Wednesday, December 22, 2010

MAKSIAT TAK KIRA IBU TUNGGAL ATAU TAK...ANAK DARA ATAU TAK....ISTERI ORANG ATAU TAK...DLL...SYAITAN TAK MEMILIH STATUS UNTUK MENGODA....YANG PENTING KITA TAHU BILA NAFSU MELONJAK DAN TAK DAPAT BENDUNG...MAKA KAWIN ITU SUDAH JADI WAJIB...JIKA TIDAK CARA MELEPASNYA DENGAN ZINA...LEBIH2 LAGI MANUSIA KURANG TAKUT...SEBAB HUKUM ISLAM TAK ADA LAGI...JIKA ADA MEREKA MEMIKIRKAN KAWIN LEBIH BAIK ATAU BERUSAHA TIDAK BERZINA...MANA KAN TIDAK...JIKA DAH KAWIN...HUKUMNYA REJAM SAMPAI MATI...

DUNIA


Tentera New Zealand dedah fail UFO


LAKARAN sebuah objek terbang yang tidak dikenali yang pernah dilihat oleh saksi di New Zealand.


WELLINGTON - Tentera Udara New Zealand semalam mendedahkan lebih 2,000 muka surat laporan sulit mengenai objek terbang tidak dikenali (UFO) yang dilihat sepanjang setengah abad lalu di negara berkenaan.
Laporan-laporan media tempatan menyatakan fail tersebut yang merekodkan dakwaan penemuan UFO dari tahun 1952 hingga 2009 tidak menunjukkan sebarang bukti tentang lawatan makhluk asing ke negara itu.
Ia juga tidak memberi sebarang petunjuk mengenai beberapa cahaya misteri yang dilihat oleh kru dan para penumpang sebuah penerbangan komersial di perairan timur Pulau Selatan New Zealand pada Disember 1978.
Insiden tersebut merupakan penemuan UFO paling terkenal di negara itu
Cahaya-cahaya itu dirakamkan oleh seorang kru televisyen New Zealand di dalam pesawat berkenaan. Pada waktu yang sama, beberapa pengawal trafik udara mendakwa melihat beberapa objek misteri pada radar mereka.
Ketika itu, tiada laporan mengenai kehadiran pesawat lain di lokasi tersebut.
"Kejadian itu tidak dapat diterangkan sehingga sekarang," kata seorang penyelidik UFO sejak 35 tahun lalu, Suzanne Hansen.
Fail itu turut mengandungi lakaran-lakaran saksi yang pernah melihat UFO. - Agensi



DUNIA


Bekas perisik berbogel dalam majalah Playboy


ANNA CHAPMAN tersenyum semasa dia mengambil bahagian dalam satu kongres kumpulan belia Molodaya Gvardiya yang merupakan sayap parti Rusia Bersatu di Moscow semalam.


NEW YORK – Bekas perisik terkenal dari Rusia, Anna Chapman berbogel dalam majalah Playboy untuk isu Januari, lapor sebuah akhbar semalam.
Gambar-gambarnya dalam keadaan bogel itu disiarkan dalam satu artikel yang berjudul My Father the Spy oleh wartawan John H. Richardson di dalam majalah tersebut.
Namun, Anna sebenarnya tidak bergambar untuk Playboy.
Gambar bogel itu merupakan milik seorang bekas teman lelakinya.
Ia merupakan sebahagian daripada gambar-gambar bogelnya yang disiarkan di Internet pada Julai lalu.
Gambar tersebut menunjukkan Anna berbogel di dalam sebuah tab mandi.
Anna merupakan antara perisik Rusia yang terlibat dalam proses pertukaran tahanan selepas dia ditangkap pada awal tahun ini di Amerika Syarikat (AS) kerana mengintip.
Pada Oktober lalu, Anna bergambar seksi untuk majalah Maxim edisi Rusia.
Bekas perisik itu kini diberikan tanggungjawab sebagai ketua sayap belia dalam parti Rusia Bersatu yang memerintah negara itu. - Agensi


Siswa diberkas

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

BUKTI...Syed Ismail menunjukkan peralatan yang dirampas daripada suspek.
BUKTI...Syed Ismail menunjukkan peralatan yang dirampas daripada suspek.
pix_topright
KUALA LUMPUR: Ilmu dalam bidang multimedia dimiliki seorang bekas pelajar sebuah pusat pengajian tinggi disalahgunakan apabila dia cuba mencetuskan huru-hara dengan menghasilkan artikel ‘sultan yang setan’.
Suspek yang bermaharajalela melalui laman sosial Facebook sejak lebih lima bulan lalu, bagaimanapun diberkas polis, baru-baru ini.

Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Wira Syed Ismail Syed Azizan, berkata tindakan diambil pihaknya selepas menerima aduan berhubung pihak tidak bertanggungjawab memaparkan komen yang mempunyai unsur menghina institusi raja melalui Internet.
Menurutnya, suspek yang menggunakan e-mel Pendekar.bentan@gmail.com sengaja menghasilkan artikel mencerca institusi terbabit dengan tajuk ‘sultan yang setan’ sejak lebih dua bulan lalu.

“Hasil lima laporan polis yang diterima, polis Bukit Aman menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat kes terbabit mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan selain berusaha menjejaki suspek yang memaparkan komen menghina berkenaan.

“Hasil siasatan, polis berjaya menjejaki rumah suspek berusia 40-an terbabit di ibu kota sebelum memberkas lelaki itu pada 29 November lalu,” katanya pada sidang media di Bukit Aman, semalam. Menurutnya, polis yang menjalankan pemeriksaan lanjut merampas empat komputer riba, lima telefon bimbit, alat pengecas, CD-Rom dan wireless router yang digunakan untuk menyebarkan komen terbabit.

“Polis yakin suspek yang pakar dalam teknologi maklumat menyalahgunakan kemahiran bagi mencuri maklumat dan menyamar individu lain.

“Tindakan jenayah itu yang dipercayai dilakukan dengan menceroboh wireless router milik pengguna Internet lain sebelum menciplak identiti pemilik asal bagi mengelakkannya dikesan pihak berkuasa,” katanya.

Beliau berkata, lelaki terbabit yang menyamar menggunakan akuan milik orang lain untuk menyebarkan hasutan terbabit tidak didalangi mana-mana parti politik.

“Siasatan polis mendapati lelaki itu mempunyai idea dan cuba memperjuangkan idea terbabit. Hasil siasatan mendapati suspek ahli pertubuhan yang memperjuangkan Islam sebagai cara hidup.

“Dia melakukan kerja itu bersendirian dan motif hasutan terbabit lebih kepada agenda peribadi,” katanya.

Beliau berkata, sehingga kini, tiga lagi suspek diambil tindakan sama dan ditahan kerana menyebarkan artikel berbentuk hasutan atau fitnah di Internet.

“Saya menasihatkan orang ramai dan pengguna Internet supaya berhati-hati terhadap maklumat diri yang dipaparkan bagi mengelak pihak tidak bertanggungjawab mencuri dan menyamar.

“Oleh itu, pengguna Internet perlu memastikan alatan wireless router yang digunakan dimatikan jika mereka tidak menggunakan Internet. Ini bagi mengelakkan maklumat mereka mudah dicerobohi pihak tidak bertanggungjawab,” katanya.

Menurutnya, pengguna laman sosial Internet juga diberi amaran supaya tidak menulis perkataan yang mempunyai unsur fitnah dan hasutan yang boleh menggugat ketenteraman awam.

“Mereka perlu lebih beretika dan bertanggungjawab terhadap setiap komen di dalam Internet. Paling utama, polis mempunyai keupayaan untuk menyiasat kes seumpama itu termasuk peralatan elektronik lain yang digunakan untuk menyebarkan fitnah,” katanya.


