Wednesday, November 14, 2012

BERHATI2 DIJALAN RAYA....BERSABARLAH BILA MEMANDU DAN BUANGKAN SIFAT SOMBONG SERTA DEGIL PADA UNDANG2

Jasad berpelukan

Oleh Mohd Husni Mohd Noor, Wan Asrudi Wan Hasan dan Yahya Awang
am@hmetro.com.my

USUNG...anggota polis mengangkat jenazah mangsa untuk dihantar ke Hospital Taiping.
USUNG...anggota polis mengangkat jenazah mangsa untuk dihantar ke Hospital Taiping.
PILU...anak mangsa yang terselamat, Ain Najwa (kanan) dan Azad Fahmi.
PILU...anak mangsa yang terselamat, Ain Najwa (kanan) dan Azad Fahmi.
TAIPING: Memilukan apabila dua beranak yang rentung dalam kejadian kebakaran di sebuah banglo dua tingkat di Taman Pegawai Kanan Kerajaan di Assam Kumbang di sini, tengah malam semalam, ditemui berpelukan.
Peristiwa menyayatkan hati itu meragut nyawa Mohd Hakimi Zubair, 40, isterinya, Leila Sahak, 40, anak bongsu mereka, Ahmad Faris, 3, serta pembantu rumah mereka dikenali Riski, 40-an yang berasal dari Sumatera, Indonesia.
Tiga beranak dan pembantu rumah mereka itu berada di tingkat atas terperangkap dan terhidu asap tebal dalam kebakaran jam 12 tengah malam.

Mayat Leila dan Ahmad Faris ditemui rentung dalam keadaan berpelukan di satu sudut di bilik utama rumah banglo berkenaan.

Bagaimanapun, empat ahli keluarga lain, termasuk bapa kepada Mohd Hakimi, Zubair Puteh, 73, dan tiga lagi anaknya, Luqman Hafiy, 13, Ain Najwa, 11 dan Azad Fahmi, 8, yang tidur di tingkat bawah dapat menyelamatkan diri dan tidak cedera.

Perangkap asap tebal

Oleh Mohd Husni Mohd Noor, Wan Asrudi Wan Hasan dan Yahya Awang
am@hmetro.com.my

TAIPING: Siasatan awal pasukan bomba dan penyelamat mendapati kebakaran dipercayai bermula dari bahagian tangga rumah sebelum merebak ke seluruh tingkat atas dan memusnahkan keseluruhan bumbung banglo dua tingkat berkenaan.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Taiping, Hasna Rashid berkata, pihaknya masih menyiasat punca kejadian, namun tidak menolak kemungkinan ia berpunca daripada litar pintas.

Menurutnya, tiga mangsa ditemui maut di dalam bilik utama di tingkat atas banglo berkenaan manakala mayat pembantu rumah pula ditemui maut berhampiran balkoni.

“Kami percaya keempat-empat mangsa gagal menyelamatkan diri selepas terperangkap dalam asap tebal selain gagal untuk keluar berikutan tingkap jeriji balkoni yang berkunci,” katanya.

Katanya, semua mangsa berjaya dikeluarkan setengah jam kemudian sebelum api berjaya dipadamkan sepenuhnya kira-kira jam 2 pagi.

Sesak 10 kilometer 2 bas kemalangan



TERBABAS...keadaan bas ekpress yang terbabit kemalangan.
TERBABAS...keadaan bas ekpress yang terbabit kemalangan.
NILAI: Pengguna lebuh raya menghala ke utara terpaksa menempuh kesesakan sepanjang kira-kira 10 kilometer apabila dua bas ekspres terbabit kemalangan di Kilometer 275, Lebuhraya Utara-Selatan, dekat sini, petang semalam.
Bagaimanapun, kejadian kira-kira jam 2.40 petang itu tidak membabitkan sebarang kecederaan atau kemalangan jiwa.

Tinjauan mendapati kesesakan turut berlaku di kedua-dua arah apabila sebahagian pengguna lebuh raya memperlahankan kenderaan untuk melihat kejadian.
Begitupun, kecekapan pihak berkuasa termasuk anggota polis trafik dan peronda lebuh raya berjaya mengawal lalu lintas, sekali gus kesesakan hanya berlaku kira-kira 12 minit sebelum bas ekspres yang melintang dialihkan dan trafik beransur lancar.

