Thursday, April 26, 2012

ADAKAH SEMUA IKUT UNDANG2...ATAU ADA YANG LARI DARI UNDANG2 KERANA BERKUASA...KRONI2...AKHIRAT MEREKA INI TAK LEPAS....

Anggota polis Istana Anak Bukit mati ditembak

26 April 2012

ALOR SETAR - Seorang anggota polis yang bertugas di Istana Anak Bukit di sini maut dipercayai ditembak rakan setugas di pos pengawal di hadapan pintu utama istana hari ini.
Dalam kejadian kira-kira 5.45 petang itu, mangsa Mohd Sobri Mohd Sidek, 22, anggota berpangkat Konstabel, yang berasal dari Melaka mati di tempat kejadian.
Mangsa meninggal dunia akibat cedera parah dipercayai ditembak di muka dan dada menggunakan senjata jenis M-16.
Ketua Polis Kedah Datuk Ahmad Ibrahim berkata kejadian tersebut disedari oleh seorang anggota lain, yang berada berhampiran tempat kejadian yang
terdengar bunyi seperti mercun.
"Bila anggota tersebut keluar dia nampak mangsa terbaring di hadapan pos pengawal dalam keadaan berlumuran darah dan suspek meninggalkan istana sejurus
kejadian berlaku dengan menggunakan kereta," katanya ketika ditemui di tempat kejadian hari ini.

Beliau berkata, polis telah menahan suspek berpangkat Lans Koperal di Simpang Empat, Perlis dipercayai di rumah isterinya kira-kira pukul 8.30 malam ini dan
dibawa ke sini untuk siasatan lanjut mengenai motif pembunuhan tersebut.
Ahmad berkata, suspek yang berusia 25 tahun baru sahaja ditugaskan di istana tersebut dua minggu lalu dipercayai menembak mangsa dengan menggunakan senjata jenis M-16 hasil daripada kelongsong peluru yang ditemui di tempat kejadian.
Katanya, mangsa dan suspek bekerja bagi shift 3 petang hingga 7 malam.
Mayat mangsa dibawa keluar dari istana kira-kira pukul 7.40 malam dan dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini untuk bedah siasat sebelum dituntut
keluarga.
Beliau berkata kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
Sementara itu, Ketua Setiausaha Sulit Sultan Kedah Datuk Syed Unan Mashri Syed Abdullah berkata, Timbalan Ketua Polis Kedah Datuk Abdul Ghafar Rejab telah
memaklumkan mengenai kejadian itu kepada Setiausaha Sulit Kanan Yang di-Pertuan Agong untuk dipersembahkan kepada Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah kira-kira pukul 6.30 petang tadi.
"Tuanku Abdul Halim sedih dengan kejadian yang berlaku dan ini merupakan kali pertama kes tersebut berlaku sejak istana itu wujud pada 1936," katanya.
Seorang saksi yang tinggal berhampiran istana itu, Jafiza Mohd Jaafar, 38, berkata dia terdengar bunyi beberapa das tembakan dan menyangka hanya bunyi
tembakan biasa kerana pihak istana memburu musang.
Dia hanya mengetahui kejadian tersebut ketika hendak mengambil gambar di depan istana. - Bernama
Remaja diekori harimau meninggal kerana trauma
NURUL ZAILA MOHD TAHIR
26 April 2012
Rohani (tengah) kelihatan sedih ketika mengiringi upacara pengebumian anaknya.
Rohani (tengah) kelihatan sedih ketika mengiringi upacara pengebumian anaknya.
KENANGAN...Mastura di samping ibunya selepas mendapatkan rawatan di hospital.
KENANGAN...Mastura di samping ibunya selepas mendapatkan rawatan di hospital.
Pak belang yang ditembak mati selepas mengekori arwah dan ibunya 3 bulan lalu.
Pak belang yang ditembak mati selepas mengekori arwah dan ibunya 3 bulan lalu.
KUALA KANGSAR - Peristiwa diekori harimau hampir tiga jam di kawasan Padang Ragut Changkat Jambu, di sini, mengakibatkan kehidupan Mastura Kamaruddin, 16, diselubungi trauma sehingga dia menghembus nafas terakhir pada jam 5 petang kelmarin, di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh.
Kisah Mastura bersama ibunya, Rohani Osman, 50, diekori harimau ketika menoreh getah pada 15 Januari lalu pernah menggemparkan negara apabila tersiar di dada akhbar.
 
