Monday, February 27, 2012

BILA HUKUM ALLAH DIABAI...KESANNYA KITA TANGGUNG SENDIRI...KITA TAK MALU MENOLAK HUKUM ALLAH SWT...TANDA AKHIR ZAMAN KITA BOLEH LIHAT ORANG BERZINA DIKHALAYAK RAMAI...DAN SEKARANG BANYAK BERLAKU...MALAH DIRAKAM DAN BOLEH TONTON BILA2 MASA..KITA MEMANG DAH JADI MAKHLUK YANG TAK SEDAR DIRI..TAK INGAT MATI...TAK INGAT NERAKA LAGI...PANDAI SEBENARNYA BODOH...DITAMBAH DEGIL

Isteri Jimmy tuntut hadanah
Wartawan Sinar Harian
28 Februari 2012
Isteri Jimmy tuntut hadanah
SHAH ALAM - Hakim Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam, menetapkan 30 April depan sebagai tarikh bicara kes tuntutan hadanah (hak penjagaan anak) pasangan kontroversi, Jimmy Shanley Norjahan Salleh dan isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy.

Hakim Mawardi Che Man, menetapkan tarikh berkenaan selepas Jimmy, selaku defendan, menyerahkan afidavit jawapan terhadap tuntutan hadanah yang difailkan isterinya itu.

Bagaimanapun, Mawardi memerintahkan pihak Jimmy, yang diwakili peguam Mohd Noor Aizan Md Idrus, me­ngemukakan keterangan bagi menyokong dakwaan berkenaan isu kelayakan Nursuhaila yang dipertikainya.

“Isu penjagaan anak ini sebenarnya mudah dari segi undang-undang Islam dan hukum syarak. Selagi anak itu bawah umur, hak penjagaan memang di bawah ibunya.

“Namun, memandangkan defendan menimbulkan isu kelayakan si ibu dalam afidavit balasan, maka arahkan defendan memasukkan keterangan serta bukti untuk menyokong jawapannya itu.

“Sekiranya plaintif (Nursuhaila) mahu menjawab keterangan itu, saya benarkan dalam tempoh 14 hari dari tarikh akan datang dan jika tidak ada jawapan kita terus tetapkan tarikh untuk hujahan,” katanya.

Mohd Noor Aizan ketika ditemui di luar mahkamah mengesahkan tuntutan hadanah itu difailkan Nursuhaila terhadap Jimmy pada 18 Oktober 2011.

Nursuhaila dilihat berada di premis mahkamah berkenaan, tetapi tidak masuk dalam kamar ketika kes itu disebut. Hanya peguamnya, Sa’adiah Din, yang hadir mewakilinya dalam prosiding.
Aksi terlampau tepi surau
IZWAN ROZLIN
28 Februari 2012
aksi terlampau
KOTA DAMANSARA - Tindakan sepasang pelajar asing membuat hubungan seks di dalam kereta di tepi sebuah surau di Seksyen 6, kelmarin mengundang kemarahan penduduk setempat.

Perbuatan tidak senonoh pasangan warga Afrika disedari oleh seorang ahli jawatankuasa surau yang kebetulan melalui blok rumah yang menempatkan asrama pelajar sebuah kolej kira-kira jam 10 pagi.

Kelakuan tersebut menyebabkan penduduk berang dan bertindak memancitkan tayar kereta tersebut.

Ahli Jawatankuasa Surau An-Nur Flat Gugusan Seroja, Harun Ali berkata, dia sangsi selepas melihat kereta Myvi berwarna putih di letakkan di parkir blok berkenaan bergoyang.

“Bila saya pergi lihat di tingkap kereta terbabit, saya lihat pasangan warga Afrika sedang melakukan hubungan seks di belakang kereta,” katanya.
Saji pelanggan video lucah
Wartawan Sinar Harian
26 Februari 2012
Saji pelanggan video lucah
KAJANG - Seramai lapan tukang urut warga Thailand dicekup dalam dua operasi berasingan, selepas dikesan menawarkan bukan sahaja perkhidmatan seks kepada pelanggan, malah turut menyediakan tayangan video lucah sebagai tarikan untuk memastikan premis kekal laris.

Dalam serbuan pertama, polis menyerbu sebuah pusat rawatan kesihatan terletak di tingkat dua Plaza Perdana, Taman Sepakat Indah, kira-kira jam 9.30 malam, kelmarin dan menahan empat wanita warga Thailand bekerja sebagai tukang urut di premis terbabit.