DUNIA


Pelajar Malaysia didakwa kerana dadah RM43.8 juta

SYDNEY – Seorang rakyat Malaysia yang mendakwa dirinya pelajar, Kok Loong Wong dihadapkan ke sebuah mahkamah Australia semalam selepas polis merampas 90 kilogram dadah jenis syabu dalam satu serbuan di kediamannya di sini, lapor sebuah akhbar semalam.
Dadah tersebut yang dianggarkan bernilai $14 juta dolar Australia (RM43.8 juta), merupakan rampasan ketujuh terbesar dalam sejarah negara itu.
Polis turut menemui wang tunai berjumlah $500,000 dolar Australia (RM1.5 juta) di kediaman lelaki itu yang dipercayai hasil penjualan sebahagian dadah berkenaan.
Polis menemui dadah tersebut di apartmen dua bilik yang dihuninya di Balirmount, barat daya Sydney selepas Kok Loong, 35, ditangkap.
“Kami mempercayai lelaki ini adalah sebahagian daripada rangkaian pengedaran dadah dan kami akan melakukan siasatan lanjut,” kata Komander Polis Persekutuan Australia, David Stewart.
Lelaki tersebut yang tidak memohon ikat jamin akan dibicarakan pada 16 Februari depan.
Menurut dokumen mahkamah, Loong Wong yang mengaku dirinya seorang pelajar, tiba di Australia pada Ogos lalu. - Agensi



DUNIA


Mengaku salin klip video seks Ariel


ANGGIT GAGAH PRATAMA


JAKARTA – Seorang pemuda, Anggit Gagah Pratama mengaku bahawa dia secara tidak sengaja menyalin klip video seks yang menampilkan lelaki mirip vokalis kumpulan Peterpan, Nazriel Irham alias Ariel sedang melakukan hubungan seks, lapor akhbar KOMPAS.com semalam.
Dia merupakan saksi defendan dalam kes penyebaran klip video lucah seorang lelaki mirip Ariel bersama selebriti, Luna Maya dan klip video yang menampilkan lelaki mirip penyanyi tersebut dengan hos televisyen, Cut Tari.
“Saya ikut terheret ke dalam kes ini. Sebenarnya, klip video itu diambil oleh saya tanpa disengajakan. Kalau tiba-tiba video itu ‘meletup’ saya tidak tahu,” kata Anggit dalam satu sidang media di sini kelmarin.
Menurut Anggit, dia sedang mencari beberapa gambar-gambar di komputer peribadi milik Reza Rizaldy alias Redjoy (RJ) iaitu saudara sepupunya yang kini turut menjadi tertuduh dalam kes penyebaran video-video seks Ariel.
“Waktu itu, saya menggunakan komputer Redjoy di Bandung, di tempat saudara saya. Ketika itu, saya secara tidak sengaja menyalin gambar dan tidak menyangka akan mendapat klip video itu. Saya tidak tahu bila saya telah menyalin klip video Ariel,” katanya.
Menurut Anggit, dia kemudian menyimpan klip video tersebut tanpa memuat naik di Internet.
“Saya tidak pernah memuat naik. Saya cuma menontonnya sebelum ia disimpan,” katanya.
Peguamnya, Yulius Setiarto, menegaskan bahawa Anggit benar-benar tak sengaja melakukan hal tersebut.
“Anggit secara tidak sengaja mendapatkan fail klip video Ariel ketika menggunakan komputer di kamar Redjoy. “Anggit menggunakan komputer itu untuk mencari gambar tugas kuliah. Dia cari gambar, lalu tekan CTRL+A, sebelum menyalinnya ke dalam cakera kerasnya” jelas Yulius.
“Sehingggalah video itu tersebar, Anggit tidak menyangka kalau sumbernya (penyebaran klip video itu) itu berpunca daripada dia," tambahnya. - Agensi


DUNIA


Laman gosip 'panas' di Britain


LAMAN web LittleGossip.com yang semakin terkenal dalam kalangan pelajar di Britain.


