Thursday, June 21, 2012

KAN ELOK BERBAIK SEMULA DEMI MARUAH DAN ANAK2...SAPE TAK BUAT SILAP...SYAITAN MEMANG KITA BERCERAI-BERAI...

Rita Rudaini Bakal Tuntut Tunggakan Nafkah

Posted on the April 21st, 2012 under Artis by admin

PETALING JAYA: Pelakon Rita Rudaini bakal membuat tuntutan tunggakan nafkah terhadap suaminya, Aidil Zafuan Abdul Razak yang dianggarkan berjumlah ratusan ribu ringgit.
Laporan Utusan Malaysia pada Sabtu menyebut, Rita akan membuat tuntutan untuk kesemua nafkah tertunggak selama empat tahun yang sebelum ini diabaikan oleh Aidil.





Tuntutan itu termasuklah nafkah sara hidup bagi dua anak lelakinya, Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Qaqa Arjuna , 1.
“Sepanjang pernikahan, Rita lebih banyak menanggung keluarga, Aidil hanya sekali sekala sahaja mengeluarkan belanja buat anak-anak dan isteri,” katanya.
Dalam sebutan kes perceraiannya di Mahkamah Syariah Petaling Jaya yang akan berlangsung pada 30 April ini, pelakon itu dikatakan bakal membuat tuntutan balas tersebut terhadap pemain bolasepak kebangsaan itu.
Pelakon jelita berusia 36 tahun itu sedang berhadapan dengan tuntutan perceraian daripada Aidil, 25.
mStar

Rita tuntut nafkah ratusan ribu daripada Aidil Zafuan

Posted on the April 21st, 2012 under Artis,Tempatan by admin
KUALA LUMPUR: Dramatis terkenal, Rita Rudaini Mokhtar, 36, akan membuat tuntutan berjumlah ratusan ribu ringgit terhadap suaminya yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25, berhubung nafkah yang diabaikan sejak berkahwin.
Bagaimanapun, Rita enggan menyatakan jumlah berkenaan kerana menyifatkannya terlalu peribadi untuk didedahkan.





Rita melalui peguamnya, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain daripada firma guaman Zaidi Zain & Associates akan menyerahkan surat tuntutan kepada peguam Aidil dalam masa terdekat.
“Saya akui Aidil sering mengabaikan tanggungjawab selama lebih empat tahun kami mendirikan rumah tangga. Selepas berbincang dengan peguam, saya tampil dengan tuntutan nafkah yang diabaikan selama ini.
“Aidil adalah seorang suami yang lupa tanggungjawab jika tidak diingatkan.
“Saya pula banyak berkorban untuk menyara hidup anak-anak. Bayangkan, Aidil hanya menghulurkan duit RM1,500 selepas lebih tiga bulan meninggalkan saya dan anak-anak.
“Jumlah yang dituntut ini dihitung daripada hari pertama kami berkahwin pada 25 Februari 2008. Saya bukan mata duitan.
“Kalau saya mahu hidup mewah, saya tidak akan berkahwin dengan pemain bola.
“Saya berkahwin atas dasar cinta dan ikhlas untuk hidup bersamanya, tetapi, hidup saya dipersiakan.
“Apa yang saya tuntut adalah hak saya sebagai isteri dan hak dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna, 1, yang selepas ini membesar tanpa perhatian dan kasih sayang seorang bapa,” katanya.
Krisis rumah tangga Rita dan Aidil tidak pernah reda sejak dua tahun lalu. Akhirnya, Aidil menerusi peguamnya memfailkan permohonan cerai di Mahkamah Syariah Petaling Jaya dua minggu lalu.
Berita Harian

Aidil Hanya Beri RM1,500 Untuk 3 Bulan

Posted on the April 24th, 2012 under Artis by admin
KUALA LUMPUR – Pelakon wanita tanahair, Rita Rudaini mendedahkan bahawa suaminya, Aidil Zafuan Abdul Radzak, hanya memberikan wang sebanyak RM1,500 kepadanya selepas tiga bulan keluar dari rumah meninggalkannya dan anak-anak.
Rita berkata, dia banyak berkorban menyara kehidupan anak-anaknya selama ini dan akan menuntut nafkah berjumlah ratusan ribu dari Aidil Zafuan bermula dari sejak diijabkabulkan empat tahun lalu.





