Thursday, December 22, 2011

BAGAIMANA ANAK KITA DIROGOL...ISTERI KITA DIROGOL..EMAK KITA DIROGOL..ADIK DAN KAKAK KITA DIROGOL...NI PUN MASIH NAK MENOLAK HUKUM HUDUD@HUKUM ALLAH...MEMANG KITA CARI NAHAS DIDUNIA DAN DIAKHIRAT

Dijel rogol gadis di pusat karaoke



MELAKA: Seorang penjual pakaian terpakai dihukum tujuh tahun penjara oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam selepas disabitkan atas dua pertuduhan, iaitu merogol gadis bawah umur dan melakukan ugutan jenayah untuk menyebarkan video lucah mangsa dan teman lelakinya.
Hakim Ahmad Sazali Omar menjatuhkan hukuman terhadap Nornira Ali, 26, dari Tampin Tengah, dekat sini, yang menukar pengakuannya kepada bersalah.

Beliau memutuskan demikian selepas mengambil kira fakta kes, rayuan dan hujah pendakwa raya serta menasihati tertuduh supaya berfikir sebelum melakukan sesuatu perbuatan apatah lagi dia mempunyai anak dan isteri.
“Kamu boleh kata apa saja mengenai kes ini. Namun, saya ambil kira pada hari ini (semalam) kamu mengaku bersalah dan mengaku keseluruhan fakta kes.

“Saya juga bersetuju dengan pendakwaan bahawa kamu mengambil kesempatan terhadap mangsa yang belum matang berusia 15 tahun lapan bulan walau apa pun latar belakangnya,” katanya.

Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa bersama-sama rakannya, Ruszairie Aim, 25, dengan niat bersama melakukan ugutan jenayah terhadap gadis berusia 15 tahun lapan bulan dan teman lelakinya yang berusia 15 tahun iaitu hendak menyebarkan video lucah milik mereka yang boleh menyebabkan bencana kepada nama baik mangsa.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di Lot 43-46 & 45-47, Tingkat Atas Perhentian Bas Pulau Sebang, Alor Gajah, pada 22 Ogos lalu, antara jam 9.30 pagi dan 10.30 pagi dan dituduh mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan dan jika disabitkan boleh dipenjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Pertuduhan kedua, Nornira didakwa merogol gadis berkenaan pada 23 Ogos 2010 antara jam 9.30 pagi dan 10.30 pagi di pusat karaoke Lot 43-46 & 45-47, Tingkat Atas, Perhentian Bas Pulau Sebang.
Dia dituduh mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan, jika disabitkan boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan maksimum 20 tahun serta sebatan. Ahmad Sazali menjatuhkan hukuman penjara lima tahun penjara bagi kesalahan rogol dan dua tahun penjara bagi melakukan ugutan jenayah dan kedua-dua hukuman bermula serentak dari tarikh ditangkap.

Mengikut fakta, pada 22 Ogos 2010, jam 9.30 pagi pengadu dan teman lelakinya pergi ke tempat kejadian untuk berkaraoke.

Ketika membuat bayaran untuk lagu tambahan di kaunter, pengadu dan teman lelakinya dipanggil Nornira dan Ruszairie yang bertanya sama ada mereka melakukan seks di pusat karaoke itu, namun mereka menafikannya.

Selepas itu kedua-dua tertuduh memaksa pengadu dan teman lelakinya berbogel dan merakam video mereka sebelum pada sebelah malamnya dia menghubungi pengadu dan memintanya datang seorang diri ke premis itu keesokan harinya jika tidak mahu video bogel itu diedarkan.

Apabila pengadu dan kawannya datang pada keesokan harinya, tertuduh mengatakan dia hanya akan memadam video bogel mangsa dan teman lelakinya jika mangsa melakukan seks dengannya.

Pengadu memilih melakukan seks dengan Nornira kerana khuatir dia akan melaporkan kepada polis sebelum tertuduh memadam video itu Namun, tertuduh merakam pula gambar dia melakukan seks dengan pengadu sebelum mangsa membuat laporan di Balai Polis Pulau Sebang, Alor Gajah pada 25 Ogos 2010.


Pelajar diperkosa abang ipar hamil empat bulan



KUCHING: Selepas diperkosa abang ipar beberapa kali sejak lima bulan lalu, seorang pelajar tingkatan lima membongkar perbuatan jijik lelaki terbabit kepada ibunya selepas mendapati dia kini mengandung.
Berikutan pendedahan itu, polis menahan suspek berusia 43 tahun di rumahnya di Semariang, di sini kira-kira jam 11 pagi semalam.

