Sunday, February 27, 2011

INI MACAM ADA TAK KENA...NI KERJA PILIH BULU...KALAU KAWAN LEBIH KURANG....ATAU MEREKA NI NAK SESUATU IMBUHAN ...NAK MINTAK MALU....MEREKA TAK PENDULI DOSA....MASA MOHON KERJA...MENGAKU HENDAK KERJA JUJUR....DAH BEKERJA NAK MEWAH...MAKA WANG BANYAK SUDAH SATU KEPERLUAN MENDESAK...DULU MALAS BELAJAR....KALAU RAJIN DAH JAWATAN TINGGI...KURANG2 JADI D.O

‘Kejap lengkap, kejap tidak’

Oleh Hayati Ibrahim
ya_t@hmetro.com.my

PUTRAJAYA: Sikap tidak bertanggungjawab dan peka kakitangan di sebuah pusat pemeriksaan kenderaan di Shah Alam, Selangor, mengundang perasaan tidak puas hati segelintir pelanggannya.
Lebih mengejutkan, pelanggan terpaksa menunggu sehari suntuk sebelum urusan siap, tetapi selepas menempuhi pelbagai kerenah kakitangan bertugas.

Pelanggan, Azli Hashim, 25, berkata dia ke pusat berkenaan kira-kira jam 8 pagi untuk proses pertukaran enjin dan kotak gear keretanya.
Katanya, ketika membuat permohonan dengan membayar RM35, kakitangan terbabit tidak memaklumkan dokumen yang diperlukan tidak mencukupi.

Selepas beberapa lama, dia dimaklumkan dokumen tidak cukup dan dia diminta mendapatkan surat kawal selia dari Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sebelum permohonan diproses.

“Saya ke JPJ berdekatan dan menunggu sehingga surat itu dikeluarkan sebelum pergi semula ke pusat terbabit untuk membuat permohonan dan membayar semula RM35 sebagai bayaran permohonan.

No comments:

Post a Comment