Tuesday, February 14, 2012

KITA SEMUA PASTI MATI..BIAR KITA MATI DALAM ISLAM..IMAN DAN TAKWA...INGAT KITA ADALAH WARGANEGARA AKHIRAT...KITA DIJADIKAN UNTUK BERIBADAH KEPADA ALLAH...BUKAN MEMBUAT MUNGKAR...BERSERONOK HINGGA LUPA AKAN KEMATIAN


Ubat mungkin punca Houston mati


KERETA yang membawa mayat Whitney Houston tiba di rumah mayat Whigham di Newark, New Jersey kelmarin.


LOS ANGELES - Doktor peribadi mendiang legenda pop wanita Amerika Syarikat (AS), Whitney Houston akan berdepan dengan soalan sama ada penyanyi itu mendapat beberapa ubat yang ditemui di dalam biliknya di Hotel Beverly Hilton di California itu adalah secara tidak sah, lapor akhbar dalam talian MailOnline semalam.
Mayat penyanyi berusia 48 tahun itu ditemui di dalam tab mandi di biliknya pada Sabtu lalu dan beberapa botol pil preskripsi termasuk ubat penahan sakit Ibuprofen, ubat antikeresahan Xanax, ubat senggugut, Midol dan ubat jangkitan bakteria, Amoxicillin serta beberapa ubat lain ditemui dalam bilik tersebut.
Penggunaan ubat tersebut menjadi spekulasi hangat bahawa Houston mungkin mati akibat banyak menggunakan ubat preskripsi dan alkohol, lapor agensi berita AFP.
Kelmarin polis berkata, penerbit dan bekas model itu ditemui tidak sedarkan diri di dalam tab mandi yang berair di bilik hotel tempatnya menginap.
Polis Beverly Hills melalui satu kenyataan menyatakan mereka tidak boleh membuat sebarang spekulasi terhadap punca kematian Houston.
Abang ipar Houston, Billy Watson kelmarin turut bersungguh-sungguh menafikan kepada stesen radio ABC, News.com bahawa penyanyi itu berniat membunuh diri.
Houston yang merupakan ibu kepada seorang anak perempuannya, Bobbi Kristina pernah berjuang akibat ketagihan dadah ganja.
Penyanyi itu ditemui mati hanya beberapa jam sebelum dia sepatutnya membuat persembahan dalam satu parti menjelang Anugerah Grammy.
Sementara itu, Penolong Ketua Koroner, Ed Winter berkata, orang ramai harus menunggu keputusan rasmi yang akan dikeluarkan nanti.
"Anda boleh melihat mayat itu dan tidak akan tahu punca kematiannya. Anda juga mungkin berasa curiga tetapi orang itu (Houston) mungkin mengalami serangan jantung atau arteri tersumbat atau sesuatu," terangnya.
Dalam pada itu, laman berita hiburan TMZ. com berkata, menurut sumber keluarga mendiang yang tidak mahu namanya didedahkan, Houston mati akibat percampuran ubat Xanax dan dadah preskripsi lain bersama alkohol.
Menurut TMZ.com, sumber itu juga mendedahkan kandungan air di dalam paru-paru Houston amat sedikit untuk dijadikan bukti bahawa dia mati lemas.
Mayat penyanyi yang terkenal dengan banyak lagu popular seperti I Will Always Love You itu tiba di rumah mayat Whigham di Newark, New Jersey kelmarin.
Menurut stsen televisyen CNN, sejumlah kenderaan polis mengiringi kereta jenazah Houston manakala sejumlah orang menunggu di rumah mayat berkenaan.
Ibu Houston, Crissy turut berada di dalam rumah berkenaan.
Lagu I Will Always Love You laris dijual di laman iTunes. - Agensi

Paru-paru Whitney Houston ada air


HOTEL Beverly Hilton, California tempat Whitney Houston menginap smeasa dia mati pada Sabtu lalu.