“Selepas berbincang dengan peguam, saya tampil dengan tuntutan nafkah yang diabaikan selama ini. Aidil adalah seorang suami yang lupa tanggungjawab jika tidak diingatkan.
“Bayangkan, Aidil hanya menghulurkan duit RM1,500 selepas lebih tiga bulan meninggalkan saya dan anak-anak. Jumlah yang dituntut ini dihitung daripada hari pertama kami berkahwin pada 25 Februari 2008,” katanya yang dipetik dari laman blog hiburan terkenal, Beautifulnara.com.
Bagaimanapun, Rita menafikan bahawa tuntutannya itu membayangkan dirinya sebagai mata duitan dan hanya menuntut haknya sebagai isteri dan dua anak mereka yang bakal membesar tanpa kasih sayang dan sentuhan bapa kandung mereka.
“Saya bukan mata duitan. Kalau saya mahu hidup mewah, saya tidak akan berkahwin dengan pemain bola. Saya berkahwin atas dasar cinta dan ikhlas untuk hidup bersamanya, tetapi, hidup saya dipersiakan.
“Apa yang saya tuntut adalah hak saya sebagai isteri dan hak dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna, 1, yang selepas ini membesar tanpa perhatian dan kasih sayang seorang bapa,” katanya lagi.
Aidil Zafuan sebelum ini telah memfailkan penceraian mereka di Mahkamah Syariah Petaling Jaya dan Rita bakal membuat tuntutan balas terhadap pemain bola sepak negara itu pada 30 April ini.
Proses penceraian Aidil dan Rita yang bernikah di selatan Thailand itu bagaimanapun dikritik hebat oleh para peminat industri hiburan tanahair yang kasihan terhadap anak-anak pasangan selebriti itu pada masa akan datang. – Mynewshub.my

Aidil Zafuan Nafi Tak Jenguk Anak

Posted on the April 12th, 2012 under Artis by admin
PETALING JAYA: Pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25, sudah memfailkan permohonan cerai terhadap isterinya yang juga pelakon terkenal, Rita Rudaini Mokhtar, 36, melalui peguamnya di Mahkamah Syariah Petaling Jaya, kelmarin.
Aidil dalam laporan Berita Harian berkata, tindakan itu terpaksa dilakukannya sebagai jalan penyelesaian terhadap kemelut rumah tangganya yang berlaku sekian lama sehingga menjadi perhatian ramai walaupun mengakui ia bukan keinginannya.
“Memang saya ada failkan sesuatu (permohonan cerai) melalui peguam di Mahkamah Petaling Jaya, semalam (kelmarin). Saya pun sudah maklumkan dengan dia (Rita) mengenai perkara itu dan Rita meminta supaya dipercepatkan.





“Saya serahkan kepada peguam menguruskan perkara itu,” katanya di Seremban, semalam.
Pemain pertahanan yang kini beraksi dengan pasukan Tentera dalam saingan Liga Malaysia itu memberitahu, sudah memaklumkan mengenai perkara itu kepada Rita melalui SMS.
Dalam pada itu, bekas pemain bola sepak Negeri Sembilan itu turut menafikan dakwaan mengatakan dia mengabaikan tanggungjawab keluarga terutama dua anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 3 dan Airit Rafqa Arjuna, 11 bulan.
“Saya terkejut apabila dia (Rita) mengatakan saya tidak menjenguk anak-anak. Semuanya tidak benar. Minggu lalu saya baru pulang, malah setiap hari saya menghantar SMS kepadanya bertanyakan khabar anak tetapi dia (Rita) tidak balas.
“Saya masih waras dan tidak akan meninggalkan mereka (anak-anak) begitu saja, saya tahu akan tanggungjawab sebagai bapa mereka,” katanya.
Mengulas lanjut hubungannya dengan keluarga Rita, Aidil yang juga abang kembar kepada seorang lagi pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Zaquan Adha, berkata dia tidak mempunyai masalah dengan keluarga mentuanya dan mereka bukan penyebab dia memfailkan permohonan cerai.
Sementara itu, bapa mereka, Abd Radzak Salleh, 62, berkata dia tidak mengetahui apa-apa mengenai tindakan anaknya itu walaupun mengakui keadaan rumah tangga mereka berdua bermasalah sejak sekian lama.
mStar

Rita Rudaini sedih dikaitkan dengan Datuk R

Posted on the April 22nd, 2012 under Artis by admin

KETIKA berdepan dugaan rumah tangga yang sungguh mencengkam, dramatis popular, Rita Rudaini Mokhtar, 36, dikejutkan pula dengan gosip kononnya majlis ulang tahun kelahirannya pada 11 April lalu, ditaja seorang Datuk dikenali dengan panggilan Datuk R.
Dalam gosip bertajuk Majlis Sambutan Hari Jadi Aktres Popular ditaja Datuk R? yang disiarkan di Internet, jelas ia ditujukan kepada Rita walaupun tidak dinyatakan namanya.
Antaranya, aktres popular itu khabarnya sekarang dalam situasi rumah tangga tidak menentu berikutan niat si suami untuk menuntut perceraian. Hidup perlu diteruskan dan selebriti itu hadir ke sambutan hari lahirnya di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur. Aktres itu awalnya tidak tahu menahu akan majlis ini kerana diuruskan rakannya.





