Thursday, June 7, 2012

MACAM TIADA SIANG LAGI...MACAM TERDESAK SANGAT...MALAM NI BANYAK FITNAH...SYAITAN2 BERKELIARAN...

Jalani temu duga SPA waktu malam


RAKYAT negara ini berebut-rebut mencari kerja di sektor awam ekoran skim perkhidmatan yang menarik. – Gambar hiasan



PUTRAJAYA – Semua calon bagi mengisi kekosongan jawatan dalam perkhidmatan awam akan diberi pilihan untuk menjalani sesi temu duga sama ada pada waktu malam atau pada hujung minggu dalam masa terdekat.
Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), Tan Sri Mahmood Adam (gambar kecil) berkata, pendekatan baharu tersebut antara penambahbaikan yang dilakukan oleh pihaknya sejajar dengan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.
Beliau bagaimanapun berkata, calon yang mahu berbuat demikian perlu memaklumkan kepada SPA selepas menerima surat tawaran menghadiri temu duga.
“Ia bertujuan memberi kemudahan kepada calon memilih waktu temu duga mengikut kesesuaian mereka kerana ada antara calon mengalami kesukaran untuk ditemu duga pada waktu pejabat,’’ katanya pada majlis pertemuan dengan media di sini semalam.

Suami baharu Nurul warga Perancis



NURUL dan suami baharunya, Eric Daniel Deep memotong kek selepas majlis pernikahan mereka di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Bekas isteri penyanyi dan komposer tidak asing lagi, Ajai selamat melangsungkan perkahwinan dengan seorang usahawan Perancis di sini semalam.
Nurul Huda Abdul Wahab, 35, atau lebih dikenali sebagai Nurul selamat diijabkabulkan dengan usahawan produk kesihatan Herbalife, Eric Daniel Depp, 47, dengan hanya sekali lafaz di Duchess Place, Jalan Ampang.
Pasangan itu dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk Orang Islam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Azizan Othman kira-kira pukul 12.20 tengah hari berwalikan abang Nurul, Mohamad Rizal Abdul Wahab.
Menurut Nurul, dia kini sudah bersedia menggalas tugas sebagai seorang isteri setelah lebih lima tahun menjadi ibu tunggal kepada seorang cahaya mata, Ayu Nazirah, 14.
“Alhamdulillah, semua berjalan lancar dan majlis pun sudah selesai. Apa yang dirancang menjadi kenyataan dan yang paling penting, kami kini sah menjadi suami isteri,” kata Nurul yang ditemui selepas majlis.
Nurul berkata, dia berkenalan dengan lelaki Perancis itu menerusi rakannya, pelakon Zahida Rafik.

300 pemuda mewakili 32 NGO Kelantan serah kereta sorong, cangkul kepada Nik Aziz



ORANG ramai membawa alat pembinaan terpakai seperti kereta sorong, penyodok, cangkul dan beberapa guni pasir untuk diserahkan kepada Nik Aziz di hadapan Kompleks Kota Darul Naim, Kota Bharu semalam.



KOTA BHARU – Lebih 300 anak muda yang mewakili 32 badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul secara aman di hadapan pejabat Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat (gambar) di Kompleks Kota Darul Naim di sini semalam untuk menyerahkan derma berupa beberapa peralatan pembinaan bagi membantu Kerajaan Pas Kelantan melaksanakan pelbagai projek yang dijanjikan sebelum ini tetapi belum ditunaikan.
Peralatan tersebut termasuklah kereta sorong, cangkul, penyodok dan beberapa guni pasir yang menjadi simbol sokongan terhadap ‘hasrat murni’ kerajaan negeri untuk membawa pembangunan kepada rakyat.
Ia juga sebagai ingatan kepada Nik Aziz agar segera memulakan kerja-kerja semua projek yang sudah dijanjikan sejak 22 tahun memerintah negeri itu.
Mereka berkumpul lebih sejam mulai pukul 10.30 pagi di pintu masuk Kompleks Kota Darul Naim dengan membawa kain rentang dan sepanduk, antaranya berbunyi “Kerajaan Batu Asas”, “Selesai Air Dulu”, “Manisnya Janjimu” dan “Rakyat Derma Doh, YB dan Exco Bila Lagi”.
'Handle' basikal tusuk ke perut
ADILA SHARINNI WAHID
7 Jun 2012
Muhammad Shahrul Nizam
Muhammad Shahrul Nizam dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II dan
dilaporkan stabil.
KOTA BHARU – Hasrat seorang kanak-kanak 11 tahun bermain bola di padang berhampiran rumahnya bertukar igauan ngeri apabila 'handle' basikal ditunggang tertusuk sedalam hampir seinci pada perutnya setelah dia terjatuh dari basikal itu, petang kelmarin.