LOS ANGELES - Laporan bedah siasat mendapati paru-paru mayat legenda pop wanita Amerika Syarikat (AS), Whitney Houston mengandungi air, menurut stau laporan berita semalam.
Bagaimanapun, sumber-sumber penguat kuasa undang-undang menyatakan para pemeriksa perubatan perlu mengetahui secara tepat berapa jumlah air dalam paru-parunya sebelum kematian penyanyi berkenaan boleh diputuskan akibat lemas, lapor laman berita hiburan TMZ.com.
Houston ditemui mati di dalam bilik hotelnya di Hotel Beverly Hilton, California, Amerika Syarikat pada Sabtu lalu dan beberapa laporan mendakwa dia ditemui mati di dalam tab mandi.
Pihak berkuasa masih belum lagi menentukan sama ada Houston mati sebelum dia lemas dalam air atau selepas itu kerana masih ada kemungkinan penyanyi tersebut telah mati sebelum memasuki tab mandi.
Walaupun, keputusan bedah siasat penyanyi itu sudah selesai, punca kematiannya tidak boleh ditentukan sehingga keputusan toksikologi diperoleh yang selalunya mengambil masa di antara empat hingga enam minggu.
Penolong Ketua Koroner, Ed Winter enggan memberi komen lanjut tentang keadaan bilik atau sebarang bukti yang ditemui oleh para penyiasat, lapor agensi berita AP.
Winter berkata, tiada tanda-tanda jelas terdapat trauma pada tubuh Houston malah para penyiasat tidak akan memberikan sebarang punca kematian sehingga mereka memperoleh keputusan daripada makmal yang akan diperoleh beberapa minggu lagi.
Pada masa sama, seorang pegawai polis Beverly Hills, Leftenan Mark Rosen berkata, pihaknya mungkin mendedahkan butiran lanjut yang diperoleh mengenai kematian Houston namun ia bergantung sama ada para penyiasat berasa selesa untuk mendedahkan sebarang maklumat.
Pada Sabtu lalu, seorang anggota rombongan Houston menemui penyanyi tersebut yang tidak sedarkan diri di biliknya di Hotel Beverly Hilton hanya beberapa jam sebelum dia sepatutnya menghadiri parti menjelang Anugerah Grammy.
Menurut Rosen, tiada tanda-tanda perbuatan khianat.
Seorang anggota rombongannya mengubungi talian kecemasan 911 sebelum anggota-anggota paramedik tiba untuk memberikan bantuan bagi menyelamatkan nyawa Houston di bilik hotelnya tetapi mereka gagal berbuat demikian sehingga polis tiba.
Houston memang mempunyai sejarah ketagihan dadah sejak 10 tahun lalu.
Dia yang juga penerbit dan bekas model pernah berkahwin dengan penyanyi blues, Bobby Brown pada tahun 1992 sebelum bercerai pada tahun 2007.
Mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Bobbi Kristina.
Sementara itu, akhbar dalam talian MailOnline melaporkan Houston yang juga bintang filem ditemui lemas dalam tab mandi akibat pengambilan ubat penenang melebihi dos dan minuman keras selepas dia menghadiri parti menjelang Anugerah Grammy.
Antara ubat yang ditemui di biliknya ialah Lorazepam, Valium, Xanax dan ubat tidur.
Ubat-ubat itu dipercayai digunakan sebagai penenang yang menyebabkan dia tertidur dalam tab mandi sebaik sahaja bercampur dengan arak dalam tubuhnya.
Sebelum kematiannya, Houston kelihatan berpeluh dan tidak kemas ketika dia meninggalkan kelab malam Tru Hollywood pada malam Khamis lalu.
Dia juga berparti dengan sekumpulan besar rakannya sebelum pulang ke hotel tempat dia ditemui mati pada Sabtu lalu. - Agensi

Whitney Houston ditemui mati di hotel


WHITNEY Houston melambaikan tangan semasa dia berdiri di sebelah Clive Davis pada parti sebelum Anugerah Grammy pada 2009 di Beverly Hills, California.


