Wednesday, December 28, 2011

PERKARA SEX@LUCAH SERTA ZINA..BIASA AJE..NI KESAN DARI UNDANG2 ALLAH TIDAK UTAMAKAN...MAAFLAH KALAU KITA ANGGAP LEKEH...BERMAKNA KITA MEMPERLEKEH ALLAH JUA...

‘Geli Girl’ dah tak kisah

Oleh Hadzlihady Hassan
hadzlihady@hmetro.com.my

PENGAKUAN...Aida  berkongsi pengalaman kisah hidupnya sebagai ‘Geli Girl’ kepada wartawan Harian Metro.
PENGAKUAN...Aida berkongsi pengalaman kisah hidupnya sebagai ‘Geli Girl’ kepada wartawan Harian Metro.
GEORGETOWN: Mula menjaja tubuh untuk mendapatkan wang ketika masih bergelar siswi, nyata kerja terkutuk itu sukar ditinggalkan biarpun diri kini sudah menjadi graduan dan memiliki pekerjaan tetap.
Tanpa rasa malu, gadis hanya mahu dikenali sebagai Aida, 24, berkata jika dulu golongan sepertinya dikenali sebagai ‘Call Girl’ atau ‘Escort Girl’, kini lelaki yang menagih belaian manja mereka memberi gelaran baru iaitu ‘Geli Girl.’
“Apapun gelaran diberi dan biarpun seluruh tubuh kami diratah, kami tidak kisah kerana apa dicari hanyalah wang. Yang penting, orang tak tahu kegiatan saya dan saya juga berjaya menghabiskan pengajian di kolej,” katanya.

Aida berkata, walaupun sudah bekerja di sebuah syarikat swasta, dia masih aktif dalam kerja itu untuk menampung kos kehidupan kerana gaji diperoleh setiap bulan tidak mencukupi.


“Ibu bapa saya di kampung tak tahu saya melakukan kerja terkutuk ini kerana setiap bulan saya akan memberikan separuh wang gaji kepada mereka.

“Wang yang dapat hasil kegiatan Geli Girl saya tak bagi pada ibu bapa tapi saya gunakan untuk beli barangan berjenama dan pakaian untuk diri saya,” katanya.

Penyamun datang balik

Oleh Nurul Ekhwan Haque Fazlul Haque
ekhwan@hmetro.com.my

MUSNAH...sebahagian peralatan rumah hangus dibakar penyamun.
MUSNAH...sebahagian peralatan rumah hangus dibakar penyamun.
KAJANG: Selepas gagal menceroboh rumah ketiga, kumpulan penyamun yang membakar dua banglo di Bandar Rinching, di sini, awal pagi kelmarin, dipercayai datang semula ke lokasi itu untuk membalas dendam dengan membakar perabot dan almari di belakang rumah berkenaan, beberapa jam kemudian.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, mangsa, Ramli Mat Nor, 57, kerugian kira-kira RM3,000 apabila perabot dan almari yang diletakkan di belakang rumahnya musnah selain sebahagian atap rumah turut terbakar.
“Ketika itu saya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bercuti di selatan tanah air dan mengetahui kebakaran itu selepas dimaklumkan pembantu rumah yang juga baru pulang daripada bercuti,” katanya Harian Metro semalam melaporkan kejadian dua banglo dibakar selepas disamun dan penjenayah terbabit berbuat demikian dipercayai bagi menghapuskan bukti.

Jumlah kerugian membabitkan kedua-dua banglo berkenaan dianggarkan mencecah RM1 juta namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan berikutan tiada penghuni ketika insiden berlaku.


Selepas meninggalkan rumah kedua, kumpulan itu dilaporkan cuba memecah masuk ke rumah ketiga iaitu rumah milik Ramli yang terletak selang tujuh rumah dari lokasi pertama dan kedua.


Pelampung meletup

Oleh Ravale Savarinathan
am@hmetro.com.my

CEDERA...Alif terlantar di Hospital Teluk Intan selepas mengalami kecederaan akibat pelampung angin meletup.
CEDERA...Alif terlantar di Hospital Teluk Intan selepas mengalami kecederaan akibat pelampung angin meletup.
TELUK INTAN: Tiga pekerja sebuah syarikat pembinaan kapal cedera apabila pelampung angin yang digunakan untuk menggerakkan sebuah kapal tunda ke sungai tiba-tiba meletup.
Dalam kejadian jam 6 pagi semalam, semua mangsa dikatakan sedang membuat persiapan majlis ringkas pelancaran kapal tunda (tug boat) diberi nama Nautica Tanjung Puteri yang akan diturunkan ke Sungai Perak ketika air sungai pasang besar.
Tragedi itu menyebabkan salah seorang mangsa, Alif Raizan Azman, 26, cedera di kaki dan tangan sebelum dihantar mendapatkan rawatan kecemasan di Hospital Teluk Intan.

Dua lagi rakan mangsa yang dikenali sebagai Mizi dan Wan masing-masing berusia lingkungan 20-an dirawat sebagai pesakit luar di hospital yang sama.


Alif yang ditemui wartawan di hospital memberitahu tidak sedarkan diri sejurus letupan kuat berlaku beberapa meter darinya.

No comments:

Post a Comment