Siasatan menunjukkan empat wanita berusia 32 hingga 45 tahun itu menawarkan urutan serta khidmat seks dengan menyajikan tayangan­ video lucah dipercayai untuk merangsang pelanggannya.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, pemeriksaan ke atas premis menemui kondom dan pelbagai jenis cakera padat digital (DVD) lucah dipercayai sebagai bahan tontonan untuk pelanggan.

“Dalam serbuan sama, kita tahan seorang lelaki tempatan yang merupakan penjaga premis serta dua pelanggan berusia 30-an. Pemeriksaan lanjut mendapati wanita asing itu menjalankan kegiatan haram terbabit sejak sebulan lalu dan mengenakan bayaran RM150 sehingga RM200 kepada pelanggan yang ingin mendapatkan khidmat seks,” katanya.

Beliau berkata, premis dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV) itu, tidak mempunyai lesen sah untuk beroperasi, manakala siasatan terhadap empat wanita terbabit mendapati mereka menyalahgunakan pas lawatan sosial.
Sementara itu, dalam operasi berasingan, Ab Rashid berkata, sepasukan anggota polis juga dari Bahagian Siasatan Jenayah Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang menyerbu sebuah rumah urut di Batu 11 di sini, yang dikesan turut menjalankan kegiatan tidak bermoral.

Menurutnya, empat tukang urut warga Thailand berusia 30-an itu ditahan bersama seorang penjaga premis tempatan.

“Hasil soal siasat awal mendapati rumah urut terbabit juga tidak memiliki lesen sah dan baru beroperasi hampir dua bulan,” katanya.

Beliau berkata, operasi berterusan akan dilakukan bagi menyekat kegiatan tidak bermoral ini.
22 kereta mewah ditemui semula
HASNIZA HUSSAIN
28 Februari 2012
22 kereta mewah ditemui semula
SHAH ALAM - Polis Diraja Malaysia (PDRM) merampas 22 kereta mewah bernilai kira-kira RM3 juta, dilaporkan hilang sejak tiga tahun lalu dan dikesan diseludup ke Singapura.

Menurut sumber polis, kegiatan itu dipercayai didalangi rakyat tempatan dan dapat disekat polis Singapura yang kemu­diannya memaklumkan kepada PDRM.

Beliau berkata, sebaik menerima maklumat, sepasukan anggota dari Bahagian Risikan/Operasi Jenayah (D4) Bukit Aman dengan bantuan Interpol terus ke Singapura menjalankan siasatan, 21 Februari lalu.

Menurutnya, semua kereta itu dibawa masuk ke Malaysia Khamis lalu, setelah mengenal pasti kenderaan terbabit adalah kenderaan dicuri di negara ini.

Beliau berkata, siasatan awal menunjukkan semua kenderaan itu diseludup ke Singapura sebelum dijual ke pasaran luar seperti Dubai, Emiriah Arab Bersatu dan Afrika Selatan.

“Kereta dirampas adalah 12 Toyota Camry, Toyota Hilux (4), Honda Accord (2), BMW (2), Toyota Rush (1) dan Toyota Fortuner (1).

“Kebanyakan kereta dirampas dikenal pasti hilang di Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Johor dan Melaka,” katanya.

Timbalan Pengarah D4 Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah mengesahkan perkara itu.
Huawei perkenal telefon pintar terpantas

27 Februari 2012
KUALA LUMPUR - Dengan cip empunya Huawei quad-teras dan sistem pengurusan kuasa Huawei, sebuah pembekal penyelesaian maklumat global komunikasi (ICT) terkemuka, hari ini memperkenalkan telefon pintar quad-teras terpantas di dunia, Huawei Ascend D quad.

Diberi kuasa oleh pemproses K3V2 quad-core 1.2GHz/1.5GHz Huawei, dan menawarkan reka bentuk yang paling padat di kalangan telefon pintar 4.5-inci, Ascend D quad memperluaskan kemungkinan kepada pengguna dengan sistem operasi Android 4.0 dan sistem pengurusan kuasa hak milik Huawei yang menyediakan sehingga 30% penjimatan tenaga.

"Kami telah mendengar permintaan rakyat daripada telefon pintar: kelajuan, jangka hayat bateri, keupayaan visual dan audio berkualiti tinggi, dan padat, telefon bimbit yang ringan. Huawei Ascend D quad melebihi jangkaan ini," kata Richard Yu, Pengerusi Peranti Huawei.

