Wednesday, September 1, 2010

MAKSIAT TETAP AKTIF WALAU APA BULAN PUN..

Pelacur asing separuh bogel sembunyi dalam stor



2010/09/01

KUALA LUMPUR: Terkejut ketika diserbu, beberapa pelacur warga asing cuba melarikan diri dalam keadaan separuh bogel dengan tubuh mereka hanya ditutupi tuala kecil sebelum bersembunyi di bilik stor di sebuah rumah kedai di Jalan Kuchai Lama, di sini, kelmarin.
TAHAN...pelacur warga China yang dicekup, kelmarin.
TAHAN...pelacur warga China yang dicekup, kelmarin.
Serbuan kira-kira jam 11 malam itu dilakukan sepasukan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman susulan maklumat orang ramai.
Sindiket itu beroperasi di premis di tingkat tiga itu berselindung di sebalik pusat spa dan penjagaan kesihatan, namun tidak menyediakan sebarang perkhidmatan itu.

Sebaliknya, premis yang tidak mempunyai lesen itu diubah suai dengan menjadikannya sebagai pusat urutan batin yang turut menawarkan perkhidmatan seks dengan harga RM155 sejam.

Turut ditemui pil perangsang yang digunakan bagi melayani pelanggan serta pil pencegah kehamilan.

Dalam Ops Noda selama dua jam itu, polis menahan tujuh wanita warga China berusia 20 hingga 30-an termasuk enam pelanggan.

Semua wanita terbabit ditahan mengikut Seksyen 11(7) Peraturan Imigresen 1969 kerana menyalahgunakan pas lawatan dengan bekerja sebagai pelacur selain Seksyen 6(1)(c) kerana tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan sah.

Manakala, pelanggan itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields untuk direkod keterangan



NEGARA


Taktik baru elak ditangkap khalwat



SEBAHAGIAN daripada 22 pasangan yang ditahan pegawai JAIS kerana melakukan maksiat dalam Ops Sayang di sekitar Selangor malam semalam.



SHAH ALAM – Sepasang kekasih membayar RM140 untuk menyewa dua bilik berasingan di sebuah hotel bajet di Bandar Sunway, Petaling Jaya dekat sini awal pagi semalam bagi mengelak daripada dikesan melakukan khalwat.
Bagi mengaburi pihak berkuasa, pasangan berasal dari pantai timur berusia 20-an itu mematikan pendingin hawa serta lampu bilik dan sanggup membuat maksiat di dalam bilik yang panas.
Bagaimanapun, taktik tersebut terbongkar setelah pegawai dan anggota Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu hotel itu dalam ‘Ops Sayang' sempena sambutan Ambang Merdeka ke-53.
Mereka adalah antara 22 pasangan kekasih yang dicekup JAIS di beberapa hotel bajet sekitar Shah Alam, Klang dan Petaling Jaya sepanjang operasi mulai pukul 11 malam hingga 4 pagi semalam.
Penolong Pengarah Unit Perhubungan Awam dan Penerbitan JAIS, Nurhamizah Othman berkata, pasangan yang menyewa dua bilik bersebelahan itu didapati telah mendaftar bilik atas nama masing-masing namun hanya menggunakan sebuah bilik.


NAFSU AMBANG MERDEKA

PETALING JAYA – Seorang lelaki berusia awal 30an bergadai nyawa bergayut pada balkoni tingkat dua hotel tempat dia dan kekasihnya menginap sebelum terjun bagi mengelak dari dicekup sepasukan Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Siasatan mendapati pasangan perempuannya baru berusia 17 tahun masih menuntut di sebuah sekolah menengah dekat sini.

Ketika ditahan dia baru balik dari bersiar-siar dan berehat sebentar di hotel terbabit sebelum dihantar pulang.

Dalam pemeriksaan di lima hotel bajet di PJS 8, Desa Mentari semalam, sebanyak 10 pasangan beragama Islam ditahan kerana disyakki berkhalwat.

Sementara itu dalam serbuan lain dua lagi pasangan remaja masing-masing berusia 18 tahun berasal dari Johor yang merupakan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) turut ditahan.

Pemeriksaan lanjut kemudiannya menemui kondom dipercayai baru sahaja digunakan di dalam tong sampah.

Serbuan turut menahan seorang pegawai bank dan pegawai sumber manusia berusia 25 tahun.

Pasangan yang sudah bertunang dan akan melangsungkan perkahwinan pada bulan 12 tahun ini memberi alasan tidak berbuat apa-apa dan merayu kepada pegawai penguatkuasa untuk dilepaskan berikutan bimbang keluarga masing-masing tahu mengenai hal itu.

Manakala sepasang kekasih berusia 29 dan 25 tahun memberi alasan menungggu sahur.

Ketika diserbu pasangan wanita mengurungkan diri dalam tandas kerana tidak berbaju.

Ketua Unit Tindakan Khas Jais Mohd Hafizi Mohd Roslan berkata, 10 pasangan di tahan akan dibawa Jais untuk siasatan lanjut

”Kesemua ditahan di bawah Seksyen 29 (1) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 9/95 kerana berdua-duaaan tanpa ikatan sah. Jika sabit kesalahan boleh di denda RM3,000 penjara dua tahun atau kedua-keduanya sekali,” katanya.

Tambahnya, 17 pasangan yang ditahan di sekitar Taman Tasik Bandaran, Tasik Jaya dan kawasan taman awam di PJS 8 turut diminta hadir ke pejabat Jais untuk sesi kaunseling.

No comments:

Post a Comment