Friday, September 24, 2010

YANG BENAR TETAP BENAR...KALAU IA SALAH IA TETAP SALAH..SEMUA INI DALAM ILMU ALLAH SWT

Polis Nafi Kenyataan Akhbar Mengatakan Sosilawati Dirogol
KUALA LUMPUR: Polis menafikan laporan media yang mengatakan polis sedang menyiasat kemungkinan mangsa pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya dirogol.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Seri Mohd Bakri Mohd Zinin dalam satu kenyataan di sini menafikan laporan itu, yang disiarkan di muka depan sebuah harian berbahasa Melayu semalam bertajuk '8 suspek jalani ujian sperma: Polis menyiasat kemungkinan Sosilawati dirogol'.
Mohd Bakri berkata, "Tujuan kelapan-lapan suspek dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan adalah bagi memastikan kesemua suspek dalam keadaan baik serta (untuk) mengenal pasti jika ada sebarang kecederaan mahupun penyakit yang dialami semua suspek sebelum dibenarkan berjumpa dengan peguam mereka," katanya dalam kenyataan itu.
Bakri berkata selain itu, tiada sebarang pemeriksaan lain dipohon oleh PDRM kepada pihak hospital ke atas kesemua suspek berkenaan.
Laporan akhbar itu mendakwa kesemua suspek termasuk dua beradik peguam diambil sampel darah dan air mani bagi ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) di HKL dua hari lepas.
Difahamkan juga sampel air mani diambil bagi menyiasat maklumat baru kemungkinan salah seorang mangsa turut dirogol.
Dikatakan juga bahawa pengambilan sampel semua suspek itu adalah yang kedua selepas kali pertama minggu lalu berikutan ada penemuan beberapa petunjuk baru dalam siasatan kes berkenaan.
Sumber yang diperolehi oleh akhbar tersebut juga mengatakan bahawa proses itu sebahagian daripada prosedur standard Operasi PDRM khusus untuk melengkapkan kertas siasatan kes berkenaan bagi tujuan pendakwaan di mahkamah.
Bakri juga mengulas laporan yang disiarkan di muka surat enam sebuah harian berbahasa Inggeris hari ini yang bertajuk 'Suspect Claims Abuse By Cops' mengenai dakwaan bahawa suspek dalam kes pembunuhan Datuk Sosilawati dipukul dan dipaksa menandatangani beberapa dokumen oleh polis.
"Pihak polis ingin menasihatkan pihak berkenaan supaya membuat laporan polis dengan segera bagi membolehkan siasatan menyeluruh dilakukan," katanya.
'Datuk' itu dan adiknya yang juga seorang peguam adalah suspek pertama yang ditahan polis pada 9 September di Banting, manakala enam lagi ditahan pada 10 September.
Kesemua suspek yang berusia lingkungan 19 dan 41 tahun, kini ditahan di Balai Polis Bukit Jalil, Kuala Lumpur, dan polis telah mendapat perintah tahanan reman sehingga 30 September ini bagi membantu siasatan berhubung kes itu. -BERNAMA 


Maizawati Dakwa Waheeda & Akhil Halang Jumpa Anak

Maizawati akan mengambil tindakan jika Waheeda berpelakuan di luar batasan terhadap anak-anaknya.
PETALING JAYA: Bekas isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal atau Maiza mendakwa tidak berpeluang bertemu anak-anaknya selepas dia mendirikan rumah tangga dengan Mohd. Yassin Rahim,23, pada 9 Ogos lalu.
Maizawati berkata sebagai seorang ibu dia amat sedih kerana tidak dapat bertemu dua orang anaknya iaitu Siti Nur Maisarah, 13, dan Mohd Sharis, 12, selain beranggapan anak-anaknya itu sudah diracun fikiran supaya membencinya.
Siti Nur Maisarah dan Mohd Sharis diserahkan kepada Akhil selepas penyanyi itu mendirikan rumahtangga dengan Waheeda pada 17 Ogos 2009.
Empat orang lagi anak Akhil dan Maizawati iaitu Diana Sofea, 17, Daniel Arif, 16, Mohd Shakir,9, dan Mohd Syathiri,4, berada di bawah jagaan Maizawati.
Maiza mendakwa Waheeda dan Akhil tidak menggalakkan dua anaknya itu untuk berjumpanya dengan memberikan alasan kedua anak-anaknya itu perlu menumpukan perhatian terhadap pelajaran.
"Waheeda dan Akhil sudah tukar nombor telefon dan hanya nombor abang kepada Akhil sahaja yang saya ada dan dia yang menjadi orang tengah diantara kami.
"Saya hanya diberi kebenaran untuk berjumpa dengan anak-anak jika mereka balik kampung di Gopeng, Perak.
Akhil dan Waheeda dikatakan menyekat perhubungan antara Maiza dan dua orang anaknya.
"Nak ikutkan, hati ibu mana yang tak sedih bila sudah lama tidak melihat anak-anak. Saya tak kisah Akhil dan Waheeda mahu memberikan pelajaran yang terbaik buat anak-anak saya tapi jangan putuskan hubungan saya dan anak-anak," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Khamis.
Kata Maiza, kadang-kala dia teringin untuk membawa anak-anaknya itu keluar bersiar-siar.
Malah selama dua kali menyambut Hari Raya, Maiza tidak berpeluang beraya bersama mereka.
"Saya Akhil dah ada keluarga masing-masing, kenapa perlu buat begini kepada saya?
"Setahu saya, sebelum ini, Akhil tidak ada apa-apa masalah dengan saya cuma perempuan itu (Waheeda) yang bermasalah dengan saya," ujarnya.
Maiza memberi amaran, dia akan bertindak dengan pelbagai cara jika Waheeda melakukan sesuatu di luar batasan terhadap anak-anaknya.
"Dia mula nak membentuk macam-macam perkara terhadap anak-anak saya, itu yang saya tak puas hati.
"Saya tak pernah pun kacau hidup dia, kenapa perlu dia burukkan saya kepada anak-anak? Itu sudah melampau.
"Kadang-kala saya bertanya sendirian, apa gunanya dia bertudung jika berpelakuan begitu? Sepatutnya, sebagai saudara sesama Islam, kita perlu berbaik antara satu sama lain," tegasnya
Zahida Rafik Perjelas Kahwin Ahli Politik