Sementara itu, seramai 25 penumpang menempuh detik mencemaskan apabila bas ekspres dinaiki hilang kawalan dan melintang di tengah jalan di tempat kejadian.

Menurut seorang pemandu bas yang enggan dikenali berusia 20-an, ketika kejadian dia yang mengekori bas ekspres berkenaan terkejut melihat ia melintang di tengah jalan dipercayai gagal dikawal. “Saya terus menekan brek bagi mengelak merempuh bas itu, sebelum bas dipandu terbabas ke dalam longkang dan terbalik.
“Syukur tiada yang cedera, bagaimanapun, jika saya merempuh bas pertama itu, berkemungkinan ada nyawa penumpang akan melayang,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini, semalam. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, bas yang melintang di tengah jalan itu dipercayai dari arah Pontian, Johor untuk ke Terminal Bersepadu Selatan (BTS), di ibu negara sebelum hilang kawalan. “Bas yang dinaiki 25 penumpang itu kemudian melanggar besi penghadang lebuh raya sebelum melintang di tengah jalan menyebabkan bas kedua terpaksa membrek kecemasan. “Akibatnya, bas kedua terbalik memasuki longkang dan tiada sebarang kecederaan dilaporkan berlaku berikutan ketika kejadian, tiada penumpang dalam bas dari Singapura ke Pantai Remis, Perak itu,” katanya. Katanya, bagaimanapun, kemalangan itu menyebabkan kesesakan di kedua-dua arah lebuh raya apabila semua pengguna mengambil kesempatan untuk melihat kejadian itu.

“Kita sudah mengambil keterangan kedua-dua pemandu dan siasatan sedang dijalankan untuk mengetahui punca kemalangan.
“Saksi kejadian diminta tampil di balai berhampiran atau menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai di talian 06-7991222 bagi membantu siasatan,” katanya.

‘Nampak bumbung kereta tenggelam’

Oleh Muhammad Saufi Hassan
saufi@hmetro.com.my

CARI...anggota JPAM menjalankan operasi mengesan kereta yang terjunam.
CARI...anggota JPAM menjalankan operasi mengesan kereta yang terjunam.
PENDANG: “Saya terkejut sebaik mendengar dentuman seperti sesuatu objek besar jatuh ke dalam sungai, lantas berlari keluar rumah dan sempat melihat bahagian bumbung sebuah kereta yang semakin tenggelam,” kata Siti Fatimah Husin, 34.
Dia saksi kejadian kereta Proton Saga Aeroback dinaiki beberapa lelaki terbabas lalu menjunam ke Sungai Padang Kerbau, Titi Haji Idris, di sini, sebelum tenggelam dalam kejadian jam 1.30 tengah semalam.
Sungai Padang Kerbau dianggar selebar 10 meter dengan kedalaman lebih lima meter. Ketika kejadian arus sungai deras.

Pegawai Operasi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kota Setar, Mohd Faizul Ab Aziz berkata, pihaknya bergegas ke lokasi berkenaan dengan 20 anggota lain bagi gerakan mencari sebaik menerima maklumat berhubung kejadian itu. Katanya, operasi mencari itu turut dibantu 19 anggota daripada Pasukan Bomba dan Penyelamat, termasuk sembilan daripadanya daripada Bomba, Unit Menyelam.

Beliau berkata, maklumat awal daripada saksi serta orang ramai memaklumkan terdapat empat mangsa berada di dalam kereta berkenaan, namun operasi menyelam yang dilakukan pasukan JPAM gagal menjumpai sebarang kesan atau tanda berikutan arus deras sungai.