Menurut sumber yang terbabit dalam majlis sambutan itu, rupa-rupanya seluruh kos perbelanjaan menjayakan majlis penuh meriah itu ditanggung seorang VIP, Datuk R.
Datuk R juga pencetus idea di sebalik kek unik pada majlis hari lahir itu dikhabarkan bernilai hampir RM1,000. Bertuah badan aktres popular ini. Adakah ini calon pengganti? Ruangan Ping! minggu ini cuba mendapatkan penjelasan Rita siapa sebenarnya Datuk R dan apakah benar majlisnya baru-baru ini ditaja VIP itu.
Ternyata dakwaan itu dianggap melampau oleh pelakon yang mula mencipta nama menerusi filem Mami Jarum memandangkan ia ditimbulkan di saat dia berdepan permohonan cerai dibuat suaminya, pemain bola sepak Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Aidil Zafuan Abdul Razak, 25.
Sewaktu dihubungi, Rita mengakui benar-benar kecewa dengan dakwaan disiarkan beberapa portal hiburan tempatan itu.
Ibu kepada dua cahaya mata itu percaya, ia sengaja disebarkan pihak tidak bertanggungjawab dengan tujuan merosakkan reputasinya, apatah lagi 30 April ini kesnya akan mula dibicarakan di Mahkamah Syariah, Petaling Jaya.
“Saya sedih kerana dakwaan itu sangat melampau. Sedangkan majlis yang saya buat itu dengan tujuan baik. Meraikan keluarga dan rakan yang selama ini banyak membantu saya membina karier sebagai pelakon. Perkara paling utama, saya mahu anak gembira di majlis yang dianjurkan.
“Mengapa sekarang baru timbul cerita saya ditaja Datuk yang saya sendiri tidak kenal siapa dimaksudkan kalau tidak tujuannya mahu mempengaruhi umum membabitkan kes perceraian bakal berlangsung? “Taktik seperti itu sangat hina dan menjijikkan. Tidak perlu hendak memburukkan saya dengan cerita bukan-bukan. Saya tidak pernah hadap duit orang sebab saya boleh cari duit sendiri. Selama ini saya menanggung hidup dengan hasil titik peluh sendiri, termasuk menyara keluarga dan anak,” katanya.
Tambah Rita, kenapa tidak pertama kali dia memandu kereta mewah, orang tidak sebut dirinya ditaja Datuk. Adakah kerana sebelum ini dia berstatus isteri orang? Kalau benar kerana itu, apa bezanya sekarang.
Katanya, walaupun permohonan cerai sudah difailkan, statusnya belum berubah dan tegasnya, dia sentiasa ingat perkara itu dan tidak sekali-kali melakukan perkara yang boleh menjejaskan maruah diri, keluarga dan agamanya.
“Tergamak orang menghina saya sedemikian rupa. Tidakkah penyebar cerita itu sedar implikasi yang bakal timbul apabila cerita saya ditaja datuk dihebahkan?” katanya.
Apabila ditanya apakah kemungkinan perkara itu sengaja ditimbulkan pihak tertentu dengan harapan ia dapat mempengaruhi keputusan perbicaraan yang bakal berlangsung tidak lama lagi, Rita enggan mengulas lebih lanjut.
Katanya, dia tidak mahu kenyataannya mengganggu kes yang bakal dibicarakan.
“Saya serahkan segala-galanya kepada peguam dan mereka lebih tahu apa hendak dilakukan. Pada saya, cukup jika orang terdekat tahu apa sebenarnya berlaku.
“Saya juga berharap tiada pihak cuba mencampuri urusan perceraian yang bakal berlangsung dan bertindak ibarat lebih sudu daripada kuah sehingga mengganggu dan mempengaruhi perjalanan perbicaraan,” katanya.
Mengulas lebih lanjut mengenai majlis dianjurkan, kata Rita, semua perbelanjaan majlis diadakan itu datang dari simpanannya sendiri. Apatah lagi sepanjang hampir 15 tahun dalam bidang seni, Rita tidak pernah mengadakan majlis seperti itu.
Padanya, ia dibuat bagi menghargai orang yang banyak menyokongnya selama ini. Malah, sebahagian besar adalah mereka yang bersama dengannya sepanjang terbabit dalam dunia lakonan, termasuk penerbit, pengarah, rakan pelakon mahupun teman media.
“Disebabkan sibuk di lokasi, saya meminta bantuan Diana dan Linda Rafar untuk mengaturkan majlis. Pada majlis itu juga, kebetulan suami Diana, Zamarul Hisham kini giat dengan perniagaan coklat dan mereka berbesar hati menaja buah tangan buat tetamu dengan memberikan coklat,” katanya.
Mengenai kenyataan Aidil yang disiarkan satu akhbar baru-baru ini mengatakan mahu memberi hak penjagaan Aidit Rayyan dan Airit Qaqa Arjuna sepenuhnya kepada Rita, pelakon kelahiran Kangar, Perlis itu menegaskan, selama ini memang dia yang menjaga anaknya apabila ditinggalkan sendirian.
“Anak memang sepatutnya bersama saya kerana saya yang mengandungkan, melahirkan dan menjaga mereka saat senang dan susah. Sewaktu saya ditinggalkan tanpa nafkah, semua tanggungjawab saya lakukan sendirian.
“Dia mungkin lebih memahami perkara itu dan disebabkan itu juga, dia membuat kenyataan begitu. Saya enggan mengulas panjang mengenainya kerana dia lebih tahu apa sepatutnya dilakukan,” katanya.
Harian Metro