RASANYA bukan sekali dua pelakon cantik Zahida Rafik (gambar) dikatakan telah berkahwin dengan VIP.
Yang terbaru, pelakon ini mengejutkan industri hiburan tempatan apabila dikatakan sudah berkahwin dengan seorang ahli politik bergelar Datuk Seri.
Desas-desus itu sudah kedengaran sejak sekian lama tetapi tiada pihak yang mahu mengesahkannya.
Menurut laporan sebuah blog hiburan, Zahida dan ahli politik itu dikatakan telah melangsungkan pernikahan mereka di London sebelum bulan Ramadan lalu. Majlis tersebut dilakukan secara tertutup.
Lebih mengejutkan apabila ada akhbar yang mengeluarkan dakwaan tersebut tanpa mengesahkan cerita itu terlebih dahulu.
“Saya tak kahwin pun dan masih tinggal dengan ibu bapa saya. Saya juga masih single and available.
“Saya memang tahu tentang penyebaran gosip itu di Internet tetapi saya hanya diamkan sahaja kerana bimbang nanti orang ingat saya sengaja hendak menggembar-gemburkan cerita itu. Pada hal gosip itu langsung tak betul.
“Saya nak tahu daripada mana sumber tersebut mendapat gosip itu kerana ia menyusahkan saya. Selepas ia tersebar, ramai kawan yang mengucapkan tahniah,” katanya ketika dihubungi mStar Online, Khamis.
Justeru, bagi menghalang lebih banyak gosip liar yang dirasakan melampau itu, pelakon yang berdarah kacukan Melayu-Pakistan ini tidak menolak untuk mengambil tindakan selepas ini jika cerita yang tidak betul itu tersebar lagi.
Dalam perkembangan lain, pelakon filem Mami Jarum dan Anak Mami The Movie itu belum mampu mengisi masanya untuk kembali ke pentas lakonan kerana sibuk dengan program amal.
“Sekarang saya sedang sibuk dengan majlis rumah terbuka dan majlis amal sehingga tidak mengizinkan saya untuk berlakon.
"Apabila ada tawaran pula, tiba-tiba timbul masalah lain. Jika ada tawaran lain suatu hari nanti, saya akan cuba menerimanya.
“Saya rindu nak berlakon semula selepas dua tahun tak berlakon,” beritahunya.


