Thursday, June 24, 2010

BUKAN NAK CITE R/TANGGANYA...ELOK@BOLEH PUN PAKAI TUDUNG...DE MEMAKAINYA BERTEMPAT2....HKUM WAJIB...

'Tiada komen, tiada cerai'

Oleh Murni Wan Omar

2010/06/25

KUALA LUMPUR: “Ask Maya, (Tanya Maya) No Comment (Tiada komen), No divorce (Tiada cerai),” kata Steven David Shorthose atau Muhammad Ali Abdullah, 40, dengan nada serius sebaik keluar dari kamar Hakim Syarie di Mahkamah Syariah, di sini, semalam.
SENYUM...Maya disoal wartawan  selepas keluar dari Mahkamah 
Syariah Kuala Lumpur.
SENYUM...Maya disoal wartawan selepas keluar dari Mahkamah Syariah Kuala Lumpur.
TANYA MAYA...Muhammad Ali  enggan memberi ulasan ketika ditemui 
wartawan.
TANYA MAYA...Muhammad Ali enggan memberi ulasan ketika ditemui wartawan.
Isterinya, pelakon dan pengacara terkenal, Maya Karin Roelcke, 31, juga hanya tersenyum dan berkali-kali mengatakan “Saya tidak boleh beritahu apa-apa, saya minta maaf.”

Kedua-dua mereka yang tiba dan pergi secara berasingan enggan memberi komen berhubung kehadiran mereka di situ.

Terdahulu, Maya yang berbaju kurung dan lengkap bertudung hadir ke Mahkamah Rendah Syariah di sini, ditemani peguam syarie, Norhusniah Husin, masuk ke dalam kamar Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaludin pada jam 2 petang.

Beberapa minit kemudian, kelihatan dua lelaki berbangsa asing yang membawa dokumen membabitkan kes itu masuk ke dalam kamar sama.

Steven atau Muhammad Ali, yang memakai sut lengkap pula tiba pada jam 3 petang ditemani seorang wanita dipercayai peguam.

Mereka keluar dari kamar itu pada jam 4 petang dan Nurhusniah ketika ditemui berkata anak guamnya sudah mengeluarkan arahan untuk tidak memberi sebarang komen.

Kemelut rumah tangga dihadapi Maya dan Steven mula dihidu media sejak Februari lalu apabila mereka dikatakan sudah tidak tinggal sebumbung berikutan berdepan konflik, namun belum bercerai.

Pasangan itu bernikah pada 14 Ogos 2008 dan melangsungkan perkahwinan dalam suasana romantis di tepi Tasik Como, Bellagio, Itali, disusuli majlis resepsi di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM), Kepong, pada 26 Ogos tahun sama selepas tujuh tahun bercinta.

Akhbar sebelum ini melaporkan Maya yang juga Aktres Terbaik Festival Filem Asia Pasifik Ke-49, mengakui rumah tangganya berdepan konflik.
Malah, segala usaha untuk menyelesaikan masalah itu masih dalam peringkat perbincangan.

Walaupun belum bercerai, setakat ini mereka membawa haluan sendiri dan perdamaian menemui jalan buntu.


KOMEN..NAS WAJIB JELAS DIDALAM QURAN....SURAH AN NUR AYAT 31 DAN SURAH AL AHZAB AYAT 59...JANGANLAH KITA DEGIL DENGAN HUKUM ALLAH..KITA XBOLEH TONGKAT DUNIA...KITA AKAN TUA ..KEREPOT...BERUBAN DAN GOL@MATI....

No comments:

Post a Comment