Sunday, September 11, 2011

BILA HUKUM ALLAH KITA TIDAK GUNA PAKAI...HUKUM CIPTAAN MANUSIA TAK SETANDING DENGAN HUKUMAN CIPTAAN ALLAH...TAPI MANUSIA DEGIL DAN BONGKOK...ORANG2 NI AKAN ALLAH CAMPAK DALAM NERAKA DIAKHIRAT NANTI....

Kamera Google rakam wanita bogel



SEBUAH kamera Google Street View merakamkan gambar seorang wanita (dalam bulatan) berada dalam keadaan bogel di luar rumahnya di Florida.



MIAMI - Perkhidmatan Google Street View merakamkan seorang wanita yang berbogel di luar rumahnya di Florida, Amerika Syarikat, lapor sebuah akhbar semalam.
Wanita itu memegang sebotol air minuman semasa kelibatnya dirakamkan menerusi kamera tersebut.
Kelibat wanita tersebut dirakamkan menerusi kamera Google yang dipasang pada sebuah kereta yang melalui kawasan dekat dengan rumahnya.
Google Street View merupakan perkhidmatan yang menyediakan kemudahan kepada para pengunjung Internet untuk mengetahui sesuatu lokasi. - Agensi

Ajaran Hassan Jonit kembali aktif


BUKU yang digunakan oleh pengikut Hassan Jonit.



RAWANG - Ajaran Ilmu Hakikat Hassan Jonit yang didapati menyimpang daripada ajaran Islam oleh Jawatankuasa Perunding Hukum Fatwa Negeri Selangor pada tahun 1998 kini dikesan kembali aktif.
Ajaran itu kini dipercayai dikembangkan oleh ahli keluarga salah seorang pengikut kanan Hassan yang meninggal dunia beberapa tahun lalu.
Menurut sumber yang cuma ingin dikenali sebagai Roslan, markas utama kumpulan tersebut yang terletak di Kampung Melayu, Batu Arang di sini, kembali dipenuhi oleh pengikut ajaran itu sejak kebelakangan ini.
"Saya dapati semakin ramai orang luar datang ke markas itu pada malam tertentu. Saya percaya kumpulan tersebut tidak mahu pihak berkuasa tahu tentang aktiviti mereka," katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad baru-baru ini.
Menurutnya yang juga penduduk di kampung tersebut, kewujudan semula ajaran tersebut kini diketuai oleh seorang lelaki yang merupakan menantu kepada orang kanan Hassan.
"Pengikut ajaran itu terdiri daripada pelbagai latar belakang termasuk profesional yang datang dari seluruh negara terutama Singapura, Johor dan Melaka semakin berkurangan.
"Saya sendiri sebenarnya pernah bersemuka dengan pengikut kanan Hassan suatu ketika dahulu selepas dimaklumkan oleh penduduk kampung yang dia telah mendapat wahyu ketika duduk di kedai kopi," ujarnya.


Amir Shah rayu simpati penderma hati


RAMLAH melihat keadaan kaki Amir yang bengkak akibat sirosis di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Seorang bekas pekerja hotel di sini yang menderita penyakit sirosis hati (pengerasan hati) sejak dua tahun lalu merayu bantuan orang ramai untuk menderma hati kepadanya.
Pesakit tersebut, Amir Shah Osman, 55, berkata, dia amat memerlukan hati baharu kerana tahap fungsi organnya itu kini cuma tinggal 10 peratus selepas menderita penyakit tersebut sejak tahun 2009.
“Doktor memberitahu penyakit sirosis hati yang dialami saya boleh mengakibatkan kanser hati sekiranya tidak menerima rawatan yang sewajarnya dengan segera.
“Oleh itu, saya merayu supaya ada pihak yang mahu mendermakan hatinya kepada saya bagi membolehkan saya meneruskan kehidupan seperti biasa bersama keluarga,” katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad di rumahnya di Bangsar, di sini semalam.
Amir Shah berkata, akibat penyakit itu, dia terpaksa berhenti kerja sejak awal April lalu. Kini segala perbelanjaan rumah ditanggung isterinya yang bekerja sebagai wartawan di sebuah akhbar tempatan.