Gambar Anak Dalam "Twitter" Ashraf
Noah dikatakan memiliki wajah mirip Ashraf
PETALING JAYA: Pelakon Ashraf Sinclair, 31, akhirnya berkongsi kegembiraannya dengan meletakkan foto dirinya sambil mendukung anak sulungnya bersama penyanyi Indonesia, Bunga Citra Lestari,27, di laman sosial, Twitter.
Anak sulung yang diberikan nama Noah itu dikatakan mempunyai wajah mirip ayahnya.
Ashraf meluahkan rasa-rasa kegembiraannya melalui laman tersebut yang menyatakan sehingga kini dia masih tidak mempercayai bahawa dirinya sudah bergelar seorang ayah.
"Saya tidak henti-henti melihat wajah Bunga ketika tidur dan berasa bangga dengannya kerana berjaya melahirkan anak kami," katanya dalam laman Twitter tersebut.
Dalam pada itu kata Ashraf, baru kini dia dapat merasakan bagaimana perasaan menjadi seorang ayah yang akan memikul tanggungjawab yang besar dalam menjaga kebajikan keluarga.
Pada Rabu lalu, Bunga selamat melahirkan bayi lelaki, pada pukul 2 petang (3 petang waktu Malaysia) seberat 3.5 kilogram di Rumah Sakit Brawijaya, Jakarta.
Bunga bersalin melalui proses pembedahan dan kedua-dua ibu dan anak berada dalam keadaan sihat
Angelina Jolie Mahu Anak Jadi Tomboi
AKTRES Angelina Jolie (gambar) didakwa memaksa anak perempuannya, Shiloh, 4, untuk menjadi tomboi. Oleh sebab itu, Jolis selalu membelikan pakaian kanak-kanak lelaki untuk Shiloh.
Menurut Showbiz Spy, Khamis yang memetik satu sumber, kadangkala Jolie menyuruh Shiloh memakai baju anak lelakinya, Maddox. Malah, bintang filem Salt itu membiasakan Shiloh mengenakan seluar dalam.
"Angelina mempunyai pemikiran bahawa setiap anaknya harus memiliki keperibadian tersendiri dan dia ingin Shiloh menjadi tomboi sejak lahir," ujar sumber itu.
Pasangan aktor Brad Pitt itu juga sengaja menamakan anak keempatnya itu dengan nama lelaki kerana nama Shiloh dalam bahasa Ibrani dipercayai membawa maksud "anak lelaki yang akan dikirim".
Namun sebelum cerita ini tersebar, Jolie mengaku Shiloh memang lebih suka bergaya seperti lelaki. Tambahnya lagi, anak perempuannya itu memang suka meniru cara penampilan abang-abangnya iaitu Maddox dan Pax Thien



Bayi Tiga Bulan Tercekik Susu
Bayi perempuan, Farisha Nur Hazreen Mohd Fairuz, tiga bulan, yang maut selepas tercekik susu yang diberikan pengasuhnya pada Selasa lepas.-Foto BERNAMA.
PUTRAJAYA: Seorang bayi perempuan yang berusia tiga bulan menemui ajal yang dikatakan akibat tercekik susu yang diberikan pengasuhnya di sini Selasa lalu.
Selepas diberikan susu, Farisha Nur Hazreen Mohd Fairuz dibiarkan bersendirian sementara pengasuhnya memasak di dapur.
Bapa bayi berkenaan Mohd Fairuz Mohamad Stap, 31, berkata pada hari itu, isterinya Haney Usmiza Abdul Hamid, 30, seperti biasa menghantar bayi mereka kepada pengasuh pada pukul 8 pagi sebelum pergi kerja.
"Farisha baru sahaja sembuh daripada selesema dan isteri saya sudah memaklumkan perkara itu kepada pengasuh tersebut.
"Kemudian kira-kira 10.30 pagi, isteri saya menerima panggilan daripada pengasuh yang memaklumkan anak kami tidak sedarkan diri.
"Isteri saya bergegas ke rumah pengasuh tetapi dimaklumkan jiran pengasuh itu, bayi saya sudah dibawa ke Hospital Putrajaya.
"Di unit kecemasan, isteri saya dimaklumkan bayi kami sudah meninggal dunia," katanya.
Mohd Fairuz berkata Farisha adalah anak bongsu daripada tiga beradik dan dihantar untuk dijaga pengasuh berkenaan sebaik isterinya habis pantang selepas bersalin.
Menurutnya, beliau difahamkan bahawa pengasuh berkenaan mempunyai sijil latihan dan lesen untuk mengasuh kanak-kanak serta dipantau sebulan sekali oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Persatuan Pusat Asuhan Malaysia.
Selain Farisha, pengasuh tersebut yang mempunyai pengalaman selama empat tahun dalam penjagaan kanak-kanak, turut menjaga lima kanak-kanak lagi.
Fairuz berkata beliau menganggap kejadian tersebut sebagai takdir dan belum bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap pengasuh itu.
"Pengasuh itu juga sudah memohon maaf. Namun saya berharap kejadian seumpama itu tidak berlaku lagi dan semua pengasuh perlu menjalankan amanah yang diberikan dengan sebaik mungkin," katanya.
Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno, Datuk Mohd Khairun Aseh yang turut mengunjungi keluarga mangsa hari ini berkata, pihak bertanggungjawab perlu bertindak tegas dalam perkara tersebut dengan memastikan semua pengasuh sama ada pengasuh di rumah atau Taska diberikan latihan sepatutnya untuk mengelakkan lebih banyak kejadian yang sama berlaku. - BERNAMA


Pria Malaya's Photos - Wall Photos


PANAZZ! Artis Zahida Rafik telah berkahwin dengan menteri Umno secara senyap sebulan lalu??

Oleh: Pria Malaya

Nampaknya hubungan 'istimewa' antara seorang artis tanah air, Zahida Rafik dengan seorang VVIP merangkap menteri dan pemimpin tertinggi Umno kini semakin hangat dan rancak diperkatakan...