Rita, Alasan suami tidak masuk akal

Posted on the May 1st, 2012 under Artis by admin

RITA RUDAINI berjalan keluar dari Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya semalam.
PETALING JAYA – Pelakon popular, Rita Rudaini Mokhtar berkeras tidak mahu diceraikan oleh suaminya, Mohd. Aidil Zafuan Abd. Razak selepas mendakwa alasan yang diberikan lelaki itu bahawa mereka tidak lagi serasi dan tiada persefahaman sebagai tidak masuk akal.
Ketika prosiding di hadapan Hakim Wan Mahyuddin Wan Muhammad, Rita, 36, yang diwakili peguam Datuk Mohd. Zaidi Mohd. Zain memberitahu, dia tetap ingin mempertahankan rumah tangga yang dibina bersama pemain bola sepak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berusia 25 tahun itu ekoran tidak berpuas hati dengan alasan yang diberikan suaminya.





Dakwa Zaidi, anak guamnya membantah perceraian tersebut kerana mahukan perbincangan secara baik diadakan terlebih dahulu.
“Mohd. Aidil tidak pernah berbincang secara bersemuka atau secara maya dengan anak guam saya sejak meninggalkan rumah pada 10 Januari lalu.
“Jika perceraian dipersetujui secara drastik, ia tidak adil bagi pihak anak guam saya kerana dia mengharapkan perkahwinan ini dapat diteruskan, kalau hendak bercerai pun, biarlah alasan itu berbaloi,” katanya.
Kosmo

Tuntutan Suami Macam ‘Budak-Budak’ Buat Rita Geli Hati

Posted on the May 17th, 2012 under Artis by admin

Wajah terbaru Rita Rudaini ketika hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, pada Khamis.
PETALING JAYA: Pelakon Rita Rudaini Mokhtar menyifatkan tuntutan nusyuz (perintah kembali taat) yang dituntut suaminya, Aidil Zafuan Abd. Radzak di Mahkamah Rendah Syariah di sini, Rabu sebagai kelakar dan macam “budak-budak”
Rita,36, berkata, dia geli hati mendengar tuntutan itu yang disifatkannya sebagai tidak masuk akal kerana selama ini dia tidak pernah melanggar perintah suami ataupun membelakangkannya.





