Wednesday, December 28, 2011

SEX..ZINA...BUNUH...TIPU..SAMUN DLL...MENJADI ANCAMAN KEHIDUPAN...APA TINDAKAN KITA..ADAKAH MASIH KEFAHAMAN LAMA...MENGEKALKAN UNDANG2 YANG TIDAK MENGERUNKAN PENJENAYAH...BAGAIMAN IA DIGANTUNG DIKHALAYAK RAMAI...BAGAIMANA HUKUMAN DALAM UNDANG2 ISLAM AGAR SERIK..TAKUT...MALU DAN NGERI...BUKAN GANTUNG HANYA ORANG TERTENTU SAJA YANG HADIR...

Tarian tiang unsur seks


KOMBINASI gambar rakaman menunjukkan beberapa aksi menjolok mata yang dilakukan gadis-gadis tempatan dan Siam di sebuah kelab malam di Pandan Perdana, Ampang Jaya awal pagi semalam. Seorang lelaki dilihat membawa bunga untuk dikalungkan pada leher penari tiang.



AMPANG JAYA - Siapa sangka sebuah kelab malam yang terletak di pinggir ibu kota menyajikan 'hidangan' yang menjolok mata apabila penari wanita tempatan dan asing yang berbikini bergabung tenaga demi menarik perhatian lelaki miang berkunjung ke situ saban malam.
Wanita-wanita tempatan dan Siam itu hanya memakai coli serta seluar dalam sebelum mempamerkan aksi-aksi yang dapat mencairkan lelaki.
Tempat beraksi pula sangat strategik kerana pemilik kelab menyediakan pentas dan tiang setinggi kira-kira tiga meter untuk membolehkan penari melakukan aksi panas yang akan mendapat sorakan pengunjung.
Lagi kuat sorakan, lagi ghairah si penari melakukan aksi-aksi menjolok mata hingga salah seorang daripada kira-kira 10 penari yang terlibat dipakaikan mahkota.
Bukan itu sahaja, penari yang mabuk dibuai alunan muzik rancak dan alkohol itu akan memanjat tiang berkenaan dengan aksi liuk-lentok untuk menggoda pengunjung memberikan mereka kalungan bunga.
Mereka yang memperoleh kalungan bunga kemudian akan melayan pelanggan yang sudi menghadiahkan mereka kalungan tersebut.
Kalungan bunga itu kemudian akan dihantar semula ke kaunter bayaran untuk dijual kembali kepada pelanggan yang berminat dengan aksi gadis-gadis berusia lingkungan 20 dan 30-an tersebut pada babak seterusnya.
Bagaimanapun, untuk mengurangkan perhatian pihak berkuasa, pemilik kelab bijak mengaturkan rancangan dengan menselang-selikan persembahan ala pat-pong di Thailand tersebut dengan persembahan live band.
Walaupun persembahan muzik itu agak membosankan buat pengunjung tetapi ia memberi ruang kepada penari melayan pelanggan dan mengumpul tenaga untuk aksi seterusnya.


Peniaga warung tanggung hutang RM600,000


FARIDAH menunjukkan salinan laporan polis dan notis amaran syarikat Court Malaysia Sdn. Bhd. membabitkan hutang tertunggak lebih RM15,000 di Pasir Puteh semalam.



PASIR PUTEH - Seorang peniaga warung makan yang berpendapatan hanya sekitar RM1,500 sebulan kini terpaksa menanggung hutang berjumlah lebih RM600,000 ekoran maklumat peribadinya didakwa telah disalahgunakan oleh pihak ketiga.
Faridah Muhamad, 45, dari Kampung Padang Pak Amat di sini mendakwa, hutang tersebut membabitkan pinjaman yang dibuat pihak terbabit dari sebuah syarikat barangan kelengkapan rumah dan enam institusi kewangan tempatan.
Dakwanya, dia tidak menolak kemungkinan kegiatan tersebut turut melibatkan kakitangan institusi kewangan terbabit kerana meluluskan pinjaman tanpa sebarang dokumen perjanjian yang ditandatangani beliau.
"Bebanan hutang itu mula terbongkar apabila permohonan saya untuk mendapatkan pinjaman mikro perniagaan daripada sebuah bank di Pasir Puteh gagal disebabkan hutang bagi pembelian enam buah kereta melibatkan enam buah bank perdagangan tempatan.
"Bank berkenaan menunjukkan senarai nama beberapa buah bank yang menyenarai namanya sebagai pemiutang tegar, namun, sehingga kini saya belum menerima sebarang surat notis yang berkaitan kecuali surat dari syarikat guaman yang mewakili Court Malaysia Sdn. Bhd.
"Surat berdaftar syarikat guaman itu bertarikh 21 November 2011 memberi notis amaran meminta saya melunaskan hutang tertunggak sebanyak RM15,204.02 dalam kadar segera sebelum tindakan mahkamah diambil," katanya ketika ditemui semalam.
Faridah memberitahu, notis amaran itu diperolehinya ketika pulang ke rumah ibunya di Manek Urai, Kuala Krai pada 23 Disember lalu dan ekoran itu dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPPD) Pasir Puteh kelmarin selepas mendakwa menjadi mangsa penipuan.


