Friday, June 25, 2010

JALAN HUKUM ALLAH TU....KAHWIN TAK NAK DULU...NAK TEST2 DAN SEDAP2 DULU...SEKARANG DIRI MALU... BAPA EMAK MALU...

Ketuk pintu tiga jam

Oleh Hayati Ibrahim
ya_t@hmetro.com.my
2010/06/26

PUTRAJAYA: Seorang pencuci kereta sanggup memaksa teman wanitanya mengeluarkan wang simpanan Tabung Haji semata-mata membayar denda selepas mereka ditangkap khalwat di sebuah apartmen di Presint 18, awal pagi semalam.
Bagaimanapun, permintaan lelaki berusia 27 tahun itu tidak dilayan kekasihnya menyebabkan dia meringkuk di Penjara Kajang sejak semalam.
Namun, wanita yang juga seorang pegawai kerajaan itu dibebaskan selepas bapanya memasukkan duit RM3,000 untuk membayar denda.

Pasangan terbabit ditahan pegawai Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) cawangan Putrajaya kerana disyaki berkhalwat kira-kira jam 3 pagi, semalam.

Sebelum itu, pegawai penguat kuasa meminta bantuan polis memotong mangga jeriji besi sebelum memecahkan pintu rumah wanita berkenaan berikutan keengganan penghuninya membuka pintu walaupun diketuk berkali-kali.

Sumber Jawi berkata, dalam kejadian kira-kira 1 pagi itu, pegawai penguat kuasa Jawi menyerbu rumah berkenaan selepas mendapat aduan orang ramai melaporkan penghuni rumah terbabit disyaki berkhalwat.

Bagaimanapun, usaha penguat kuasa mengetuk pintu dan memanggil penghuni membuka pintu gagal, menyebabkan mereka meminta bantuan polis untuk memotong kunci jeriji besi bagi membolehkan mereka masuk ke rumah terbabit.

Sumber berkata, mereka tiba di rumah terbabit kira-kira jam 1 pagi dan menunggu tiga jam sebelum meminta bantuan polis memecahkan pintu rumah berkenaan.

“Ketika serbuan dibuat, kami mendapati lelaki lengkap berpakaian berada di atas katil di bilik tidur utama, manakala wanita berada di dalam bilik air dalam ketakutan.

“Siasatan mendapati kedua-duanya bukan pasangan suami isteri dan lelaki terbabit dipercayai kerap menjadikan apartmen wanita itu sebagai tempat melampiaskan nafsu,” katanya.

Difahamkan, wanita itu tinggal di rumah terbabit seorang diri selepas beberapa rakannya mengambil keputusan keluar dari rumah itu sejak tiga bulan lalu akibat tidak tahan tindakannya sering membawa teman lelaki balik ke rumah.

Berikutan itu, wanita dan teman lelaki mengambil kesempatan memadu asmara, sebelum dihidu orang awam yang melaporkan kepada pihak berkuasa kerana tidak sanggup melihat maksiat berleluasa di kawasan kuarters kerajaan terbabit.

Sumber berkata, pasangan terbabit dibawa ke Pejabat Jawi Putrajaya untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 27, Akta Jenayah Syariah Wilayah-Wilayah Persekutuan 1997 kerana berdua-duaan hingga menimbulkan syak.

“Ketika disoal siasat pasangan itu mengaku sudah tiga tahun berkenalan dan sering mengadakan hubungan seks di rumah terbabit. Mereka dihadapkan ke Mahkamah Syariah dan kedua-duanya mengaku bersalah.

“Mereka dikenakan denda RM3,000 seorang atau penjara 12 bulan. Wanita berkenaan membayar denda bagaimanapun lelaki terbabit mungkin meringkuk dalam penjara selama 12 bulan kerana gagal membayar denda,” katanya.

No comments:

Post a Comment