Sunday, August 15, 2010

BALASAN DIAKHIRAT JUGA DIDERA BAGAIMANA IA MENDERA DI DUNIA...MUNGKIN LEBIH AZAB LAGI..

Gadis didera

Oleh ALIAS ABD RANI
lias@hmetro.com.my
2010/08/15

SIBU: Keengganan seorang suri rumah membuka pintu walaupun diketuk berulang kali oleh sepasukan anggota polis terjawab apabila menemui pembantu rumah berkenaan dalam keadaan menyedihkan dipercayai didera.
MALANG... gadis Indonesia dikatakan didera sehingga parah di Sibu, semalam.
MALANG... gadis Indonesia dikatakan didera sehingga parah di Sibu, semalam.
Dalam kejadian di Jalan Kapua, di sini, kira-kira 11 pagi kelmarin, sepasukan anggota polis bergegas ke rumah kedai berkenaan selepas mendapat maklumat satu kes penderaan dari Konsulat Jeneral Republik Indonesia.

Sebaik berjaya memasuki rumah terbabit, polis menemui seorang gadis warga Indonesia berusia 21 tahun berada dalam keadaan cedera dan kelaparan di dalam sebuah bilik, dipercayai didera sejak enam bulan lalu.

Pemeriksaan juga mendapati gadis itu tidak memiliki dokumen perjalanan sah dan dipercayai memasuki negara ini sejak beberapa bulan lalu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sibu, Superintendan Zamani Hamdan berkata, susulan penemuan gadis itu, polis menahan suri rumah dipercayai majikannya bagi membantu siasatan dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.
Katanya, suami wanita berkenaan turut ditahan kira-kira jam 10 pagi semalam dan akan direman enam hari.

Difahamkan, mangsa mengalami kecederaan di kepala dan muka manakala terdapat parut di belakangnya dipercayai kesan akibat penderaan yang dilakukan sebelum ini.

Ketika ditemui, mulut mangsa juga kelihatan berdarah selain berada dalam keadaan kelaparan dipercayai tidak diberi sebarang makanan sejak beberapa hari lalu.

Mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Sibu untuk rawatan manakala suspek direman bermula semalam untuk siasatan lanjut.

Terdahulu, Harian Metro difahamkan, jiran mangsa sering terdengar bunyi jeritan hampir setiap malam dari rumah kedai terbabit dipercayai angkara suri rumah dan suaminya yang kerap mendera gadis Indonesia itu.

No comments:

Post a Comment