Sunday, July 4, 2010

GURU OH GURU

Guru rogol pelajar


AMPANG – Harapkan pagar, pagar makan padi, itulah peribahasa yang sesuai bagi seorang guru yang merogol seorang pelajar perempuan berumur 16 tahun dalam dua kejadian baru-baru ini.

Bagaimana lelaki yang juga teman lelaki pelajar itu ditahan polis.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, dalam laporan polis yang diterima, pelajar perempuan tingkatan empat itu pertama kali melakukan hubungan seks bersama lelaki yang berumur 22 tahun di rumah suspek di Taman Garing Utama Rawang, dekat sini pada April lalu.

“Kejadian kedua dilaporkan berlaku pada 18 Jun lalu,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

“Mangsa sudah mengadu kejadian terbabit kepada ibu bapanya yang kemudian membawanya untuk membuat pemeriksaan di Hospital Selayang pada 19 Jun,” katanya.

Abdul Rahim berkata, doktor mendapati ada kesan koyak lama, bagaimanapun mangsa tidak mengandung.

Beliau berkata, mangsa dan keluarganya membuat laporan polis sebaik mendapat laporan hospital itu dan pihak polis mengenal pasti dan menahan suspek semalam.

Kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Bagaimanapun, seorang guru mengajar mata pelajaran sejarah, di sebuah sekolah di kawasan Gombak itu bukan sekadar bercinta malah tidak dapat menahan nafsunya.

Pada permulaan, mangsa dikatakan cuba menyembunyikan kejadian daripada pengetahuan umum, tetapi sudah disedari ibu bapa mangsa selepas dirogol kali kedua.

No comments:

Post a Comment