Wednesday, November 30, 2011

PERANGLAH..PERANG JANGAN LANGGAR HUKUM2 SYARAK..TERIMA PADAH DIAKHIRAT KELAK...DAH BESAR...DAH BEKERJA...DAH BERISTERI@BERSUAMI...IBUBAPA TAK PENTING LAGI...TAK PE ...ALLAH AKAN BALAS...LAIN KALI MUNGKIN...INSYAALLAH GILIRANNYA...ANAKNYA PULA YANG BUAT UNTUKNYA...BARU PADAN MUKA...

Sayap UMNO palu gendang perang


ANGGOTA perwakilan Pemuda UMNO mengangkat tangan tanda menyokong ucapan ketua mereka di PWTC semalam.


KUALA LUMPUR - Tiga pemimpin sayap UMNO semalam mula menggerakkan ahli-ahli untuk memalu gendang perang menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dengan masing-masing berjanji memastikan kemenangan besar UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya itu.
Kesemua pemimpin sayap Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO menegaskan keyakinan itu ketika menyampaikan ucapan dasar pada persidangan perwakilan masing-masing di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, ahli-ahli Pemuda kini sudah cukup bersedia untuk menggalas tanggungjawab yang lebih besar termasuk menjadi calon boleh menang dalam PRU-13.


Usah leka, jangan berpeluk tubuh


GELAGAT sebahagian daripada perwakilan Wanita UMNO ketika mendengar ucapan Shahrizat di PWTC semalam.


KUALA LUMPUR - Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mahu 1.3 juta ahlinya melipatgandakan usaha untuk memantapkan jentera parti dalam memastikan kejayaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
Menurut beliau, sekarang bukan masanya untuk mereka leka dan berpeluk tubuh serta berasa selesa dengan apa yang telah dilaksanakan dan dicapai sebaliknya terus berusaha menyelami hati dan mengatasi masalah rakyat.
"Kita perlu tangani kesengsaraan rakyat dan kesakitan rakyat perlu dirawati agar rakyat terus menikmati kemakmuran negara yang sejati," katanya.


Panggilan 'Patma'




SHAH ALAM - Sebuah telefon pintar Blackberry Bold putih yang dianalisis dalam kes bunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain tahun lalu telah merekodkan dua transaksi panggilan daripada penama 'Patma' pada 30 Ogos 2010.
Menurut Juruanalisa Kanan Seksyen Jenayah Bukit Aman, Asisten Supritendan (ASP) Mohd. Zulkifly Mohd. Isa, 31, transaksi itu merekodkan satu panggilan tidak dijawab daripada nombor 016-2045518 atas nama 'Patma' pada pukul 4.22 petang.
"Pada pukul 6 petang hari yang sama pula, nombor tersebut membuat panggilan sekali lagi yang kali ini dijawab oleh pemilik Blackberry tersebut," katanya semasa soal utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Ishak Mohd. Yusof

Serangan ala mafia dekat tokong


ANGGOTA polis menunjukkan sesuatu pada mayat Chung Kok yang ditemui mati ditetak empat lelaki dalam kejadian berdekatan sebuah tokong di Kampung Besar, Berapit, Bukit Mertajam kelmarin.


BUKIT MERTAJAM – Empat samseng bertopeng yang menggunakan senjata tajam bertindak menetak hingga mati seorang buruh menyebabkan sebahagian otak mangsa bersepai manakala kedua-dua tangannya hampir putus dalam serangan ala mafia berhampiran sebuah tokong kelmarin.
Kejadian pukul 11.50 malam di Kampung Besar, Berapit di sini itu berlaku ketika Tan Chung Kok, 30-an, dari Taman Serumpun sedang menonton televisyen bersama dua lagi rakannya di tokong tersebut.
Difahamkan, sebaik masuk, suspek mengarahkan dua rakan mangsa supaya meninggalkan tempat itu sebelum menyerang Chung Kok.
di hadapan Hakim Datuk Akhtar Tahir.


Wanita hilang ditemui mati


Polis memeriksa mayat Hong Nai yang ditemui oleh seorang nelayan di celah sangkar ikan di Batu Maung, George Town semalam.


GEORGE TOWN - Misteri kehilangan seorang wanita sejak beberapa hari lalu terjawab apabila mayatnya ditemui dalam keadaan terapung dan perutnya telah kembung di celah-celah sangkar ikan di Batu Maung dekat sini kelmarin.
Mayat Lim Hong Nai, 48, dari Sungai Petani, Kedah yang menetap di Sungai Nibong dekat sini ditemui pada pukul 4 petang oleh Khoo Sian Aun, 44. Ketika itu nelayan tersebut sedang bersiap pulang ke jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia kira-kira satu kilometer dari sangkar ikan terbabit.


Masjid disimbah cat


SIMBAHAN cat pada dinding Masjid Pokok Asam yang dipercayai dilakukan oleh pekerja kontrak di Batang Tiga, Melaka semalam.


MELAKA - Gara-gara tidak dibayar gaji, Masjid Pokok Asam, Kampung Pinang, Batang Tiga di sini disimbah cat merah dipercayai dilakukan oleh pekerja kontraktor yang melakukan kerja-kerja membaik pulih dan naik taraf masjid berkenaan.
Selain disimbah cat, beberapa bahagian dinding berkenaan turut ditulis ayat jelaskan gaji kami menggunakan cat merah.
Bekas Pengerusi masjid berkenaan, Mohd. Zan Mohd. Amin, 68, berkata, dia mengetahui perbuatan biadab itu setelah dihubungi penyelia projek berkenaan kira-kira pukul 10 pagi semalam.
"Sebelum ini, subkontraktor projek ini pernah memberitahu saya bahawa dia mengalami masalah kewangan sehingga sukar membayar gaji pekerja ekoran masih belum menerima bayaran daripada kerajaan negeri.
"Mungkin disebabkan tak dapat gaji, ada pekerja yang tak puas hati dan melakukan perbuatan sebegini," dakwanya ketika ditemui pemberita di sini semalam.


'Datanglah jenguk, emak sakit'


NORMAZIAN menunjukkan gambar salah seorang anaknya, Shakina di rumahnya di pekan Baling semalam.


BALING – Seorang ibu tunggal, Normazian Abdul Rahman, 47, yang menghidap penyakit buah pinggang merayu enam orang anaknya yang mengikut bekas suaminya 10 tahun lalu datang menjenguknya bagi menghilangkan rindu yang ditanggung.
Normazian berkata, dia kini kerap dimasukkan ke hospital kerana penyakit yang dihidapi dan amat mengharapkan kehadiran anak-anaknya, Izuan Shuib, 30; Sakina, 25; Shakira, 26; Shahidatul, 22; Mohd. Idham, 19 dan Intan Shuhada, 20.
Katanya, dia tidak tahu apa salahnya sehingga anak-anak menyisihkannya seolah-olah dia bukan ibu mereka.
“Saya yang melahir dan membesarkan mereka sehingga berjaya dalam hidup masing-masing.
“Saya bukan mengharapkan wang daripada anak-anak tetapi hanyalah kasih sayang kerana sebagai ibu, kasih saya tidak akan pernah luntur,” katanya ketika ditemui di Hospital Baling di sini semalam.
Menurutnya, hatinya paling sedih setiap kali tiba bulan Ramadan dan sambutan hari raya kerana

No comments:

Post a Comment