LOS ANGELES - Legenda pop wanita Amerika Syarikat (AS), Whitney Houston mati di dalam biliknya di tingkat empat Hotel Beverly Hilton di sini kelmarin.
Seorang pegawai polis, Leftenan Mark Rosen berkata, Houston yang genap berumur 48 tahun kelmarin diumumkan meninggalkan dunia pada pukul 3.55 petang waktu tempatan.
"Tidak ada sebarang petunjuk jelas sebarang kejadian jenayah," kata Rosen merujuk sama ada penyanyi itu mati kerana perbuatan jenayah.
Seorang kakitangan yang bekerja untuk Houston menyatakan punca kematian penyanyi tersebut tidak diketahui.
Menurut Rosen, polis menerima panggilan kecemasan dari hotel itu tentang keadaan Houston yang kelihatan tidak bernyawa pada pukul 3.43 petang.
Seorang anggota rombongannya membuat panggilan kecemasan 911 bagi memberitahu keadaan Houston.
Anggota-anggota paramedik yang ditempatkan di hotel itu sebagai persediaan memberikan perkhidmatan perubatan semasa satu parti Anugerah Grammy berlangsung telah gagal untuk menyedarkan semula Houston, kata Rosen.
Penyanyi itu meninggal dunia di hotel tempat mentornya, Clive Davis menganjurkan parti sebelum majlis Grammy yang dihadiri sejumlah selebriti industri termasuk penyanyi terkenal.
Houston meninggal dunia beberapa jam sebelum dia dijadualkan menghadiri parti itu.
Para tetamu yang merupakan selebriti terkenal pada parti itu terkejut dengan berita kematian Houston.
Sejumlah peminat berkumpul di luar hotel tersebut untuk menyalakan lilin bagi memperingatinya manakala helikopter berlegar-legar di atas hotel tersebut.
Menurut Guinness World Records, Houston merupakan penyanyi yang memenangi 415 anugerah sepanjang hidupnya.
Dia merupakan penyanyi, pelakon, penerbit dan bekas model.
Menurut seorang saksi, Houston kelihatan berpeluh dan bau arak dan rokok serta kelihatan tidak kemas sebelum dia meninggal dunia.
Tiga hari lalu, dia membuat persembahan pada parti sebelum Anugerah Grammy dengan penyanyi Kelly Price.
Houston yang dibesarkan di New Jersey menghadapi masalah ketagihan dadah.
Albumnya dijual lebih 170 juta unit di seluruh dunia. Dia berkahwin pada 1992 dengan bekas penyanyi blues, Bobby Brown sebelum mereka bercerai pada 2007.
Mereka mempunyai seorang anak perempuan, Bobbi Kristina.
Brown pernah ditahan di Atlanta pada 1993 kerana perlakuan tidak senonoh dan bergaduh pada 1995.
Dia juga ditangkap kerana memandu dalam keadaan mabuk dan melakukan serangan pada lewat 2003. Sementara itu, mayat Houston dibawa keluar menerusi pintu belakang hotel berkenaan bagi mengelak jurugambar merakamkan gambar.
Seorang pegawai koroner, Kapten Brian Elias menyatakan, mayah Houston telah dihantar untuk dibedah siasat.
Menurut Elias, dia tidak boleh mendedahkan maklumat siapa yang terlebih dahulu menemui mayat Houston sebelum anggota paramedik dipanggil untuk memberikan bantuan kepadanya.
Pada Khamis lalu, akhbar Los Angeles Times melaporkan, Hoston berkelakuan ganjil semasa dia menghadiri latihan satu parti Anugerah Grammy.
Dia kelihatan tidak kemas, pakaiannya tidak sesuai, rambutnya basah walaupun penyanyi tersebut memberi senyuman kepada orang ramai.
Menurut laporan itu, tangan penyanyi berkenaan tergapai-gapai semasa dia bercakap. - Agensi
Lagi berita, gambar di muka 40 & 47.

No comments:

Post a Comment