah iaitu Sarah Diana dan Shazrul Hudson bersama trofi kemenangan di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - Setelah lima minggu berhempas pulas, pasangan Sarah dari kumpulan Ray akhirnya dinobatkan sebagai juara Mari Menari 2 di sini malam tadi.
Pasangan juara yang dianggotai Shazrul Hudson Ashley Durai, 18, dan Sarah Diana Michele Durai, 32, itu menyingkirkan pasangan Nita iaitu Umar Ali Jening, 20, dan Norny Yusnita Jening, 22.
Dalam saingan itu, kedua-dua pasangan memikul tugasan mempersembahkan tiga tarian menerusi tema Bollywood, Latin dan Fusion Dance.
Bagaimanapun, kemenangan akhirnya berpihak kepada pasangan Sarah berdasarkan undian sebanyak 56 peratus berbanding pasangan Nita yang memperoleh 44 peratus undian.
"Kemenangan yang diraih ini cukup bermakna buat kami walaupun berdepan cabaran sengit kerana pasangan Nita juga tampil dengan persembahan yang mantap," ujar Shazrul.

Pasangan khalwat beri alasan siapkan tugasan kolej


PASANGAN pelajar kolej yang ditangkap kerana berkhalwat di sebuah hotel di Alor Setar kelmarin.


ALOR SETAR - Helah sepasang kekasih yang mendakwa terpaksa menyewa hotel untuk menyiapkan tugasan kolej bagi mengelak dicekup penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah (JHEAIK) gagal apabila mereka ditahan awal pagi kelmarin untuk siasatan lanjut.
Dalam serbuan kira-kira pukul 1.30 pagi di sebuah hotel bajet di Jalan Lencong Barat di sini, pasangan terbabit turut mendakwa mereka baharu sahaja mendaftar masuk hotel berkenaan.
Bagaimanapun, pemeriksaan lanjut mendapati mereka berdua telah dua malam menginap di hotel tersebut.
Ketua Operasi JHEAIK, Md. Nasir Md. Dali berkata, pasangan dari Alor Setar berusia awal 20-an itu kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar dan pejabat agama untuk siasatan sebelum dibebaskan dengan jaminan RM1,000.
"Kedua-dua mereka disiasat di bawah Seksyen 9(1)(2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988 kerana berkurung hingga mendatangkan syak kepada orang ramai.
"Jika sabit kesalahan mereka boleh didenda tidak melebihi RM2,000 atau penjara setahun atau kedua-dua sekali," katanya di sini semalam.

Guru tidak gentar disaman GISB

KUALA LUMPUR - Bekas pengikut Al-Arqam, Zawawi Aman, 44, menegaskan dia tidak takut disaman oleh Global Ikhwan Sdn. Bhd. (GISB) berikutan dakwaannya mengatakan mereka bertanggungjawab melarikan isteri dan enam anaknya pada 25 Jun lalu.
Sebaliknya, Zawawi memberitahu, dia akan membuat lebih banyak lagi pendedahan mengenai penyelewengan dalam kumpulan itu demi akidah anak-anak dan isterinya.
"Saya tidak takut disaman kerana saya ada hak ke atas semua anak-anak dan isteri," tegasnya ketika dihubungi semalam.
Tambah Zawawi lagi, dia akan bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk membawa ahli keluarganya kembali ke pangkal jalan.
Zawawi berkata demikian sebagai mengulas tindakan GISB yang menafikan dakwaan guru itu.
Ahli Lembaga Pengarah GISB, Zulkifli Awang Kecik, dalam satu kenyataan yang difakskan kepada media semalam berkata, pihaknya meminta Zawawi menarik semula dakwaan atau menghadapi tindakan undang-undang.
"Apa yang didakwa Zawawi tidak benar. Isteri dan tiga anaknya pergi ke Mesir untuk menyambung pengajian manakala tiga lagi anaknya masih ada di negara ini," katanya.



Budak sekolah jadi penyamun



ABDUL RASYID menunjukkan pedang samurai dan beberapa barang berharga lain yang dirampas daripada empat remaja pada sidang akhbar di Kajang semalam.



KAJANG - Keriangan seorang orang kenamaan (VIP) ketika menonton perlawanan persahabatan di antara Malaysia dan kelab gergasi England, Liverpool terbantut sebaik dimaklumkan rumahnya dimasuki empat pencuri bersenjatakan pedang samurai yang melarikan pelbagai barangan berharga bernilai RM50,000 kelmarin.
Kejadian pukul 7.30 malam itu berlaku ketika mangsa sedang menonton perlawanan di Stadium Nasional, Bukit Jalil.
Difahamkan, suspek yang merupakan pelajar kolej, penganggur dan dua pelajar sekolah telah memecah masuk rumah VIP tersebut di Bandar Tun Hussein Onn di sini sebelum mengikat tangan pembantu rumah mangsa dengan tuala.
Polis percaya suspek mengenali mangsa berdasarkan cara mereka memecah masuk ke rumah teres dua tingkat tersebut yang seolah-olah mengetahui selok-belok di dalam premis tersebut.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten komisioner Abdul Rasyid Abdul Wahab berkata, siasatan awal pihaknya mendapati, empat suspek itu dapat masuk ke rumah mangsa selepas melonggarkan skru pada tombol pintu tepi rumah dengan menggunakan sepana dan pemutar skru.
Katanya, sebaik masuk, suspek telah mengacukan sebilah pedang samurai ke arah pembantu rumah mangsa yang merupakan warga Indonesia sebelum mengikat tangannya dengan tuala.
"Suspek yang seolah-olah telah mengetahui keadaan rumah mangsa, kemudian telah menggeledah bilik dan melarikan jam tangan, dua buah komputer riba, wang RM150, telefon bimbit dan barangan kemas milik VIP tersebut dengan jumlah keseluruhan RM50,000.
"Mereka hanya mengambil masa setengah jam sahaja sebelum melarikan diri dengan menunggang dua buah motosikal yang diletakkan di luar kawasan rumah," katanya pada sidang akhbar di sini semalam

No comments:

Post a Comment