Wednesday, August 18, 2010

BUANG BAYI LAGI...MUNGKIN HASIL ZINA...BERAPA KALI BERZINA ALLAH SAJA YANG TAHU....DAHSYAT TAK DAHSYAT MANUSIA SEKARANG....

Mayat ditemui celah plastik

Oleh Meor Riduwan Meor Ahmad
mriduwan@hmetro.com.my
2010/08/19

MELAKA: Polis menahan reman seorang pesakit wanita dan pasangannya bagi membantu siasatan berhubung kes pembuangan mayat seorang bayi lelaki berusia kira-kira lima bulan di kawasan Hospital Melaka (HM), awal pagi kelmarin.
KEJAM...mayat bayi ditemui dalam longgokan sampah di kawasan hospital.
KEJAM...mayat bayi ditemui dalam longgokan sampah di kawasan hospital.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata gadis berusia 20-an ditahan di wad hospital, manakala teman lelakinya juga berusia 20-an ditangkap di Batu Berendam, di sini.

Menurutnya, sebelum itu, seorang Pegawai Perubatan hospital berkenaan membuat laporan berhubung seorang pesakitnya yang juga pelajar institut pengajian tinggi (IPT) sedang dirawat di wad kecemasan didapati mempunyai tanda-tanda baru melahirkan anak.

Katanya, susulan laporan itu, pihaknya melakukan siasatan dari segenap aspek ke atas pesakit itu dan dia mengakui melahirkan bayi di dalam tandas di HM dan kemudian membuangnya di dalam tong sampah di wad kecemasan hospital itu.

“Siasatan juga menunjukkan bayi yang dipercayai dibuang itu sudah diambil tanpa disedari pihak bertanggungjawab menguruskan sampah. Kami percaya sampah itu kemudiannya dibuang ke dalam tong sampah besar juga di kawasan hospital.

“Berikutan itu, kami melakukan pemeriksaan rapi dengan bantuan anggota forensik beberapa jam di sebuah tong sampah besar berkenaan, namun sehingga petang semalam (kelmarin) belum menjumpai mayat bayi itu,” katanya

Difahamkan, anggota forensik sekali lagi melakukan pemeriksaan menyeluruh di sebuah lagi tong sampah di situ sebelum berjaya menemui mayat bayi kira-kira jam 1.50 tengah hari dalam keadaan amat menyayatkan hati di celah puluhan plastik sampah.

Mayat bayi terbabit kemudian dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik dan Bilik Mayat HM untuk bedah siasat

Sementara itu, Mohd Adnan berkata, pihaknya masih menunggu laporan bedah siasat sebelum memberikan ulasan lanjut berhubung identiti mayat bayi terbabit termasuk sama ada meninggal dunia ketika dilahirkan atau sebaliknya.

Katanya, kedua-dua pasangan berkenaan kini direman sehingga Sabtu ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan iaitu menyembunyikan kelahiran dengan jalan membuang mayat secara sulit.


NEGARA


Pasangan ditahan tanam janin


ANGGOTA polis memeriksa barang bukti yang ditemui ditanam di sebuah rumah di Kampung Bagan Dalam, Butterworth semalam.


BUTTERWORTH - Polis menahan satu pasangan remaja yang disyaki menanam janin bayi berusia lima bulan di halaman sebuah rumah di Kampung Bagan Dalam di sini semalam.
Pasangan berusia antara 17 dan 20-an itu ditahan pukul 2.50 petang selepas polis menerima maklumat dari penduduk sebaik terjumpa janin yang ditanam pasangan tersebut.
Difahamkan, pasangan tersebut telah bersekedudukan sejak beberapa bulan lalu di rumah yang turut didiami ibu remaja perempuan itu dan neneknya.
Kedatangan sepasukan polis ke kampung tersebut telah menyebabkan penduduk di situ menjadi gempar dan masing-masing menunggu sehingga polis selesai menggali bagi mencari janin tersebut bagi mengetahui apa yang berlaku.
Menurut sumber, polis yang memulakan operasi menggali kemudian menemui satu bungkusan plastik berisi sehelai kain batik yang mempunyai beberapa kesan tompokan darah dipercayai mengandungi janin berusia lima bulan tertanam kira-kira 0.5 meter.

No comments:

Post a Comment