“Dia tuntut saya supaya kembali taat? Haa… memang betul-betul kelakar. Saya tergelak dengar tuntutan dia. Selama ini siapa yang tidak taat? Saya menjalankan tugas sebagai isteri dengan baik untuk dia dan anak-anak.
“Saya juga tidak pernah lari atau keluar dari rumah tetapi dia yang buat (keluar rumah) senyap-senyap dan tinggalkan saya dengan dua orang anak bersendirian,” katanya kepada mStar Online di luar mahkamah di sini, Rabu.
Dalam prosiding di Mahkamah Rendah Syariah di sini, Aidil Zafuan,25, menarik balik permohonan untuk bercerai dengan isterinya itu atas alasan mahu berdamai selain memikirkan kebaikan kedua-dua anak mereka.
Aidil juga dalam tuntutan nusyuz itu mahu Rita dan anak-anak berpindah dari kediaman mereka sekarang di Damansara ke rumah yang baru didiami Aidil di USJ 1, Subang Jaya, dekat sini.
Beliau yang juga pemain bola sepak pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu juga memberitahu rumah berkenaan didiaminya secara percuma tajaan ATM dan Rita perlu berpindah untuk mengelak pembaziran kerana perlu membayar sewa rumah teres mewah yang didiami sebelum ini.
Aidil memberitahu jika Rita gagal mematuhi permintaannya itu (untuk berpindah), dia boleh dikenakan tindakan dalam tuntutan tersebut. Rita memberitahu, tidak ada sebab untuk dia berpindah kerana mereka pernah berkongsi suka dan duka di rumah yang didiami sekarang ini dan sudah tinggal sejak empat tahun lalu.
“Buat apa saya nak pindah? Sudah empat tahun kami tinggal bersama di Damansara. Kenapa dia tak balik rumah dan tinggal bersama saya serta anak-anak kalau dia suami yang bertanggungjawab?
“Sewa rumah sebanyak RM3,000 sebulan itu kami kongsi untuk bayar sama-sama. Bayangkan, bayaran yang separuh dia keluarkan itu pun dipertikaikan, apatah lagi nafkah anak-anak?” soal Rita.
Aidil tepis tuduhan punyai wanita lain
Dalam perkembangan berkaitan, Aidil turut menepis tuduhan kononnya dia mempunyai hubungan dengan wanita lain selepas bertindak meninggalkan rumah mereka Januari lalu seperti dilaporkan akhbar mingguan sebelum ini.
Aidil berkata, dia tidak pernah menjalinkan hubungan dengan mana-mana individu sebaliknya lebih menumpukan perhatian kepada kariernya sebagai pemain bola sepak.
“Tuduhan itu adalah satu dakwaan yang mengarut kerana saya tidak berlaku curang dengannya, apalagi dengan kesibukan menjalani latihan bola sepak. Saya tiada masa untuk semua itu.
“Saya berpendapat Rita menuduh saya menjalinkan hubungan dengan wanita lain berdasarkan komen yang dibuat oleh peminat-peminatnya menerusi laman sosial Twitter,” katanya selepas prosiding selesai.
Dalam pada itu, Aidil juga berkata dia masih lagi menyayangi Rita walaupun hatinya sedikit tawar selepas membaca terlalu banyak kenyataan yang dibuat isterinya itu melalui media.
“Saya masih lagi menyayanginya, cuma hati saya sedikit tawar dengan kenyataannya yang telah keluar di media. Apa-apa pun, saya harap dia kembali kepada saya dengan syarat dia perlu menjadi isteri yang baik dan mendengar kata,” tuturnya.
Rita dan Aidil bernikah di Songkhla, Thailand pada 28 Februari 2008 dan perkahwinan itu tidak mendapat restu keluarga.
Sepanjang perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang anak lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna yang kini berusia kira-kira setahun.
mStar

Rita Tidak Mahu Ditinggalkan Macam Sampah

Posted on the May 18th, 2012 under Artis by admin
Umum mengetahui, bintang bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd Radzak telah membuat permohonan agar isterinya, pelakon Rita Rudaini Mokhtar kembali taat kepadanya, di Mahkamah Syariah Daerah Petaling, petang Rabu. Menurut Aidil yang juga merupakan pemain bola sepak pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu, dia mahu Rita berpindah ke rumahnya yang terletak di USJ 1 kerana rumah tersebut telah disediakan oleh pihak majikannya secara percuma.
Ini sekaligus dapat mengurangkan kos hidup mereka kerana sewa rumah yang didiami Rita di Damansara sekarang agak mahal iaitu sebanyak RM3000 sebulan. Bagi Rita, dia mempunyai alasan tersendiri kenapa tidak mahu berpindah dan menganggap isu ini tidak patut ditimbulkan oleh Aidil.