Menurut Rohani, selepas peristiwa itu, kesihatan Mastura sering terganggu termasuk mengalami demam panas dan pernah dimasukkan ke wad Hospital Taiping untuk menerima rawatan lanjut.
 
Katanya, kesihatan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Temenggong Kati itu semakin teruk dari sehari ke sehari sehingga hilang kemampuan berjalan pada 7 April lalu.
 
“Keadaannya sangat lemah ketika itu sehingga perlu didukung oleh bapanya untuk ke bilik air dan memerlukan jagaan sepanjang masa.
 
“Mastura dipindahkan ke HRPB pada 13 April lalu kerana keadaannya semakin teruk sehingga tidak mampu bercakap,” katanya ketika ditemui di kediamannya, di Kampung Chuar Hilir, di sini, semalam.
 
Laporan hospital mengatakan kematian Mastura berpunca daripada jangkitan kuman dalam darah dan Sinar Harian difahamkan selepas peristiwa diekori harimau, kehidupan remaja itu sering dihantui insiden berkenaan.

 
Sentiasa ketakutan
 
ROHANI mengakui Mastura mengalami trauma dan sentiasa berada dalam ketakutan selepas peristiwa itu, sehingga tidurnya sering terganggu.
 
Katanya, selain mendapatkan rawatan di hospital, keluarganya turut mendapatkan rawatan alternatif daripada pengamal perubatan tradisional dan pernah dibekalkan limau nipis untuk mandi.
 
“Hanya saya sahaja mandi menggunakan limau nipis itu sedangkan Mastura tidak mahu melalui proses berkenaan,” jelas Rohani.
 
Rohani juga memaklumkan anaknya itu mengalami luka di bahagian kaki dan pinggang serta sedikit kecederaan semasa melarikan diri daripada harimau berkenaan.
 
Menurutnya, luka berkenaan semakin teruk sehingga kaki Mastura menjadi lemah menyebabkan remaja itu tidak mampu berjalan dan kini mereka sekeluarga reda dengan pemergiannya walaupun di selubungi kesedihan.

 
Hilang mata pencarian
 
DALAM pada itu, Rohani menceritakan, Mastura sempat berpesan agar dia tidak lagi menoreh di kawasan kejadian beberapa hari sebelum menghembuskan nafas terakhir.
 
Katanya, anak bongsu daripada dua beradik itu turut memberi pesanan sama kepada ayahnya kerana bimbang mereka akan jatuh sakit sepertinya.
 
“Kerana menghormati pesanan akhir Mastura, saya dan suami tidak lagi menoreh di kawasan padang ragut itu demi mengelak kejadian sama berulang.
 
“Sekarang kami tidak tahu di mana mahu mencari rezeki kerana selama ini pendapatan kami sekeluarga hanya bergantung kepada kerja menoreh getah,” katanya.
 
Dalam keadaan sedih serta muram, Rohani mengakui dia sendiri tidak dapat melupakan kejadian tersebut dan akan berpegang kepada pesanan Mastura sungguhpun tertekan memikirkan cara mencari sumber pendapatan keluarga.
 
*Kepada sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan boleh menghubungi sendiri keluarga ini di talian 012-5825300.
Rogol gadis bawah umur, pemuda dipenjara 25 tahun
SITI AZIELAH WAHI
26 April 2012
AMPANG - Seorang pemuda dihukum penjara  25 tahun dan tujuh sebatan oleh Mahkamah Sesyen  di sini atas kesalahan merogol seorang gadis bawah umur tahun lalu.

Hakim Roszianayati Ahmad menjatuhkan hukuman tersebut ke atas Khairul Ivan Iqmal Khairul Azizan Saw, 23,  selepas meneliti dan mempertimbang keterangan saksi pendakwa, tertuduh dan mangsa, yang berjaya membuktikan kes itu di luar keraguan munasabah.

Pada 11 Mei lalu, dia telah merogol seorang pelajar berusia 15 tahun dalam sebuah van di  tepi Jalan Kosas 3/9 sekitar jam 11 pagi.

Kesalahan yang dilakukan itu didakwa mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun atau sebatan atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Dataran Merdeka: Hormati undang-undang, kata Najib

26 April 2012
Najib Tun Razak
$entry.content.caption.value
KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kependekaran seseorang itu bukan diukur dengan bilangan seteru yang ditumbangkan, sebaliknya ia dihitung dengan kedaulatan dan kemakmuran yang dinikmati oleh rakyat negaranya.
Beliau berkata, pendekar sejati tentunya memahami falsafah persilatan secara cukup mendalam dengan menggunakan akal fikir yang jernih lagi bening yang
pastinya akan mendahulukan watannya apabila dikehendaki.
"Semangat kependekaran bukan terjadi dengan sendirinya...oleh itu saya amat sukacita apabila Mahaguru Tan Sri Omardin Mauju memulakan gelombang kependekaran di beberapa negeri di mana kemuncaknya adalah pada malam tadi.
"Saya percaya pendekar semua menyokong padu gelombang ini dan saya yakin dan percaya saudara, saudari, pendekar dan perwira amatlah layak digelar
sebagai barisan ketiga pertahanan negara," katanya ketika merasmikan 'Malam Pendekar: Perhimpunan Pesilat Kebangsaan' sempena Kejohanan Silat Kebangsaan ke-16 di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, di sini, malam tadi.
Hadir sama Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohamed Ali Rustam, yang juga Presiden
Persekutuan Silat Kebangsaan (Pesaka).
Najib berkata, kerajaan juga berbangga dengan tahap disiplin yang ditunjukkan pesilat kerana akur dan menghormati peraturan dan undang-undang negara.
Beliau berkata, satu daripada tiang seri negara ialah bahawa tertegaknya negara adalah kerana rakyat Malaysia menghormati kedaulatan undang-undang,
bertentangan dengan tanggapan sesetengah pihak bahawa pesilat adalah sebaliknya.
Beliau berkata, perhimpunan yang berjaya menghimpunkan kira-kira 15,000 pesilat kali ini telah membuktikan bahawa pesilat adalah antara yang
mempertahankan kedaulatan dan undang-udang negara.
Malah, Najib juga sependapat dengan kenyataan Presiden Pesaka bahawa sekiranya pesilat boleh menghormati undang-undang yang mana akur apabila
diminta oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menukar lokasi perhimpunan yang awalnya dijadualkan akan berlangsung di Dataran Merdeka,
mengapa perkara sama tidak boleh dilakukan oleh badan-badan atau persatuan tertentu.
Tegasnya, menghormati undang-undang merupakan intipati kewujudan negara dan sekiranya sayang dan cintakan negara, maka tentunya mereka tidak ingin melihat
huru-hara berlaku pada negara.
Perdana Menteri berkata, jika negara berada dalam keadaan terumbang-ambing tentunya akan menggugat kepentingan negara.
Katanya, kerajaan tidak mampu membiarkan perkara sedemikian daripada berlaku, malah untuk mencegahnya kerajaan telah membentangkan rang undang-undang di Parlimen untuk mengimbangi di antara hak asasi manusia, kebebasan individu atau sivil dan juga kepentingan rakyat secara keseluruhan.
Najib berkata, itu merupakan prinsip yang sangat mulia bahawa kebebasan tidak boleh dianjurkan secara mutlak, dalam erti kata boleh berbuat sesuka hati tanpa memikir kepentingan masyarakat dan negara pada keseluruhannya.
 Beliau berkata, kebebasan sebegitu merupakan kebebasan yang akan membawa kepada keadaan yang mudarat kepada negara.
Najib menegaskan, bahawa apa jua yang hendak dilakukan mestilah ada perseimbangan antara hak individu dan juga kepentingan masyarakat pada
keseluruhannya.
"Oleh itu para pesilat telah menujukkan pada malam ini bahawa anda menyanjung tinggi prinsip yang mulia ini, tahniah saya ucapkan," katanya.
Beliau berkata masyarakat juga perlu faham bahawa negara mengamalkan demokrasi berparlimen, yang mana kuasa mutlak bukanlah menerusi laras senapang
atau dihujung keris sebaliknya kuasa mutlak adalah di tangan rakyat.
"Penetuannya adalah sekali dalam masa lima tahun dalam sistem demokrasi berparlimen.
Oleh itu, segala kebaikan yang ada pada kesudahannya mestilah dipindahkan dalam bentuk sokongan melalui peti undi.
"Kerana itulah yang akhirnya akan mentukan siapa yang akan memegang kuasa mutlak dalam negara yakni pentadbiran negara dan kerajaan pada masa akan
datang," katanya.
Untuk itu beliau menyeru supaya semangat kependekaran yang ada pada seorang pendekar perlu diterjemahkan di peti-peti undi untuk menyokong kerajaan yang ada pada hari ini.
Pada majlis itu Perdana Menteri turut dianugerahkan dengan anugerah pertama yang dilaksanakan Pesaka dengan gelaran Laksamana Negara atas jasa dan bakti
dalam memartabatkan persilatan negara. - Bernama
Suami isteri disyaki dera tiga anak guna kayu hoki

26 April 2012

JOHOR BAHRU - Polis menahan sepasang suami isteri rakyat Singapura dua hari lepas kerana dipercayai mendera tiga anak mereka di Kampung Melayu, Gelang Patah, di sini. Ketua Polis Daerah Nusajaya Supt Noor Hashim Mohamad berkata bapa kandung dan ibu tiri berumur 40 dan 39 tahun itu ditahan kira-kira pukul 2 petang di rumah mereka di kampung tersebut selepas polis menerima laporan mengenai jenayah berkenaan pada pukul 11 pagi, hari yang sama.

"Laporan polis dibuat oleh mangsa, seorang pelajar perempuan berumur 14 tahun dengan ditemani guru sekolahnya. Turut dipercayai menjadi mangsa dera itu adalah seorang adik perempuannya yang berumur 12 tahun dan adik lelaki berumur lapan tahun," katanya kepada pemberita, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nusajaya di sini hari ini.
 
Noor Hashim berkata mengikut keterangan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah itu, ketiga-tiga mereka menetap di rumah berkenaan bersama ayah kandung dan ibu tiri yang merupakan guru muzik, sejak tahun 2007. Beliau berkata mereka tidak pernah berhubung dengan ibu kandung sejak berlakunya penceraian ibu bapa mereka, malah mereka sering dipukul dengan kayu hoki dan ditampar sehingga kejadian yang sama berulang pada Ahad dan Selasa lepas.
 
Katanya kedua-dua beradik perempuan itu turut dibotakkan kepala dan mengalami kesan lebam di beberapa bahagian badan, bagaimanapun, adik lelaki mereka tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Polis berjaya merampas sebatang kayu hoki di rumah berkenaan dan pasangan terbabit kini direman sehingga Sabtu ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 (Akta 611). Ketiga-tiga mangsa pula dirujuk kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.

Dalam kes lain, Noor Hashim berkata pihaknya berjaya menumpaskan kumpulan pecah rumah di sekitar bandar raya ini selepas menahan lima lelaki di sebuah rumah di Taman Mutiara Rini, di sini semalam.

Beliau berkata kesemua mereka yang berumur 35 hingga 42 tahun itu ditahan kira-kira pukul 1 tengah hari selepas bilik gerakan IPD Nusajaya menerima panggilan telefon daripada orang awam yang memaklumkan berlakunya kejadian pecah rumah di Jalan Bakti 56, perumahan terbabit.

Katanya polis tiba di rumah tersebut lima minit kemudian dan merampas pelbagai barangan serta peralatan pecah rumah daripada suspek termasuk dua kereta curi, 14 telefon bimbit, televisyen plasma, beg tangan, minuman keras dan kuku kambing.
 
Katanya kesemua lelaki yang dipercayai terlibat dengan sembilan kes pecah rumah sejak tujuh bulan lepas itu kini disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan. -- Bernama
Penganggur pecah masuk rumah, dua beradik cedera ditetak

26 April 2012
KUALA TERENGGANU - Seorang lelaki yang dipercayai cuba memecah masuk ke sebuah rumah menerima padah setelah perbuatannya disedari tuan rumah dalam kejadian awal pagi semalam di Kampung Serdang, Dungun.

Dalam kejadian itu, penganggur berumur 30-an itu disedari merayau-rayau di perkarangan kira-kira pukul 4.15 pagi oleh anak pemilik rumah yang masing-masing berumur 16 dan 21 tahun.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP K. Manoharan berkata dua beradik itu bertindak keluar rumah untuk memeriksa keadaan dan ternampak kelibat suspek yang juga jiran mereka.

"Menyedari perbuatannya disedari tuan rumah, suspek cuba melarikan diri namun dalam masa yang sama mengacukan sepatah senapang angin ke arah kedua-dua beradik itu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Menyedari suspek bersenjata, seorang daripada dua beradik itu berlari mendapatkan sebilah golok dari dapur rumahnya dan melibas ke arah suspek.

"Bagaimanapun suspek cuba melawan dan berlaku pergelutan, semasa bergelut suspek terkena libasan golok dan cedera di kepala, bahu dan belakang badan sebelum dua beradik itu berjaya mengikatnya dan menyerahkan suspek kepada polis," katanya.
Rogol dalam kelas kosong
Wartawan Sinar Harian
20 April 2012
REMBAU – Seorang pengawal keselamatan dikesan rakan sejawatnya melakukan kegiatan tidak bermoral bersama ­seorang pelajar asrama di ­sebuah kelas kosong, di sini, 16 April lalu.

Sumber yang tidak mahu dikenali berkata, pada hari kejadian, suspek berusia 28 tahun dan dua lagi pengawal keselamatan seperti biasa meronda kawasan sekolah berkenaan dan salah seorang menyedari suspek tidak balik ke pos kawalan.

Menurutnya, risau dengan keadaan itu, mereka mencari suspek di kawasan sekolah itu dan terperanjat apabila menemui suspek di dalam kelas kosong kira-kira jam 6.15 petang bersama seorang pelajar perempuan tingkatan lima.

“Susulan penemuan berkenaan, pelajar perempuan itu yang juga tinggal di asrama sekolah berkenaan mendakwa telah dirogol suspek di kelas kosong berkenaan. Rakan sejawatnya yang terkejut bergegas menghubungi polis bagi tindakan selanjutnya.

“Manakala, pihak sekolah pula memaklumkan insiden memalukan ­itu kepada ibu pelajar perempuan itu dan membuat laporan polis pada hari sama kejadian itu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Deputi Superintendan Mizan Md Dom mengesahkan kejadian itu dan suspek kini ditahan ­reman dari 16 hingga 23 April ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh di­hukum penjara maksimum 30 tahun dan sebat.

Manoharan berkata keadaan suspek dilaporkan stabil dan menerima rawatan pesakit luar di Hospital Dungun.

Katanya kes disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api 1960 dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan.- Bernama

Janda dicekup khalwat dengan kekasih muda


2012/04/23

JITRA: Seorang ibu tunggal berusia 51 tahun dicekup berkhalwat dengan pasangannya berusia 30 tahun di sebuah motel murah di kawasan perumahan di sini, petang kelmarin.

Janda yang kematian suami sejak lima tahun lalu dikatakan mengenali pasangannya ketika berniaga di sebuah pasar di sini dan dikatakan berhasrat mengahwini lelaki yang 21 tahun lebih muda daripadanya itu tetapi dihalang anak kerana perbezaan umur.
Bagaimanapun, mereka dicekup kerana disyaki berkhalwat di sebuah bilik disewa wanita itu pada jam 3.30 petang oleh sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu.
Sumber berkata, selepas pihaknya mengetuk pintu beberapa kali, seorang wanita berpakaian kemeja T serta berkain batik membukanya dan terkejut melihat kehadiran penguat kuasa sebelum membenarkan mereka masuk untuk pemeriksaan.

“Kami menemui seorang lelaki berseluar pendek tanpa baju. Mereka memberi alasan hubungan sebagai saudara tetapi akhirnya mengaku pasangan kekasih selepas gagal menunjukkan bukti mempunyai hubungan mahram.

“Wanita itu dipercayai menyewa bilik berkenaan sejak dua bulan lalu berdasarkan penemuan pakaian dan barangan dalam bilik berkenaan,” katanya.

Sumber berkata, lelaki itu yang bekerja sebagai pemandu lori dikatakan sanggup datang dari Pengkalan Hulu, Perak, untuk menemui pasangannya di motel terbabit bagi melepaskan rindu.
Dalam serbuan sama, dua pasangan lain berusia 20-an ditahan di motel itu kerana berkhalwat.

Sumber berkata, semua pasangan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu sebelum ke pejabat agama daerah untuk diambil keterangan.

Sementara itu, penguat kuasa pejabat agama daerah turut menahan sepasang remaja berusia 17 tahun yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kerana disyaki berkurung dalam bilik di rumah remaja perempuan di Taman Tunku Sarina, Bandar Darulaman, di sini.

Bekas imam dipenjara 15 tahun, 12 sebatan
Oleh Badrul Kamal Zakaria

2012/04/25

JOHOR BAHRU: Seorang bekas imam dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam, selepas didapati bersalah merogol pelajar berusia 13 tahun pada tahun lalu.

Tertuduh, Nur Akmal @ Basok Bakri Abdul Kader, 32, yang juga Imam 2 di sebuah masjid pinggir bandar raya ini, didapati bersalah merogol gadis bawah umur itu di rumahnya di Jalan Camar 3, Taman Perling dekat sini, kira-kira jam 3 petang 21 Februari tahun lalu.
Beliau yang sudah dipecat daripada jawatan itu selepas kes terbabit, didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan dan sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 30 tahun dan sebatan.
Hakim Nur’aman Mahmud Zuhudi ketika menjatuhkan hukuman itu berkata, tertuduh sepatutnya memberi contoh yang baik kepada masyarakat serta menjaga nama baik institusi diwakilinya.

Beliau berkata, pihak pendakwaan diketuai Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Afif Ali, berjaya mengemukakan kes prima facie terhadap tertuduh.

Katanya, pembelaan dilakukan tertuduh yang diwakili peguam Sukaimi Mashud, gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap keterangan dikemukakan sepanjang perbicaraan.

“Selepas meneliti fakta kes dan keterangan beberapa saksi termasuk mangsa, mahkamah mendapati keterangan dibuat mereka mempunyai kredibiliti dalam kes ini.
“Selain itu, pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes berkenaan dan walaupun tertuduh membuat keterangan secara bersumpah di kamar saksi, namun ia lebih bersifat penafian semata-mata.

“Saya turut melakukan rujukan terhadap kes mala fide sebelum ini, selain menilai laporan doktor yang mengesahkan ada tusukan objek tumpul pada kemaluan mangsa yang dilakukan secara paksa,” hujahnya.

Nur Akmal yang mulanya kelihatan tenang ketika keputusan dibacakan, mula menitiskan air mata selepas prosiding berakhir dan dipeluk ahli keluarga yang hadir sebelum dibawa ke penjara.

No comments:

Post a Comment