Dulu Bung Mokhtar berjaya mengambil hati Zizie, kini giliran seorang lagi artis tanah air di'ngorat' oleh seorang VVIP merangkap menteri..

Siapakah menteri yang dimaksudkan?..tak lain dan tak bukan, orang yg dimaksudkan ialah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Naib Presiden Umno, Datuk Shafie Apdal..

Berdasarkan sumber, Zahida Rafik dan Datuk Shafie Apdal dikatakan telah berkahwin sebulan yang lalu iaitu sebelum masuknya bulan Ramadhan..perkahwinan tersebut pula dibuat di London dan dilakukan secara tertutup...

Persoalan kini, apakah berita/gosip ini benar?..apakah pemimpin Umno ini secara senyap telah berkahwin dengan artis sebulan yg lalu?..kenapa beliau masih belum memberikan penjelasan?..kenapakah beliau masih belum tampil membela diri jika ianya dusta dan bohong?...

**baca seterusnya di sini (sumber dan gambar di dalam):
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/09/panazz-artis-zahida-rafik-telah.html

Thursday, September 23, 2010


PANAZZ! Artis Zahida Rafik telah berkahwin dengan menteri Umno secara senyap sebulan lalu??



Oleh: Pria Malaya

Nampaknya hubungan 'istimewa' antara seorang artis tanah air, Zahida Rafik dengan seorang VVIP merangkap menteri dan pemimpin tertinggi Umno kini semakin hangat dan rancak diperkatakan...

Dulu Bung Mokhtar berjaya mengambil hati Zizie, kini giliran seorang lagi artis tanah air di'ngorat' oleh seorang VVIP merangkap menteri..



Siapakah menteri yang dimaksudkan?..tak lain dan tak bukan, orang yg dimaksudkan ialah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Naib Presiden Umno, Datuk Shafie Apdal..

Berdasarkan sumber2 (di bawah), Zahida Rafik dan Datuk Shafie Apdal dikatakan telah berkahwin sebulan yang lalu iaitu sebelum masuknya bulan Ramadhan..perkahwinan tersebut pula dibuat di London dan dilakukan secara tertutup...




Kalian boleh rujuk ketiga2 sumber penulis dibawah, dimana2 ketiga-tiganya adalah dari laman web berunsur hiburan, gosip dan artis yang terkenal (famous) di kalangan peminat hiburan tanah air...

1. (GOSIP)Zahida Rafik Sudah Berkahwin Dengan Menteri Di London? (beautifulnara.com)
2. Panas, (GOSIP)Zahida Rafik Sudah Berkahwin Dengan Menteri Di London? (.selebriti.tv)
3. (Gossip) Zahida Rafik Dah Jadi Isteri Datuk Shafie Apdal (zonartis.com)

Perkara ini turut dibangkitkan oleh blogger2 Umno..

1. PANAS BERAPI! BENARKAH SHAFIE APDAL BERNIKAH!? (House PK)
2. Menteri Kawen Artis Lagi...??? (sarfarizmalsaad.blogspot.com)
3. SHAFIE APDAL BERISTERI BARU? (kedahku.blogspot.com)
4. SHAFIE APDAL TAMBAH ISTERI?? ZAHIDA RAFIK? (blogtopsites.com)

Persoalan kini, apakah berita/gosip ini benar?..apakah pemimpin Umno ini secara senyap telah berkahwin dengan artis sebulan yg lalu?..kenapakah beliau masih belum tampil membela diri jika ianya dusta dan bohong?...

Kalau kita imbas kembali, pada bulan 6 (15 Jun 2010) yang lalu, Zahida Rafik pernah ditemubual/diwawancara khas oleh Utusan Malaysia berkaitan isu ini, dan berita mengenainya telah dimuatkan 4 muka penuh di dalam akhbar berkenaan...






Memetik kata2 Zahida Rafik diatas:
"Bagi saya apabila gosip mengatakan saya dibela oleh VVIP ia satu penghinaan. Saya bukan perempuan simpanan. Sebagai anak bongsu dalam sebuah keluarga yang berpegang teguh kepada adat dan agama, ayah tidak membenarkan saya tinggal sendirian selagi belum berkahwin."..
Namun, apakah kita percaya dengan penafian ini?..apakah anda masih ingat bagaimana suatu ketika dahulu Bung Mokthar dgn pasangannya Zizie begitu bersungguh2 menafikan hubungan mereka sehingga menimbulkan rasa meluat dan benci kepada pasangan berkenaan?..



Bak kata seorang blogger pro-Umno (RBF),
"Macam inikah anak dari sebuah keluarga yang berpegang teguh kepada adat dan agama ? Jika di sini secara terang-terangan dia telah menipu pembaca adakah anda semua nak percayakan penafian yang dia buat sebanyak empat muka surat ?"
Ini antara komen seorang blogger tegar Umno..bak kata pepatah, "Kalau tiada angin, masakan pokok boleh bergoyang"..