Muhammad Shahrul Nizam Shahrul bagaimanapun bernasib baik apabila tusukan batang besi itu tidak kena pada organ penting dalam perutnya. Pun begitu, pelajar darjah lima Sekolah Kebangsaan Wakaf Stan tersebut menerima beberapa jahitan dan kini dirawat Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini.

Muhammad Shahrul Nizam berkata, dalam kejadian jam 4.30 petang itu, dia baru sahaja keluar dari rumah bersama seorang lagi rakan untuk ke padang menjalani latihan bola sepak berdekatan rumah.

Katanya, tiba di satu selekoh beberapa meter dari rumahnya, dia ternampak seekor ular menyusur di hadapan basikal menyebabkan Muhammad Shahrul memberhentikan basikal itu secara mengejut, namun nasib tidak menyebelahinya apabila dia terjatuh.

“Ketika itu, 'handle' terpacak pada jalan dan perut saya betul-betul kena pada 'handle' serta menembusinya. Saya cuba bangun, tetapi, apabila ternampak lubang di perut, saya jadi takut,” katanya ketika ditemui di hospital berkenaan, tengah hari, semalam.

Ibu mangsa, Suriani Yahya, 33, berkata, dia menerima panggilan telefon dari seorang jiran memaklumkan anaknya terjatuh basikal dan mengalami kecederaan.

“Pada masa itu, saya dan suami, Shahrul Yahya, 40, berada di klinik berdekatan membawa anak kedua kami yang berusia sembilan bulan menjalani temu janji. Mulanya, saya ingat hanya luka biasa, tetapi apabila tiba di tempat kejadian saya panik melihat dia terbaring atas jalan raya.

“Saya cuba buka kapas yang diletakkan jiran pada lubang perut Muhammad Shahrul Nizam, namun dia menangis menyebabkan kami bergegas membawanya ke hospital

“Dia bagaimanapun dilaporkan stabil dan sedar selepas keluar dari bilik pembedahan, semalam,” katanya.

Tanggung rugi angkara khianat



BEBERAPA penduduk melihat enam motosikal yang hangus disyaki angkara khianat dalam kejadian di Desa Petaling, Cheras, Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Belum dapat dipastikan puncanya tetapi beberapa penduduk di Apartmen Seri Puteri di Desa Petaling, Cheras di sini percaya mereka menjadi mangsa khianat apabila mengalami kerugian teruk selepas enam buah motosikal yang diletakkan di tempat letak kereta premis itu hangus semalam.
Rata-rata mereka yang masih tidur ketika kejadian pukul 3.30 pagi itu berlaku mengaku terkejut dan geram dengan insiden tersebut. Mereka percaya kesemua motosikal terbabit tidak terbakar dengan sendirinya tetapi angkara perbuatan khianat pihak tertentu.
Dakwaan tersebut nyata berasas apabila terdapat sebuah kereta jenis Proton Wira turut mengalami kerosakan kecil akibat terkena tempias api, manakala keempat-empat tayar sebuah teksi yang diletakkan di kawasan sama pula ditoreh.

Tadah badan sambut peluru



PAUL yang cedera selepas terkena lima das tembakan dikejarkan ke hospital dalam rompakan didalangi lelaki bertopeng di Johor Bahru kelmarin.