LONDON - Laman web LittleGossip.com yang menggalakkan pelajar sekolah menyiarkan komen mengenai rakan sebaya mereka yang kemudian akan dinilai sebagai benar atau palsu oleh pengguna lain di laman itu kini amat popular di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.
Namun, banyak komen dalam laman web tersebut dianggap biadap sehingga menimbulkan kebimbangan para guru dan ibu bapa.
"Seorang gadis dikhabarkan telah meniduri sekurang-kurangnya 45 lekaki.... legenda atau jalang," kata satu komen di laman web itu yang disiar dalam sebuah akhbar Britain semalam.
Laman LittleGossip.com dihasilkan oleh beberapa penghasil laman web di Belize, Amerika Tengah.
Pelajar boleh memilih negara dan sekolah tempat mereka belajar supaya rakan sebaya lain boleh melihat mesej berkaitan dengan mudah.
Ia dilancarkan di Britain pada November lalu dan popularitinya melonjak selepas ramai remaja menyebarkan berita mengenainya di laman sosial lain termasuk Facebook dan Twitter. - Agensi


Selamat dari diperkosa kerana haid



KUALA LUMPUR: Disebabkan datang bulan, seorang wanita berusia awal 30-an terselamat daripada dirogol seorang pemandu teksi di Jalan Raja Chulan, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, pemandu teksi berusia lewat 30-an terbabit memberhentikan kenderaannya di lorong belakang sebuah bangunan dan cuba merogol mangsa.

Menurut sumber, mangsa tidak menaruh syak kepada suspek berikutan suspek mendakwa akan menggunakan jalan pintas untuk menghantarnya ke rumah di Pandan Indah kerana ketika itu jalan utama terlalu sesak.
“Sebaik suspek memberhentikan kenderaannya, dia menoleh ke tempat duduk belakang sebelum mula menggoda mangsa.

“Suspek mendakwa tidak mengenakan caj sekiranya mangsa bersetuju melayaninya,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang terkejut mempertahankan diri menyebabkan suspek lebih agresif dan cuba menanggalkan pakaian mangsa


“Lelaki terbabit mula hilang selera apabila dia mendapati mangsa datang bulan. Namun, bagi melepaskan geramnya, suspek mencabul mangsa.

“Selepas itu, suspek mengarahkan mangsa keluar daripada kenderaannya dan mengugut mangsa supaya merahsiakan perkara terbabit.

“Suspek memecut kenderaan meninggalkan mangsa di kawasan kejadian,” katanya.

Sehubungan itu, mangsa tampil membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.


Buat malu ibu tunggal



PUTRAJAYA: Sikap ‘nakal’ segelintir ibu tunggal yang gemar membela ‘anak ikan’ bagi melampiaskan nafsu bukan saja boleh menimbulkan rasa tidak selesa kepada keluarga mereka, malah boleh menjatuhkan nama baik ibu tunggal lain yang sebenarnya mempunyai matlamat mencari kehidupan lebih baik.
Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Permai Kasih Sungai Besi, Ara Md Raub, berkata memang tidak menjadi satu masalah ibu tunggal mencari pasangan muda untuk membina hidup baru, tetapi apa yang menjadi masalah apabila membela ‘anak ikan’ untuk melampiaskan nafus tanpa nikah. Beliau berkata, walaupun hanya segelintir yang terbabit, tetapi ia boleh mengundang pandangan serong masyarakat terhadap masyarakat ibu tunggal.

Harian Metro Sabtu lalu melaporkan seorang ibu tunggal dicekup bersama lelaki muda atau ‘anak ikan’ belaannya di sebuah rumah di Presint 9, dalam operasi pihak berkuasa agama, jam 2.50 pagi.
Wanita berkenaan yang mempunyai tiga anak dikatakan mengajak lelaki itu yang berusia lingkungan 20-an, sebaya dengan anak perempuan sulung tinggal bersama di rumah mereka.

Pasangan terbabit menjalinkan hubungan intim kira-kira empat bulan lalu selepas berkenalan melalui laman sembang di Internet.

Mengulas lanjut, Ara berkata, apa yang menyedihkan sikap ibu tunggal terbabit yang sepatutnya menjadi contoh kepada anak, tetapi berlaku sebaliknya apabila melakukan perbuatan tidak bermoral di depan anak sendiri

Menurutnya, ibu tunggal perlu sedar mengenai keadaan diri mereka yang memerlukan kekuatan bagi membina hidup baru dan perlu menjadi teladan yang baik supaya tidak dipandang serong oleh masyarakat.

2 comments:

  1. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete