Friday, December 30, 2011

MATI DENGAN DAHSYAT...BUANG ANAK SEBAB ZINA..MATI SEBAB DIRAGUT...MATI DILANGGAR SEBAB MABUK...NI KESAN TAK DIJALANKAN HUKUM ALLAH@HUDUD...NAK TUNGGU APA LAGI BARU NAK LAKSANAKAN...TUNGGU SAMPAI ALLAH TERLALU MURKA KE...JANGAN BUAT MUNGKAR DALAM MENYAMBUT 2012...APA KATA MUFTI2...JIKA DISAMBUT DENGAN ACARA2 MAKSIAT

Rozana mati angkara samun



TIGA lelaki yang ditahan bagi membantu siasatan kes pembunuhan Rozana berjalan keluar dari Mahkamah Majistret Selayang, Gombak semalam.



KUALA LUMPUR – Kes pembunuhan seorang kerani bank, Rozana Mohd. Yusak yang ditemui mati dengan 15 tikaman minggu lalu memasuki episod baharu apabila polis dapat menahan tiga lelaki semalam bagi membantu siasatan kes yang bermotifkan samun itu.
Suspek-suspek berusia di antara 19 dan 22 tahun itu ditahan dalam dua serbuan di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Pantai Ria, Lembah Pantai di sini manakala seorang lagi suspek diberkas di Kampung Dato’ Keramat.
Sumber memberitahu, siasatan awal mendapati ketiga-tiga suspek datang ke rumah Rozana untuk menyamun wang serta barangan peribadi mangsa pada hari kejadian.
Bagaimanapun, katanya, ketika itu hanya dua daripada suspek naik ke rumah mangsa manakala seorang lagi menunggu di bawah.
“Maklumat yang kita dapat mengatakan salah seorang suspek berumur 19 tahun yang merupakan teman lelaki mangsa bercadang mencuri wang serta komputer riba mangsa untuk dijual kepada rakannya yang berusia 22 tahun. Jenayah itu hendak dilakukan ketika mangsa sedang tidur.
“Bagaimanapun, mangsa yang tersedar cuba menghalang perbuatan teman lelakinya sebelum berlaku pergaduhan. Keadaan kemudian menjadi tegang menyebabkan salah seorang suspek menikam mangsa bertubi-tubi dengan pisau,” katanya.


Penari tiang kian terdesak


ANGGOTA polis menahan seorang GRO yang cuba melarikan diri selepas menyedari kelab malamnya diserbu.



KUALA LUMPUR - Penari-penari tiang berunsur seks di kelab malam di sekitar Lembah Klang mungkin boleh memikirkan 'kerjaya' lain ekoran pihak berkuasa secara berterusan menyerbu premis-premis tersebut selepas pendedahan Kosmo! mengenai kegiatan itu di Pandan Perdana, Ampang Jaya Khamis lalu.
Terbaharu, sepasukan pegawai dan anggota polis dari Cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur menggempur sebuah pub di Taman Maluri di sini yang turut menyajikan tarian tiang berunsur seks kepada pengunjung pada pukul 1.45 pagi.
Dalam serbuan itu, polis menahan seramai 55 pegawai perhubungan pelanggan (GRO) tempatan yang disyaki pelayan dan penari tiang berpakaian seksi berusia di antara 17 dan 40 tahun. Mereka ditugaskan untuk melakukan aksi mengghairahkan di pub itu.
Turut ditahan ialah 65 pelanggan termasuk seorang remaja perempuan berusia 17 tahun sebelum dibebaskan sebaik polis berpuas hati dengan keterangan masing-masing.
Seperti di kelab malam di Pandan Perdana, pelanggan di pub berkenaan yang berminat dengan mana-mana penari boleh membeli kalungan bunga, mahkota atau jubah khas pada harga di antara RM20 dan RM1,000 untuk diberikan kepada gadis-gadis yang berkenan di hati.
Layanan istimewa pula menanti pelanggan yang memberikan tiga barang itu kepada penari.
Modus operandi tersebut kelihatan hampir sama di setiap premis yang menawarkan perkhidmatan gadis penari tiang dan ia mendapat sambutan hangat pengunjung.
Pegawai Turus D7 Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Azman Mohd. Isa berkata, pub tersebut beroperasi sejak tiga tahun lalu dan disyaki turut menyediakan perkhidmatan seks kepada pelanggan


Ahli perniagaan didakwa tipu NFC RM1.755 juta


WAJAH Shamsubahrin ketika keluar
dari Mahkamah Sesyen, Kuala Lumpur
semalam.