JOHOR BAHRU – Ibarat lilin yang membakar diri untuk kesenangan orang lain, seorang pengawal keselamatan lebih rela membiarkan dirinya ditembak sebanyak lima das oleh perompak daripada dia membalas tembakan menggunakan selaras pump gun yang mungkin membahayakan nyawa orang ramai.
Keberanian dan kemurnian hati R. Paul, 50, berbaloi apabila dia hanya cedera walaupun terkena tembakan di perut, belakang leher, tangan kiri, paha kanan dan pinggang dalam kejadian pukul 8 malam di hadapan kompleks beli-belah Holiday Plaza di sini kelmarin.
Mengimbau semula kejadian itu, Paul yang masih boleh berbicara walaupun cedera ditembak memberitahu, rompakan tersebut berlaku sangat pantas ketika dia yang sedang mengiringi seorang pemilik kedai pengurup wang ke keretanya, didatangi tiga perompak bertopeng dan bersenjatakan pistol.
Katanya, sebelum ditembak, dia menyedari kedatangan perompak terbabit tetapi tidak sanggup untuk melepaskan tembakan dari pump gun yang dibawa kerana bimbang pelurunya akan mengenai orang ramai. Peluru senjata sebesar ibu jari kaki lelaki dewasa itu akan bertaburan jika dibedil.
“Ketika itu terdapat seorang wanita dan kanak-kanak yang berada kira-kira 50 meter dari saya. Saya bimbang mereka akan ditimpa bahaya jika saya menarik picu pump gun.
“Saya lari ke arah wanita tersebut dan menjerit agar mereka lari menyelamatkan diri tetapi tanpa saya sedari, saya terkena satu das tembakan dari jarak kira-kira 10 meter,” ceritanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Aminah di sini semalam.

Hilang nyawa angkara RM1,500



Isteri Ali (dalam bulatan) tidak dapat menahan kesedihan ekoran kematian suaminya akibat dibunuh di Pasar Borong Selayang Lama, Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Perbalahan antara dua penjual sayur warga Myanmar berhutang RM1,500 berakhir dengan salah seorang daripada mereka mati ditikam di Pasar Borong Selayang Lama di sini semalam.
Mangsa yang terbunuh hanya dikenali sebagai Ali, 26. Ali mati akibat ditikam di dada oleh rakannya selepas mereka berperang mulut selama kira-kira setengah jam.
Seorang saksi yang juga rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Tham, 30-an berkata, pergaduhan itu bermula pada pukul 7.30 malam dipercayai angkara dendam lama berkaitan dengan persaingan perniagaan dan masalah wang yang dipinjam isteri suspek.
“Perang mulut yang berlangsung selama kira-kira setengah jam itu tidak disangka berakhir dengan Ali ditikam,” kata Tham yang juga merupakan warga Myanmar.

Ternak lebah madu atas bumbung hotel



CHEF Waldorf Astoria, Josh Bierman memeriksa lebah madu yang diternak di atas bumbung hotel berkenaan kelmarin.



NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Sebuah hotel mewah menternak lebih 20,000 ekor lebah madu di atas bumbung bangunan berkenaan di sini.
Waldorf-Astoria yang merupakan hotel pilihan pemimpin AS dan luar negara, merancang untuk menghasilkan madu lebah sendiri di samping membantu mendebungakan pokok di sekitar kota metropolitan tersebut.
"Lebah ini terbang ke arah taman awam Central Park di sini," kata kakitangan Waldorf yang ditugaskan menjaga ternakan lebah tersebut, Andrew Cote.
"Serangga ini membawa pulang nektar, air dan debunga ke sarang di tingkat atas bangunan ini," tambahnya.
Menurut Cote, inisiatif tersebut dapat membantu rancangan pihak dewan bandar raya di sini untuk menanam 1 juta pokok menjelang 2022.
Bilangan lebah yang diternak di atas bumbung hotel 20 tingkat itu dijangka bertambah hingga 300,000 ekor pada musim panas tahun ini. - Agensi

4 pekerja lombong emas dicari






KUANTAN – Polis mencari empat lelaki bagi membantu siasatan kecurian emas di sebuah syarikat lombong emas di Kuala Lipis pada Mac lalu.
Keempat-empat lelaki yang merupakan kakitangan syarikat berkenaan ialah Arman Shah Mohammad Yusof, 44, Abd. Mutalib Ahmad, 49, Mohamed Esan Latiff, 37, dan Zahari Ahmad, 51.
Pegawai Urus Setia Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Asisten Superintendan Noor Asyikin Shamsuri berkata, pengurus syarikat itu membuat laporan polis mengenai kecurian tersebut pada 15 Mac lalu dan berikutan itu tujuh suspek telah ditahan.
“Kesemua 11 suspek dikatakan mencuri emas itu sejak November 2010 dan hanya disedari pada bulan Mac tahun ini.
“Mereka dipercayai mencurinya sedikit-sedikit sehingga sukar untuk dikesan,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

No comments:

Post a Comment