"Pada bulan Januari di Pertunjukan Elektronik Pengguna di Las Vegas, kami telah mencapai satu rekod dunia untuk telefon pintar paling nipis di dunia dengan Huawei Ascend P1 S.

"Kami berasa bangga untuk sekali lagi memperkenalkan julung kali dengan Ascend D quad, telefon pintar terpantas, di Kongres Dunia Mudah Alih 2012," katanya.

Ascend D quad merupakan dinamo hiburan dengan skrin sentuh 4.5-inci 720P berdefinisi tinggi, dan pemproses grafik warna sebenar 32-bit paling kuat industri.

Skrin IHPR 330 menyediakan paparan jernih walaupun di bawah cahaya matahari secara langsung, dilengkapi dengan 5.1 Bunyi Surround Dolby dan teknologi suara Penonton earSmart (TM) untuk pengalaman yang cemerlang di
seluruh deria.

Kamera menghadap belakang 8-megapiksel BSI, kamera menghadap hadapan 1.3 megapixel, dan video HD 1080p penuh dengan keupayaan penangkapan dan main semula membolehkan anda merakam detik-detik istimewa anda dengan lebih
jelas, lebih diperkaya.

Ascend D quad datang dengan bateri 1800mAh, yang mampu bertahan selama satu hingga dua hari dengan penggunaan biasa.

Kehebatan telefon pintar dipertingkatkan oleh teknologi pengurusan kuasa proprietari Huawei Device yang menyediakan hayat bateri lebih panjang sehingga 30% berbanding dengan purata industri dengan menyesuaikan penggunaan kuasa mengikut keperluan penggunaan.

Ia juga memastikan prestasi chipset dan kecekapan yang lebih tinggi dengan mengekalkan suhu cip rendah.

Berukuran 64mm sempit dan 8.9mm nipis, Ascend D quad adalah bukti bahawa perkara baik yang datang dalam pakej kecil. Dengan bingkai ultra-nipis, ringan dan skin sentuh 4.5-inci telefon pintar padat, seolah-olah hilang ke tepi, mewujudkan rasa "infiniti" dan membenarkan sebuah badan yang luar biasa sempit.

Di samping reka bentuk perkakasan inovatif, Ascend D quad juga mempunyai reka bentuk perisian yang cemerlang. Sebagai tambahan kepada sistem operasi Android 4,0 Ascend D quad mengoptimumkan pengalaman pengguna, memastikan lebih mudah digunakan.

Sebagai sebahagian daripada siri Ascend D, Huawei juga telah memperkenalkan Ascend D quad XL dan telefon pintar Ascend D1. Ascend D quad XL dilengkapi dengan satu bateri 2500mAh yang menyediakan dua hingga tiga hari penggunaan biasa. Dengan spesifikasi sama dengan Ascend D quad, Ascend D quad XL berukuran 10.9 mm nipis. D1 Ascend berfungsi pada CPU 1.5 GHz dwi teras dan mempunyai bateri 1670mAh.

Siri Ascend D quad akan boleh didapati di China, Australia, Eropah, Asia Pasifik, Amerika Utara dan Selatan, dan Timur Tengah pada S2 2012. D1 Ascend akan boleh didapati dalam pasaran di atas dari bulan April 2012.


Mengenai Huawei Device

Huawei Device percaya bahawa semua orang boleh menjadi pusat maklumat dan bahawa dunia akan menjadi tempat lebih baik jika halangan akses dan maklumat terurai.

Suite kukuh telefon bimbit, peranti jalur lebar mudah alih dan peralatan di rumah adalah bukti kepada fokus Huawei Device terhadap pelanggan dan komitmen untuk menyediakan pengalaman internet mudah alih yang mesra pengguna melalui inovasi berterusan.

Berdasarkan lebih daripada dua dekad kejayaan dalam industri maklumat dan komunikasi, dan yang mempunyai kepakaran saluran kami sendiri, keupayaan operasi dan sumber rakan kongsi global, Huawei Device berubah dari sebuah syarikat yang menjual berjuta-juta peranti dalam satu transaksi kepada perniagaan besar, kepada jenama "Perniagaan ke-Orang" (B2P) yang juga menjual peranti individu secara terus kepada berjuta-juta orang. Pada akhir 2011, Huawei Device menyajikan lebih daripada 500 operator di seluruh dunia. Untuk maklumat lanjut, sila layari Huawei Device dalam talian: http://www.huaweidevice.com. - Bernama

No comments:

Post a Comment