Akhir kalam, sepertimana rakan2 blogger dari Umno, penulis turut memohon supaya YB berkenaan respon dan menafikan sekiranya berita ini tidak benar bagi mengelakkan tanggapan negatif masyarakat..namun, jika ianya benar, maka akuilah, tiada apa perlu ditakutkan..dan penulis tetap mendoakan kesejahteraan dan kebahagian Yb dan pasangan, insyaAllah...selamat pengantin baru Yb..wallahua'lam..







Artikel berkaitan (mesti baca):
- Terlerai sudah teka-teki: Bung Moktar telah disahkan berkahwin dengan pelakon Zizie Izette.
- Bung Mokhtar & Zizie Ezette 'berbulan madu' di nite club?...
- Bernikah tanpa kebenaran: Ahli Parlimen Umno/BN Bung Mukhtar mengaku salah
- Menteri 'hadiahkan' kereta mewah pada artis? - Siapa Menteri kanan terbabit?



Menteri 'hadiahkan' kereta mewah pada artis? - Siapa Menteri kanan terbabit?



KERETA MEWAH BUAT ARTIS LELAKI, SIAPA MENTERI KANAN !

Ribut dan kalut ! Tabloid Suara Keadilan mendedahkan ada Menteri Kanan yang telah menghadiahkan kereta mewah kepada seorang artis lelaki. Menteri Kanan juga seorang lelaki dikatakan memberi kereta mewah tersebut dan ini menimbulkan banyak spekulasi. www.selamatkanumno.blogspot.com turut bertanya kepada kawan-kawan media siapa Menteri Kanan itu dan siapa artis terbabit.

TERKEJUT – menurut rakan media – Menteri Kanan itu adalah Menteri Dalam Negeri – Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan artis itu adalah Anuar Zain kata rakan media. Alamat – kita tidak mahu meneruskan spekulasi ini dan meminta Menteri Kanan tersebut menafikan secepat mungkin sebelum PKR meneruskan spekulasi tersebut.

Tindakan ini perlu dilakukan segera agar spekulasi itu tidak merosakkan Umno tambahan ini melibatkan Menteri Kanan – saudara Perdana Menteri – dah la Perdana Menteri penuh dengan spekulasi dan tuduhan penglibatan dengan kes Altantuya, SU Politiknya dengan rasuah, rakan baiknya Razak baru terbebas dari tuduhan membunuh, ini saudaranya pula dikatakan terlibat dengan skandal bagi Anuar Zain kereta mewah.

Sumber, Selamatkan Umno..

Sementara KedahLanie pula mendedahkan..

Cerita Skandal Menteri Dan Artis....panazzz...
Oleh Zukri Aksah

Seorang sahabat saya yang merupakan penggiat Umno di sini menghantar satu sms kepada saya beberapa hari yang lalu, “Bang, dalam surat khabar Keadilan ada menteri kanan beli kereta RM1.5 juta bagi pada artis. Menteri dan artis mana bang?” Saya cuma jawab tidak tahu dan perlu bertanya dahulu dengan rakan-rakan dalam PKR, setahu saya dahulu ada isu Hishamuddin Tun Hussein memiliki Hummer yang berharga RM1 juta.

Sahabat saya ini membalas jawapan saya, “Hummer tak pa. Ini beli kereta mewah bagi artis, artis lelaki pula tu. Kena masuk court ni, bawa dengan kereta-kereta sekali, hehehe!”

Bukan saya mahu membongkar isu menteri-artis ini, tetapi minat saya lebih kepada penelitian saya terhadap kecenderungan masyarakat terbanyak seperti sahabat saya ini bila berbicara soal politik atau soal artis. Ini juga adalah lanjutan pengalaman saya sewaktu aktif berblog dahulu. Seingat saya ketika itu, tulisan yang paling menghasilkan banyak komen ialah tentang kematian Noritta Shamsuddin yang penuh kontroversi itu.

Nyata, sama ada pengikut politik, atau pengikut dunia hiburan tanahair, mereka mempunyai citarasa yang serupa. Mereka sukakan sensasi, mereka sukakan cerita-cerita panas, yang meletup-letup!

Sewaktu saya masih aktif dalam PKR dahulu, saya mempunyai dua orang sahabat peneman minum petang yang agak unik, seorang usahawan merangkap aktivis Umno yang mengghantar sms kepada saya itu, seorang lagi pegawai polis yang bertugas di IPK Pahang. Sahabat saya ini selama kami berkawan tidak pernah pula menghantar sms bertanya apa 17 dasar PKR itu, atau selepas saya menyertai PAS bertanya apa pendirian PAS tentang hak keistimewaan Melayu?

Yang ditanya? Macam itulah, cerita skandal, cerita hubungan sulit dan seumpamanya.

Cerita artis begitu juga. Jarang saya mendengar orang heboh bercakap soal artis ini, artis itu sampai heboh satu kedai kopi kerana kehebatan lakonannya atau kemerduan nyanyiannya. Orang bercakap tentang Jamal Abdillah kerana isu dadahnya. Orang ramai bercakap pasal Umie Aida bila dia mengambil keputusan mahu berkahwin dengan seorang tokoh korporat berstatus Datuk dari utara, bukan hendak mendoakan kesejahteraan perkahwinan tersebut, sebaliknya lebih berminat meneliti dagu Umie, botox ke tu?

Saya secara peribadi bila mengingati Umie Aida, akan mengingati lakonannya yang begitu mengesankan dalam drama Surah Terakhir, atau dalam drama Salina adaptasi novel SN A. Samad Said.

Saya menulis ini kerana mahu sedikit menyedarkan bahawa mentaliti masyarakat kita sedang terperangkap dengan perkara-perkara yang tidak serius, picisan dan remeh-temeh. Jangan kata sahabat saya si aktivis Umno itu sahaja, kalangan penyokong Pakatan Rakyat pun begitu juga. Kalau dia tidak pernah mengambil tahu tentang dasar dan matlamat perjuangan parti-parti dalam Pakatan Rakyat, apakah kita mengambil tahu, membaca dan menghadzami konsep 1Malaysia tajaan Najib? Jangan pula tuduh saya cuba menjadi petualang di kalangan Pakatan Rakyat dengan mempromosi doktrin Najib, Ahmad Deedat, pendebat Islam terulung abad ini adalah hafiz Bible (sudah tentu beliau juga hafiz Quran).

Katanya sepuluh tahun akan datang negara kita bakal bertaraf negara maju, sekarang pun negara kita adalah negara membangun. Betullah kata orang mentaliti rakyat kita masih di tahap dunia ketiga. Di sini bila hadirnya pilihanraya, isu yang seringkali boleh menaik dan menjatuhkan seseorang calon adalah isu perempuan simpanan, isu isteri muda isteri tua, bukan tentang dasar dan prinsip yang dibawa bersama calon tersebut. Semuanya sensasi, sensasi dan sensasi, jadilah pentas ceramah sebagai tabloid murahan yang punya suara. Padahal di luar negara sana, orang menukar kerajaan dalam pilihanraya kerana perbandingan dasar cukai, dasar luar, kadang-kadang polisi kesihatan yang hendak diperkenal pun memberi kesan besar dalam pengundian.

Lalu saya baru terfikir, patutpun selama ini payah benar seruan perubahan mahu disambut oleh rakyat Malaysia. Perubahan bukan skandal, perubahan adalah idea, dan idea bukan rencah yang sedap untuk menghasilkan sebuah gosip.

Sama ada kita tidak sedar, atau kita pura-pura tidak sedar, atau kita sengaja mengabaikannya, selama ini kita berkhutbah tentang idea, gagasan, dasar dan perjuangan perubahan kepada kelompok masyarakat yang sedang ralit menelaah majalah Mangga!

Dalam cerita perubahan tiada kisah bela anak ikan mahupun bela perempuan. Yang ada cuma kisah bela akidah perjuangan, supaya tidak tersesat dek pengaruh wang dan kekuasaan. Soalnya, kita yang saban hari berteriak “perubahan… perubahan…” ini pula ada apa? Ada apa di ketika kisah “bela” yang satu ini pastinya tidak akan mendapat kelulusan untuk tersiar di Mangga, apalagilah untuk akhbar-akhbar perdana seperti Utusan Makaysia dan Berita Harian, jauh panggang dari api.

Macam mana mahu menjadikan perubahan sepanas skandal? Yang kita ada cuma pemikiran…

Sumber, KedahLanie

[[ Penerbitan entry ini tidak berniat untuk menfitnah, mengaib atau memburukkan sesiapa..tujuan penulis sama seperti blogger 'Selamatkan Umno', meminta menteri berkenaan membersihkan nama beliau dalam isu ini..beliau perlu menafikan berita berunsur 'khabar angin' ini dari terus merebak seterusnya bakal merosakkan namanya...

Bak kata Zukri Aksah dalam artikel diatas, orang ramai kini tidak kiralah dari kalangan ahli politik, peminat hiburan, pelajar dan lain2 amat 'sensitif' dan sukakan berita yang bernada 'sensasi', 'gosip', 'panas' dan lain2..oleh kerana itulah, menteri berkenaan pelu menafikan berita 'nakal' ini dari terus tersebar..


Juga kepada penyanyi Anuar Zain yang telah 'digosip' sebagai penerima 'hadiah' kereta mewah tersebut dari menteri berkenaan, beliau juga perlu membersihkan dan menafikan berita negatif ini...penulis yakin, berita ini sebenarnya sudah tersebar awal lagi, dan pasti dalam pengetahuan mereka..