Teksi terlipat

Oleh Zaitie Satibi
am@hmetro.com.my

BERTUNGKUS-LUMUS...anggota bomba berusaha mengeluarkan mangsa yang tersepit.
BERTUNGKUS-LUMUS...anggota bomba berusaha mengeluarkan mangsa yang tersepit.
KAJANG: “Kami terpaksa menggunakan semua peralatan bagi mengeluarkan mangsa yang terhimpit dalam kenderaannya yang remuk teruk sehingga dadanya rapat dengan stereng,” kata Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Kajang, Awang Omar.
Beliau menceritakan kerja menyelamat seorang pemandu teksi yang tersepit selepas kenderaan dinaikinya terbabit kemalangan dengan treler di Kilometer 5.3, Lebuhraya Silk-Kajang, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9.30 pagi itu, mangsa dikenali sebagai Kasmir Mohammed, 53, berasal dari Cheras, parah di tangan, badan dan tulang rusuknya serta dirawat di Hospital Serdang (HS).
Penolong Pengarah bahagian Operasi dan Penyelamat Bomba Selangor, Mohd Sani Harul berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 9.36 pagi sebelum satu jentera bersama tujuh anggota dan pegawai bergegas ke tempat kejadian.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, pasukan bomba mendapati sebuah teksi remuk dalam keadaan seperti dilipat selepas ditindih bahagian depan treler, manakala pemandunya tersepit di tempat duduk penumpang.

“Walaupun mangsa masih bernyawa, tetapi dadanya seperti melekat dengan stereng selepas teksi dipandunya dihimpit antara treler dan pembahagi jalan,” katanya.
Menurutnya, kerja menyelamat dimulakan dengan ketua operasi pasukan bomba berinteraksi dengan mangsa untuk menenangkan emosinya sebelum bumbung teksi dipotong.

“Ruangan sempit kerana kedudukan teksi yang terhimpit antara treler dan pembahagi jalan menyukarkan kerja menyelamat dan pasukan bomba perlu berhati-hati menggunakan alat peregang hidraulik untuk melepaskan mangsa.
“Namun, kerja pasukan bomba turut terganggu apabila orang ramai memenuhi kawasan kemalangan untuk melihat kejadian lebih dekat,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, kerja mengeluarkan mangsa yang tersepit dalam teksi berjalan lancar walaupun menghadapi kesukaran kerana keadaan kenderaan yang remuk teruk sebelum diserahkan kepada petugas ambulans.

Difahamkan, treler terbabit yang dipandu di lorong paling kiri lebuh raya tidak sempat mengelak apabila sebuah teksi tiba-tiba berhenti di hadapannya.

Ini menyebabkan treler itu merempuh dan mengheret teksi berkenaan lebih 20 meter. Orang ramai yang melihat kejadian itu cuba mengeluarkan pemandunya, tetapi tidak berjaya kerana mangsa tersepit dari bahagian pinggang.

Suspek kes bunuh diberkas selepas bergelut

Oleh Muhammad Apendy Issahak
apendy@hmetro.com.my

BENTONG: Seorang lelaki dipercayai suspek kes bunuh petugas Pejabat Hutan Daerah Bentong, Khairul Hazri Jamaludin, 31, 4 November lalu diberkas selepas bergelut dan mencederakan seorang anggota polis di Taman Hussein Bentong, di sini, hari ini.
Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu, tiga anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong, terserempak dengan lelaki terbabit yang berada dalam keadaan mencurigakan.

Menurut sumber, ketika ingin ditahan dan diperiksa, lelaki terbabit bertindak mengacukan pisau hingga mencederakan leher seorang daripada anggota polis berkenaan.

Ugut kelar leher ibu

Oleh Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki berusia 30-an layak digelar ‘anak setan’ apabila sanggup mengugut untuk membunuh ibunya dengan cara mengelar leher warga emas itu, hanya kerana tidak menyediakan sarapan dalam kejadian di rumah mereka di Taman Maluri Cheras, di sini, Sabtu lalu.
Dalam kejadian jam 7.30 pagi itu, warga emas berusia 62 tahun itu gagal menyediakan sarapan kepada anak lelakinya berusia 30-an kerana uzur.

Menurut sumber, suspek yang baru bangun tidur mencari makanan di dapur, namun hampa selepas mendapati ibunya berusia 62 tahun tidak menyediakan sarapan.

“Mangsa berang dan kelaparan menjerit memanggil nama ibunya beberapa kali. Si ibu (warga emas) yang sedang terbaring di katil kerana uzur dengan perlahan-lahan berjalan ke dapur.

