Friday, August 20, 2010

KISAH2 SEX MEWARNAI DADA2 AKHBAR....MUNGKIN ZINA SUDAH JADI BIASA CUMA TERSOROK KECUALI DAPAT DIHIDU/DILAPOR ATAU SETELAH MENGANDUNG...KADANG2 BAYI DIBUANG DAN DIJUMPAI...MEMANG GAWAT MASALAH NI SEKARANG

NEGARA


Penarik kereta dipenjara 14 tahun



MOHD. AZIB kelihatan tenang selepas Mahkamah Sesyen
di Melaka menjatuhkan hukuman penjara dan sebatan ke atasnya semalam.



MELAKA – Mahkamah Sesyen di sini semalam menjatuhkan hukuman penjara 14 tahun dan empat sebatan ke atas seorang penarik kereta selepas dia mengaku bersalah memaksa dua remaja yang kedua-duanya berusia 15 tahun sembilan bulan melakukan seks oral terhadapnya tahun lalu.
Hakim Zaharah Hussain memerintahkan hukuman penjara terhadap Mohd. Azib Hamidon, 25, berkuat kuasa dari tarikh dia ditangkap pada 21 Jun tahun lalu.
Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa dengan sengaja melakukan kesalahan itu ke atas seorang remaja perempuan tanpa kerelaannya di Ladang Kelapa Sawit Nyalas, pada pukul 1.10 pagi, 21 Jun 2009.
Tertuduh juga didakwa telah sengaja mendatangkan kecederaan kepada remaja berkenaan di tempat sama, pada pukul 1.05 pagi, hari yang sama.



NEGARA


Mayat bayi dibalut kain



MAYAT bayi lelaki berusia hampir setahun ditinggalkan di sebuah perhentian bas sebelum ditemui oleh seorang pengawal keselamatan di Rembau semalam.



REMBAU - Seorang pengawal keselamatan terkejut apabila mendapati bungkusan kain yang disangka buah cempedak rupanya mengandungi mayat seorang bayi lelaki di sebuah perhentian bas di kilometer 17 Jalan Pedas-Linggi di Kampung Kundur Hilir dekat sini semalam.
Kejadian pukul 6 pagi itu disedari Mohamad Som Adlan, 62, selepas dia diminta oleh beberapa pelajar sekolah yang sedang menunggu bas di situ supaya melihat satu bungkusan kain yang mencurigakan ditinggalkan di atas bangku.
"Saya ingat buah cempedak tetapi bila dibuka saya amat terkejut apabila mendapati ia mengandungi mayat bayi.
"Mayat bayi itu lengkap berpakaian dan dibalut dengan tuala serta kain batik," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.
Tambahnya, dia dan beberapa lelaki kemudian menghubungi polis selepas mendapati bayi tersebut sudah tidak lagi bernyawa.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Supritendan Mizan Md. Dom berkata, mayat bayi malang itu dianggarkan berusia di antara 10 dan 12 bulan serta berketurunan Melayu.
Mayat bayi berkenaan dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) Seremban untuk dibedah siasat.
Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian tersebut diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Rembau di talian 06-6852222 atau 36-6851999 bagi membantu siasatan




Mayat penuh kesan lebam

Oleh Mohd Nur Asmawi Daud

2010/08/21

REMBAU: “Sayu hati saya apabila kanak-kanak malang itu sudah tidak bernyawa ketika saya memeriksanya,” kata seorang pengawal keselamatan yang menemui mayat kanak-kanak lelaki berusia setahun di sebuah pondok menunggu bas di Kilometer 14 Jalan Pedas-Linggi di Kampung Kundur Hilir, di sini, semalam.
SIASAT...anggota polis menjalankan siasatan di lokasi mayat kanak-kanak lelaki ditemui pagi semalam.
SIASAT...anggota polis menjalankan siasatan di lokasi mayat kanak-kanak lelaki ditemui pagi semalam.
Menceritakan kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, Mohammad Som Adlan, 62, berkata, dia menunggang motosikal untuk ke tempat kerja, namun perjalanannya disekat sekumpulan pelajar sekolah yang dalam keadaan cemas dan mereka memaklumkan ada kanak-kanak ditinggalkan di kerusi di pondok menunggu bas.