Akhir kalam, yang baik jadikan pedoman, yang buruk jadikan sempadan...wallahua'lam..]]





Apabila artis berbicara: Peluk Irma Tak Jejas Ekonomi Negara – Nabil



Seperti yang dijangka, Nabil telah pun dipilih sebagai bintang paling popular. Populariti yang dimiliki oleh Nabil mampu mengalahkan nama-nama besar seperti Mawi, Siti Nurhaliza dan lain-lain. Namun, di sebalik itu ramai yang terkejut apabila melihat Nabil dengan spontan memeluk seorang pelakon yang tidak kurang cantiknya selepas diumumkan sebagai bintang paling popular.

Tindakan Nabil memeluk Irma Hasmie, kekasihnya itu mengundang rasa kurang senang peminat. Ada yang berkata, adakah artis kita sudah jadi artis Hollywood yang tidak tahu adab sopan?

Malah ada juga yang berkata, tindakan beginilah yang merosakkan nama baik artis lain yang jauh lebih bersopan. Ada juga berkata, kasihannya artis kita yang hilang akal.



Walaupun ada yang menyokong tindakan itu, tetapi Nabil juga terus menerima kritikan terhadap tindakannya itu yang dilihat sangat sumbang dan biadab.

Ketika dihubungi, Nabil menjelaskan kepada wartawan SY MUSSADDAD MAHDI apa yang telah berlaku.

Apa komen Nabil bila orang mengkritik perbuatan Nabil memeluk Irma?

Saya dah agak akan menjadi isu. Saya sendiri tak sangka perkara ini boleh berlaku. Seingat saya memang saya terperanjat sangat dengan kemenangan tersebut. Perkara tersebut berlaku secara spontan dan memang tidak dirancang. Tapi tidak menyesal dengan perbuatan itu.

Takkan tak rasa menyesal sedikit pun?

Saya memang tak menyesal berpelukan dengan dia. Memang saya sayang sangat pada dia. Mungkin tempatnya sahaja yang tidak kena.

Saya tak kisah apa orang nak cakap. Lagipun saya dah tahu mesti ada orang yang akan cakap perkara ini selepas ini. Jadi sebelum orang lain cakap-cakap belakang baik saya cakap dulu. Tapi bukan niat saya nak tunjuk kepada orang lain kemesraan kami.

Adakah Nabil akan minta maaf kerana telah mencemarkan nama seorang artis Melayu dan Islam?

Saya tidak membuat kesalahan yang besar. Kalau saya minta maaf orang akan ingat hina sangat perlakuan saya itu terhadap dia. Saya cuba ingin berkongsi perasaan seronok dengan orang keliling sahaja. Kalau peluk lelaki dengan lelaki orang akan cakap benda yang sama juga.

Bukankah ada cara lain untuk meraikan kegembiraan, kenapa berpelukan itu juga yang dipilih?

Betul, tapi semua itu berlaku dalam keadaan terkejut dan dia sendiri berada di sebelah saya. Berpeluk itu hanya sekadar ekspresi perasaan dan tak lebih daripada itu.

Saya bukan berpeluk dalam perasaan yang memberahikan. Dah siaran langsung dalam televisyen, takkan saya nak peluk dan buat hubungan kelamin pula. Saya juga boleh fikir apa kesan yang akan saya terima.

Tidakkah ini akan memberikan kesan yang buruk kepada Nabil nanti?

Saya tak boleh cakap apa-apa kalau tindakan saya itu boleh mendatangkan kesan yang buruk kepada semua orang sehingga menjejaskan ekonomi negara. Kalau nak diikutkan banyak lagi siaran televisyen yang memaparkan adegan yang tidak sepatutnya di kaca televisyen termasuklah adegan ranjang. Itu sebenarnya lagi buruk daripada apa yang saya lakukan. Saya yakin orang Malaysia mampu berfikir dengan waras dah tidak akan membuat pengadilan yang teruk kepada saya. Bagi saya kanak-kanak akan melihat saya dari sudut yang lain. Jadi mungkin tidak timbul isu seperti yang dinyatakan.

Mungkin penonton fikir Nabil dengan Irma sudah berkahwin sebab itu berpeluk sakan. Apa sebenarnya status Nabil dan Irma sekarang?

Dia kekasih saya. Saya memang sayang sangat dengan dia. Tapi baru empat lima bulan berkawan rapat.

Bila lagi nak kahwin?

Saya rasa belum tiba masa untuk saya kahwin. Kalau boleh saya nak bina dulu kerjaya saya sehingga ke peringkat yang tertinggi. Hidup sebagai insan seni ini ada pasang dan surutnya. Kalau kita tak bersedia terimalah padahnya nanti. Lagipun saya lebih suka menyiapkan keperluan ibu dan ayah serta keluarga terlebih dahulu. Saya nak hantar mereka pergi haji dan selesaikan apa yang patut dahulu.