Menurut sumber, suspek yang tinggal bersama mangsa dikatakan mengambil kesempatan ketika semua penghuni rumah berkenaan sedang tidur dengan masuk ke bilik pelajar terbabit untuk melampiaskan nafsu serakahnya sejak Ogos lalu.
“Selepas hampir empat bulan menderita, mangsa akhirnya membuat keputusan menceritakan kejadian itu kepada ibunya selepas mendapati dia mengandung hasil perbuatan terkutuk suspek,” katanya.

Kata sumber, ibu mangsa yang terkejut dengan pendedahan anaknya itu kemudian membuat laporan polis sebelum membawanya membuat pemeriksaan kesihatan di sebuah klinik dan disahkan mengandung empat bulan.

“Mangsa sebelum ini dikatakan enggan makan bersama keluarganya sekiranya suami kakaknya itu turut makan bersama mereka,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata suspek sudah ditahan untuk membantu dalam siasatan dan disiasat mengikuti seksyen 376, Kanun Keseksaan kerana merogol.


JKM cari waris bayi



SHAH ALAM: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kuala Selangor mencari waris bayi yang ditinggalkan di perkarangan Rumah Tunas Harapan Tengku Ampuan Rahimah, di Kuala Selangor, pada 8 November lalu.
Bayi berkenaan yang berusia seminggu ketika ditemui dinamakan Nur Qalesya Husna akan diserahkan kepada ibu bapa angkat yang sudah berdaftar dengan jabatan itu jika waris gagal menghubungi JKM.

Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Kuala Selangor, Hamzalina Haris, berkata bayi perempuan itu dijumpai orang awam dan menerima rawatan di Hospital Tanjung Karang.
“Ketika bayi itu ditemui, dia dibaluti selimut berwarna merah jambu dan terdapat seutas tasbih bersamanya.

“Pemeriksaan doktor mendapati bayi berkenaan berbangsa Melayu dan mempunyai berat 2.9 kilogram,” katanya. Hamzalina berkata, waris bayi berkenaan boleh menghubunginya di talian 03-32891495.


Tembak 10 das

Oleh Kalidevi Mogan Kumarappa dan Muhaamad Hafis Nawawi
am@hmetro.com.my

GOMBAK: “Saya percaya kejadian malang yang menimpa adik, S Murugesan mempunyai kaitan dengan masalah lama,” kata S Gunabalan, 47, abang sulung kepada mangsa 10 das tembakan dalam kejadian di Pangsapuri Laksamana Jaya, Kampung Laksamana, Batu Caves, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 malam itu, Murugesan, 46, yang mempunyai empat anak mati di tempat kejadian dan ditemui dalam keadaan terkulai di dalam keretanya selepas ditembak dari jarak dekat oleh sekumpulan lima lelaki yang dipercayai dikenali mangsa manakala saudara perempuan mangsa, S Krisnaveni, 40, cedera di perut.

Gunabalan berkata, kejadian itu hanya diketahui keluarganya kira-kira jam 11 malam selepas menerima panggilan daripada seorang rakan yang mendakwa adiknya terbabit dalam pergaduhan dan berada di kawasan Batu Caves.

Menurutnya, bagi menyelamatkan adiknya yang cukup rapat dengannya itu, dia bergegas ke lokasi kejadian dan terkejut selepas mendapati adiknya sudah tidak bernyawa lagi manakala saudara perempuannya parah.


Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata pihaknya percaya kejadian berkenaan berpunca daripada dendam dan setakat ini, tiada penahanan dilakukan berhubung kes berkenaan.


Penuntut IPTA didakwa rompak polis guna pisau



SHAH ALAM: Seorang penuntut pelajar institusi pengajian tinggi awam dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, atas tuduhan merompak anggota polis dengan bersenjatakan pisau dan batang besi di sebuah restoran, di sini, bulan lalu.
Tertuduh, Mohd Fariq Azwan Rahmat, 24, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Slamat Yahya.

Mengikut pertuduhan, lelaki itu bersama dua lagi yang masih bebas didakwa melakukan rompakan berkumpulan terhadap Mohamed Shahril Abu Bakar di Restoran Darul Ehsan, Seksyen 13 di sini, jam 5.15 pagi, 22 November lalu.
Tertuduh didakwa melarikan dua telefon pintar, iPhone dan Blackberry milik mangsa bernilai RM3,500. Dia didakwa mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Dalira Din menawarkan jaminan RM15,000.

Bagaimanapun, Mohd Fariq Azwan memohon mahkamah mengurangkan jumlah jaminan berikutan dia baru memulakan pengajian di sebuah IPTA.

Slamat kemudian menawarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin di samping dikenakan syarat tambahan melapor diri pada Sabtu pertama setiap bulan.

Mahkamah juga menetapkan kes itu disebut semula pada 11 Januari tahun depan.


Pistol di kepala

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus
metrojb@yahoo.com

MUAR: “Peluh dingin mengalir di dahi apabila penjenayah mengacukan pistol serta parang di kepala. Apa difikirkan ketika itu, apa akan terjadi jika penjenayah melepaskan tembakan atau melibas parang terbabit,” kata Kong Foon Ming, 25, kontraktor mangsa samun tiga penjenayah yang menceroboh masuk rumah sewanya di Taman Sri Permai, Bukit Pasir, kelmarin.
Ketika kejadian, Kong seorang diri di rumahnya selepas tiga pekerjanya keluar makan malam di restoran berhampiran.

“Saya berada di bilik tidur di tingkat atas apabila terdengar bunyi ketukan pintu dan menyangka mereka balik lalu turun membuka pintu berkenaan,” katanya.

Bagaimanapun, Kong terkejut apabila parang serta pistol diacu ke arahnya sebaik dia membuka pintu.


Kong berkata, tiga penjenayah terbabit mengarahkannya diam dan menunjukkan tempat menyimpan kunci kenderaan.


Susu terakhir Eryshah

Oleh Siti Nadirah Hafidzin
nadirah@hmetro.com

JOHOR BAHRU: “Tidak sangka rutin harian saya dan isteri memberi Eryshah susu pada jam 6 pagi kelmarin menjadi yang terakhir apabila isteri menyedari anak kami sudah tidak bernyawa,” kata Erywan Yaacob, 32, bapa bayi merdeka yang dilahirkan dengan otak berada di luar tempurung kepala, semalam.
Menurut Erywan, masih terngiang tangisan anaknya itu setiap kali kelaparan atau mengalami masalah kesihatan.

“Air mata pasti menitis setiap kali teringatkan Eryshah, pelbagai usaha kami lakukan untuk menyelamatkannya.
“Ketika kejadian, saya dan isteri baru selesai mengerjakan solat Subuh dan kami pergi ke katilnya untuk memberikan Eryshah susu.

“Bagaimanapun, kami terkejut mendapati Eryshah berusia hampir empat bulan tidak lagi bergerak,” katanya.

Menurut Erywan, bimbang dengan keadaan bayinya itu, dia dan isteri, Noraishah Alaby, 32, bergegas menghantar Eryshah ke hospital sebelum doktor mengesahkan bayi berkenaan sudah meninggal dunia.

Katanya, Eryshah mengalami masalah kesihatan seminggu sebelum itu namun kesihatannya beransur pulih dua hari sebelum pemergiannya.

“Saya dan isteri menganggap pemergian Eryshah sebagai ketentuan Ilahi dan bersyukur kerana dia sempat hidup bersama kami sepanjang hampir empat bulan ini.
“Sepanjang hayatnya, Eryshah adalah bayi yang kuat dan mudah dijaga selain tidak banyak ragam walaupun dia menanggung kesakitan yang kita sendiri tidak dapat bayangkan,” katanya.

Jenazah Eryshah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Gelang Patah dan dia sekeluarga mengucapkan terima kasih di atas doa dan bantuan dihulurkan orang ramai sepanjang hayat anaknya itu.

“Syukur, sejak berita kelahiran Eryshah disiarkan Harian Metro, kami sekeluarga tidak pernah putus menerima bantuan selain pelbagai nasihat dan saranan untuk kesihatannya.

“Kami tidak pernah berputus asa dalam mencari rawatan dan kaedah terbaik yang mampu menyelamatkan Eryshah seperti mendapatkan rawatan doktor pakar selain pelbagai kaedah tradisional,” katanya.

Pada 12 September lalu, muka depan Harian Metro melaporkan, Eryshah disahkan doktor hanya menunggu masa untuk pergi buat selama-lamanya kerana keadaannya itu.

No comments:

Post a Comment