Thursday, July 8, 2010

DIMANA2 BERLAKU ZINA...MUNGKIN KITA MENYANGKA TU HAQNYA LAGI PUN BUKAN ISLAM...TAPI DIKHUATIRI JADI IKUTAN

DUNIA

Polis Rusia tumpaskan kumpulan seks bebas

MOSCOW – Pihak berkuasa Rusia telah menangkap seorang bekas pakar psikiatri yang mengetuai sekumpulan lebih 100 individu kerana mengadakan kegiatan seks beramai-ramai di selatan Rusia, lapor media tempatan semalam.
Beberapa penyiasat polis berkata, anggota-anggota kumpulan ajaran sesat yang dinamakan sebagai Yayasan Kemajuan Diri itu digalakkan melalui tekanan psikologi supaya mereka mengadakan hubungan seks bebas termasuk di hadapan kanak-kanak.
Agensi berita RIA Novosti melaporkan, ketua kumpulan tersebut pernah menjadi pakar psikiatri di sebuah hospital di bandar Orenburg, selatan Rusia.
Akhbar-akhbar Rusia menyiarkan gambar lelaki berkenaan yang berjanggut dan bernama Vyacheslav Vesnin.
Sebuah laman web berita, Lifenews.ru menyiarkan satu klip video yang dirampas pihak polis menunjukkan seorang budak perempuan menari tarian bogel di atas pentas di hadapan seorang pemuda.
Satu lagi klip video memaparkan sekumpulan kanak-kanak mengucapkan kata-kata lucah dengan sekumpulan orang dewasa yang berada disekelilingnya bertepuk tangan dan ketawa.
Sebuah akhbar tempatan memetik beberapa anggota penyiasat menyatakan, anggota-anggota kumpulan itu tidak makan daging atau minum arak dan sebahagiannya tinggal lama di rumah pemimpin mereka.
Ketua Skuad Polis Antiekstremis, Bazargalei Yermekov berkata, sejumlah 108 orang ditahan semasa sesi seks rambang di sebuah kawasan perkemahan.
Polis turut menggeledah sebuah banglo tiga tingkat milik ketua kumpulan itu dan merampas lebih 500 keping gambar.
Rekod kumpulan tersebut menyenaraikan sejumlah 150 anggota termasuk 12 kanak-kanak bawah umur.
Susulan penangkapan mereka, pihak berkuasa memfailkan beberapa dakwaan jenayah melibatkan perlakuan tidak bermoral dan mewujudkankan sebuah kumpulan yang bertentangan dengan hak awam dan kesihatan mental.
Sejak beberapa tahun, lalu beberapa kumpulan ajaran sesat berjaya mempengaruhi ramai pengikut di Rusia.
Pada tahun 2007 hingga 2008 sebuah kumpulan Kristian Ortodoks tinggal selama lapan bulan di sebuah kubu bawah tanah di wilayah Penza, tengah Rusia. Mereka berbuat demikian kerana percaya ketika itu, dunia hampir kiamat. – AFP

No comments:

Post a Comment