KUALA LUMPUR - Ahli perniagaan, Datuk Shamsubahrin Ismail semalam mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas dua pertuduhan menipu Pengarah National Feedlot Corporation (NFC), Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail (gambar kecil), membabitkan jumlah RM1.755 juta.
Beliau membuat pengakuan itu ketika pertuduhan dibacakan kepadanya di hadapan Hakim Ahmad Zamzani Mohd. Zain petang semalam.
Ahmad Zamzani membenarkan Shamsubahrin, 45, dari Bukit Jelutong, Shah Alam, diikat jamin sebanyak RM300,000 dengan seorang penjamin dan pasportnya diserahkan kepada mahkamah.
Beliau menetapkan 31 Januari depan untuk sebutan semula kes.
Bagi pertuduhan pertama, Shamsubahrin didakwa menipu Mohamad Salleh iaitu dengan sengaja menjanjikan suatu perkhidmatan rundingan dan nasihat bertujuan memperdayakannya sehingga mendorong Mohamad Salleh bersetuju membayar wang perkhidmatan kepadanya.
Ketua Pegawai Eksekutif Samsubahrin Resources Sdn. Bhd. itu didakwa melakukan kesalahan tersebut di sebuah restoran di Bukit Tunku di sini pada 6 petang 20 November lepas.
Bagi pertuduhan kedua pula, Shamsubahrin didakwa menipu Mohamad Salleh dengan memperdayanya hingga mendorong Pengarah NFC itu menyerahkan cek-cek berjumlah RM1.755 juta.


Didera ibu angkat



KESAN lebam yang terdapat pada perut mangsa (gambar kecil) ketika ditemui di Alor Setar semalam.



ALOR SETAR - Penderitaan seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun yang dipercayai didera ibu angkatnya sejak empat bulan lalu berakhir apabila dia diselamatkan polis Rabu lepas.
Perkara itu terbongkar selepas seorang jiran membawa mangsa ke Hospital Sultanah Bahiyah di sini untuk diperiksa selepas mendapati badan dan mata kiri kanak-kanak itu lebam-lebam. Lebih tragis kemaluan kanak-kanak itu mempunyai kesan torehan.
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd. Jan memberitahu, sebelum kejadian, mangsa ditinggalkan ibu angkatnya untuk dijaga oleh jiran di Taman Derga Jaya, Jalan Datuk Kumbar di sini pada pukul 4.30 petang Rabu lalu.
Katanya, wanita itu meninggalkan mangsa sementara di situ kononnya kerana hendak ke Kelantan.
"Jiran mangsa yang berusia 39 tahun kemudian terperanjat apabila menemui kesan lebam dan torehan pada badan mangsa ketika hendak memandikannya sebelum membawanya ke hospital.
"Polis kini mencari ibu angkat mangsa berusia lingkungan 30-an bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-Kanak," katanya.


18 penduduk rugi



NAIN menunjukkan televisyen dan kipas angin yang rosak ekoran arus elektrik berlebihan di rumahnya di Kampung Merbau 9, Pedas semalam.



REMBAU – Seramai 18 penduduk di Kampung Merbau 9, Pedas dekat sini mengalami kerugian selepas pelbagai barangan milik mereka rosak ekoran kejadian arus elektrik berlebihan pada 25 Disember lalu.
Antara barangan tersebut termasuklah televisyen, mesin basuh, peti sejuk, kipas angin, radio dan lampu.
Seorang penduduk, Haziah Muhamad, 40, mendakwa, dia menyedari kejadian itu kira-kira pukul 3 petang apabila kipas siling di rumahnya berputar dengan laju secara tiba-tiba serta mengeluarkan bunyi berdengung.
“Tidak lama selepas itu saya mendengar bunyi letupan kecil diikuti beberapa peralatan di rumah saya berhenti berfungsi dan mengeluarkan asap serta bau hangit.
“Saya anggarkan kerugian mencecah ribuan ringgit kerana peralatan elektrik seperti televisyen, kipas, lampu dan mesin basuh rosak dan tidak boleh digunakan lagi,” katanya di sini semalam.
Suri rumah itu berkata, dia kemudian dimaklumkan bahawa beberapa jirannya turut mengalami nasib yang sama.


Konsert Ambang 2012 di Dataran Merdeka



Najwa



KUALA LUMPUR - Institusi perbankan terkemuka, AmBank Group (AmBank) akan menganjurkan sambutan tahun baharu 2012 di sini malam ini.
Sambutan yang dikenali sebagai Konsert Ambang 2012 itu akan diadakan di Dataran Merdeka di sini bermula pada pukul 8 malam hingga 12 tengah malam.
Pengunjung konsert akan dihiburkan dengan pertunjukan bunga api tepat jam 12 tengah malam sebagai menandakan ketibaan tahun baharu.
Konsert itu bakal menampilkan barisan artis popular seperti Datuk M. Nasir, Mizz Nina, Jamal Abdillah, Awie, Faizal Tahir, Hujan One Nation Emcees, Hillary Ng, Malique, Najwa Latiff, Desiree Tan dan Sabhi Saddi.
Majlis yang sama dijangka turut dihadiri Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik dan Pengerusi AmBank, Tan Sri Azman Hashim
Ia akan disiarkan secara langsung di TV2 bermula jam 9.30 malam sehingga 1 pagi.

No comments:

Post a Comment