Tuesday, December 27, 2011

BILA CINTA SANGGUP DERHAKA PADA ALLAH...DENGAN MELANGGAR HUKUM2 ALLAH...

Jual harta demi cinta Mat Afrika

Oleh Rosyahaida Abdullah dan Rabi ‘Atul ‘Adawiyah Ismail
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Tidak semua wanita yang menjalin hubungan dengan warga Afrika atau lebih dikenali sebagai ‘Awang Hitam’ diberikan kemewahan, sebaliknya ada antara mereka yang papa gara-gara dikikis golongan licik berkenaan.
Presiden Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan dan Imam Malaysia (Sidim), Mohamed Hanafiah Abdul Malek (gambar) berkata, pihaknya sendiri pernah menerima kes membabitkan wanita yang kehilangan rumah dan harta benda lain akibat terpedaya dengan cinta palsu Awang Hitam.

Menurutnya, perkara itu jelas menunjukkan kesan negatif bakal dilalui mangsa yang tidak hanya terhad sebagai hamba seks mahupun pukul, sebaliknya wang ringgit juga mampu habis dikerjakan lelaki berkulit hitam itu.
“Dalam satu kes yang kita terima, seorang wanita warga emas sanggup menjual asetnya termasuk rumah hanya kerana terpedaya dengan janji manis Awang Hitam yang dikenali menerusi Internet. Lelaki itu konon akan berkahwin selepas wang yang mahu dilaburkan dalam perniagaan jongkong emas bernilai jutaan ringgit dipindahkan kepada wanita berkenaan.

“Ini yang kita risaukan kerana wanita terlalu cepat tertipu. Semua kegiatan Awang Hitam yang sudah dibongkar sepatutnya dijadikan iktibar supaya tiada lagi wanita tempatan tidak kira bangsa apapun terperangkap dengan tipu helah mereka,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, susulan kes berkenaan, beliau menasihatkan orang ramai khususnya wanita berhati-hati ketika berurusan dengan warga Afrika walau dalam apa keadaan sekalipun.

Sementara itu, Pakar Motivasi, Prof Izzi Ali menasihatkan wanita di negara ini tidak sewenang-wenangnya terpengaruh dengan limpahan kemewahan ditawarkan Awang Hitam berikutan punca wang itu masih belum jelas.

“Selidik dulu latar belakang mereka, jangan terlalu percaya dengan apa yang mereka katakan walaupun secara lahiriah ia nampak betul. Paling penting, berpegang pada agama supaya diri tidak mudah tergelincir lebih-lebih lagi ke lembah maksiat,” katanya.

Tawar gaji RM6,000 tonton aksi pelik



KAJANG: Gaji lumayan mencecah RM6,000 sebulan, sebuah kereta dan perbelanjaan harian ditanggung antara taktik penipuan digunakan seorang lelaki untuk memperdaya mangsanya.
Bakal pekerjanya hanya perlu menjadi teman membeli-belah dan paling mengejutkan perlu menonton aksi onaninya.

Penipuan berkenaan didedahkan seorang mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Rubi, 21, yang mendakwa didatangi lelaki ‘gila’ itu pertengahan November lalu sewaktu ingin membuat pembayaran tempat letak kereta di bandar Kajang.
Katanya, dia didatangi seorang lelaki berusia 40-an memperkenalkan dirinya sebagai Riduan, pemilik sebuah syarikat membekal perkhidmatan pekerja asing.

“Lelaki berkenaan memberitahu syarikatnya mencari pekerja dengan menawarkan gaji lumayan selain pelbagai insentif menarik.

“Pada mulanya, dia menawarkan kerja sebagai kerani dengan gaji permulaan RM1,200 sebulan,” katanya. Rubi berkata, dia pada mulanya berminat selain tugas diberikan boleh disiapkan di rumah tanpa perlu ke pejabat.

Menurutnya, melihat dia mula menunjukkan minat, lelaki berkenaan menambah gaji RM6,000 sebulan sebagai pembantu peribadi.

“Saya hanya perlu menemaninya membeli-belah selain menjadi teman untuk dia berbual. Namun, lelaki berkenaan mula bersikap pelik apabila memaklumkan saya perlu menemaninya melakukan onani,” katanya.
“Permintaan pelik lelaki berkenaan menyebabkan saya takut jika lelaki berkenaan bertindak lebih jauh dan membahayakan keselamatan,” katanya.

Katanya, melihat dari penampilan, lelaki terbabit tidak menampakkan imej sebagai seorang ahli korporat dan mungkin mempunyai agenda tersembunyi terutamanya kepada golongan wanita.

Bimbangkan keselamatan diri dan mahu pihak berkuasa mengambil tindakan, Rubi kemudian membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang.

Tipu suami kerana mahu berasmara Mat Bangladesh

ALOR SETAR: Seorang isteri sanggup menipu suaminya dengan menyatakan dia pulang ke kampung sempena cuti Krismas kelmarin, namun sebaliknya mengikut seorang lelaki warga Bangladesh untuk berasmara di sebuah hotel di Shahab Perdana sebelum dicekup berkhalwat.
Wanita berusia 49 tahun berasal dari Pulau Pinang dipercayai sudah mengenali pasangannya berusia 44 tahun itu yang bekerja di sebuah kilang di pulau berkenaan.

Bagaimanapun, perbuatan mereka dikesan ketika operasi khas sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) yang membuat pemeriksaan di hotel murah berkenaan jam 12.20 tengah malam.
Ketua Operasi Jaik, Mat Nasir Md Dali berkata, selepas pintu diketuk dan diberi salam, seorang wanita yang hanya berkemban kain batik membuka pintu terkejut sebelum merayu sambil meminta maaf berulang-kali ketika anggota mahu melakukan pemeriksaan.

Menurutnya, disebabkan curiga dengan perbuatan wanita itu, anggotanya kemudian memeriksa bilik berkenaan dan menemui seorang lelaki warga Bangladesh sedang tidur di tepi katil dengan memakai seluar pendek paras paha dan bersinglet.

“Hasil soal siasat mendapati pasangan berkenaan bukan suami isteri kerana wanita terbabit mengaku lelaki itu hanya rakannya yang datang dari Pulau Pinang dan menyewa di bilik hotel untuk bertemu.

“Wanita yang mempunyai anak lelaki tunggal berusia 23 tahun itu mengaku masih bersuami dan menipu suaminya yang dia pulang ke kampung, tetapi tidak menyangka dicekup berkhalwat, “ katanya.

Pasangan itu mendakwa datang ke bandar raya ini dengan menaiki bas sebelum menyewa di bilik hotel murah.

No comments:

Post a Comment