“Si ibu memarahi anak lelakinya itu kerana membuat bising selain memberitahu dia tidak sihat untuk menyediakan sarapan,” katanya.

Dua bertembung ajal

Oleh Siti Nur Sarah Mohd Khir
am@hmetro.com.my

PASIR MAS: Dua orang termasuk usahawan kosmetik terbunuh manakala enam lagi cedera parah dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan dan sebuah motosikal di depan stesen minyak di Jalan Pasir Mas-Pasir Pekan dekat Tendong, kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu berlaku apabila sebuah Proton Gen2 dipandu peniaga pasar malam, Roslinah Hassan, 45, bertembung dengan Proton Persona dipandu usahawan kosmetik, Wan Muhd Faizal Wan Ab Rahman, 32.

Kedua-dua pemandu kereta itu meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Pasir Mas (HPM).
Difahamkan ketika kejadian, Roslinah dalam perjalanan pulang dari Tapak Ekspo Lubok Jong di sini, menuju ke rumahnya di Kampung Bechah, Tendong bersama suami, Shamsul Bhari M Yunus, 47, dan anak angkat mereka, Wan Mohd Azizi Abdullah, 11.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila kenderaan dipandu Wan Muhd Faizal dari arah Pasir Pekan menuju Pasir Mas memasuki lorong bertentangan menyebabkan Roslinah gagal mengelak lalu bertembung.

Menurutnya, pada masa sama, motosikal yang mengekori kenderaan Roslinah juga gagal mengelak dan turut bertembung bahagian belakang kereta mangsa.
“Pasangan suami isteri, Mohd Adli Hidayah Ayub dan Norfadlina Mohd Rasyid, berusia 30-an yang menumpang kereta dipandu Wan Muhd Faizal cedera parah bersama penunggang serta pembonceng motosikal yang kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu.

“Polis masih menyiasat punca sebenar kejadian mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.
Sementara itu, abang kepada Roslinah, Ruslan, 51, berkata, kali terakhir dia berjumpa arwah adiknya minggu lalu ketika melawat mereka di rumah pusaka keluarga.

“Rumah didiami arwah dan keluarga adalah rumah pusaka dan kami mengharapkannya menjaga rumah berkenaan, namun dia pergi lebih awal,” katanya.

Adik kepada Wan Muhd Faizal, Wan Muhd Faiz, 28, pula berkata, dia sedih dengan kehilangan abangnya.

“Arwah menetap di Alor Setar, Kedah dan pulang ke kampung di Kampung Kutan di sini kerana urusan perniagaan,” katanya.

Berang isteri kerja

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Berang isterinya bekerja pada hari minggu, seorang lelaki berusia lewat 30-an bukan saja menumbuk, malah turut menyepak terajang wanita terbabit dalam kejadian di rumah mereka di Pandan Ria, di Ampang Jaya, Ahad lalu.
Dalam kejadian jam 11 malam itu, mangsa berusia 34 tahun yang bekerja sebagai pembantu pengurus di sebuah syarikat swasta disambut suaminya di rumah dengan maki hamun sebelum memukul wanita terbabit hampir 10 minit.

Menurut sumber, mangsa terpaksa keluar bekerja pada hari berkenaan disebabkan ada masalah di pejabatnya.
“Si suami (suspek) yang pulang ke rumah kira-kira jam 8 pagi (Ahad) berang selepas mendapati isterinya tiada di rumah.

“Lelaki terbabit menghubungi wanita berkenaan sebelum dimaklumkan mangsa bahawa dia berada di pejabat bagi menyelesaikan beberapa masalah,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang pulang ke rumah kira-kira jam 11 malam menambahkan kemarahan suaminya itu.
“Sebaik tiba di rumahnya, mangsa dimaki hamun suaminya itu. Biarpun cuba ditenangkan wanita berkenaan, suspek yang hilang pertimbangan terus menumbuk dan menyepak terajang wanita terbabit.

“Mangsa dipukul suaminya itu hampir 10 minit. Suspek hanya berhenti memukul mangsa selepas melihat isterinya itu pitam,” katanya.
Katanya, selepas isterinya tersedar kira-kira lima minit kemudian, suspek keluar meninggalkan rumah berkenaan.

