Sunday, January 20, 2013

SEKEJAP AJE ALLAH TUNJUK...BOLEH TAK...TAK PAKAI TUDUNG...DOSA ATAU HARAM

pix_topright

‘Saya tak buat salah’

Oleh Yusmizal Dolah Aling
Kuala Lumpur: “Ketika ini, saya tidak mahu perkara ini dibangkitkan lagi kerana ada hati perlu dijaga. Isteri pertama, keluarga saya, semuanya saya kena tengok,” kata Ketua Eksekutif Pertubuhan Ilmuan Malaysia (ILMU), Fathul Bari Mat Jahaya (gambar).
Beliau mengulas mengenai dokumen pernikahan keduanya dengan seorang wanita Filipina, Maria Joy Erlano di selatan Thailand, Mei lalu, yang disebarkan di Internet sehingga mengundang persoalan banyak pihak.
Pendakwah muda itu berkata, secara peribadi, dia menganggap ia cubaan pihak tertentu untuk mencari kesalahan dan mengaibkannya selepas mereka turut memeriksa beberapa butiran mengaitkan dirinya dengan keluarga, termasuk isteri pertamanya.

“Saya tidak mahu bangkitkan lagi, tapi pada saya, mereka sengaja jadikan kisah ini satu modal menjatuhkan saya, cukup dengan apa yang sudah dijelaskan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Fathul Bari turut memberi penjelasan mengenai perkara itu di YouTube kelmarin.

 Ustaz Fathul Bari.... ulamak muda Umno
Dulu dia kata tak boleh mendoakan kehancuran kepada sesama islam....
Hari ni...bila ada bloger mendedahkan perkahwinan keduanya di Thailand denga seorang wanita Filipina...tetiba dia mendoakan kehancuran kepada bloger tersebut...alasannya...dia berdoa spt mana doa Saad Bin Abi Waqaf seorang sahabat nabi saw berdoa terhadap penfitnahnya.....Dulu ustaz muda ni kemain lagi marah kepada ustaz Nik Razi kerana mendoakan kehancuran kpd Umno...Bila kena batang hidunng sendiri...rasa diri telah dianiayai aikk...boleh pulak berdoa macam tu......
Apa hukum berdoa macam tu ustaz...bloger tu pun Islam jugak ustaz....
— with Hasnul Ikhwan Mohd Zain, Norhaiti Haiti, Muhd Azan Aziz and 28 others.

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment