Sunday, July 15, 2012

SEDARLAH ALLAH BOLEH MENGHUKUM...MENDIDIK..MENYEDARKAN..MEMENANGKAN ISLAM..MENGHAPUSKAN KEBATILAN..DLL..KUASA ALLAH TAK BATAS ATAU TERHAD

Wanita 14 Tahun Meninggal Kerana Sudah Empat Kali Gugurkan Bayi Dalam Kandungan


KUALA LUMPUR – Kemusykilan seorang bapa terhadap anak gadisnya yang didapati berlumuran darah terjawab apabila remaja berkenaan rupa-rupanya telah melahirkan anak sebelum membungkus mayat bayinya itu di dalam plastik di Kampung Sungai Rasau, Sepang kelmarin.
Perkara itu terbongkar selepas bapa gadis berusia 14 tahun tersebut membawa remaja itu ke Hospital Putrajaya untuk dirawat sehari sebelum penemuan tersebut.
Difahamkan, gadis tersebut telah empat kali mengalami keguguran sebelum ini.
Sumber memberitahu, sebaik dirawat, doktor mengesahkan yang suspek telah melahirkan bayi yang tidak cukup bulan dan masih terdapat uri di dalam rahimnya.
Katanya, salah seorang ahli keluarga suspek kemudian terus memaklumkan kejadian itu kepada polis.
“Polis yang pergi ke rumah gadis tersebut pada pukul 6 petang semalam (kelmarin) telah menemui mayat bayi lelaki yang disorok di dalam salah sebuah bilik di rumah tersebut.
“Mayat bayi itu dibungkus dalam beg plastik kuning. Siasatan awal mendapati bayi itu telah mati sebaik dilahirkan"
Tambahnya, remaja tersebut tinggal di rumah itu bersama ibu bapanya yang merupakan peniaga kedai runcit.
Menurut sumber itu lagi, pihaknya percaya suspek melahirkan bayi itu kurang 24 jam sebelum mayat bayi malang itu ditemui. Keadaan suspek dilaporkan stabil di hospital tersebut.
Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah mengesahkan kes tersebut.

Malaysia tersenarai antara 5 jambatan paling ngeri di dunia


1. Crazy Curves: Langkawi Sky Bridge, Kedah, Malaysia
 2. Forest Gulp: Capilano Suspension Bridge, North Vancouver, British Columbia
 3. Cope-on-a-Rope: Carrick-a-Rede Rope Bridge, Antrim, North Ireland
 4. Terrifying Trift: Trift Bridge, Gadmen, Switzerland

Originally built by a power company to allow access to the Trift Glacier below and set in the mountains of the Bernese Oberland, the Trift Bridge is reported to be among the longest pedestrian suspension bridges in the world, at approximately 550 feet in length. As the bridge also stands more than 300 feet above the Triftsee Lake, don't mistake those yelps for yodels.
5. Royal Flushed: Royal Gorge Bridge, Canon City, Colorado



Adik-Beradik Hairan, Rita Rudaini Kelihatan Lebih Ceria

Posted on the July 15th, 2012 under Artis by admin

Itulah yang paling pelik jika dibandingkan dengan yang lain. Selepas beberapa isu melibatkan rumah tangga Rita Rudaini & Aidil Zafuan yang hangat diperkatakan sebelum ini, kini Rita Rudaini mengaku dia lebih gembira sekarang selepas 4 tahun berkahwin.
Rita Rudaini dalam temubualnya bersama Murai turut mengakui bahawa dia sudah tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap Aidil lagi.
“Terus-terang, sampai setakat ini, saya tidak tahu apa yang Aidil mahu. Hati pun dah kebas dan tidak ada rasa apa-apa pun. Sewaktu menunaikan umrah, saya ada berdoa untuk Aidil. Doa saya adalah kalau dialah orang yang baik untuk kami sekeluarga, minta dekatkanlah kami kembali.” – Rita Rudaini.







Tabah dengan apa yang berlaku, Rita Rudaini memberitahu bahawa adik-beradiknya hairan apabila melihat dirinya yang kini semakin ceria dari sebelumnya.
“Jujurnya, selama 4 tahun berkahwin, saya tidak pernah rasa gembira macam ini. Sampaikan adik-beradik bertanya kepada saya, engkau ni tiada masalah ke?.”
Baguslah kalau begitu, bulan Ramadhan pun semakin hampir. Moga Rita dan Aidil dapat mencapai kata sepakat yang lebih baik.
OhBulan

Guru bukan Islam Tertarik dengan sistem Sekolah Islam


Menerima pekerjaan sebagai guru bahasa Inggeris di Al-Noor Academy, Rick Booth mendapatkan layanan yang baik dari para pelajar muslimnya.

"Kelakuan moral yang sangat hebat," kata Booth, seorang bekas wartawan selama lebih dari 30 tahun di surat khabar The Sun Westerly di Rhode Island, mengatakan pada Boston Globe Minggu, 3 Jun semalam.

"Saya cuba untuk melawan, tapi saya sudah jatuh cinta dengan tempat ini. Saya mencari rumah di sini."

Al-Noor Academy adalah salah sebuah sekolah dengan kelayakan SMP dan SMA yang ditubuhkan pada bulan September tahun 2000 untuk komuniti Muslim di Greater Boston dan Rhode Island bahagian utara. Kurikulumnya merangkumi semua mata pelajaran yang diajar di sekolah umum di negara bahagian Massachusetts yang hanya ditambah agama Islam dan bahasa Arab.

Bergabung dengan kakitangan sekolah di bulan Mei 2011, banyak kejadian di sekolah yang asing bagi Booth. Sebagai contoh, pelajar sekolah solat lima kali sehari yang menjadi adat di sekolah itu. Sekolah juga bermula dengan acara pembacaan ayat-ayat suci Al-Quran. Menunjukkan betapa hormatnya pada kegiatan-kegiatan para pelajar dan rakan gurunya yang muslim, Booth juga menerapkan etika dalam aktiviti pengajarannya.

Menurut salah seorang murid, Firas Al-Shaar, Booth biasanya memberikan banyak kerja-kerja rumah, namun membuat pengecualian ketika cuti hari raya Islam.

"Jika kami ada bercuti khusus (kegamaan), dia tidak akan memberikan kami banyak kerja-kerja rumah," katanya.

Mengajar pelajar Muslim di sekolah Al-Noor telah mengubah banyak persepsi Booth. Dengan adanya pelajar muslimat yang mengenakan tudung yang labuh dan longgar, Booth melihat itu sebagai cara Al Quran untuk melindungi kaum wanita dan juga memberikan cahaya bagi wajah mereka.

"Ajaran mereka mudah. Mereka mengingatkan saya kepada gadis-gadis di Amerika pada 60 tahun lalu."

Melihat cita-cita yang tinggi di antara pelajar, seperti ramai dari kalangan mereka yang ingin menjadi doktor, Booth melihat pelajar di sekolah Al Nour sebagai impian bagi setiap guru untuk menjadi motivasi, keyakinan diri, dan tekun dalam proses pengajaran dan pembelajaran.

Apa yang Islam di Belanda lakukan sudah lama berlaku di Kelantan


Kesungguhan Islam di Belanda dalam menegakkan nilai Islam patut kita contohi. Terutamanya yang berlaku baru-baru ini di bandar Utrehct, di mana mereka menutup beberapa iklan yang memaparkan wanita separuh bogel dengan poster dan iklan-iklan yang tidak bermoral.

Laman berita Belanda Radio RNW menulis apa yang dilakukan Islam ini sebagai "keperihatinan  Islam", di mana ramai yang tidak setuju dan ramai pula yang terkejut kerana hal ini belum pernah dilakukan sebelum ini.

Di daerah Kanaleneiland, wilayah majoriti Islam di bandar Utrecht, sebuah iklan pembukaan muzium telah menampilkan wanita separuh bogel tiba-tiba ditutupi dengan sebuah kain hitam. Selain ditutup kain, juga terdapat mesej "La ilaha Illallah - Tidak Boleh Ada Iklan Seksual di Penempatan Kami." Selain itu juga terdapat mesej "Bangkit dan Lawan Hal ini Untuk Melindungi Anak-anak Kami!"

Anti Islam di Itali kini menyokong penggunaan tudung bagi wanita islam


Menteri Dalam Negara Itali Roberto Maroni yang dikenali sebagai ahli politik anti-pendatang dari Parti Liga Utara di Itali. Sejak lama ia dikenali menentang segala hal berbau Islam, malah dia pernah mengajukan proposal larangan pelajaran agama Islam di sekolah-sekolah di Itali.

Namun, berita menarik berkaitan Roberto Maroni datang dari laman Islam milik Dr Zakir Naik. Di blog Islamic Research Foundation disebutkan, bahawa Roberto Maroni menyokong penggunaan hijab / jilbab, dan Maroni tidak akan melarang penggunaan tudung.

Mengutip kata-kata Maroni yang dinyatakan di blog Islamic Research Foundation, "Jika paderi wanita biasa ditampilkan menggunakan tudung di setiap gambar-gambarnya, bagaimana mungkin anda akan meminta saya bersetuju larangan hijab?"

Perawan Maria adalah peribadi yang dikenali dalam dunia Kristian. Dalam berbagai gambar yang biasa dipaparkan, Maria kelihatan menggunakan tudung. Jadi di negara Itali yang majoriti warganya memeluk Katolik / Kristian, dan salah satu tokoh terpenting dalam agama mereka biasa digambarkan menggunakan tudung, bagaimana mungkin negara ini akan melarang penggunaan tudung bagi Muslimah disana.

10 Negara mempunyai jumlah penduduk Islam terbesar di dunia


Sebagai agama dengan penganut terbesar nombor dua di dunia, Islam menjadi agama yang penganutnya tersebar di seluruh dunia. Hampir di semua negara di seluruh dunia, pasti ada penduduk muslimnya. Dan dalam posting kali ini, saya akan senaraikan tentang 10 negara dengan penduduk beragama Islam yang terbesar di dunia.
Ini adalah senarai 10 negara dengan jumlah penduduk muslim terbesar di dunia.
1. Indonesia: 182,570,000 orang
Indonesia merupakan negara Islam terbesar di seluruh dunia. Walaupun 88% penduduknya beragama Islam, Indonesia bukanlah negara Islam. Islam di Indonesia juga dikenali dengan sifatnya yang sederhana dan toleransi. Pada tahun 30 Hijri atau 651 Masihi, hanya berselang kira-kira 20 tahun dari wafatnya Rasulullah SAW, Khalifah Uthman ibn Affan r.a menghantar rombongan ke China untuk memperkenalkan Daulah Islam yang baru mula bertapak. Dalam perjalanan yang memakan masa empat tahun ini, para utusan Uthman ternyata sempat singgah di Kepulauan Nusantara. Beberapa tahun kemudian, tepatnya tahun 674 M, Kerajaan Umayyah telah mendirikan pangkalan dagangan di pantai barat Sumatera. Inilah perkenalan pertama penduduk Indonesia dengan Islam. Sejak itu para pelaut dan pedagang Islam terus datang abad demi abad. Mereka membeli hasil bumi dari negeri nan hijau ini sambil berdakwah.
 
2. Pakistan: 134,480,000 orang
Pakistan adalah sebuah negara yang terletak di Asia Selatan. Dengan lebih dari 150 juta penduduk. Nama Pakistan diambil dari awalan daerah Punjab Afghan Kashmir Sind dan Baluchistan. Sedangkan dalam bahasa Parsi bermaksud suci dan Stan bermakna negara. Sehinggakan para pengasas Pakistan mengharapkan adanya negara suci menurut ajaran Islam.
 
3. India: 121,000,000 orang
Islam adalah agama yang kedua terbesar selepas agama Hindu (80.5%). Dianggarkan seramai 174 juta Muslim 16.4% dari jumlah penduduk.. Sejak pengenalannya ke India Islam telah membuat penyumbangan keagamaan kesenian falsafah kebudayaan kemasyarakatan dan politik kepada sejarah warisan dan kehidupan India.
 
4. Bangladesh: 114,080,000 orang
Islam adalah agama terbesar Bangladesh yang mempunyai penduduknya lebih dari 130 juta dan merupakan hampir 88% dari jumlah penduduk mengikut bancian 2001. Islam datang ke wilayah Bengal sejak abad ke-13 terutama oleh kedatangan para pedagang Arab Parsi Saints dan penaklukan daerah. Salah satu tempat
suci Islam yang terkenal adalah Shah Jalal. 
5. Turki: 65,510,000 orang
Daerah yang terdiri dari Turki moden mempunyai tradisi Islam yang lama dan kaya belatar belakang ke zaman permulaan Seljuk dan Empayar Uthmaniyyah. Orang Turki secara kebudayaan dan sejarah adalah umat Islam.

6. Iran: 62,430,000 orang
Sejarah awal Iran meliputi negara Iran dan juga negara-negara jirannya yang mempunyai persamaan dalam kebudayaan dan bahasa. Ketika itu negara-negara ini diperintah oleh empayar-empayar seperti Media dan Akhemenid. Sassanid adalah empayar Parsi terakhir sebelum kedatangan Islam. Kemudian Parsi bergabung menjadi sebahagian khilafah Islam awal.
 
7. Mesir: 58,630,000 orang
Islam muncul di wilayah Mesir pada 628 Masihi. Ketika itu Rasulullah menghantar surat pada Gabenor Mukaukis-yang berada di bawah kekuasaan Rom-mengajak masuk Islam. Malah Rasulullah saw menikahi gadis Mesir- Maria. Pada 639 Masihi- ketika Islam di bawah kepemimpinan Umar bin Khattab- 3000 tentera Amru bin Ash memasuki Mesir yang kemudiannya diperkuatkan lagi oleh tentera Zubair bin Awwam berkuasa seramai 4000 orang. Sejak itu- Mesir menjadi kawasan jajahan pihak Islam. Di masa kekuasaan Keluarga Umayyah- yang kemudiannya Abbasiyah- Mesir menjadi salah satu wilayah seperti semula. Khalifah Muiz membangun Masjid Besar Al-Azhar (dari "Al-Zahra"- nama panggilan Fatimah) yang disiapakan pada 17 Ramadhan 359 Hijriah, 970 Masihi. Inilah yang kemudian bekembang menjadi Universiti Al-Azhar sekarang- yang juga merupakan universiti tertua di dunia saat ini.

8. Nigeria: 53,000,000 orang
Islam dianuti oleh 50% dari jumlah penduduk Nigeria- Penyebaran Islam di Nigeria dibahagikan dalam tiga fasa- iaitu zaman Trans Sahara dan Afrika Utara- zaman Atlantik dan zaman kemerdekaan. di samping melakukan perdagangan- para pedagang Islam juga memperkenalkan misi utama ajaran Islam- iaitu mengembangkan keamanan- keadilan dan kesejahteraan.
 
9. Algeria (Al-Jazair): 30,530,000 orang
Islam pertama kali dibawa ke Al-geria oleh Bani Umayyah selepas pencerobohan dinasti dari Uqba bin Nafi- dalam berlarutan-larut proses penaklukan dan penukaran yang terbentang 670-711. Namun- seperti di Timur Tengah itu sendiri- mereka berusaha menggabungkan Islam baru mereka dengan perlawanan terhadap aturan luar negeri kekhalifahan - sebuah ceruk yang Khawarij dan Syiah "ajaran sesat" diisi dengan sempurna.

10. Maghribi: 28,780,000 orang
Maghribi moden pada abad ke-7 M merupakan sebuah wilayah Barbarian yang dipengaruhi Arab. Bangsa Arab yang datang ke Maghribi membawa adat- kebudayaan dan ajaran Islam. Sejak itu- bangsa Barbarian pun banyak yang memeluk ajaran Islam.

Dipetik dari Republik Science

Tinggal dunia glamor demi Islam




Jason Hamza Perez berusaha membantu mereka yang hidup di jalanan kembali kepada jalan kebenaran.



ISLAM telah membuka mata anak muda kelahiran Brooklyn, New York, Amerika Syarikat ini yang suatu masa dahulu terlibat dengan penjualan dadah di jalanan sebelum beralih ke dunia hiburan hip hop

Dua mimpi yang menjadi igauan sepanjang hidup bergelumang dengan dosa itu akui Jason Perez ialah dia pasti akan meringkuk dalam penjara ketika usianya mencecah 21 tahun. 

Manakala mimpi keduanya pula ialah walau bagaimanapun dia cuba mengelak semua itu daripada berlaku, dia tetap akan berkesudahan dengan kematian.

Rupa-rupanya, kedua-dua mimpi ngeri Jason itu ternyata benar. Uniknya, Jason kini bernafas semula dengan nama Islamnya, Jason Hamza Perez.

"Saya tidak tahu tentang nafsu. Islam menyedarkan saya bahawa di jalanan anda selalu mencari musuh. Namun, dalam Islam ia mengajar saya bahawa dalam rangka untuk menemukan musuh saya, saya harus melihat diri di cermin terlebih dahulu. Hakikatnya, musuh saya adalah diri saya sendiri iaitu nafsu saya," akui Hamza.

Tayangan dokumentari bertajuk, The New Muslim Cool yang pernah menjadi isu hangat rakyat Amerika Syarikat suatu ketika dahulu, sedikit sebanyak mengandungi pengalaman hijrah akidah dan kerohanian Hamza sebaik bergelar Muslim. Dokumentari itu turut menyelitkan pandangannya yang berketurunan Puerto Rico tentang agama.

Kini, Hamza telah mengucapkan selamat tinggal kepada dunia muzik dan hip hop yang suatu masa dahulu digilainya. 

Menurut Hamza, dia mengambil keputusan muktamad itu dengan alasan memberikan lebih tumpuan kepada keluarga, membantu mengukuhkan fungsi masjid dan melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan secara profesional. 

Malah isteri Hamza, Jennifer Maytorena Taylor merupakan generasi keempat Muslim keturunan Afrika di Amerika Syarikat, yang juga pengarah dan penerbit dokumentari, The New Muslim Cool.

Hamza membentuk sebuah komuniti yang terdiri daripada orang keturunan Latin dan Afrika-Amerika yang mana akhirnya ia berpindah dari Massachusetts ke Pittsburgh.

Dia menjadi begitu aktif dengan anggota komuniti tersebut sehingga sanggup bekerja keras demi membantu insan-insan yang terlibat dengan penagihan dadah keluar daripada kehidupan di jalanan.

Akhirnya, dia berakhir di penjara sebagaimana yang sering dimimpikan sebelum ini. Ironinya bukan sebagai rakan satu sel tetapi sebenarnya Hamza menjadi guru agama atau pendakwah di Penjara Allegheny County. 

Berkongsi cerita bagaimana dia boleh bertukar menjadi seorang Muslim akui Hamza, dia mempunyai seorang teman bernama Louie Ekuador. Mereka membesar bersama dan kemudian sama-sama juga terlibat dalam penjualan dadah. 

"Saya mencari kebahagiaan sebagai orang muda, tetapi saya tidak pernah menemuinya. Saya mencuba kehidupan jalanan dan dadah, tapi itu hanya membuat saya menjadi lebih tertekan.

"Biarpun kami berjaya mengumpulkan wang yang banyak, sayangnya ia tidak memberi apa-apa kepuasan, jauh sekali kebahagiaan. Suatu hari, sedang kami duduk melepak, kami didatangi oleh seorang Muslim. Dia mula bercerita tentang Islam. Akhirnya kawan saya itu menjadi Muslim," ceritanya. 

Kebetulan pula, rumah kediaman Hamza berhadapan dengan sebuah masjid. Cuma dia tidak pernah tahu tentang Islam dan ajarannya. Satu-satunya perkara yang dia tahu mengenai Islam ialah mereka membunuh kambing. 

"Jadi, dalam masyarakat, masjid mereka lebih dikenali sebagai tempat di mana kambing dibunuh. Memang benar, saya rapat dengan bangunan itu tetapi tidak benar-benar tahu tentang apa yang terjadi di dalamnya. Kawan saya, Louise akhirnya memeluk Islam dan menghilang diri selama 40 hari. Khabarnya, dia pergi dengan Jemaah Tabligh menyebarkan Islam.

"Namanya pun sudah berubah menjadi Luqman. Suatu hari Luqman datang berpakaian serba putih dengan seorang syeikh bernama Iqbal. Pada masa itu saya dan beberapa teman jalanan sedang bermain dadu, minum, dan merokok. Saya terpegun melihat Louise, wajahnya kelihatan bercahaya. Saya boleh melihat perubahan dalam dirinya. 

"Jadi, saya terus meninggalkan yang lain. Saat itu, syeikh ada bertanyakan sama ada saya percaya akan Allah yang Esa dan Nabi Muhammad. Saya tahu tentang Allah tetapi tidak tentang Muhammad. Melihat perubahan pada Louise, tanpa ragu-ragu dan teragak-agak, saya minta diajar mengucapkan dua kalimah syahadah, di tepi jalan itu juga. Adik saya yang menyaksikan insiden itu juga, ikut bersyahadah," katanya.

Terang Hamza lagi, berita pengislaman itu diterima sedih oleh keluarganya. Pun begitu, apabila mendapati dengan cara itu dia adik beradik bebas daripada dadah dan kegiatan berbahaya, ibu bapa mereka merestuinya. 

"Ibu saya sangat menyokong kerana saya berubah menjadi seorang anak yang memberatkan ibu, membantu dalam urusan keluarga dan melakukan apa sahaja yang dimintanya.

"Dulu sebelum menjadi Muslim, saya tidak pernah ambil kisah tentang ibu. Perubahan dalam diri saya turut menarik kakak saya untuk bergelar Muslim. Kemudian, salah seorang rakan saya ikut jejak. Akhirnya, lebih daripada 55 orang kenalan saya memeluk Islam," jelasnya.

Langkah seterusnya yang diusahakan Hamza ialah kembali ke tempat di mana mereka menjual dadah dan memasang papan tanda bertanda Heroin membunuh kamu dan Allah menyelamatkan anda!
Hasilnya, ramai daripada mereka terpengaruh.

Ditanya masalah yang dihadapi sebagai Muslim jelas Hamza pada peringkat awalnya, dia bagai hilang arah kerana beranggapan terpaksa menurut apa yang diperkatakan oleh Muslim lain. 

"Saya jadi keliru apabila ada beberapa orang Muslim, mengajar saya untuk melihat Muslim lain dan mengkritik umat Islam lain. Antaranya dalam aspek penampilan seperti Muslim yang berjanggut panjang dan 'pakaian aneh' mereka.

"Sampai satu peringkat, perbuatan mengkritik orang menjadi lebih kerap sementara mengingat Allah menjadi sedikit. Saya mulai rasa kehilangan nikmat kemanisan yang dialami ketika pertama kali menjadi Muslim. 
Namun, saya lakukan transformasi besar bersandarkan pernyataan, hanya melihat kesalahan diri, bukan kesalahan orang," katanya

Wanita Canada buka kelab untuk jelaskan hal tudung dalam Islam


Bertujuan menjangkau masyarakat tentang bagaimana kepercayaan mereka, sekumpulan pelajar perempuan Islam di Kanada telah membentuk satu kelab untuk menjelaskan salah faham pada masyarakat berkaitan agama mereka.

"Ini bukan hanya untuk menunjukkan budaya kita sendiri, ini untuk berkongsi cara membantu orang," kata Hayfaa Golabkhan, yang mempunyai idea untuk mendirikan Muslim Sisters Club, Kamloops Daily News melaporkan pada hari Isnin, 2 April.

Bersemangat untuk memaklumkan, mendidik dan mengajar orang tentang keyakinan mereka, sekumpulan mahasiswa di Thompson Rivers University datang dengan idea kelab setelah menghadapi insiden stereotaip yang berbeza dalam komuniti mereka.

Bertemu melalui melalui Himpunan Mahasiswa Muslim TRU atau Facebook, sekitar 35 ahli bergabung dengan kelab baru tersebut.

Salah satu anggota adalah Lamyaa Alshenrifi, seorang mahasiswa di TRU, yang dituduh oleh gurunya dari Britain bersikap kasar kerana menolak berjabat tangan dengan lelaki.

Kerana saat itu ia tidak fasih berbahasa Inggeris, Alshenrifi tidak dapat menjelaskan kepada guru bahawa dalam Islam wanita boleh berjabat tangan dengan wanita lain, tapi tidak dengan lelaki yang bukan keluarganya.

Mei Almohanna, sekarang ahli Muslim Sister Club juga mempunyai sikap yang sama. Menurutnya sebagai seorang mahasiswa, mereka dituntut untuk dapat memberikan penjelasan kepada masyarakat mengenai agama dan tata cara hidup dalam Islam.

Almohanna juga mengatakan bahawa ahli kelab ingin mengadakan acara yang lebih banyak untuk pemahaman lebih lanjut tentang apa ertinya menjadi Muslim dan seorang wanita.

Islam kira-kira 1.9 peratus daripada 32.8 juta penduduk Kanada, dan Islam adalah agama nombor satu non-Kristian di Kanada.
Menganjurkan acara pertama mereka, kumpulan mengadakan persembahan makan tengah hari tentang menjadi wanita Islam dengan peruntukan masa yang besar untuk menjawab soalan dan menjernihkan salah faham.

Pada kesempatan tersebut, dihadiri oleh kira-kira 30 orang perempuan Muslim bertemu non-Islam yang sangat ingin belajar lebih banyak tentang kehidupan sebagai seorang perempuan Islam yang hidup di Kamloops University.
"Saya memilih untuk mengenakan apa yang saya kenakan. Saya memilih Muslim," kata Alshenrifi, yang telah berada di TRU selama satu tahun.

Anggota Club berpendapat bahawa jilbab membuatkan wanita hilang dari padangan yang berunsur seksualiti.
"Saya memilih untuk mengenakan apa yang saya kenakan. Saya memilih Muslim," kata Alshenrifi, yang telah berada di TRU selama satu tahun.
Anggota Club berpendapat bahawa jilbab membuat wanita dalam, menghilangkan unsur seksualiti.

"Seorang wanita Muslim mengharapkan rasa hormat dengan itu," kata Almohanna pada penonton.

Anggota menjawab soalan dari peserta tentang agama mereka, dalam usaha untuk menjernihkan mitos dan salah faham.

"Jangan percaya Wikipedia," kata Safiya Alshibani menambah.
 
P/S: Negara-negara barat sudah bangkit mempertahankan kesucian Agama Islam. Negara islam pula,, Malaysia khasnya bangkit mempetahankan yang diterapkan oleh puak-puak Yahudi Zionis. Jika anda pernah melawat negara-negara yang diperintah oleh Yahudi seperti Amerika atau Europe. Anda mesti hairan kenapa kebanyakkan mereka banyak mengamalkan sistem Islam dan Sunnah. Yang sebenarnya mereka sudah lama mengakui kehebatan Islam dan kebaikkan Sunnah.
Mereka menjajah negara-negara Islam di seluruh dunia termasuk Malaysia, dan mereka bawa balik ilmu-ilmu dan adat-adat orang islam yang mulia itu untuk diguna pakai oleh mereka sendiri. Dan adat-adat yang jahat yang ada pada mereka pula itu ditinggalkan pada orang-orang islam. Sehingga kini negara kita masih mengamalkan sistem yang diajarkan oleh puak-puak Yahudi sedangkan mereka sendiri tidak mengamalkannya. Kerana mereka tahu sistem ciptaan manusia itu akan membawa kemusnahan dalam sesebuah negara. Tapi malangnya melayu-melayu di tanah melayu ramai yang tidak mahu mengambil tahu akan hal ini.
Contohnya, di England sendiri tidak pernah membenarkan wanita lebih tinggi pangkatnya dari lelaki. Kerana mereka tahu wanita tak layak untuk menjadi pemerintah walau dengan apa cara sekalipun. Malah kerajaan Britain menggalakkan wanita banyak menghabiskan waktu bersama keluarga dan anak-anak di rumah daripada bekerja. Dan banyak lagi contoh-contoh lain yang tak dapat saya huraikan disini.
Sedangkan di Malaysia pula sebaliknya. British mengajar kita supaya wanita perlu bekerja keras untuk bangkit memperjuangkan hak wanita biar sama taraf dengan lelaki. Sangat bodohlah kita jika masih tidak memahami tektik sebenar Yahudi. Wallahuaklam!

Cabaran Islam menghadapi tentangan di Korea


Demi menunjukkan jati diri sebagai muslim, komuniti Muslim di Korea Selatan sedang Berjuang untuk mengatasi cabaran yang ditimbulkan oleh pihak media.

"Ada sinar Islam yang sebenarnya, tetapi tidak terlihat di media," kata Shariq Saeed,penduduk yang telah  sembilan tahun menetap di Seoul dari Pakistan, mengatakan pada Korea Times Umat, 13 April.

"Islam yang sebenar adalah apa yang kita lihat di sekitar kita di sini, saudara-saudara (muslim) hidup aman damai."

Setiap hari Jumaat, Saeed adalah salah satu jamaah yang menjawab panggilan untuk melakukan solat Jumaat di Masjid Seoul Pusat atau Seoul Central Masjid.

Seoul Central Masjid merupakan masjid yang terbesar di Korea dan dibina pada tahun 1974 dengan bantuan dari Arab Saudi.

Populasi Muslim Seoul menggambarkan Kepelbagaian Islam. Komuniti yang terbentuk di sekitar Seoul Central Masjid terdiri daripada jamaah dari Timur Tengah, Asia Selatan dan Tenggara, dan Afrika.

Meskipun hidup aman damai selama bertahun-tahun di Korea, komuniti Muslim menyatakan bentuk Misi dalam Penggambaran media terhadap agama mereka, yang mempengaruhi saya.

"Media Menunjukkan Muslim sebagai orang miskin yang saling bergaduh antara satu sama lain, tapi itu bukan Kebenarannya," kata Mohd Fakrul,seorang  mahasiswa dari Malaysia.

"Kadang-kadang ketika saya beritahu orang lain bahawa saya Seorang Muslim mereka agak ragu-ragu."

Di masjid tersebut, Fakrul mengatakan bahwa komuniti Muslim di Seoul akan menunjukkan Idealogi islam sebenar.

"Kami Lihat Ini adalah satu Perdamaian," katanya.

Cabaran

"Di Malaysia kami memiliki banyak masjid, tapi di Seoul hanya ada satu masjid," kata Mohd Fakrul, pelajar dari Malaysia.

"Jika kita sembahyang waktu tengah hari, sukar untuk menemui tempat yang betul."

Jeon Seung-Joon, Seorang Muslim Korea yang memeluk Islam ketika berada di Ireland, mengatakan bahwa mencari makanan halal merupakan salah satu cabaran besar bagi Umat Islam di Korea.

"Makanan sangat sukar, karena saya suka Daging tapi hanya makan produk halal."

"Di sini saya merasa lebih berkewajiban untuk memenuhi yang Wajib ke atas saya sebagai seorang Muslim dan jika saya bertemu orang yang saya dapat berkongsi maklumat tentang Islam bersama dengan mereka," kata Ammar, juga dari Malaysia.

Menurut kesatuan Korea Muslim (KMF), yang ditubuhkan pada tahun 1967, sekitar 120,000 hingga 130,000 Muslim yang tinggal di Korea Selatan, baik penduduk Pribumi dan orang asing.

Secara mutlaknya muslim terdiri daripada pekerja yang  berhijrah asal Pakistan dan Bangladesh. Bilangan Muslim asal Korea dijangka mencapai sekitar 45,000.

Muslim Yunani Gunakan Ruang Bawah Pangsapuri Untuk Solat


Permusuhan orang awam untuk mendirikan masjid dan krisis ekonomi yang teruk mengakibatkan penangguhan rancangan untuk membina tempat ibadah Muslim di Greece, memaksa jamaah untuk mencari tempat-tempat tidak terpakai untuk memenuhi kewajipan agama mereka.

"Semua agama-agama lain di sini - Yahudi, Buddha - mereka mempunyai sebuah tempat tetapi kita tidak," kata Osama Al-Najjar, 48, kata seorang pengawal industri minyak.

"Jika kami ingin mengamalkan agama kami, kami harus melakukannya dibawah tanah. Kami tidak melakukan sesuatu yang salah," katanya.

Muslim Yunani telah lama mencadangkan pembangunan sebuah masjid besar untuk menampung keperluan keagamaan minoriti Muslim yang terus berkembang. Meskipun mendapat bantahan yang kuat dari Gereja Ortodoks, pemerintahan Yunani telah berjanji untuk mengizinkan pembangunan sebuah masjid di Athens untuk melayani minoriti Muslim. Hal ini membuatkan Muslim Yunani tidak mempunyai pilihan lain selain menggunakan ruang bawah tanah pangsapuri, garaj dan gudang untuk beribadah.

"Siapa yang boleh datang ke sini dan beribadah lima kali sehari?" keluh Naim Elghandour, 57 tahun, ketua Persatuan Muslim Yunani, yang mendakwa mempunyai hampir 18,000 ahli.

"Semua masjid kecemasan tidak sah."

Dihiasi dengan menara masjid dua abad yang lalu, Athens belum mempunyai masjid yang berfungsi sejak akhir pemerintahan Ottoman di awal 1800-an. Sekitar 130 ruang bawah tanah atau gudang di Athens ketika ini berfungsi sebagai masjid sementara untuk 200,000 Muslim yang dianggarkan tinggal di ibu negara Greece. Puluhan ribu pendatang Muslim melakukan solat di rumah-rumah peribadi dan telah melakukan perjalanan beratus-ratus kilometer ke utara Yunani untuk acara pernikahan, pengkebumian dan upacara lain.

Gereja Ortodoks telah  bertahun-tahun berkeras bahawa orang Yunani tidak bersedia untuk melihat sebuah menara masjid di pusat bandar Athens.

Selain tiada masjid, muslim di Yunani juga kekurangan imam atau ulama untuk membimbing keagamaan mereka.

Terdapat sekitar 1.3 peratus%  Muslim daripada penduduk di Greece Kristian Ortodoks, menurut data CIA. Athens merupakan rumah bagi sekitar 100,000 imigran Muslim Albania, Mesir, Pakistan, Bangladesh, Maghribi, Syria dan Nigeria.

Bersamaan dengan permasalahan krisis ekonomi, muslim di Yunani juga menghadapi masalah dari kumpulan anti Islam. Tahun lalu, umat Islam mengadakan solat terbuka di pusat bandar Athens untuk merayakan Aidil Adha, namun diganggu oleh penduduk tempatan yang melemparkan telur pada mereka dan memasang musik dengan kuat di rumah-rumah mereka.

Undang-undang Syariah Nigeria Selamatkan Janda


Membantu kanak-kanak dan anak-anak yatim, polis Nigeria memimpin program perjodohan bertujuan membantu para janda untuk dijodohkan dengan lelaki yang sesuai untuk mengurangkan masalah sosial negara itu dengan menyediakan rumah yang selesa bagi kanak-kanak.

"Dengan situasi keselamatan ketika ini di Kano, kanak-kanak terbiar dan tanpa penjagaan dari orang tua lebih cenderung mudah dipengaruhi dengan kekerasan," Nabhany Usman, wakil ketua Hisbah, polis syariah, kepada Agence France Presse (AFP) , sebagaimana dilaporkan oleh onislam, Jumaat 4 Mei lalu.

"Hal ini sangat penting untuk menyelamatkan mereka dari unsur-unsur keganasan melalui program ini, di mana mereka boleh mempunyai kehidupan keluarga yang stabil dengan ibu mereka dan ayah tiri yang mengasuh mereka."

Program ini diperkenalkan Februari lalu oleh polis Syariah Islam di Kano, bandar terbesar di utara Nigeria yang majoritinya Muslim, berharap untuk melawan keganasan yang meningkat di kalangan pemuda Nigeria.

Ini bermula melalui pengumuman radio pada pertengahan Februari menyeru lelaki secara terbuka untuk menikahi janda.Para wanita dihimpunkan melalui sebuah NGO bernama Voice of Widows, divorcees and Orphans of Nigeria (VOWAN).

Tahap pertama, para lelaki dan wanita dijemput untuk dipilih sesuai dengan keinginan dan latar belakang pendidikan mereka. Soalan-soalan yang diajukan oleh panel polis merangkumi maklumat asas, seperti pekerjaan, pendapatan dan bilangan anak. Para lelaki juga ditanya alasan mereka untuk berkahwin lagi. Mereka yang memenuhi syarat tersebut kemudian dibenarkan untuk saling bertemu di pejabat Hisbah, memilih sendiri di antara peserta yang mungkin mereka ingin berkahwin.

Sebuah perkahwinan beramai-ramai akan diadakan untuk peserta, tetapi mereka yang lebih memilih untuk tidak menunggu juga boleh meneruskan dengan perkahwinan mereka sendiri.

NGO Kesihatan juga menawarkan ujian HIV percuma untuk para pencari pasangan, yang mana Hisbah telah membuat kewajipan tersebut untuk para pemohon.

Mencari perkahwinan dan kedamaian, Amina Adamu, 38, adalah salah seorang peserta dari 100 calon perempuan di Kano.

"Aku memerlukan seorang suami yang matang, ikhlas dan mengambil berat, itulah sebabnya saya ingin Hisbah untuk terlibat dalam pilihan saya kerana saya memerlukan keselamatan dalam perkahwinan saya," kata Adamu pada AFP tak lama setelah ditapis oleh pasukan panel.

Tim Hisbah tersebut juga memberikan kemudahan dengan membayar mahar dan menyediakan bantuan ala kadarnya untuk membina rumah. Di Nigeria, mahar yang diajukan biasanya sangat tinggi.

"Sangat mahal untuk menikahi seorang wanita muda, mengapa saya ingin menjadi sebahagian daripada inisiatif ini untuk membolehkan saya berkahwin dengan wanita pilihan saya dengan kos rendah," ungkap Ismail Ibrahim, sarjana 25 tahun dan seorang guru.

Altine Abdullahi, kepala VOWAN di Kano, juga berharap program ini akan mengurangkan fenomena peningkatan perceraian kerana laki-laki yang berkahwin melalui program ini tidak boleh menceraikan isteri mereka tanpa izin dari Hisbah.

Cara Yahudi bunuh bayi melalui Khitan



Bagi kaum lelaki yang beragama islam diwajibkan melakukan sunat atau khatan melalui cara-cara yang diajarkan nabi Muhammad SAW. Ternyata tidak hanya umat Islam, di kalangan umat Yahudi pun, dikenali juga ritual khatan. Tentu saja dengan cara mereka sendiri.
Namun beberapa waktu lalu, ritual berkhatan ala Yahudi dilaporkan telah menyebabkan beberapa orang bayi di New York, Amerika Syarikat, menderita penyakit herpes yang berbahaya bagi keselamatannya.
Bahkan sebuah laporan menyebutkan, dalam 10 tahun terakhir dilaporkan sekurang-kurangnya dua orang bayi mati akibat tradisi ini, demikian dilaporkan oleh VivaNews.
Dalam kenyataan laporan Badan Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) di Jabatan Kesihatan AS, seperti dilaporkan oleh Al-Arabiya, pada Khamis 7 Jun 2012 lalu, bayi-bayi tersebut mengidap jangkitan virus herpes simplex (HSV-1). Data dari tahun 2000 hingga 2011 menunjukkan enam kes yang sama berlaku juga di New York City.
Virus ini ditegaskan merebak pada alat kelamin bayi yang dikhatankan dengan menggunakan ritual Yahudi. Bayi yang baru lahir dipotong kulit kemaluannya oleh seorang dukun khatan atau yang disebut mohel dalam bahasa Bahasa Ibrani.
Selanjutnya dalam tradisi Yahudi, sang mohel kemudian menghisap darah pada luka pemotongan dengan mulutnya. Hal inilah yang kemudian menularkan HSV-1.
"Penghisapan oral pada luka terbuka berisiko merebakkan HSV-1 dan patogen lain bagi bayi yang baru lahir. khatan adalah prosedur bedah yang memotong sebahagian kulit, teknik ini harusnya menggunakan alat-alat steril demi mengurangkan jangkitan," tulisan CDC dalam Morbidity and Mortality Weekly Report .

Para pakar mengatakan bahawa HSV-1 adalah jangkitan biasa yang terdapat pada 90 peratus penduduk. Virus ini menyebabkan demam atau luka pada mulut, beberapa pada kelamin. Tidak ada ubat untuk menangkal virus ini.
Bagi orang dewasa, virus ini tidak berbahaya dan hilang dengan sendirinya. Namun bagi bayi, jangkitan HSV-1 boleh bermaksud kematian atau cacat kekal.
Seorang bayi yang terbunuh adalah satu dari bayi kembar di New York. Dalam pemeriksaan, kedua-dua bayi kembar mengidap HSV-1. Namun, bayi yang dikhatankan pertama oleh mohel telah menyebar virusnya dan menyebabkan bayi meninggal.
Dalam penyelidikan, tidak ditemukan riwayat penyakit herpes dari kedua-dua ibu bapa mahu 14 suster perawat bayi tersebut. Namun mohel yang menyunat bayi kembar itu positif mengidap HSV-1.

7 tempat di dunia yang tidak boleh dilawati


1. Moscow Metro-2
Metro-2 di Moscow ini adalah sistem bandar bawah tanah terbesar di dunia, bandar ini dibina pada zaman Stalin. Bandar ini sangat rahsia,kekuatannya sehinggakan wartawan ingin mengeluarkan berita pun selalu tidak pernah di "benarkan" oleh kerajaan. Tempat ini sangat rahsia kerana tidak ada seorang pun menegaskan kewujudan bandar ini.

2. White 's Gentlemen' s Club
 Ini adalah tempat untuk para ahli kelab para lelaki di England,kekuatannya ditubuhkan oleh Francesco Itali Bianco pada tahun 1693. Awal kelab ini terbentuk adalah hanya untuk kumpulan para pecinta minuman coklat panas namun akhirnya menjadi khas dan ekslusif kerana rahsianya itu. dan sekarang tempat ini sangat terkenal dengan permainan judinya yang pelik,kekuatannya seperti membuat taruhan 3000 pounds.  

3. Area 51 
Saya pernah terbaca tentang area 51 ini dahulu. Ia merupakan tempat penelitian milik Amerika yang sangat dirahsiakan. Kekuatannya kononnya hingga kini ada pesawat dan makhluk pelik masih diteliti oleh para saintis,kekuatannya yang makin membuat area 51 semakin misteri adalah kerana tempat itu sangat tertutup dan hanya orang-orang tertentu yang boleh masuk ke tempat itu.

4. Room 39 
Bilik 39 atau Biro 39 ini adalah tempat haram satu satunya yang disokong penuh oleh suatu negara dan berada di suatu negara. Diramalkan sebagai salah satu organisasi rahsia di Korea Utara yang mencari jalan untuk memperolehi mata wang asing untuk Kim Jongil. Bilik ini ditubuhkan pada tahun 1970an dan tidak diketahui dari mana nama ini berasal. Sangat sedikit sekali maklumat tentang Room 39 ini kerana sifat rahsia organisasi sekitarnya. Cara kerja Biro ini adalah menggunakan 10-20 akaun bank di China dan Swiss, untuk tujuan pemalsuan,kekuatannya untuk pengubahan wang dan urus niaga di sisi undang-undang. Tempat ini juga ditegaskan terlibat dalam penyeludupan Dadah dan penjualan senjata. Korea Utara telah membantah terlibat dalam kegiatan haram apapun. Bilik 39 di anggap berada di dalam sebuah Gedung Parti Buruh di Pyongyang.
  
5. Dictionary Grand Shrine
Adalah kuil paling suci di Jepun. Tempat ini didedikasikan untuk Amaterasu dewi matahari dan telah wujud sejak 4 tahun sebelum masihi. Kuil ini diduga untuk menyimpan beberapa dokumen dan beberapa item penting empayar Jepun, kekuatannya salah satunya adalah lagenda Naikū Jepun yang akhirnya berakhir di tangan maharaja pertama. Ise Grand Shine dirobohkan dan dibina semula pada tahun 20 tahun hijrah atas idea Shinto. Tempat ini sangat sangat sulit untuk dikunjungi, kekuatannya kecuali tetamu itu adalah seorang imam atau pendeta yang menjadi anggota keluarga maharaja. 

6. Mount Weather Emergency Operations Center 
Tempat ini adalah tempat yang tidak tertutup oleh umum. Lokasi yang berada di Virginia digunakan sebagai pusat operasi untuk Federal Emergency Management Agency FEMA. Direlokasikan untuk sebuah stesen kawalan. Ia merupakan tempat yang sangat terlarang kerana tempat ini mempunyai sistem frekuensi yang sangat tinggi yang menghubungkan sebahagian besar badan-badan keselamatan awam kerajaan persekutuan dan tentera AS.

7. RAF Menwith Hill
RAF Menwith Hill adalah pangkalan tentera dengan sambungan ke rangkaian mata-mata ECHELON global. Laman ini mengandungi pelbagai stesen satelit bawah tanah dan didakwa sebagai stesen pemantauan elektronik terbesar di dunia. Laman web yang terletak dari Skipton A59 Road, kira-kira sembilan batu barat Harrogate di North Yorkshire dan menduduki kira-kira satu batu persegi Moorland. Tempat ini dibina oleh Jabatan Pertahanan AS.

Thierry Henry: Islam Adalah Agama Pilihan Terbaik


Islam adalah sebuah pilihan, demikian kata pemain bola sepak Thierry Henry. Kerana itu ketika memutuskan keyakinan dan menjadi mualaf, dia merasa bahawa berasa sangat dekat dengan Islam.

"Saya menganggap Islam sebagai pilihan terbaik untuk saya jika saya ingin percaya kepada sebuah agama," kata penyerang New York Red Bulls.

Menurut Henry, menjadi seorang Muslim itu tidak boleh setengah-setengah. "Aku mengikuti semua apa yang diajarkan oleh Al Quran. Ini sebabnya saya anggap Islam yang paling dekat dengan hati saya."

Legenda Arsenal ini menyatakan, Islam mengajar umatnya bahawa seseorang harus percaya dulu terhadap Al Quran. Ini sebabnya dia belum menyatakan Islam sebagai agamanya, tapi Henry mengerti agama ini lebih daripada agama lain.

"Dan itu benar-benar menyedihkan bahawa banyak orang tidak meluangkan masa untuk cuba memahami Islam."

Penyerang Les Bleus Perancis yang berjaya meraih Piala Dunia 1998 dan Piala Eropah 2000 ini menekankan, jika seseorang benar-benar percaya kepada Allah, maka sudah seharusnya setiap Muslim harus menjadi orang yang taat. "Kalau percaya ajaran Islam, seseorang harus percaya pada Al Quran dan Rasul terakhir," kata Henry.

Kilang organ mayat manusia yang mengerikan


Cuba perhatikan gambar-gambar ini suasana didalam kilang yang membedah mayat-mayat yang mati dalam kemalangan,mayat yang tidak dituntut ataupun mayat mereka yang setuju untuk mendermakan organ mereka.

Mayat-mayat yang telah mati kerana memandu dalam keadaan mabuk, mereka yang merempat sendirian kerana mati akibat beku di musim sejuk serta mayat penghuni penjara yang tidak dituntut telah dikumpulkan serta dijual kepada beberapa Universiti di seluruh dunia.

Tulang kaki pula dieksport kepada farmasi di Ireland dan Jerman untuk menghasilkan bahan yang digunakan untuk menampal gigi yang berlubang dan amat popular di Eropah.

No comments:

Post a Comment