“Mangsa yang mengalami kecederaan di kepala dan badan kemudian bergegas membuat laporan di Balai Polis Ampang,” katanya.

Tambahnya, mangsa yang dirujukkan ke hospital berhampiran bagaimanapun hanya dirawat sebagai pesakit luar.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan.

Alasan ‘ziarah’ ibu tenat mahu perkosa teman wanita



KUALA LUMPUR: Seorang wanita terselamat daripada menjadi mangsa pemuas nafsu teman lelakinya apabila sempat melarikan diri, dalam kejadian di rumah lelaki itu di Cheras, di sini.
Difahamkan, teman lelaki mangsa membawanya pulang ke rumah selepas memberi alasan ibunya sakit.

Menurut sumber, dalam kejadian jam 7 malam Jumaat lalu, teman lelaki mangsa yang berusia 30-an menghubunginya memberitahu ibunya sakit dan mahu membawa mangsa menziarah.
“Mangsa bersetuju dan teman lelakinya menjemput mangsa di pejabat. Bagaimanapun, lelaki terbabit tidak terus ke rumah ibunya, sebaliknya membawa mangsa pulang ke rumahnya kerana mahu mandi terlebih dulu.

“Mangsa kemudian diajak masuk ke dalam rumah berkenaan namun mangsa menolak ajakan itu. Lelaki itu kemudian mula bertindak ganas apabila menarik tangan mangsa masuk, sebelum mengurung wanita itu dalam bilik,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang bimbang diperkosa dan dicederakan teman lelakinya itu bertindak melarikan diri tanpa disedari lelaki itu.

Tak boleh henti ketawa



KANAK-KANAK itu bermain bersama abangnya Alex.
KANAK-KANAK itu bermain bersama abangnya Alex.
GALE bersama Elliot.
GALE bersama Elliot.
PRESTON: Seorang kanak-kanak menghidap masalah neurologi yang jarang berlaku, yang membuatnya tidak berhenti ketawa.
Elliot Eland dari Preston, Lancashire, dilahirkan dengan menghidap sindrom Angelman, kecelaruan kromosom yang menyebabkan kesukaran belajar dan sentiasa tersenyum.
Penghidap sindrom itu menunjukkan perilaku riang, selalu tersenyum atau ketawa dan kelihatan begitu mudah gembira.

Sindrom itu begitu jarang dihidapi hinggakan kurang daripada 1,000 kes dilapor di Britain.

Ibu Elliot, Gale berkata: “Apabila kami bersedih, ketawa Elliot akan membantu kami melupakan masalah yang dihadapi. Anda hanya perlu melihatnya dan ketawanya akan membuat kami gembira semula.

“Sekiranya anda mempunyai anak, anda pasti mahu mereka gembira. Elliot sentiasa gembira.”

Menurutnya, satu-satunya masalah ialah apabila Elliot bermain dengan abangnya, Alex.

“Apabila Alex secara tidak sengaja disakiti Elliot, dia akan menangis. Tetapi Elliot akan terus ketawa. Ia merisaukan kerana kami tidak mahu Alex menyangka Elliot gembira apabila dapat menyakitinya,” kata Gale.

Gale, 41, dan suami, Craig, 34, hanya menyedari keadaan sebenar Elliot apabila dia berdepan dengan masalah makan ketika bayi.

“Saya tidak menyangka Elliot berdepan dengan masalah lebih besar. Saya mulanya menyangka dia menghadapi masalah makan,” kata Gale.

Pada minggu keenam pemeriksaan kesihatan, doktor berkata, Elliot kelihatan terlalu kurus dan merujuknya ke Hospital Royal Preston serta diperiksa oleh pakar pediatrik yang serta-merta mengarah kanak-kanak itu dimasukkan ke wad.

Ketika di hospital, kanak-kanak itu menjalani pelbagai ujian darah, imbasan MRI dan sinar-X. Mujur pakar pediatrik itu pernah berdepan dengan pesakit Sindrom Angelman dan menjalankan ujian darah ke atas Elliot.

