Wednesday, September 1, 2010

AWAS GORES@KOYAK DAN MENANG

Diserang ketika tuntut hadiah

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my
2010/09/01

KUALA LUMPUR: Hasrat seorang wanita berusia lewat 40-an untuk memiliki sebuah rumah selepas memenangi peraduan koyak dan menang ketika membeli-belah di sebuah pasar raya lebur apabila ejen terbabit mengamuk sebelum menyerangnya ketika menuntut hadiah berkenaan di sebuah pejabat di Laman Rimbunan, Kepong, di sini, Jumaat lalu.
Difahamkan, seorang daripada empat ejen berusia 30-an yang berada dalam pejabat terbabit mengamuk dan menyerang mangsa selepas dia enggan membayar RM50,000 kononnya wang deposit kepada hadiah yang dimenanginya itu.
Malah, keengganan suspek menunjukkan geran tanah rumah kononnya dimenangi mangsa yang ditemani adik iparnya berusia lewat 30-an mempertikaikan suspek sebelum berlaku pertengkaran.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, suspek yang gagal mengawal perasaannya itu melontarkan topi keledar ke arah mangsa.

Bagaimanapun, mangsa bernasib baik kerana adik iparnya menghalang topi keledar itu daripada terkenanya.

“Suspek menyerang mangsa dan adik iparnya, namun serangan itu berjaya ditepis.

“Tersentak dengan kebolehan adik ipar mangsa, suspek mengarahkan mereka meninggalkan pejabat terbabit,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang ditemani adik iparnya itu bergegas ke Balai Polis Jinjang, di sini, membuat laporan kejadian terbabit kerana mengesyaki mereka sindiket penipuan.

Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan.

No comments:

Post a Comment