“Kenapa saya perlu berpindah? Itu rumah kelamin kami. Kalau dia cakap mahal, sudah empat tahun kami duduk di situ. Kalau dia cakap tak payah bayar sewa, bagi saya sebab dia berkira rupanya, kedekut sangat ke dia? Kami kongsi bayar semuanya dalam rumah. Saya sendiri tak pernah merungut kerana saya tak sampai hati tengok dia bayar seorang diri.
“Berkira sangat ke dia? Sebab itulah nafkah isteri dan anak pun susah nak bagi. Dia pernah tahu tak saya bayar sewa selama lima bulan macam mana, duit saya bagi anak-anak makan saya dapat mana, semua dia tak nak ambil tahu. Dia tak malu ke saya bayar semua keperluan anak selama lima bulan? Kenapa perlu saya ikut arahan suami yang tak bertanggungjawab,” keluh ibu kepada dua anak ini.
“Sepanjang lima bulan meninggalkan rumah, dia hanya memberi saya RM1500. Saya banyak tanggungan, rumah, kereta, anak lagi dan saya bayar semuanya seorang diri. Saya tak tahulah, kalau saya tak kerja, macam mana nak bagi anak-anak makan, silap-silap kami kena halau dari rumah.
Sepatutnya dia tak boleh nak bebankan saya dan dia perlu tahu tanggungjawab dia sebagai seorang suami. Saya tak kisah, jika dia nak bagi atau tidak, tapi saya nak dia ingat, itu tanggungjawab dia, jika tak bagi, dia jawablah di akhirat nanti.”
Apabila ditanya mengenai dakwaan Aidil kononnya Rita tidak membenarkan dia berjumpa dengan anak-anak dengan mengambil access card rumah mereka, Rita memberitahu, “Bohong! Sebelum ini memang saya ambil access card, tapi dia masih boleh masuk. Saya beritahu pengawal mengenai kehadiran dia dan dia sendiri pun dah masuk, tak ada masalah pun.
“Kenapalah nak cakap pasal access card pula, jangan nak salahkan access card pula sekarang ini. Saya tak fahamlah dengan dia, cakap macam kartun. Dia cakap tak dapat jumpa anak? Kenapa dia tak dapat jumpa, sebab dia tak datang. Saya tak pernah menghalangnya menjalankan tanggungjawab sebagai bapa. Saya beritahu padanya, kalau nak tengok anak, datanglah.
“Memang saya kata padanya kalau nak datang biar masa saya ada rumah sebab saya pergi shooting, saya bawa anak-anak saya sekali. Jadi kalau dia datang, kami tak ada, dia nak tengok apa, pintu? Jangan cakap saya nak menafikan hak dia, saya masih menunggu sehingga sekarang di mana dia cakap saja nak datang tapi tak datang.”
Ditanya adakah Rita akan kembali kepada suaminya itu dan hidup aman seperti dulu, Rita sambil mengeluh menjawab, “Itu saya tak nak cakap apa-apa. Kita tunggu saja 18 Jun ini. Saya serahkan kepada peguam. Yang penting, saya akan lawan untuk hak saya serta anak-anak dan saya tak akan biarkan kami ditindas. Ini dah tiga kali dia buat saya macam ini, saya dah letih sangat.
“Saya cuma mahu pertahankan hak saya dan tak akan biarkan saya ditinggalkan macam sampah. Saya ikutlah, jika Allah tetapkan macam ini, saya redha. Cuma saya minta, jika dia betul-betul ikhlas, dia sedarlah. Saya harap dia matang dan ada pendirian supaya boleh jadi lelaki yang melindungi serta membimbing keluarga.”
Gua

Rita Rudaini Terkejut Suami Tidak Muncul Di Mahkamah

Posted on the June 18th, 2012 under Artis by admin

SHAH ALAM: Pelakon Rita Rudaini Mokhtar terkejut apabila Aidil Zafuan Abd. Radzak tidak hadir ke mahkamah rendah syariah di sini, Isnin bagi sebutan kes nusyuz (perintah kembali taat) yang dikemukakan suaminya itu.
Rita yang baru pulang daripada mengerjakan umrah di Tanah Suci, Mekah pada 3 Jun lalu berkata, dia mendapat kekuatan untuk naik turun mahkamah apabila kes sering tertangguh kerana yakin Allah memberi kekuatan kepadanya dan keluarga
“Saya sanggup melalui tempoh masa yang lama turun naik mahkamah demi anak-anak. Dan tak rasa susah pun, semua ini kerana Allah yang sentiasa memberi semangat buat saya dan keluarga,” katanya.





Tambah pelakon itu, dia juga hairan kenapa Aidil tidak muncul di mahkamah pada Isnin tanpa sebarang alasan.
Terdahulu Mahkamah dimaklumkan oleh Peguam Syarie plaintif (Aidil), Ahmad Nazib Johari, memohon untuk menangguhkan kes pada pukul 12 tengah hari Isnin.
Bagaimanapun Peguam Syarie defendan, Datuk Mohd. Zaidi Md. Zain, tidak menerima sebarang surat memaklumkan penangguhan tersebut dan seterusnya akan mengemukakan bantahan terhadap permohonan nusyuz yang dituntut Aidil.
Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad bagaimanapun menetapkan 9 Julai depan bagi memberi peluang kepada Rita mengemukakan bantahan berkenaan.
Sementara itu, Rita berkata dirinya lebih tenang selepas mengerjakan umrah bersama 30 orang ahli keluarganya yang lain, termasuklah anak sulungnya, Airit Rayyan Rizqin, 4.
“Ini pertama kali saya membawa anak sama-sama mengerjakan umrah dan Alhamdulillah fikiran saya sangat tenang dan tidak memikirkan langsung tentang masalah ini (kes cerai).
“Malah, ketika hadir untuk sebutan kes hari ini, saya sangat tenang, tidak seperti sebelum ini. Saya berdoa supaya diri ini lebih kuat untuk mengharungi segala dugaan hidup agar dapat bahagia di samping anak-anak,” ujarnya.
Pada 16 Mei lalu, Aidil yang juga pemain bola sepak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) telah menarik balik permohonan untuk bercerai dengan isterinya atas alasan mahu berdamai selain memikirkan kebaikan kedua-dua anak mereka.
Aidil juga dalam mahu Rita dan anak-anak berpindah dari kediaman mereka ketika ini di Damansara ke rumah yang baru tajaan ATM yang didiami Aidil di USJ 1, Subang Jaya, dekat sini.
Rita dan Aidil bernikah di Songkhla, Thailand pada 28 Februari 2008 dan perkahwinan itu tidak mendapat restu keluarga.
Sepanjang perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang anak lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna yang kini berusia kira-kira setahun.
mStar

Rita tawar hati, serah segalanya pada ALLAH S.W.T

Posted on the May 20th, 2012 under Artis by admin
Keretakan rumah tangga aktres Rita Rudaini Mokhtar dan pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd Razak bukan lagi satu rahsia. Semenjak mendirikan rumah tangga pada Februari 2008, rumah tangga mereka sentiasa menjadi perhatian ramai apatah lagi ia tidak direstui keluarga Aidil pada mulanya.
Bahkan, rumah tangga yang dibina atas nama cinta itu hampir punah pada tahun 2010 namun dapat diselamatkan setelah Rita hamil anak kedua. Namun, segalanya berubah awal Januari lalu, setelah Aidil keluar rumah tanpa sebab dan terus meninggalkan Rita dan anak-anak sendirian.





Tindakan Aidil itu dipercayai berpunca dari ‘pergaduhan’ Rita dan adik kembarnya, Zaquan Adha di laman sosial Twitter yang turut mendapat perhatian umum. Tidak berakhir setakat itu sahaja, Rita menerima ‘hadiah’ paling perit dalam hidupnya apabila Aidil menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) beberapa hari sebelum hari jadi Rita memaklumkan dia sudah menfailkan penceraian di mahkamah.
Sekali lagi, kemelut rumah tangga pasangan ini mendapat perhatian media apabila Aidil menarik balik permohonan cerainya pada 16 April lalu dan meminta Rita kembali taat serta berpindah ke rumah Aidil yang telah disediakan majikannya di USJ1.
Rita pula merasakan tuntutan yang dibuat suaminya itu kelakar dan kebudak-budakan. Malah sehingga ke berita ini ditulis (Jumaat lalu), Rita memaklumkan kepada Zass menerusi SMS, tiada sebarang perbincangan yang di buat Aidil daripada permohonan cerai sehingga menarik balik permohonan itu.
“Dia tidak berjumpa saya untuk berbincang mengapa dia mahu bercerai dan mengapa dia menarik balik permohonan. Oleh sebab itu saya memohon Jawatankuasa Pendamai dari mahkamah untuk mengetahui alasan kukuh mengapa dia mahu menceraikan saya. Itu sahaja yang saya mahu,” jelasnya.
Malah, ketika ditanya sama ada dia masih mahu meneruskan perkahwinan ini, Rita berkata, “Saya serahkan segalanya kepada ALLAH S.W.T, saya terima qada dan qadar yang telah ditetapkan ALLAH S.W.T kepada saya.
“Buat masa ini apa yang boleh saya katakan, hati saya sudah tawar sebab ini bukan kali pertama dia berbuat demikian kepada saya dan anak-anak,” katanya.
Tunai umrah
Justeru, Rita mengambil keputusan untuk menunaikan umrah pada 22 Mei ini bersama keluarga dan saudara maranya termasuk membawa dua anaknya, Rayyan dan Arjuna untuk meminta petunjuk bagi perkahwinannya ini.
“Selain beribadat, saya mahu meminta petunjuk dari ALLAH S.W.T dan kami akan berada di sana semalam dua minggu. Saya harap akan mendapat jawapan dan lebih tenang sekembalinya saya di sini,” katanya.
Tawaran masih mencurah
Menyentuh tentang karier seninya, Rita berkata, dia kini sedang menyelesaikan penggambaran Ameera dan akan menyambung baki penggambaran sekembalinya selepas menunaikan umrah.
Kemudian Rita akan menyambung penggambaran Trilogi Cinta 2 sebanyak 40 episod dan seterusnya memasuki set penggambaran filem bersama Rosyam Nor.
“Alhamdulillah, rezeki saya murah dan tawaran tidak putus. Ini semua buat anak-anak.
Selepas penggambaran filem, saya akan masuk ke set penggambaran Sehangat Asmara di samping Adi Putra,” katanya yang turut membawa kedua anaknya ke lokasi setiap kali bekerja.
Sinar