Suspek kes samun, bakar rumah diberkas


TUN HISAN (kiri) menunjukkan pedang hiasan yang dirampas daripada empat lelaki pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Polis menahan 21 lelaki berhubung kejadian samun dan bakar di sekitar Kajang sejak beberapa bulan lalu sehingga mencetuskan kebimbangan dalam kalangan penduduk di daerah tersebut.
Kesemua suspek ditahan secara berasingan selepas polis menerima 13 laporan mengenai kejadian samun dan bakar di kawasan Kajang, Semenyih dan Beranang sejak 28 Mei lalu.
Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, pada Isnin lalu, pihaknya menahan empat lelaki berusia 16 hingga 34 tahun dipercayai terlibat dalam kes sama.
“Dalam tangkapan pertama pada pukul 10 pagi, kita memberkas dua remaja lelaki berusia 16 dan 18 manakala dua lagi suspek ditahan pada pukul 12 tengah hari dan 4 petang.
“Bersama suspek-suspek, kita merampas beberapa barangan termasuk senjata iaitu pedang hiasan, kamera dan jam tangan,” kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.
Menurut Tun Hisan, polis sedang mencari saki-baki anggota kumpulan itu yang masih bebas.


Siswazah Indonesia ke tali gantung


MAGGIE dibawa keluar dari Mahkamah Alor Setar, Kedah semalam selepas dijatuhi hukuman gantung sampai mati.


ALOR SETAR – Seorang siswazah sebuah universiti dari Indonesia menangis teresak-esak apabila dia dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas didapati bersalah mengedar sebanyak 841.63 gram dadah di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Bukit Kayu Hitam dekat sini pada tahun lalu.
Pesuruhjaya Kehakiman, Mohd. Zaki Abdul Wahab menjatuhkan hukuman itu ke atas Maggie Taissya Olyvia, 27, setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah terhadap tertuduh rakyat Indonesia itu.
Gadis itu yang merupakan siswazah jurusan perbankan dan pernah bekerja sebagai pegawai pemasaran di Jakarta disabitkan bersalah atas tuduhan mengedar sebanyak 656.15 gram heroin dan 185.48 gram monoacetylmorphines.
Kesalahan itu didakwa dilakukan di Kompleks CIQ Bukit Kayu Hitam dekat sini pada pukul 12.15 tengah hari pada 20 September 2010.
Maggie dituduh mengikut Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39B(2) akta sama yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.
Mohd. Zaki ketika menjatuhkan hukuman berkata, dalam keterangan pembelaan, tertuduh mengaku mengetahui kewujudan sampul berisi dadah yang disembunyikan di dalam satu bahagian beg dibawanya tetapi tidak tahu jenis dadah tersebut.


Polis masih buru kekasih Rozana




SHAH ALAM – Polis merakam keterangan empat orang yang terdiri daripada rakan-rakan dan ahli keluarga seorang kerani bank, Rozana Mohd. Yusak (gambar) yang mati dengan 15 kesan tikaman di sebuah rumah kedai di Desa Kepong di sini pada 21 Disember lalu.
Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, melalui keterangan keempat-empat individu itu, polis menyiasat motif pembunuhan mangsa sama ada disebabkan cemburu atau lain-lain.
“Kita belum kenal pasti motif pembunuhan mangsa tetapi menolak mangsa dibunuh selepas dirogol.
“Laporan bedah siasat menemui 36 kesan kecederaan termasuk luka-luka di seluruh tubuh mangsa,” kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.
Menurut beliau, polis kini mengesan seorang lelaki disyaki teman lelaki Rozana bagi membantu siasatan kes tersebut.
Lelaki berusia lingkungan 20-an itu dicari selepas polis menemui satu dokumen di dalam rumah mangsa.
Difahamkan polis telah merampas sebuah motosikal yang dipercayai milik teman lelaki Rozana, 35.



Bandar lengang kerana keganasan dadah



GAMBAR yang dirakamkan pada 21 Disember lalu menunjukkan kereta diletakkan di sebuah rumah di bandar Ciudad Juarez yang lengang.



CIUDAD JUAREZ, Mexico - Ribuan penduduk telah meninggalkan bandar ini ekoran kejadian keganasan dadah yang kerap berlaku.
Dalam tempoh empat tahun, lebih 10,000 kejadian pembunuhan telah berlaku di bandar ini.
Bandar itu turut dikenali sebagai ibu kota jenayah Mexico yang terletak di sempadan Texas, Amerika Syarikat.
Ia kerap menjadi pertempuran melibatkan kumpulan-kumpulan pengedar dadah. - Agensi

No comments:

Post a Comment