Kimma cadang letak pengawal di restoran



GAMBAR CCTV menunjukkan sekumpulan lelaki merompak sebuah restoran mamak 24 jam di Shah Alam akhir bulan lalu.



KUALA LUMPUR - Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) mencadangkan semua restoran mamak dilengkapi pengawal keselamatan bersenjata ekoran beberapa kejadian rompakan di premis-premis itu baru-baru ini.
Presidennya, Senator Datuk Syed Ibrahim Kader berkata, cadangan itu dirasakan wajar demi menjaga keselamatan pelanggan dan pemilik restoran daripada sebarang kejadian tidak diingini.
"Kami juga mencadangkan masa perniagaan restoran mamak dipendekkan bagi kawasan yang berisiko berlaku rompakan atau jika tidak, mereka boleh menempatkan pengawal keselamatan bersenjata," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.
Menurut beliau, kejadian rompakan ke atas restoran mamak bukan perkara baharu, sebaliknya sudah lama berlaku tetapi tidak dilaporkan oleh pemilik restoran.
Kata beliau, keengganan pengusaha melaporkan perkara tersebut adalah kerana tidak mahu kehilangan pelanggan termasuk masa yang panjang untuk berurusan dengan pihak berkuasa selain jumlah kerugian yang kecil.
"Bagaimanapun, satu mesyuarat antara pihak polis dan pengusaha restoran mamak akan diadakan dalam tempoh satu atau dua minggu lagi bagi mencari pendekatan terbaik mengatasi masalah ini," tambahnya.
Beliau berkata, cadangan itu akan dibincangkan antara Kimma, Dewan Perniagaan India Muslim dan Persatuan Restoran Muslim Malaysia (Presma) sebelum berjumpa dengan pihak polis.

Sering bergaduh sebelum lemas






ARAU - Pasangan kembar yang mati lemas ketika mandi di Sungai Buang, Kampung Banat di sini kelmarin dilihat kerap bergaduh sebelum berbaik semula beberapa hari kemudian.
Demikian kata ibu pasangan kembar itu, Che Norma Seman, 42, yang mendapati anak kembarnya, Abdul Hakam Zulkifli dan Abdul Hakim yang berusia lapan tahun kerap bergaduh di rumah sedangkan mereka amat rapat sebelum itu.
"Mereka memang baik dan jarang bergaduh tetapi beberapa hari sebelum kejadian, mereka selalu bergaduh tetapi tidak lama sebelum berbaik semula," katanya ketika ditemui selepas pengkebumian jenazah kedua-dua anaknya itu bersama seorang lagi mangsa lemas, Muhamad Akmal Abdul Razak di Tanah Perkuburan Islam Guar Sanji di sini pada pukul 11 pagi semalam.
Che Norma berkata, walaupun sedih dengan kehilangan anak kembarnya, dia reda dan menganggap ia kehendak Allah.
Katanya, anak kembarnya dan Muhamad Akmal akan pergi ke sekolah bersama setiap hari.



Budak nyaris maut terbakar


HELMI dipangku Che Rahmah bersama Mohd. Sidek dan dua kakaknya di hadapan rumah mereka yang hangus di Bachok, Kelantan semalam.


BACHOK - Seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun nyaris maut selepas rumah papan satu tingkat yang didiami keluarganya di Taman Perumahan Nelayan Kampung Kandis dekat sini hangus terbakar pada pukul 6 petang kelmarin.
Murid tahun satu Sekolah Kebangsaan Kandis, Mohd, Helmi Mohd. Sidek pada mulanya duduk di depan rumahnya ketika api sedang marak di sebuah bilik tidur di tingkat atas.
Bagaimanapun, dia secara tiba-tiba berlari masuk ke dalam rumah yang sedang terbakar. Mujurlah dia sempat diselamatkan oleh seorang jirannya.
Bapa mangsa, Mohd. Sidek Awang, 54, berkata, ketika kejadian, dia sedang minum di sebuah kedai kopi berhampiran manakala isterinya, Che Rahmah Che Amat, 50, keluar mengambil upah menyusun daun tembakau di kampung berdekatan.
Katanya, semasa kejadian hanya Helmi tinggal di rumah manakala dua kakaknya, Illiana Tasha, 12, dan Suzana, 17, pergi ke rumah kawan mereka.

No comments:

Post a Comment