Aidil Zafuan tarik balik hasrat cerai Rita Rudaini

Posted on the May 17th, 2012 under Artis by admin

PETALING JAYA – Mahkamah Rendah Syariah hari ini membenarkan permohonan pemain bola sepak kebangsaan, Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak menarik balik hasrat untuk bercerai dengan isterinya, Rita Rudaini Mohamad@Mokhtar.
Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad membuat keputusan itu selepas mendengar permohonan Mohamad Aidil Zafuan berhubung penarikan permohonan cerai yang difailkannya pada 12 April lalu.
Beliau juga mengarahkan Mohamad Aidil Zafuan membayar kos kepada Rita, 36, sebanyak RM250.





“Kamu (Mohamad Aidil Zafuan) perlu membayar kerugian kepada Rita kerana menarik balik kes ini pada saat akhir iaitu sehari sebelum sebutan kes ditetapkan (15 Mei),” katanya.
Mohamad Aidil Zafuan, 25, yang diwakili peguam Ahmad Nazib Johari mengemukakan tiga alasan berhubung penarikan balik permohonan bercerai mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.
Menurut Ahmad Nazib, permohonan anak guamnya tidak diteruskan kerana Rita tidak bersetuju pada untuk bercerai pada prosiding 30 April lalu.
“Justeru, anak guam saya berhasrat untuk berbaik semula dan mengarahkan isterinya kembali taat dan tinggal di rumah yang disediakannya.
“Anak guam saya juga risau jika diwujudkan jawatankuasa pendamai akan ada campur tangan daripada pihak ketiga. Ini akan mengeruhkan lagi keadaan,” katanya.
Ahmad Nazib berkata, pihaknya membantah permohonan kos yang diminta Rita kerana ia bukan dari kesilapan anak guamnya sebaliknya Rita tidak bersetuju untuk bercerai.
Bagaimanapun, Rita yang diwakili peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Md Zain memberitahu mahkamah pihaknya hanya dimaklumkan mengenai penarikan balik itu beberapa jam sebelum prosiding bermula.
Mohd Zaidi berkata tuntutan itu dibuat kerana ia membabitkan masa dan perjalanan beliau, anak guamnya serta kos penerbangan bapa tiri Rita, Johari Jonid, 62.
“Saya dan Rita agak terkesima apabila Mohamad Aidil Zafuan ingin menarik permohonannya itu. Sepatutnya prosiding hari ini (semalam) adalah untuk melantik wakil ahli keluarga masing-masing bagi membentuk Jawatankuasa Pendamai.
“Kami sudah bersedia dan melantik bapa tiri Rita yang datang dari Kangar, Perlis sebagai menurut arahan mahkamah. Oleh itu, kos perjalanan itu harus dibayar pihak Mohamad Aidil Zafuan,” katanya.
Rita yang memakai jubah hitam dan bertudung merah jambu kelihatan tidak bertegur sapa dengan Mohamad Aidil Zafuan, sebaliknya masing-masing pulang bersama ahli keluarga yang hadir di mahkamah.
Mohamad Aidil Zafuan ketika ditemui berharap agar hubungannya dan Rita kembali pulih demi dua anak mereka.
Sementara itu, Ahmad Nazib berkata, permohonan kembali taat terhadap Rita telah difailkan semalam dan notis itu sudah diserahkan kepada peguam yang mewakili Rita.
“Rita akan memfailkan jawapan pembelaan mereka pada tarikh sebutan ditetapkan iaitu pada 18 Jun ini,” katanya.
Mengenai kos pembayaran RM250 yang diperintahkan mahkamah semalam, Ahmad Nazib bercadang mengemukakan rayuan ke Mahkamah Tinggi Syariah berhubung keputusan itu.
Pasangan itu berkahwin secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 dan dikurniakan cahaya mata Airit Rayyan Rizqin,4 dan Airit Rafqa Arjuna, 2.
Perkahwinan mereka pada awalnya mendapat tentangan keluarga Mohamad Aidil Zafuan.

 

No comments:

Post a Comment