“Saya terus ke pondok itu dan mendapati seorang kanak-kanak yang lengkap berpakaian dan dibalut dengan tuala berada dalam keadaan terbaring di atas kerusi. Selepas memeriksa, saya dapati dia sudah tidak bernyawa. Saya kemudian memaklumkan kepada polis,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Mizan Md Dom berkata, sepasukan polis menerima maklumat kejadian itu bergegas ke lokasi untuk melakukan siasatan lanjut.

“Pemeriksaan mendapati kanak-kanak itu didapati sudah meninggal dunia tidak lama sebelum dia ditemui pelajar di pondok menunggu bas itu.

“Polis menemui kesan lebam pada kepala, muka, mata dan belakang badan kanak-kanak itu,” katanya


NI SALAH SAPE


Ugut perkosa kakak

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim

2010/08/21

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki bagai dirasuk syaitan apabila cuba membakar ibu, ayah dan kakaknya dengan menyimbah petrol kepada mereka bertiga selepas permintaannya untuk mendapat wang RM100 tidak dipenuhi.
Tidak cukup dengan itu, anak durjana berusia lewat 20-an terbabit turut mengugut akan merogol kakaknya yang berusia 30 tahun di hadapan ibu bapanya jika mereka masih enggan memenuhi permintaannya.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 11 pagi kelmarin di sebuah rumah di Segambut di sini, sejurus lelaki itu pulang ke rumah dan mengamuk secara tiba-tiba.

“Dia (suspek) mula memecahkan barangan di dalam rumah menyebabkan ibu dan bapanya memarahinya. Namun, lelaki itu ketawa apabila dimarahi sebelum meminta RM100 daripada ibunya.

“Apabila ibunya memberitahu tiada wang sebanyak itu untuk diberikan kepadanya, dia menjadi semakin ganas. Seperti orang hilang akal dia mengugut untuk membunuh ahli keluarganya iaitu ibu dan ayahnya, serta kakaknya berusia 30 tahun,” katanya.

Menurutnya, lelaki dipercayai penagih dadah itu keluar rumah seketika sebelum kembali dengan membawa petrol yang disimbah ke tubuh ibu, ayah dan kakaknya sebelum mengugut membakar mereka hidup-hidup. 
Katanya, kakak suspek cuba untuk menenangkannya, namun dia turut menjadi mangsa apabila lelaki itu mengugut untuk merogol kakaknya di hadapan kedua-dua orang tuanya.

Sumber itu berkata, suspek bertambah berang apabila bapanya berusia lewat 50-an tetap berkeras untuk tidak memberikan wang kepadanya. Dia bertindak lebih agresif dengan mencekik bapanya sambil menjerit untuk membunuhnya.
“Bimbangkan keselamatan suaminya, si ibu yang berusia awal 50-an menyerahkan sejumlah wang kepada anak lelakinya itu, tapi ia belum dapat menenangkan kemarahan suspek kerana jumlahnya tidak seperti dia inginkan.

“Bagaimanapun, selepas dirayu ibunya berulang kali, kemarahannya mula reda. Namun, dia tetap mengasari ibunya dengan menolak wanita itu sehingga terjatuh sebelum melarikan barang kemas dipakainya yang dianggarkan bernilai lebih RM1,000 lalu melarikan diri,” katanya.

Sehubungan itu, ibu suspek membuat laporan di Balai Polis Sentul, di sini dan siasatan awal polis mendapati suspek memiliki rekod jenayah bersabit beberapa kes samun dan dia juga masih berada dalam jaminan polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan memberitahu usaha memburu suspek dilakukan.




2 gadis diperkosa hingga hamil

Oleh Muhammad Saufi Hassan

2010/08/21

TAPAH: Dua gadis bawah umur mendakwa dirogol hingga kedua-dua mereka hamil dalam kejadian berasingan di Kampung Samy, Jalan Pahang dan Taman Seri Gemilang, dekat sini, baru-baru ini.
Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Roslan Bek Ahmad, berkata kejadian pertama membabitkan gadis berusia 14 tahun yang disyaki dirogol sepupunya di Kampung Samy.
Katanya, kes itu hanya terbongkar apabila mangsa membuat pemeriksaan di hospital.

