Sunday, February 27, 2011

REDALAH UJIAN ALLAH SWT...DE HIKMAHNYA....PATUT KITA RISAU DAN PENGSAN SERTA GUNDAH GULANA JIKA AKIDAH DAN IBADAH KITA SUMBING@CACAT...YANG JIKA TAK DIBAIKI MAKA NERAKALAH BALASANNYA....

Pengsan lihat bibir anak sumbing



MERSING: “Saya pengsan sebaik mendapati anak yang baru dilahirkan sumbing,” kata Siti Jumanah Marjuki, 41, ketika ditemui di rumahnya di Felda Endau di sini, semalam.
Menurutnya, bayinya baru berusia dua minggu, Mohamad Faiz Irfan Rozali dilahirkan cacat dan ketika hamil, doktor tidak dapat mengesan sebarang masalah dihadapi kandungannya itu.

Bagaimanapun, katanya, dia tetap bersyukur dan menganggap ia sebagai ujian Allah.
“Kini, paling membimbangkan saya risiko bakal dihadapi Mohamad Faiz jika dibedah kerana menurut doktor, dia kemungkinan hilang pendengaran atau mengalami masalah pertuturan.

“Lebih banyak masalah bakal dihadapi jika bayi saya tidak dibedah menyebabkan kami bimbang dengan masa depannya,” katanya.

Katanya, bayinya itu kini hanya mampu menyusu menggunakan botol dan perlu sentiasa diperhatikan memandangkan mungkin tersedak akibat saluran pernafasannya yang sempit.


“Doktor belum lagi memaklumkan tarikh pembedahan tetapi ada mengatakan kebanyakannya berjaya dan kami sekeluarga sentiasa berdoa semoga ia mampu mengurangkan sengsara Mohamad Faiz.

“Buat masa sekarang, saya terpaksa berhenti kerja sebagai pembantu kantin di Sekolah Kebangsaan Lembaga Endau kerana perlu memberikan sepenuh perhatian kepada Mohamad Faiz,” katanya.
Menurutnya, suaminya, Rozali Abd Rahman, 48, adalah bekas tentera dan tidak mempunyai pendapatan tetap manakala keluarga mereka juga menerima bantuan daripada Baitulmal.

“Kami berharap ada pihak sudi membantu bagi membolehkan Mohamad Faiz menjalani pembedahan,” katanya.

No comments:

Post a Comment