Adakah keluarga menerima pilihan Nabil?

Keluarga saya tak kisah dengan siapa juga pilihan saya. Mereka tak ada masalah. Memang mereka ada cakap umur macam saya ni dah boleh kahwin. Tapi duit masih tak cukuplah. Biar saya kumpul duit banyak-banyak sebelum kahwin ni.

Sumber, Utusan Malaysia




Terlerai sudah teka-teki: Bung Moktar telah disahkan berkahwin dengan pelakon Zizie Izette.



Kahwin Zizie: Rakan sahkan Bung Moktar ‘selamat’

KUALA LUMPUR, Dis 17 — Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin “disahkan” sudah berkahwin dengan pelakon Zizie Izette, demikian menurut rakan-rakannya di Parlimen.

Rakan Bung Moktar, Datuk Mohamed Aziz berkata, “terjawablah sudah teka-teki.”

“Saya telah menghubungi kawan saya Bung Moktar, senang cakap mereka sudah selamat.

“Saya mendoakan agar beliau bahagia, kebahagian kawan adalah kebahagian kita,” kata Mohamed yang juga Ahli Parlimen Sri Gading ketika ditemui di bangunan Parlimen sebentar tadi.

Beliau menghubungi Bung Moktar di hadapan beberapa wartawan dari ruang rehat VIP ahli-ahli Parlimen kira-kira 3.30 petang.

Mohamed menegaskan apa yang dilakukan oleh Bung Moktar tidak salah dari segi undang-undang, adat dan agama.

“Saya doakan beliau gembira dan saya telah menasihatkan Bung Moktar jangan merahsiakan... biar kawan-kawan berdoa, ucapan tahniah kawan-kawan adalah doa,” katanya.

Dalam pada itu Bung Moktar ketika dihubungi The Malaysian Insider meminta agar jangan buat spekulasi.

“Tak usah buat spekulasi,” kata beliau ketika dihubungi sebelum Mohamed menghubunginya.

“Ini kehidupan orang, jangan buat spekulasi. Cukuplah apa yang saya cakap semalam,” kata beliau sambil menambah, laporan semalam adalah “nakal.”

Bung Moktar ketika dihubungi berada di kawasannya di Sabah.

Bung Moktar juga tidak kelihatan di Dewan Rakyat sehingga tengah hari tadi. Beliau yang jarang elak daripada menghadiri sidang Parlimen tidak muncul semalam.

Hari ini juga adalah hari terakhir sidang Dewan Rakyat kali ini.

Semalam Bung Moktar menafikan desas-desus sudah berkahwin dengan aktres itu.

Katanya, beliau tidak cukup “kacak” untuk berkahwin dengan aktres tersebut.

Ibu Zizie, Khaty Fauziah juga memberitahu kedua-dua mereka belum bernikah dan tidak ada sebarang majlis resepsi dalam waktu terdekat ini.

Menurut Khaty, apa yang dilaporkan dalam laman-laman web semuanya tidak benar dan sebagai ibu sudah tentu beliau paling sibuk ketika ini menyelenggarakan majlis pernikahan anaknya.

Pada masa yang sama, Khaty memberitahu, dia merestui Zizie untuk bernikah dengan sesiapa sahaja lelaki pilihannya termasuk Bung Moktar.

Sumber, TheMalaysianInsider




Bernikah tanpa kebenaran: Ahli Parlimen Umno/BN Bung Mukhtar mengaku salah


(Maaf, gambar agak kurang sopan, tapi bukan superimpose)

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mukhtar Radin dan isteri Zizie Ezzete mengaku salah di Mahkamah Rendah Syariah, di sini, atas dakwaan bernikah tanpa kebenaran.

Bung didakwa kerana berpoligami tanpa kebenaran mahkamah, manakala Zizie didakwa dengan tuduhan berkahwin tanpa kebenaran mahkamah terlebih dahulu.

Mahkamah menetapkan 18 Mei ini untuk hukuman. Kedua-dua mereka diikat jamin RM500 setiap seorang.

Pasangan pengantin baru itu hadir pada jam 8 pagi, turut didakawa lima saksi pernikahan termasuk dua saudara lelaki Zizie, atas dakwaan bersubahat dalam pernikahan itu.

Bung yang juga seorang ahli perniagaan bernikah dengan pelakon jelita itu pada 16 Disember lalu.- SH



Monday, January 25, 2010


[Kemaskini] Bung Mokhtar & Zizie Ezette 'berbulan madu' di nite club?...


Emm air minuman apa kat belakang tu kak Zizi?


Siapa lelaki ni ya? adik beradik kot...


Em yang ni sape plak? saudara mara eh? sampai terkoyak lengan baju dia...


Jangan tembak betul sudah ye..baru je kawen..:)


Pasangan 'romantik'..:)

No comments:

Post a Comment