Wednesday, December 28, 2011

MUHASABAHLAH DIRI...BEGINI KEGIATAN..SEX..ZINA...PELACUR...MINUM ARAK...BERBAGAI JENAYAH...ADAKAH KITA MASIH TAK MAU LAKSANAKAN HUKUM ALLAH...MEMANG KITA MENCARI NAHAS DIDUNIA DAN DIAKHIRAT..NI SEMATA2 SIFAT SOMBONG DAN DEGIL KITA...KEPADA ALLAH SWT..MEMANG ORANG MACAM INI LAYAK MASUK DALAM NERAKA ALLAH SWT

Berkecai dikisar mesin

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Mohd Husni Mohd Noor
am@hmetro.com.my

RAGUT NYAWA...mesin pengisar tandan kelapa sawit yang meragut nyawa Suhaimi.
RAGUT NYAWA...mesin pengisar tandan kelapa sawit yang meragut nyawa Suhaimi.
TAIPING: “Saya tak sanggup lihat mayatnya yang berkecai. Muka dan semua tubuhnya termasuk tulang hancur, malah tempurung kepala juga pecah,” kata rakan Suhaimi Mohammad Ariffin, 36, yang maut dalam keadaan ngeri selepas tergelincir ke dalam mesin pengisar tandan kelapa sawit, semalam.
Rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad, 32, berkata kejadian berlaku pada jam 10.20 pagi di kilang kelapa sawit di Kampung Padang Gajah di sini, ketika mangsa melakukan tugas mencuci sisa tandan kelapa sawit pada mesin pengisar berkenaan.
Menurutnya, ketika kejadian dia berada tidak jauh dari mesin itu sebelum terdengar bunyi kecoh di kawasan mangsa bertugas.

Sejurus bergegas ke situ, Ahmad mendapati empat pekerja warga Nepal sedang mengerumuni mesin pengisar itu yang berfungsi mengasingkan tandan dan buah kelapa sawit sambil memberitahu mangsa terperosok di dalamnya.


“Ketika itu baru saya sedar Suhaimi sudah tidak bernyawa serta bermandi darah di dalam mesin berkenaan. Saya pelik bagaimana kejadian itu boleh berlaku kerana biasanya suis mesin akan ditutup ketika kerja mencuci dilakukan,” katanya.


Jubah bayaran ke ranjang

Oleh Asmah Rusman
asmah@hmetro.com.my

BERKAS...sebahagian GRO ditahan di sebuah pusat hiburan di Pudu, semalam.
BERKAS...sebahagian GRO ditahan di sebuah pusat hiburan di Pudu, semalam.
KUALA LUMPUR: Pemakaian jubah berwarna kuning, biru dan keemasan kepada pelayan pelanggan (GRO) paling cantik dan menawan serta pandai menari seksi di tiang dengan berbikini menjadi tarikan terbaru pelanggan ke pusat hiburan di sekitar ibu kota.
Bagaimanapun, pelanggan perlu membayar RM1,000 sebelum berhak menyarungkan jubah itu kepada GRO yang turut ditabalkan sebagai ‘Queen of the Night’ dan sebagai balasan, GRO berkenaan menjadi milik pelanggan terbabit untuk dibawa ke ranjang.
Taktik terbaru itu terbongkar selepas sepasukan polis Bahagian Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat ( D7 ), Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) menyerbu sebuah pusat hiburan haram di bangunan Menara PGRM di sini, awal pagi semalam.

Dalam serbuan kira-kira 2 pagi itu, seramai 37 wanita tempatan serta seorang warga Vietnam dipercayai pelacur ditahan ketika sibuk melayan pelanggan masing-masing.


Pegawai Turus D7 IPKKL, Deputi Superintendan Azman Mohd Isa berkata, semua yang ditahan berusia antara 17 hingga 50 tahun.


Kereta meletup

Oleh Mohamad Naufal Mohamad Idris
am@hmetro.com.my

TUNGKUS-LUMUS...anggota bomba berusaha memadamkan kebakaran pada kereta mangsa.
TUNGKUS-LUMUS...anggota bomba berusaha memadamkan kebakaran pada kereta mangsa.
KESAKITAN...Hailani sedang menunggu ketibaan ambulans.
KESAKITAN...Hailani sedang menunggu ketibaan ambulans.
SHAH ALAM: “Sebaik berhenti dan belum sempat kami keluar daripada kereta, tiba-tiba kereta kami meletup dan terbakar. Dalam keadaan panik dan terkejut, saya terus berlari meminta pertolongan,” kata Mohd Hailani Pangat, 43, yang melecur teruk di lengan kiri dan leher apabila kereta dinaiki bersama rakan tiba-tiba terbakar di pekarangan tempat meletak kenderaan di Stadium Shah Alam, di sini, semalam.
Dalam kejadian itu dia bersama Shamsuddin Muhammad, 40-an, berhenti seketika di kawasan itu apabila terdengar bunyi pelik di bahagian enjin kereta yang dinaiki mereka.
Menurutnya, sebaik cuba keluar dari kereta, kenderaan itu tiba-tiba meletup dan terbakar menyebabkan mereka disambar api.

Mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, untuk rawatan kecemasan.


Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam, Muhamad Hisham Sidek, berkata, sebuah jentera bersama lima anggota dan seorang pegawai dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan jam 3.27 petang.

No comments:

Post a Comment