“Pihak hospital membuat laporan polis selepas mengetahui mangsa hamil tanpa sebarang ikatan perkahwinan.

“Siasatan awal polis mendapati mangsa dirogol sepupunya sendiri dan suspek berusia 16 tahun kini direman bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, kes kedua di Taman Seri Gemilang pula membabitkan gadis berusia 14 tahun yang disyaki dirogol bapa angkatnya hingga mangsa kini hamil empat bulan.

Katanya, kes itu juga terbongkar hasil laporan pihak hospital.

“Suspek yang berusia 37 tahun sudah ditangkap untuk siasatan lanjut,” katanya.

Katanya, polis mengklasifikasikan kedua-dua kes itu sebagai rogol kerana membabitkan mangsa juvana mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan


Pelajar ditahan



2010/08/21

KAJANG: Polis kelmarin menahan seorang pelajar tingkatan empat bagi membantu siasatan kes liwat seorang pelajar tingkatan tiga yang didakwa berlaku pada 10 Ogos lalu.
Kejadian liwat itu berlaku pada waktu persekolahan dalam sebuah bilik darjah kosong di sebuah sekolah swasta di sini.
Difahamkan, bapa murid terbabit hanya mengetahui mengenai perkara itu baru-baru ini dan membuat laporan polis pada Khamis lalu.

Sehubungan itu, suspek ditahan dan dibawa ke balai polis untuk tujuan siasatan dan merakamkan keterangannya.

Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Shakaruddin Che Mood, ketika dihubungi mengesahkan kes serta penahanan pelajar terbabit




Bayi disangka cempedak

REMBAU - Pagi Jumaat yang hening di perhentian bas kilometer 17 Jalan Pedas Linggi, di Kampung Kundur Hilir di sini, semalam digemparkan dengan penemuan mayat seorang bayi lelaki.

:Pengawal keselamatan, Mohamad Som Adlan, 62, berkata, dia dalam perjalanan ke tempat kerja kira-kira jam 6 pagi sebelum dimaklumkan beberapa pelajar yang menunggu bas sekolah di kawasan berhampiran mengenai bungkusan yang diletakkan di perhentian berkenaan.

"Saya bergegas ke lokasi yang dimaksudkan dan mendapati satu bungkusan yang disangka buah cempedak kerana keadaan sekeliling masih gelap gelita. Namun apabila menghampiri bungkusan berkenaan, saya mula rasa curiga.

“Justeru, saya memanggil beberapa penduduk kampung supaya dapat meninjau dengan lebih dekat lagi. Kami semua terkejut kerana bungkusan itu mengandungi bayi lelaki yang tidak bernafas lagi dan lengkap berpakaian tetapi dibaluti tuala dan kain batik,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Menurutnya, mereka kemudiannya segera menghubungi pihak polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Suprintendan Mizan Md Dom berkata, pihak polis menerima maklumat daripada orang ramai kira-kira jam 6.05 pagi dan bergegas ke tempat kejadian.

“Setibanya di tempat kejadian, polis menemui seorang bayi yang sudah meninggal dunia anggaran umur antara 10 hingga 12 bulan dengan ketinggian 30 inci, lengkap berpakaian dan dibaluti kain batik serta tuala yang diletakkan di atas tempat duduk perhentian bas.

"Berdasarkan siasatan awal mendapati, terdapat kesan lebam pada bahagian kepala, mata kiri, pipi kanan dan sedikit pada bahagian belakang badan," katanya.

Menurutnya, bayi yang dijumpai itu dipercayai berbangsa Melayu dengan kewarganegaraan Malaysia.

"Pihak kami juga membuat semakan dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk menyiasat kelahiran bayi berkenaan.

"Justeru, orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian ini diminta menghubungi Bilik Gerakan Ibu Pejabat Daerah (IPD) Rembau menerusi talian 06-685 2222 atau 06-685 1999 bagi membantu siasatan," katanya.

Mizan juga berharap, klinik swasta terdekat jika memberi rawatan kepada bayi dalam lingkungan umur berkenaan kerana demam atau terjatuh, agar menghubungi segera pihak polis.

Mayat bayi dihantar ke Hospital Seremban dan kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan

No comments:

Post a Comment