“Saya mula bimbang apabila diberitahu dia perlu menjalankan ujian genetik itu.

“Kami benar-benar terkejut apabila keputusan ujian menunjukkan positif dan dimaklumkan dia menghidap Angelman. Saya tidak pernah mendengar mengenai penyakit itu sebelum ini,” kata Gale.

Pakar perubatan menggalakkan pasangan suami isteri untuk menjalankan penyelidikan mengenai penyakit itu di Internet.

“Ketika dalam perjalanan pulang, suami saya mencari maklumat mengenai sindrom Angelman menerusi telefon bimbitnya.

“Dia mula membaca mengenainya dan akhirnya saya menangis hingga terpaksa memberihentikan kereta di tepi jalan.

“Sukar untuk kami menerimanya kerana tidak banyak yang kami tahu mengenai sindrom itu.

Ibu bapa Elliot juga berkata, mereka melihat senyumannya dari sudut yang menggembirakan.

“Kami sentiasa menganggap dia sentiasa gembira. Kami tidak pernah memikirkan ia adalah kesan daripada simptom yang lebih serius,” kata Gale. - DM

Bakar teman wanita sebab cemburu



BANGKOK: Seorang lelaki yang cemburu, membakar teman wanitanya selepas mendapat tahu wanita itu menjalinkan hubungan dengan lelaki lain, semalam.
Polis menerima laporan mengenai seorang wanita yang diserang dan dibakar di kompleks apartmen di daerah Lat Krabang.

Thayarat (nama keluarga tidak didedahkan) 20, dihantar ke hospital oleh saudaranya. Doktor berkata, mangsa parah di mana 60 peratus tubuhnya melecur.

Menurut rakan mangsa, penyerangnya adalah bekas teman lelakinya, Eakpol Udom-mala, 19 yang mengancamnya selepas mendapat tahu mangsa menjalinkan hubungan dengan lelaki lain.

2 remaja dalam ‘Pembunuhan Facebook’ ditahan di pusat juvana



AMSTERDAM: Mahkamah mengarahkan dua remaja ditahan dua tahun di pusat tahanan juvana dan perlu menjalani terapi selama tiga tahun kerana mengarahkan pembunuhan seorang remaja perempuan selepas mereka bergaduh di Facebook.
Kes itu dikenali sebagai “Pembunuhan Facebook” di Belanda dan kini menyebabkan debat mengenai peranan media sosial dalam jenayah ganas.

Mangsa hanya dikenali sebagai Winsie, 15, ditikam hingga mati Januari lalu atas permintaan seorang remaja lelaki dan perempuan berusia 17 dan 16 tahun, waktu itu.

Winsie dan remaja perempuan itu bertengkar dan saling menghina satu sama lain di laman sosial itu selama berminggu-minggu - Reuters

Langgar suami tak mengundi



PHOENIX : Seorang wanita dari Arizona yang sedih dengan peilihan semula calon Parti Demokratik, Presiden Barack Obama, mengejar kemudian melanggar suaminya dengan kereta keluarga mereka di pinggir bandar Arizona Sabtu lalu kerana suaminya itu tidak mengundi dalam pilihan raya itu, kata polis, semalam.
Holly Solomon, 28 ditahan kerana melanggar suaminya, Daniel Solomon dan polis mengejarnya ketika suaminya itu masih tersepit di bawah kenderaan berkenaan.

Jurucakap Polis Gilbert, Sarjan Jesse Sanger berkata, Daniel, 36, berada di dalam kedaan kritikal dan kini dirawat di hospital tempatan dan dijangka selamat.

Daniel berkata, isterinya berang kerana “dia tidak berminat untuk mengundi” dalam pilihan raya presiden Selasa lalu. Holly percaya keluarganya akan susah sekiranya Obama menang untuk penggal ini.

Saksi berkata, pasangan itu bergaduh di tempat letak kereta dan pertengkaran terus memuncak.

Holly kemudian mengejar suaminya di tempat letak kereta itu dengan kereta sambil menjerit sementara Daniel cuba berlindung di belakang tiang lampu, kata polis.

Daniel dilanggar ketika cuba berlari ke jalan berdekatan. - Reuters

No comments:

Post a Comment