Wednesday, September 14, 2011

HATI2 BERKASIH...TAKUT HABIS MANIS SEPAH DIBUANG....PATUH DENGAN PERATURAN ISLAM...PERGAUL LELAKI PEREMPUAN BUKAN MUHRAM JELAS HARAM...


Tiga komando antara 46 ditahan

SEBAHAGIAN daripada penagih dadah yang ditahan di ladang kelapa sawit di Sungai Udang, Melaka semalam.


MELAKA - Hasrat 41 penagih dadah untuk melepaskan gian di sebuah ladang kelapa sawit yang terletak kira-kira 200 meter dari Penjara Sungai Udang di sini tidak kesampaian apabila mereka ditahan semalam.
Lebih memeranjatkan, tiga anggota komando dari Kem Sungai Udang dan seorang anggota tentera berusia antara 23 hingga 29 tahun turut ditahan dalam operasi yang dinamakan Ops Tapis bermula pukul 6.30 pagi semalam.
Dua daripada mereka lengkap berpakaian seragam askar.
Ketua Unit Risikan Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Cif Inspektor Hisham A. Rahman mengetuai operasi selama lima setengah jam itu yang dianggotai 10 orang.
Turut ditahan ialah penganggur, pengawal keselamatan, buruh dan penduduk tempatan berusia antara 18 hingga 57 tahun.
Selain itu, lima lelaki turut ditahan kerana memiliki dadah jenis heroin dalam bentuk paket dan tiub menjadikan jumlah keseluruhan yang ditahan 46 orang.


Lebih 1,000 bekas polis, tentera waris berhimpun di Bukit Kepong


MOHD. SHAH (dua dari kiri) menyerahkan deklarasi Bukit Kepong kepada Said Zainal Abidin di Bukit Kepong, Johor semalam.


PAGOH - Laungan 'hidup pejuang' bergema sebanyak tiga kali di tapak bersejarah Balai Polis Bukit Kepong apabila hampir 1,000 orang bekas polis, bekas tentera serta waris peristiwa tragedi Bukit Kepong berhimpun bagi membantah tindakan mana-mana pihak yang mempersoalkan kewibawaan pasukan keselamatan negara.
Sehubungan itu, tiga persatuan iaitu Persatuan Bekas Polis Malaysia, Persatuan Bekas Tentera Malaysia serta Persatuan Veteran Tentera Melayu bersepakat mengeluarkan Deklarasi Bukit Kepong bagi mengingatkan semua pihak agar tidak mengguris hati dan perasaan para pejuang yang menjaga kedaulatan negara ini.
Deklarasi itu berbunyi: "Bahawa kami seluruh ahli Persatuan Bekas Polis Malaysia dan Persatuan Bekas Tentera Malaysia pada 13 September 2012 dengan ini membantah serta menolak apa-apa jua kenyataan yang boleh mengguris hati dan perasan para pejuang yang mempertahankan agama, bangsa dan tanah air tercinta."


Empat lelaki diberkas curi tayar


EMPAT lelaki ditahan di Kota Damasara, Petaling Jaya semalam kerana disyaki mencuri tayar.


PETALING JAYA - Tindakan pantas polis yang menerima maklumat berhubung kes samun lori kontena di sebuah kilang di Bukit Puchong di sini malam kelmarin membuahkan hasil apabila empat lelaki berjaya diberkas kurang 12 jam selepas kejadian jenayah itu.
Keempat-empat suspek itu ditahan pada pukul 10.10 pagi semalam berhampiran tapak semaian bunga di Kota Damansara. Turut ditemui kontena berisi muatan tayar terpakai.
Sebelum itu, pada pukul 10.45 malam kelmarin, sekumpulan empat lelaki yang menaiki sebuah kereta memecah masuk sebuah kilang tayar di Bandar Bukit Puchong.
Pengawal keselamatan warga Myanmar yang bertugas pada malam itu diikat manakala kedua-dua belah matanya pula ditutup dengan baju.
Empat suspek yang bersenjata empat bilah parang itu kemudian mencampakkan pengawal keselamatan itu ke dalam longkang menyebabkan mangsa cedera di tangan, kaki dan badan.

Beli petrol bakar mayat kekasih


GAMBAR fail menunjukkan penduduk melihat kawasan mayat Nurul Awatif dipercayai dibakar di dalam semak di Kampung Lembah Jaya, Ampang Jaya pada 5 September lalu.


SHAH ALAM – Polis yakin dapat menyelesaikan kes pembunuhan seorang remaja perempuan yang mayatnya ditemui terbakar di dalam semak dekat loji kumbahan di Jalan Bukit Belacan, Ampang pada 5 September lalu dengan tertangkapnya seorang pemuda kelmarin.
Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah (gambar kecil) berkata, suspek berusia 19 tahun yang merupakan penuntut Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) ditahan pukul 12 tengah hari di Seri Iskandar, Perak. Dia kini direman sehingga 20 September mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh.
Difahamkan, pemuda dari Ukay Perdana, Ampang itu merupakan pelajar tahun dua Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan.

No comments:

Post a Comment